Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:43

Ik koop liever een al grote plant. Of het moet in de tc niet te krijgen zijn, zoals de kalanchoe pink butterfly. Versturen doe ik ook niet meer. Teveel gedoe :')

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:51

Altijd fijn als mensen met planten aankomen, dan kan je niks anders dan een nieuwe pot halen :')

En stekjes ruilen doe ik niet, ook omdat ik eigenlijk geen stekjes heb. Zou je van de Xanadu kunnen afhalen maar die begint net mooi te worden (werd vergeten met water en op een donkere plek vandaan getoverd)

Ik heb wel hulp nodig met mijn kentiapalm, stengel helemaal geel en het blad had gekke gele en bruine vlekken. ik ga hem na mn werk uitgebreid douchen maar wat kan dit zijn? Staat voor een raam op het noorden en had m al verplaatst ivm tocht

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:12

idinn schreef:
Ik koop liever een al grote plant. Of het moet in de tc niet te krijgen zijn, zoals de kalanchoe pink butterfly. Versturen doe ik ook niet meer. Teveel gedoe :')

Oh, dar hoeft voor mij niet. Mits goed geworteld.

Ze wil 5 euro voor de stek hebben. Eens over nadenken. Een blad heeft een rare witte vlek :o. Maar vijf euro is de wereld niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:27

Jeetje mensen, als ik ook even een dag niet op bokt zit zijn hier tig pagina's bij :)) coronatijd is plantentijd :P

Orbi perst er even 3 nieuwe bladeren uit :+:
Afbeelding

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:38

Ze zijn binnen hoor, mijn kneusjes! Ondanks de overduidelijke 'breekbaar' sticker op de doos was het ook hier een flink slagveld. Zonde, want het zijn stuk voor stuk mooie planten, behalve dat ze geblutst en gedeukt zijn door het vervoer. Ik heb wel het volle pakket van 12 planten ontvangen. Vanavond maar eens potmaten opnemen en nieuwe potten en potgrond scoren. En dan nog bedenken waar ik ze allemaal neer ga zetten. :')

Volgens de potten heb ik de volgende planten:
- Monstera (de enige die ik zelf al had);
- 2x Kalanchoë (die ik totaal niet op elkaar vind lijken);
- Aloë;
- Calathea;
- Epipremnum;
- Tradescantia;
- Polystichum;
- Muehlenbeckia;
- Dracaena;
- Pachiphytum.

Afbeelding

Alleen van deze kon ik geen naam vinden. Iemand een idee wat het is?

Afbeelding

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:41

Wat een leuk pakket Chanen. Ik kan je niet helpen met het roze plantje. Ik vrees echt voor de bezorging van mijn box. De eerste box die ik bestelde kwam 3 weken geleden keurig aan, maar ik hoor nu alleen maar slechte verhalen over de bezorging

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:03

Je kon er toch maar één per persoon bestellen? Of zouden ze niet bijhouden wie weer een aantal weken geleden al eens een besteld heeft?
Ik weet wel dat ik het hier voorlopig maar bij laat. Of ik moet groter gaan wonen. :+

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:04

Dat is een Fittonia heb ik hier geleerd, de mystery plant die ze overal bij doen als ik de laatste boxen zo bekijk.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:08

_Christina schreef:
Dat is een Fittonia heb ik hier geleerd, de mystery plant die ze overal bij doen als ik de laatste boxen zo bekijk.

Volgens mij is 't geen Fittonia maar een Hypoëstes. Ik had er twee in mijn groene kneusjes box.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:09

Misschien is de post die dozen zat en zijn ze eraan gaan schudden _O-

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:28

Oei! Die lijkt er inderdaad meer op. Zo te lezen is de verzorging niet heel anders, gelukkig.

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:28

Chanen schreef:
Je kon er toch maar één per persoon bestellen? Of zouden ze niet bijhouden wie weer een aantal weken geleden al eens een besteld heeft?
Ik weet wel dat ik het hier voorlopig maar bij laat. Of ik moet groter gaan wonen. :+

Volgens mij houden ze het niet bij, zolang je maar maximaal één pakket per transactie besteld. Ik was net verhuisd naar een ruim appartement en had in mijn studentenkamertje geen enkele plant, dus bij mij past het gelukkig. En als we te veel plantjes krijgen, heb ik al vrienden die er graag eentje adopteren <3

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:50

_Tara_ schreef:
Volgens mij is 't geen Fittonia maar een Hypoëstes. Ik had er twee in mijn groene kneusjes box.

Ze lijken er allebei heel erg op, maar ik geloof inderdaad dat het een Hypoëstes is. Dank je wel! :)

"De Hypoestes gaat meestal niet zo heel lang mee in de huiskamer."
Dat is dan wel weer jammer.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:03

Hoeveel ruimte hebben zo'n pandaplant en pachyphytum eigenlijk nodig? Ik vraag me af of ik ze moet verpotten of niet.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:38

Hypoëstes doet het goed in een terra, dus als je een wekpot oid over hebt kun je hem daar in zetten :D
En je schijnt ze regelmatig terug te moeten knippen zodat ze mooi vol/rond blijven.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:07

Leuke planten weer :D
Zonde van de door elkaar gerommelde kneusjesbox...

Ik ben daarnet geheel spontaan naar het tuincentrum gesleurd door mijn moeder.
De 1ste x in weken dat we nog eens samen iets gedaan hebben.
De buit was groot alhoewel we niet veel gingen kopen.

Wel maar 2 kamerplanten :+:
Een begonia rex die ik nog niet had en nog een peer-ding (ken het nog niet)
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook van mijn moeder een hart of strings gekregen die ik weer tot leven moet wekken, het arme ding ziet eruit :')

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:28

Hier mijn string en de kneus van mijn moeder, we hebben ze samen gekocht vorig jaar :')

Afbeelding

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:28

Eelmo schreef:
Hypoëstes doet het goed in een terra, dus als je een wekpot oid over hebt kun je hem daar in zetten :D
En je schijnt ze regelmatig terug te moeten knippen zodat ze mooi vol/rond blijven.

Goeie tip! Ik zal dit weekend eens op zoek naar een mooi formaat (weck)pot.

@tessyke: Wat een leuke verrassing van je moeder. Mooie aankopen ook weer.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:40

Bedankt! :D
Ik was bijna deze vergeten, hij is ook zo klein :(:)
En dat voor 2 euro :D
Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:12

Ah wat leuk, allemaal nieuwe planten <3 Ik zou ook zo graag nog wel 5 nieuwe ofzo willen kopen maar mijn kamer staat al vol :')

Die string of hearts is zo leuk! Ik zou die nog ruilen met voor een stekje van mijn tradescantia. Maar iedereen wil stekjes van de tradescantia :') Hij wordt helemaal leeg geplukt.

Afbeelding
Van deze staan inmiddels al 2 grote uitgegroeide stekjes bij vrienden :D

Afbeelding
Mijn peperomia raindrop moederplant

En de baby's daarvan:
Afbeelding

Nog enkele van mijn andere planten:

Afbeelding
Afbeelding

Mijn pannenkoek vind ik niet zo mooi eigenlijk :') misschien omdat er 2 stekjes in zitten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de kamille zaadjes:

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:22

Wat een mooie plantjes :D. Je Tradescantia gaat lekker, dus! Die van mij zie ik ook groeien, echt bizar haha.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:27

_San87_ schreef:
Wat een mooie plantjes :D. Je Tradescantia gaat lekker, dus! Die van mij zie ik ook groeien, echt bizar haha.

Dankje :D

Ja, ik heb zelfs in vol vertrouwen een stekje gegeven aan een vriendin die altijd planten dood liet gaan :') n daar leeft ie ook nog steeds!

Als je hem afknipt groeit ie ook steeds verder. Alleen ik denk dat ik deze plant misschien nog 1 of 2 keer ga stekken en dan deze weg doe. Want bovenin is ie wel helemaal dood en de overige (oude) bladeren worden heel vaal..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:27

IsaCalixa schreef:
_San87_ schreef:

Dankje :D

Ja, ik heb zelfs in vol vertrouwen een stekje gegeven aan een vriendin die altijd planten dood liet gaan :') n daar leeft ie ook nog steeds!

Als je hem afknipt groeit ie ook steeds verder. Alleen ik denk dat ik deze plant misschien nog 1 of 2 keer ga stekken en dan deze weg doe. Want bovenin is ie wel helemaal dood en de overige (oude) bladeren worden heel vaal..

Je kunt ook de stekjes bovenin erbij steken, dan groeit ie vanaf daar weer aan :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:36

Afbeelding

't Nieuwe Sansje in haar pot *\o/*!

Ik wil morgen de ficussen gaan stekken, nu twijfel ik of ik het wel echt morgen al ga doen of toch even wacht tot het nieuwe blad wat groter is:

Afbeelding

Wat jullie?

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:11

San87, mooie sansevieria! En ook een prachtige kleur op de muur :D

Wat een mooie planten komen weer voorbij :D

Las iets over verrommelde kneusjesboxen. Da's niet leuk. De mijne kwam netjes aan, de planten stonden als sardientjes tegen elkaar aan gedrukt. Dus die konden niet omvallen.