Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:02

Keet schreef:
Blingh schreef:
Op mijn telefoon en IPad heb ik trouwens een folder app. Wij krijgen geen folders meer thuis en op uiterlijk maandag staan de nieuwe folders online. Echt handig!

Heb al een tijd niet goed bezuinigd. Nogal wat hectische dagen/weken achter de rug.
Vanaf volgende week weer een verse start!

Spotta App?

Nee,
Reclamefolder app :j

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:12

Ik gebruik hem ook , op dinsdag krijg je nog eens folders voor de supermarkt nou bedankt ik zoek het zelf wel uit en het scheelt weer een boom!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:32

Quellian schreef:
De markt is bij ons niet zo bijzonder goedkoop,

hieris de markt ook duurder met groen etc dan de appie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:39

Wij hebben een kraam met iemand die zakken verkoopt. Bijvoorbeeld 2kg appels wortels peren of manderijnrn voor 1,-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:40

die heeft de groentekraam hier ook wel, maar die zijn wel voor het "kopen en direct verwerken " want een dag later is het te laat

maar onze markt heeft een groentekraam, viskraam, broodkraam, bloemenkraam en een kledingkraampje met voornamelijk nachtponnen en sokken etc. en...sja, dat is het wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:15

Sonja_vR schreef:
die heeft de groentekraam hier ook wel, maar die zijn wel voor het "kopen en direct verwerken " want een dag later is het te laat

maar onze markt heeft een groentekraam, viskraam, broodkraam, bloemenkraam en een kledingkraampje met voornamelijk nachtponnen en sokken etc. en...sja, dat is het wel :+

Oh, bij mij blijft het altijd zeker wel 4/5 dagen vers. Daarna begin je pas plekjes te zien. :P Maar voor die euro voer ik wat ik overhoud aan appels wel over aan dink :+

Wij hebben iets van 4 groentekramen, 4 kledingkramen, bakker, snoepkraam, 2 bloemenkramen, lingeriekraam, sokkenkraam, viskraam, loempiading, kaas/eierenkraam

Volgensmij was het dat wel, kan zijn dat het nog meer is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:23

Bedoel je die in Noord? Daar staat ook nog een mannetje met telefoon accesoiries. Ik woon nu 4.5 jaar in Tilburg en ben 2 weken terug voor het eerst naar de markt geweest. Vond het nou niet echt spectaculair goedkoper..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:28

Als je het tegen mij hebt, nee die bedoel ik niet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:17

takkie_muis schreef:
Ik gebruik hem ook , op dinsdag krijg je nog eens folders voor de supermarkt nou bedankt ik zoek het zelf wel uit en het scheelt weer een boom!

Zo doe ik dat ook, de markt is bij ons ook vaak niet veel goedkoper vind ik dus ik haal de meeste producten uit de supermarkt. Afgelopen week voor 0,50 cent een rode kool bij de Ekoplaza gehaald waar we 2 keer van kunnen eten met zijn drieën, verder andijvie en boerenkool bij de C1000 en wat andere dingen in de aanbieding bij de AH. Wanneer de nieuwe boodschappenweek begint kijk ik op de websites naar nieuwe aanbiedingen, zijn die er niet na mijn tevredenheid dan koop ik hetgeen me op dat moment aanspreekt of wat mijn vriend graag wil eten en anders koop ik aanbiedingen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:05

Fading schreef:
Sonja_vR schreef:

Oh, bij mij blijft het altijd zeker wel 4/5 dagen vers. Daarna begin je pas plekjes te zien. :P Maar voor die euro voer ik wat ik overhoud aan appels wel over aan dink :+

Wij hebben iets van 4 groentekramen, 4 kledingkramen, bakker, snoepkraam, 2 bloemenkramen, lingeriekraam, sokkenkraam, viskraam, loempiading, kaas/eierenkraam

Volgensmij was het dat wel, kan zijn dat het nog meer is :P

Ik denk dat het ook veel uitmaakt of er 1 of meerdere groente/fruit kramen staan, dan moeten ze met elkaar concureren.
Wij hebben hier volgens mij 6 groente/fruit kramen, waarvan er 2 merendeels/alleen fruit verkopen, zal wel te maken hebben met welke licensie ze hebben... en 'fruit' wordt ook ruimschoots genomen lol want snoeppaprika/pepers (peperachtige dingen, koop ze nooit dus weet het niet zeker), snoepkomkommer en tomaten vallen ook onder fruit.
Qua groenten hebben we 2 'dure' maar qualitatief zeer goede, en 1 goedkope kraam, de laatste zit een beetje er tussenin.
Op 1 kraam na hebben ze allemaal eurozakken met groenten/fruit.

Ik ga dus altijd naar de goedkope kraam en dan ook nog eens tegen het einde van de markt, daardoor grijp ik wel eens mis en moet ik dus flexibel zijn, maar met een 1-persoons huishouden is dat makkelijker dan met een gezin vermoed ik. Door tegen het einde te gaan heb ik vaak erg leuke aanbiedingen. Onze markt is op zaterdag (en donderdag maar ik ga altijd zaterdag), dus heb je vaak dingen die weg 'moeten' omdat het niet de volgende dag weer mee kan naar een andere markt, met name niet lang houdbaar fruit zitten altijd fijne aanbiedingen tussen, zaterdag/zondag is bij mij dan ook vaak smoothie dag lol, mango's, aardbeien zijn kort houdbaar.
Van de zomer ga ik weer lekker jam maken van aardbeien... had veel te weinig gemaakt lol, heerlijk door mijn dagelijkse bakje yoghurt

Geen van de kramen verkoopt aardappels, er staat nl een aparte aardappel/uien boer bij
Verder hebben we van alle 'normale' dingen eigenlijk wel minimaal 2 kramen van hetzelfde, 2 viskramen, 3 bloemenkramen, 2 sokkenkramen, 1 poelier, 2 kaasboeren enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:10

Ja dat denk ik wel inderdaad dat ze moeten conuceren en dat het idd daarom zo goedkoop is.

Ene verkoopt idd ook meer groenten (en aardappels) dan de andere.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:26

hier heb je dus idd totaal geen concurrentie , ja, van de AH en de bakker verderop in het dorp,
dat merk je gewoon direct, maar goed, ik ga ook niet drie dorpen verderop naar de markt, hooguit als ik toevallig op marktdag in een dorp moet zijn, dan combineer ik het , maar ik ga er niet speciaal voor rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:04

Hier vindt ik het ook niet perse goedkoper op de markt..

Zouden er binnekort weer iets in de trend van route99 komen? , zit wat krapper dan normaal en wil nu zeker niet to much betalen

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:04

Je hebt geluk. Keek net de aanbiedingen op de appie app. En volgende week idd route 99.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:25

Ik heb net de folder binnen van de appie, leuke aanbiedingen!

C1000 heeft die slagersbox weer, 5x 4 stukken vlees en bakboter voor 10 euro!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:28

Rampshellie schreef:
Ik heb net de folder binnen van de appie, leuke aanbiedingen!

C1000 heeft die slagersbox weer, 5x 4 stukken vlees en bakboter voor 10 euro!

Oh top die ga ik ook weer halen! Lekker vlees is dat en in onze vriezer mag wel weer een voorraadje :D

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:48

4x gemarineerde speklappen, 4x slavinken, 4x kipkrokant schnitzels, 4x zigeuner gehaktschnitzels, 4x hamburger a la minute!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:24

jammer dat er bij ons geen c1000 in de buurt zit, is allemaal Jumbo geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:26

Hier geen slagersbox in de folder of ik keek verkeerd. .

Edit : o ja :D ideaal heb ruzie met uwv dit komt mooi uit
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-14 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:26

Het is een maandag/dinsdag aanbieding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:31

Ja had hem in de app opgezocht komt goed uit

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:11

Ik ga maandagochtend denk ik even kijken naar alle aanbiedingen en dan een boodschappenlijst maken. Aankomende donderdag ga ik samen met mijn schoonmoeder naar een biologisch vlees bedrijf en daar vlees op halen. Ben benieuwd hoeveel ik dan kwijt zal zijn omdat het wat duurder is dan een supermarkt maar gelukkig eten we niet meer zoveel vlees dus dat scheelt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:20

Klinkt als een interesant tripje...

Ik ben echt erg maar ben makkelijk om te banketstaaf denk ik , ik heb nu voor de 3de keer in 3 maanden een nieuwe energieleverancier.. Zie door de bomen het bos niet meer en voel me oerstom -zucht-

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:26

Ben er al eens eerder geweest een paar maanden geleden tijdens een open dag en wat ik zag beviel me goed qua dierenwelzijn.

Waarom ben je veranderd van energieleverancier? Wij veranderen gemiddeld 1x in het jaar omdat een andere energieleverancier vaak dan wat goedkoper is en 300,- op jaarbasis kan schelen. Mooi meegenomen dan!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:27

Waarom wissel je zoveel dan TM?

Heb net bij de C1000 de Panga-filets gehaald! :) Deze week in totaal 28 euro uitgegeven, waarvan ook een deel voorraad en een 3 persoonsmaaltijd door bezoek :).