[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 07:39

Gefeliciteerd Janine!

Ik hoef gelukkig niet te verbouwen, maar ik hoop dat, gezien de omstandigheden waarin het huis verkocht wordt, de taxatiewaarde een stukje hoger zal liggen dan de verkoopprijs en dat er in dat geval nog wat extra ruimte overblijft om te lenen. Als ik het zo goed begrepen heb? Ik ga in ieder geval vandaag een bod doen en dan weet ik ook waar zij ongeveer zitten qua prijs. Spannend! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:29

Janine gefeliciteerd.

En Berdien je ziet weer groen. :+

ElizeVdS

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:55

Het is nu toch echt officieel. Gisteren heeft manlief getekend bij de notaris en is dat deel dus afgerond.

6 juni komt hier in huis de fotograaf. Dan gaat het balletje hier ook langzaamaan rollen. Hoorde gisteren dat het huis van de overburen binnen 3 weken verkocht is dus dat geeft wel een fijn gevoel. Loopt dus echt goed hier in de wijk. Maar goed.. Nog steeds hebben we geen haast.. willen er liefst mei/juni volgend jaar pas uit namelijk (ivm oplevering nieuwe huis).

Tot ook dit huis verkocht is blijf ik gezellig meekletsen :)

Kohtje: ik snap je gevoel hoor. Dit is ons eerste echte eigen huis. Al hebben we er straks maar een jaar of 4 gewoond, het is toch raar om je huisje te gaan verlaten.

Janine fijn dat het allemaal rond is nu!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:57

Je mag best weten dat ik de laatste avond veel gehuild heb. Heb over het erf gelopen en alles schuren voor het laatst dicht gedaan. Dit verkopen was het enige verstandige. Het was voor mij alleen niet meer te doen. Zit nu op een camping totdat ik in mijn nieuwe huis kan. Even bij komen en niets doen. Heb een prachtig huisje gekocht en hoop daar gelukkiger te worden. En ook 44 jaar te wonen. Het westen ga ik denk ik niet missen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:37

44 jaar is ook gewoon heel lang! Ben wel benieuwd waar je nu naartoe gaat eigenlijk?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:09

Kleine update:

Koopcontract is getekend en alles ligt nu bij Aegon, dus ben benieuwd wanneer het er doorheen is.

De voorpret is nu wel begonnen met kijken voor inrichting etc.

Hoe gaat het hier bij iedereen?

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:40

Hier gister bericht gehad van Aegon dat de financiering rond is! Ging allemaal heel vloeiend en soepel. Vorige week dinsdag offerte getekend en gister bericht. Weekje geduurd dus..
Hopelijk bij jullie ook! Ik had rekening gehouden met een hoop tegenslagen rondom de financiering maar geen 1 gehad dus dat is fijn!

Moeten wij zelf aan de verkopend makelaar laten weten dat de financiering rond is eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:29

Hier ligt alles nu bij Florius.. spannend! Als we het rond krijgen op tijd gaan we 7 juli passeren :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:31

Morgen krijgen we te horen of aegon akkoord geeft :$

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:27

Ik zit te wachten op bericht van notaris/makelaar. Ik ga er vanmiddag maar eens achteraan bellen. :)

Verder heb ik een bank besteld, die komt over 3 maanden :') Oh nee, moet ik ophalen _O-

En ik zou gordijnen halen (alleen de stof, ik weet een geode coupeuse), hebben ze van de ene stof (woonkamer) maar 10 meter (20 meter nodig), dus is nieuwe rol voor besteld die komt donderdag. En van de andere stof meters genoeg, maar elke 2, 3, 4, 5 meter (ik heb 10 nodig) een weeffout waardoor er een zwarte vlek in zit. :+ Dus ook daar is een nieuwe rol voor besteld.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:59

kohtje schreef:
Je mag best weten dat ik de laatste avond veel gehuild heb. Heb over het erf gelopen en alles schuren voor het laatst dicht gedaan. Dit verkopen was het enige verstandige. Het was voor mij alleen niet meer te doen. Zit nu op een camping totdat ik in mijn nieuwe huis kan. Even bij komen en niets doen. Heb een prachtig huisje gekocht en hoop daar gelukkiger te worden. En ook 44 jaar te wonen. Het westen ga ik denk ik niet missen.

Ach na 44 jaar je huis gedag zeggen is ook zwaar kan ik me indenken.
Daar zou ik ook wel wat traantjes om laten.
Ik hoop dat je de nieuwe stek snel kunt bewonen en daar net zo'n fijn plekje van kunt maken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:27

Onze financiering is rond <3
We hebben gewoon een huis :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:29

Zo fijn MDH! :D :D :D Gefeliciteerd!

Wij hebben gisteren het rentebod ondertekent. Nu wachten op offerte :oo

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:49

Ja echt super fijn.
Ben echt even finaal aan de stuiter nu :')

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:54

Wij hebben ook het renteaanbod getekend. Bij ons ook een aegon hypotheek.
Giosteren bericht gehad dat een aantal documenten nog niet aan de eisen voldoen.
Nu druk bezig dit op orde te maken.
Fijn om te horen dat als alles goed is je ook snel reactie krijgt!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:57

Wij hebben uiteindelijk wel een spoed aanvraag gehad hoor :o.
Door de problemen met mijn intentieverklaring werd alles behoorlijk krap.
En maar goed ook want gister sprak ik de verkopende makelaar en die gaf meteen aan dat de verkopers alleen eventueel uitstel wilde verlenen als ze 4 weken langer mochten blijven zitten.
Op mijn vraag of de prijs dan ook met 5000 euro zou zakken kreeg ik een ontkennend antwoord (doordat wij er eerder in wilde hebben wij 5000 euro meer betaald, vandaar dat ik mijn vraag heel logisch vond :') )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:05

Jullie waren even zoek. Gefeliciteerd voor de finaciering allemaal. Hier nog in afwachting van een andere bank voor een hypotheek voor een ander huis dan als dat er is. Hoop daar snel antwoord op te hebben maar zeker een week nog wachten. Tot die tijd nadenken over hoe ik huidige huis anders ga opknappen. En enkel laten genezen waar ik druk mee ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:21

Wij gaan een weekje later dan geplanned, 7-7, maar daardoor hoeven we geen bankgarantie als compensatie. :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:53

Gefeliciteerd MDH!

Wij zijn nog altijd op zoek. Maandag weer een bezichtiging :) Huis voor de paarden zoeken is een stuk lastiger heb ik inmiddels door.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:05

Ik lees allemaal positieve berichten! Gefeliciteerd! Ik zit nog steeds in onderhandeling. Ik heb mijn uiterste bod inmiddels gedaan, dus nu maar afwachten. Aangezien hun bodemprijs nog een stukje hoger ligt. Anders weer opzoek naar wat anders moois.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:29

Ik lees nog steeds mee fijn dat bij veel alles rond is en veel plezier in nieuw paleisje!

Ik heb net makelaar bericht gestuurd dat ons huisje af is voor verkoop dus onze rollercoaster kan ook gaan beginnen

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:42

Fijn al die goede verhalen. Karuna ik ga voor je duimen en voor jou ook Joosien. Al wel alternatieven gezien? MDH top dat het bij jullie nu ook rond is!

Hier zijn dinsdag foto's gemaakt. Heb ze op de tablet even gezien en wilde spontaan hier niet weg haha. Kreeg vanochtend ook even zo'n 'slik-momentje'. We zijn hier 3 jaar geleden vanuit huis getrouwd, zoon is geboren toen we hier woonden, ons tweede kindje dat ik volgende maand verwacht straks ook nog.. en dan ga je ergens anders heen. Best een raar idee.
Als het goed is krijgen we de foto's net voor of net na het weekend zelf en dan zal denk ik de verkoop vanuit de makelaar echt gaan beginnen (nieuwe huis wordt pas over ongeveer een jaar opgeleverd dus nu alles op zijn dooie gemakje aan het oppakken).

Tegelijk onwijs veel zin in ons nieuwe plekje. Keuken is nu definitief uitgekozen. Voor badkamer wachten we op een offerte maar kans is 99,9% dat we die lui heel hard uit gaan lachen en het zelf uit gaan (laten) voeren. Nog wat lijntje bij de aannemer uit staan ondertussen. Nu er wat schot in zit wel echt leuk . Pinterest me ondertussen suf voor leuke ideeën voor de kinderkamers, speelhoek voor in de woonkamer, tuin etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:51

Wij hebben dat ook wel Elize.. ook wij zijn getrouwd vanuit het huis waar we nu nog wonen, onze dochter is er geboren. Maar het is wel tijd om te gaan, zeker omdat het een huurwoning is en de huurprijs gewoon echt te hoog wordt en zal blijven stijgen (nu al 1100 per maand).

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:18

Jeetje Jans want een geld zeg :wow:

Ik weet niet of wij ooit nog zullen verhuizen. Dit huis is al vrij groot voor 2 man en als het (nu nog) aan min ligt blijven wij met 2 man.
Er is een optie tot koop van de grond die er naast ligt (is van de gemeente) en dan kunnen we eventueel nog uitbreiden en het huis een stukje uitbouwen.

Maar voor nu is het prima <3
Mijn vader heeft gister een paar tekeningen gemaakt met opties voor de keuken (interieurarchitect) en ik ben nu helemaal verliefd. Zoals in het in mijn hoofd had met de ruimte en het licht kan het ook gewoon <3

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:53

Ik heb helemaal geen tijd om bij te lezen op het moment, maar wil even melden dat het bij ons heel hard gaat.

Tot onze verbazing konden we afgelopen dinsdag de hypotheek tekenen en sinds vandaag weten we dat we woensdag gaan tekenen bij de notaris. We krijgen dan ook de sleutels en willen er natuurlijk asap in :) we kunnen echt inpakken :D