Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 04:40

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:44

Omdat wij dit jaar nieuwe kozijnen krijgen, met roedes/vakverdeling, was ik aan het speuren naar raambekleding. Want de houten jaloezieën die we nu hebben is dan geen porum meer.

Vandaag aan het knutselen geweest, en dit moet t worden:

Afbeelding

Top down, buttom up vouwgordijnen. Dit proefgordijn heb ik gemaakt met reststof wat iets te smal was, en ik had geen baleinen, dus het is wat rommelig. Maar I like <3.

Dit raam is in onze hal. Ik wil dit type gordijn maken voor in de woonkamerramen, de hal en de overloop. En het fijne is, de stof kan eraf om te wassen :D.

karijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 16:19

Dat ziet er al goed uit!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 16:37

Goh wat knap san dat je dat zelf kan maken. Zo creatief ben ik helaas niet.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 17:15

Handig gedaan! Ik zou dat ook niet zelf kunnen.

Eclare schreef:
Altijd een stille meelezer hier maar ik moet er toch ook echt aan geloven, over 2 weken verhuis ik naar beneden naar het oude huis van mijn ouders. En zit precies met het stuk waar jullie over kletsen, die kleuren uitkiezen!

Ik wil heel graag het plafond meegaan verven in de woonkamer omdat ik het heel veel sfeer vindt geven alleen ben ik toch een beetje bang dat het straks niet mooi uitpakt. De stucadoor en schilders keken me allemaal heel vreemd aan toen ik aangaf niet voor 9010 of wit te gaan :+. Ga nog redelijk veilig met een zand kleur, er is al 1 hele donkere muur (waar de tv hangt) en daaraansluitend een mooi (donker behang). Zijn hier meer mensen met een 'niet wit' plafond?

In de keuken wilde ik eerst voor heel donker groenblauw zoals dit
[ [url=m/qRs7NM.png]Afbeelding[/url] ]

Alleen de keuken is al zwart (met daarboven goudkleurig behang) en de ruimte is ook best donker dus ben toch wat verder aan het zoeken. Vind tijm/salie groen ook mooi maar ben gewoon verliefd om van die hele donkere kleuren zoals donkerblauw, burgundy enz maar ben bang dat het dan niet in de ruimte past.

Veerle dec, super tof en gedurfd, zou zelf denk ik dan wel voor kozijnen in het zwart of de roze tint zijn gegaan maar vind de lijn in je plafond echt heel leuk!

Kimbers, die kleur vind ik ook zo mooi! En met dat stukje panelling!

Ik twijfel hier ook al zo lang over! Het lijkt me zo gaaf om flink uit te pakken met een kleur. Omdat wij een klein huis hebben, ik een gigantische hekel heb aan plafonds verven en ik eigenlijk wel klaar ben met het verbouwen/klussen (en gewoon wil wonen!), ga ik nu toch eerst voor wit. Maar ik kijk graag mee met de projecten van anderen!

Ooit pak ik graag onze huiskamer aan. Ik ben héél erg benieuwd hoe anderen het in zouden delen. Ten minste een zithoek + eettafel voor 4. Bonus: werkplek en speelhoek voor kind.

Dit is ongeveer de ruimte:
Afbeelding

Groen is waar je het liefst heen kijkt (tuin/paarden). Rood is niet zozeer vreselijk, maar dat is de kant van de oprit en de auto's, dus ik kijk vanuit de bank liever de andere kant op. Dat maakt ook dat ik geen ideale plek weet voor de tv.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 19:18

Thanks, allemaal :D. Binnenkort maar eens om het echie. Ik weet nu wat ik allemaal nodig heb.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 20:15

_Lorette_ schreef:
Ik twijfel hier ook al zo lang over! Het lijkt me zo gaaf om flink uit te pakken met een kleur. Omdat wij een klein huis hebben, ik een gigantische hekel heb aan plafonds verven en ik eigenlijk wel klaar ben met het verbouwen/klussen (en gewoon wil wonen!), ga ik nu toch eerst voor wit. Maar ik kijk graag mee met de projecten van anderen!

Ooit pak ik graag onze huiskamer aan. Ik ben héél erg benieuwd hoe anderen het in zouden delen. Ten minste een zithoek + eettafel voor 4. Bonus: werkplek en speelhoek voor kind.

Dit is ongeveer de ruimte:
[ [url=m/mIeGQP.png]Afbeelding[/url] ]

Groen is waar je het liefst heen kijkt (tuin/paarden). Rood is niet zozeer vreselijk, maar dat is de kant van de oprit en de auto's, dus ik kijk vanuit de bank liever de andere kant op. Dat maakt ook dat ik geen ideale plek weet voor de tv.

Ik zou denk ik een ronde eettafel doen, die links voorin/onderin zetten. Dan zou ik voor het stukje muur tussen de 2 laatste ramen links, een extra muurtje plaatsen zon 1,5/2 meter in de woonkamer. Aan de linkerkant de werkhoek, aan de rechterkant de TV :j
Dan zit je op de bank met je rug naar de "rode kant" :Y)

En dat muurtje hoef je niet persé heel letterlijk te nemen, wij hebben een wandje "gebouwd" met stalen frame wat tussen het plafond en de vloer klemt. Staat hier maar zo'n 40 cm voor de muur, maar dan kan ik erachter zooi opbergen. In dat wandje zit de tv, soundbar en een haard (nou ja, nep dan...) en aan de achterkant planken.

Afbeelding

Hadden wij een grotere kamer dan had ik hem verder naar voren getrokken voor een werkhoek :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:51

Slim om zo opslagruimte te creëren!

Ik moet nog even bedenken hoe je dat precies bedoelt met muurtje/roomdivider, maar dat geeft inderdaad mogelijkheden. We hebben/hadden een boekenkast als roomdivider. Aan de 'boekenkant' was de werkplek. Die kast doen we weg, want hij is helaas niet kind-proof.

Zo was het, maar ik ben toe aan iets anders. Ik weet nog niet wat precies. De vloer wordt binnenkort vervangen. Inmiddels hebben we ook een kind en dat is natuurlijk een ramp voor je huis. }:0

Afbeelding

Hier zie je dus dat de tv voor het raam staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De werkplek staat niet op de foto. Die was links onderin op de plattegrond. Links van de eerste foto.

We hebben een beetje een vreemde en kleine bungalow als huisje, maar ik vind het hier heerlijk. :P

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:30

Je foto's doen het bij mij helaas niet..
Hier nog een voorbeeld van het plafond meeschilderen:
Afbeelding
Afbeelding
Zowel de neutrale kleur (grand lady Flexa) als het vlak lopen door op het plafond.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:32

Hi! Ik heb even jullie hulp nodig!

Ik wil mezelf een nieuw bankstel cadeau geven. HIeronder de opstelling die ik nu heb met een 2 + 2,5 zits:

Afbeelding

Nu wil ik graag een hoekbank met een eiland. Alleen kan ik niet goed bepalen of ik die links of rechts wil hebben. Wat zouden jullie doen?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:45

Kun je niet wat schuiven met je huidige bank en hocker en daar zogenaamd een hoekbank van maken? Dan kun je kijken wat je prettig vind en daarna de nieuwe bank bestellen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:29

Dieuwke_ schreef:
Kun je niet wat schuiven met je huidige bank en hocker en daar zogenaamd een hoekbank van maken? Dan kun je kijken wat je prettig vind en daarna de nieuwe bank bestellen.

Dat werkt alleen op de manier waarop het nu staat.
Bovendien wordt een hoekbank natuurlijk lang niet zo groot en bombastisch als wanneer je de huidige banken als hoekbank op zou stellen... Dus geeft een vertekend beeld ben ik bang.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:32

Nee, als de afmetingen niet overeen komen dan werkt dat niet inderdaad. Ik heb destijds de afmetingen van de meubels op de grond geplakt met schilderstape, misschien is dat nog een optie? Maar dan moet je de huidige meubels wel opzij kunnen zetten natuurlijk

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:37

Dieuwke_ schreef:
Nee, als de afmetingen niet overeen komen dan werkt dat niet inderdaad. Ik heb destijds de afmetingen van de meubels op de grond geplakt met schilderstape, misschien is dat nog een optie? Maar dan moet je de huidige meubels wel opzij kunnen zetten natuurlijk

Dat is nog helemaal niet zo'n gek idee! En dat is zeker haalbaar :)

Dank voor de tip!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 09:02

Dat laatste doet mijn man ook met alles, om gek van te worden :)
Maar het geeft wel een heel goed beeld van hoeveel ruimte iets kost.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:53

@San, wat knap dat je dat zelf kan en doet!

@Lorette
Afplakken met schilderstape werkt altijd wel goed. Of op schaal uittekenen en je meubels uitknippen. Ik vind het idee van een "muurtje"plaatsen wel slim als je een werkhoek wilt realiseren. Ik weet niet precies hoe de rest van het huis is maar ik vind een deur naar je woonkamer ook niet altijd even handig dus je zou ook voor een grotere opening kunnen gaan door een stuk muur weg te halen, hierdoor heb je ook wat meer vrijheid doordat de opening dan niet zo middenin de kamer zit.

@Veerledec, ook weer tof, die kleur is ook mooi!

@Janine, ik zou de hoek aan de kant van het raam doen

Ik heb toch nog even foto's gemaakt van de keuken, ben benieuwd welke kleur jullie op de muren/schilderwerk zouden doen. Het gouden behang blijft. Ik wil het liefst wel alle muren dezelfde kleur verven. Schilderwerk is nu 9010. Deuren blijven dit denk ik sowieso nog even ivm het werk en de kosten maar de lambrigering verven zie ik wel als optie. Je ziet op de muur nu ook wat groene testen die we hadden geverfd maar ben bang dat dat toch te donker is.
Afbeelding

Afbeelding

Deze meubels gaan er trouwens wel uit maar qua stijl komt vergelijkbaar terug. De muur van de wijnkast blijft wel leeg. Niet op de foto zijn 2 deuren naar de tuin met shutters ervoor (rechts van de muur met de krans)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:57

Ik zou best donker durven, maar dan zouden je deuren eigenlijk ook mee moeten. Als je dat niet wilt, dan lijkt de kleurrichting die je nu boven die lambrisering hebt mij mooi staan voor alle muren.

Tof behang overigens zo met dat goud.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:14

Ik vind de kleur boven de lambrisering ook erg mooi. Alles in donkergroen lijkt mij ook erg donker hoewel ik donkergroen wel heel mooi vind met goud. Je zou wellicht ook nog kunnen kiezen om alleen de lambrisering donkergroen te doen en de rest in de kleur zoals erboven?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:18

Ik denk dat donkergroen echt prachtig staat met zwart en goud. Dat de deuren dan wit blijven lijkt mij geen issue.

De ruimte lijkt me groot genoeg ervoor.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:54

Ik ben het eens met _San87_

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:02

Janine1990 schreef:
Hi! Ik heb even jullie hulp nodig!

Ik wil mezelf een nieuw bankstel cadeau geven. HIeronder de opstelling die ik nu heb met een 2 + 2,5 zits:

[ [url=m/CUUjKd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu wil ik graag een hoekbank met een eiland. Alleen kan ik niet goed bepalen of ik die links of rechts wil hebben. Wat zouden jullie doen?

Waarom niet voor een modulaire bank die je van hoek kan wisselen ?

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:56

Ah jullie laten me twijfelen. Nu ga ik toch dat groen proberen denk ik :') . In het ergste geval moet ik er weer overheen maar dat vind ik bij muren toch wat minder erg als bij een plafond of schilderwerk.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 12:07

Mooi dat gouden behang, ik denk ook dat het veel beter tot zijn recht komt met een donkere kleur (groen/blauw) als naast wit of een andere lichte tint.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:19

Ik heb vandaag een dressoir gratis opgehaald. De kleur is het niet helemaal Afbeelding
Iemand tips hoe dit aan te pakken? Ik dacht aan schuren en dan een blanke lak er over. Hopend dat hij wat lichter zou worden.

Hiervoor hadden we een mango houten tv meubel met een stalen frame, zie rechts op de foto. Wel heel mooi maar totaal niet praktisch..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:50

Als je hem schuurt en echt lichter wilt dan kun je hem behandelen met bleekwater. Als je daarna White Wash Olie van Osmo er op doet blijft ie ook die lichte kleur houden.