Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:34

Rebeccaa schreef:
Het duurt nog een tijdje, maar over 3 maanden wil ik graag een nieuwe telefoon kopen ( :+ ). Nu wil ik graag een iPhone, maar ik twijfel nog over de versie. De 5S 16GB kost nu 559 euro. Echter kost de iPhone 6 16GB 629 euro. Voor 80 euro meer heb ik dan het nieuwste model en weet ik zeker dat ik er een hele tijd mee vooruit kan- het is namelijk de bedoeling dat ik er toch wel een jaar of 3 mee ga doen. Echter, kan ik voor 629 euro ook een iPhone 5S met 32GB geheugen kopen en dat is misschien ook wel interessant..
5C heb ik ook nog aan zitten denken, maar die zijn er alleen maar met 8GB geheugen en eigenlijk vind ik die ook minder mooi. Overigens vind ik de 5S mooier dan de 6. :Y)

In hoeverre heb je geheugen nodig? Ik heb nu een oude samsung die constant vol zit, maar die heeft volgens mij zelfs minder dan 8, dus ik ga er sowieso op vooruit. Muziek zal ik vooral via itunes luisteren, maar ik weet eigenlijk niet of dat veel geheugen in beslag neemt. Ik zit ook nog na te denken over de Samsung galaxy S5, maar eigenlijk wil ik gewoon een iPhone na jarenlang samsung. :7 Ben wel benieuwd hoe anderen hierover denken. :)

Ik zou voor de iphone 6 gaan. Met 16gb heb jij genoeg om spelletjes en foto's op te slaan. En sowieso is het handig om af en toe je foto's te verplaatsen naar de computer:)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:18

Rebecca: de OnePlusOne ;) Zelfde formaat en specificaties als iPhone 6 ongeveer en veel goedkoper..

Anoniem

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:16

Hey!
Ik ben nog steeds bezig met mijn zoektocht.. En ik ben benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met de:
- acer liquid z500
- LG L90
Mijn budget is tot 150, en bij beiden heb ik fijne en mindere fijne reviews gehoord..
Dus vandaar dat ik het hier even vraag!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:35

tst: 3 min geleden

De telefoon van mijn dochter is vandaag gestolen. Dus op zoek naar wat anders.
Beperkt budget tot 80 euro ongeveer.
Ze gebruikt het voor fb,appen en spelletjes.
Haar eisen zijn Android en minimaal een 4 inch scherm.

Ze krijgt gewoon een prepaidkaartje dus geen abonnement.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:39

hittepit_12 schreef:
tst: 3 min geleden

De telefoon van mijn dochter is vandaag gestolen. Dus op zoek naar wat anders.
Beperkt budget tot 80 euro ongeveer.
Ze gebruikt het voor fb,appen en spelletjes.
Haar eisen zijn Android en minimaal een 4 inch scherm.

Ze krijgt gewoon een prepaidkaartje dus geen abonnement.

Misschien tweedehands? Voor dat budget is niet veel verkrijgbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:52

Het wordt hier de LG L90! :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:54

Blegh, ik mag (moet) ook weer op zoek naar een nieuwe telefoon + abonnement.
Heb nu een Samsung galaxy S3, deze wordt echter wat oud.
Ik wil perse weer een Samsung, dit formaat. 500 mb internet is zat. Bellen en sms-en doe ik weinig.
Ik heb al wat rond gekeken, maar de keuze is zo groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Tips?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:00

Je hebt wat eisen en wensen, daar kan je er flink eind mee komen. Waar kom je zelf op uit? Als je kijkt bij je huidige provider, verleningsaanbiedingen?

Waarom perse een Samsung? Zijn veel meer telefoons die aan je wensen kunnen voldoen.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:46

Hebben er misschien mensen ervaring met de Samsung grand prime of de Samsung Galaxy A3?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:40

Quad schreef:
Je hebt wat eisen en wensen, daar kan je er flink eind mee komen. Waar kom je zelf op uit? Als je kijkt bij je huidige provider, verleningsaanbiedingen?

Waarom perse een Samsung? Zijn veel meer telefoons die aan je wensen kunnen voldoen.

Klopt, maar je kunt helaas niet zomaar overal deze eisen invullen en kijken wat er uit komt.
Ik kom nu zelf uit op de galaxy A3 of S5, maar beiden zijn zo nieuw dat er nog verder nog niets over bekend is. Ik wil niet bij betalen voor een telefoon wat zou betekenen dat ik bij de A3 uit komt.
Waarom Samsung? Ik ben een Samsung-persoon, een ander merk is geen optie :+

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:56

Galaxy A3 is een prima telefoon voor zo ver ik weet, maar wel heel anders dan de S5 hoor. Niet echt vergelijkbaar qua segment.
Maar het ligt er vooral aan hoeveel je kwijt wilt zijn aan het abonnement.
Wat is je budget?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:02

Klopt en daarom is het jammer dat er nog geen reacties te vinden zijn.
Ik vind 25 a 30/ maand echt de max.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:37

Oh kijk, voor 30 euro kun je echt veel krijgen momenteel. Voor 25 heel weinig. Dat verschil is heel apart vind ik op dit moment haha.
Wacht ik zal even voor je kijken.

https://www.studentmobiel.nl/samsung-ga ... dle-anchor
Voor 28 euro kun je nu dus een galaxy S5 krijgen. Dan zit je sowieso wel goed, dat zijn gewoon prima telefoons.
Dan heb je 500mb en 120 belminuten en hoef je maar 40 bij te betalen. en je hebt dan t-mobile wat vrij betrouwbaar is.

https://www.studentmobiel.nl/samsung-galaxy-a3
De A3 kun je veel goedkoper krijgen. Voor 21 euro heb je 775 mb en 275 minuten of sms'jes. Je hoeft dan niks bij te betalen. Je zit dan alleen wel bij Hollands nieuwe en dat is wel minder betrouwbaar.
Als je deze bij t-mobile neemt zit je aan bijna een net zo duur abonnement en bespaar je dus maar 40 euro op een veeeeel goedkopere telefoon.

Een 3e optie is de A7.
https://www.studentmobiel.nl/samsung-galaxy-a7
Die heb je ook gratis bij Hollands nieuwe, maar dan voor 28euro per maand. Dan zit je wel weer in dezelfde prijsklasse als de S5.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:49

Kijk, daar heb ik wat aan, dank je!
Hollandsnieuwe zie ik niet zitten, is me ook te weinig over bekend, geen idee hoe betrouwbaar etc die zijn. Ik ga de eerste link even goed bekijken.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:51

Dan zou ik inderdaad voor die eerste gaan. Dan heb je iets hogere kosten, maar ben je wel verzekerd van goede kwaliteit :j

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:52

Ik kan vamaf 9 april verlengen en ben dus ook aan het rondkijken. Heb nu al 4 jaar de galaxy s2 en zou er zo nog 4 jaar mee doen als ie het nog op en top deed, maar hij heeft zn beste tijd nu wel gehad.

Heb nu een super goedkoop abbo van 14 euro per maand, zou dat graag zo houden, maar daarbij is natuurlijk veel minder keuze qua telefoon. Dus ik moet maar even afwachten wat er voorbij komt en of dan een iets duurder abbo goedkoper uitkomt of bijbetalen voor een telefoon.

Zit te denken aan de s5 of s6.
Mijn belangrijkste eis is de camera, liefst iets van het beste wat er nu beschikbaar is.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:55

Wie weet er een budget telefoon met een goede camera. Heb nu een HTC maar die maakt echt bagger foto's.

Abonnementskosten max 25 a 30 euro

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:56

Voor een camera zou ik Sony kiezen ... maar Samsung doet het ook goed met hun camera's :)
De Z2 of Z1 van Sony misschien iets?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:57

Leonie_M schreef:
Wie weet er een budget telefoon met een goede camera. Heb nu een HTC maar die maakt echt bagger foto's.

Abonnementskosten max 25 a 30 euro

Sony :D

Ik heb de Sony Xperia Z3 voor 25 euro per maand :) (T-mobile)
Heb bij de aankoop 240 ongeveer voor de telefoon al betaald.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:38

Zijn er hier mensen met ervaring met de samsung galaxy S5 en de HTC one M7?

Ik wil graag een goede camera erop. maar bij de samsung staat 16 MP en de HTC 4 ultrapixel.
Is dat te vergelijken met elkaar?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:38

Ik weet niet wat ultrapixel is eigenlijk.
Ik heb een galaxy s5 en ben zeer tevreden.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:49

Zitten er nadelen voor jou aan de s5?

Er zit 90 euro verschil tussen voor mij (s5 duurder), en ik kan maar niet kiezen.. :(
Had hiervoor een samsung galaxy s3, en nu tijdelijk een HTC one S.
Qua besturingssysteem heb ik bij beide geen problemen eigenlijk, vind samsung alleen net wat prettiger. Maar de HTC mooier :+

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:05

Ik heb zelf nog geen nadelen gevonden.
Maar ik ben dan ook samsung fan. :D

Heb nog geen vastloper gehad, ik heb hem nu vanaf ongeveer vorig jaar september.
Doet gewoon wat ie moet doen.
Is snel.
Batterij gaat 1 dag mee.
Ik moet rond 20uur wel gaan laden.
En ik begin met gebruik om 7 uur.
Heb vaak de mp3 aan en ik speel de hele dag (ja echt) candy crush.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:18

Is er een website die goed aangeeft welke toestellen op dit moment het best zijn? Ik mag mijn abonnement al verlengen (loopt over ongeveer 2 maanden af). Maar mijn toestel van nu geeft toch echt bijna de geest, twee keer opladen op een dag is normaal tegenwoordig... Om gek van te worden :7

Mijn enige eis is een telefoon die qua batterijduur hopelijk wel de volle 2 jaar van een abbo op een fatsoenlijke manier meegaat. Verder ben ik niet erg merkgebonden, op dit moment heb ik een Sony Xperia V.

Het liefst niet een al te groot toestel. Maar dit is tegenwoordig geloof ik bijna niet meer te doen, of je gaat qua kwaliteit ineens hele segmenten naar beneden. Ik denk toch wel dat ik liever kies voor kwaliteit dan voor de grootte :+

Wat betreft het abonnement zelf, red ik het op dit moment redelijk goed met 1000GB en 150min/sms. Maar als ik meer kan krijgen voor minder geld, dan is dat altijd mooi meegenomen.
Qua maandbedrag wil ik rond de 25 euro zitten. Bijbetalen voor het toestel is geen probleem, dat doe ik liever dan hoge maandlasten. :j

Iemand tips voor een website? Of eventueel telefoons? Ik zie door de bomen het bos niet meer op dit moment, met het vele aanbod dat er is.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:13

Bij studentmobiel kan je goed zien wat je per maand kwijt bent in combinatie abbo en gsm.
Je kan aanpassen hoeveel minuten, mb enz en welke provider en natuurlijk welke telefoon.