[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:13

Nee, wij willen pas gaan bezichtigen als het 'verkocht' is. We kunnen toch niet kopen voordat het is verkocht.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:16

@Georgette: ok, dat is idd ook wel fijn. Konden wij ons niet permiteren, omdat we iets zochten wat je niet overal zo maar vindt, dus zes jaar gezocht, gekocht en toen pas huis verkocht, wat schrikbarend snel ging :o

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:08

We hebben ook geen keuze, dan zouden we met 3 dubbele lasten zitten, we wonen nu nog apart namelijk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:13

Op zich zou het toch niet onverstandig zijn om zo af en toe eens wat te bezichtigen... Gewoon ter oriëntatie. Is heel leerzaam.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:23

Onze makelaar heeft het afgeraden, je kunt er verder toch niets mee. Bovendien ken ik mezelf maar al te goed, ik ga me dan veel te veel focussen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:33

Hoezo kan je er niks mee?? Wij hebben juist wel 10x onze ideeën en wensen aangepast.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:03

Daar heb je helemaal gelijk in Manzano, ik bedoelde meer dat je het toch niet kunt kopen. Ik ben bang dat ik iets geweldigs tegenkom, en tegen de frustatie aan te lopen van het nog niet kunnen kopen. Maar ik ga er toch eens over nadenken :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:05

Ja dat is idd het risico :j
En de frustratie is dan groot. Ik ben nog altijd verliefd op een huis wat we gezien hebben, maar vriendlief vind het helaas niks. Baal ik nog altijd van (we zijn begin januari wezen kijken ;) )

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:09

Dat lijkt me erg lastig. Ik kan altijd nogal doordraaien in dat soort dingen (het er de hele dag over hebben, erover fantaseren, erover dromen) en dat is een beetje waarvoor ik wil waken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:11

Oh ik ook....... maar dat kan je dus ook gebeuren als je serieus aan het zoeken bent en het niet eens bent ;)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:41

Ook daar heb je helemaal gelijk in ;) :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:10

Georgette, wel jammer dat je nu nog niet kunt rondkijken, maar wel een verstandige keuze!

Hier weer een kleine update van mijn kant.
Afbeelding
Vloertegels en siertegels badkamer. De siertegels zijn uit de vloertegels gesneden, dus in principe is het dezelfde kleur, alleen de foto van de vloertegel wijkt af (lastig om een kleur op de foto te zetten :+ ). De kleur is dus zoals op de siertegels, grijs met op somminge plekken een beetje een beige/bruine kleur er doorheen.
Siertegels komen op 1 wand. En dan de andere wanden wit, tegels van 20 x 45.

Afbeelding
Zolderkamer en als je goed door de deur kijkt zie je daarachter de voorzolder. Dat is allemaal al klaar :D
Gisteren ook de kleine slaapkamer afgemaakt. In principe hoeven er nu dus nog maar 2 slaapkamers geverfd te worden :D .

Afbeelding
Badkamer, muren aangesmeerd, inbouwreservour staat, aardenetje geplaatst en douchebak geplaatst. Inmiddels is ook de vloer gestort dus ze kunnen morgen vroeg beginnen met tegelen :)

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:01

Destino: Die badkamertegels willen wij ook!!! Hebben wij ook gezien... in zo`n matje a 150 euro de meter.... dat gaat hem niet worden... Zonder matjes is het iets van 50 euro de meter.
Mag ik vragen waar jij ze heb en wat ze kosten??? Mag ook per PB.. als je dat wil zeggen...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:06

Ze kostten bij ons 157,50 per m2 ;) Maar we hadden maar 6m2 nodig, dus opzich hadden we zoiets van, we doen het gewoon.
Ik zou het niet zonder matje doen hoor := Dat is echt lastig tegelen lijkt me!
Ik heb ze van de winkel http://www.middelkoopculemborg.nl
Het merk is Rako, van de lijn Zircon http://www.rako.cz/en/products/zircon/ddp44303.html de siertegel en http://www.rako.cz/en/products/zircon/dar44303.html de vloertegel

Edit, wij hebben trouwens wel korting gehad op de totale prijs van de wand-, vloer- en siertegels. 225 euro op de totaalprijs.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:53

Destino netjes hoor, schiet mooi op zo!

kijken terwijl de eigen woning nog niet verkocht is hebben wij ook niet gedaan.
puur om de reden dat als we het huis zouden vinden dat helemaal geweldig is en we het toch niet konden kopen dus daarom hebben we nooit gekeken. Gelukkig was onze eigen woning al snel verkocht dat we gauw konden kijken bij andere woningen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:15

Hier nog even een paar foto'tjes

Afbeelding
De hal, en de trap eindelijk wit

Afbeelding
het plafond in de keuken, nee was niet geel (pure aanslag van het vet, vuil en roken)

Afbeelding
kamer van de jongste

Afbeelding
kamer van de oudste

Afbeelding
onze kamer

Afbeelding
de scuur voor een deel al leeg

Afbeelding
"ons" trekkertje

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:17

Ziet er leuk uit Pashon! Is dat hoe het er nu uitziet of is dat van een tijdje terug?
Gaan jullie de radiator nog verven op jullie slaapkamer?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:17

Oooh wat een mooie trap!! :j

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:23

Heel gaaf allemaal Destino! Tegelen zonder matje moet ook helemaal goed komen! Met matje is het soms nog lastiger omdat de tegels allemaal hun eigen weg vinden en je ze allemaal gelijk moet krijgen. Die tegels zonder matje is trouwens ook iets anders... maar zelfde idee. Wellicht ken je ze wel de tegels... Bij ons is het 1 wand in de badkamer en toilet wat er gedaan moet worden. Ook niet veel.. maar alsnog wel een verschil van 100 euro m2!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:24

nee dit is van een tijdje terug. had nu even geen zin om in de benen te komen nieuwe foto's te maken en up te loaden enzo :o sorry ben een beetje lui vandaag := (zal zo eens even puf verzamelen om een rondje te doen met de camera)

nee de radiator gaan we niet verfen. Voor nu blijven ze zo, maar er komen nog in betweens voor dus dan valt het niet meer op. Als het dan alsnog opvalt gaan we ze vervangen, radiatoren verfen vind ik niet mooi.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:26

Die keuken Pashon! := Jakkes!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:48

We zijn vanmiddag nog even in het huis geweest. Sleutel geleend van de makelaar. Konden we nog even wat dingen opmeten zodat we komende week vast isolatiemateriaal kunnen kopen en dit weekend meteen flink aan de slag kunnen. Elke keer dat ik er ben zie ik wel weer nieuwe klussen. := We moeten een heleboel kabels gaan verleggen en stopcontacten verplaatsen (de vorige bewoners hebben vanalles aan elkaar geknutseld, niet bepaald veilig) en boven moet overal het behang eraf.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:13

Zo ik ben echt moe!!! Gister hele avond opgeruimd, schoongemaakt etc. Uiteindelijk pas om 02:00 naar bed en vanmorgen weer om 6:30 de wekker :O

Bezichtiging leek goed te gaan (je weet het nooit heb ik inmiddels door). Erg enthousiast, wilde grote tekening mee om met meubels op schaal te kunnen rommelen etc. Dus wie weet......
Ze had hier in 1983 ( :') ) ook in het complex gewoond. Dus op zich kende ze dat al..... dus wel een positief punt als je dan terug komt op te kijken als je weer wat zoekt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:28

Jullie gaan echt goed qua verbouwen! Maar als ik dit zo zie, als verschrikkelijke kluskneus en zo a-technisch als het maar kan ben ik toch wel blij met mijn direct-klaar-om-in-te-wonen huis :))

Gisteren geslaagd voor het examen erkend hypotheekadviseur trouwens, joepie!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:39

SUPER!! Gefeliciteerd!!!!