Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:55

Varekaj schreef:
Ik twijfel nu om alsnog komend weekend de oefencross in Westdorpe te starten, of toch op jumping vlakbij.
Westdorpe is een uurtje rijden en €30, voor dat startgeld heb ik 2 parcoursen op 30min gereden. Maar als ik wil crossen deze zomer moet ik echt wel stilaan weer gaan voorbereiden natuurlijk.

Ik moet sowieso tegen vanavond beslist en ingeschreven hebben.

En, wat is het geworden?

Ik maak daarin wel de afweging. Besparen is top, maar het moet voor mij niet ten koste gaan van hobby's/ontspanning/plezier. Maargoed, besparen is hier ook geen echte noodzaak, meer van't principe, dat scheelt misschien nog wel.

Ik ben daarnet een elektrische fiets gaan testen. Is even een investering, maar op een jaar of 2 zijn die kosten er wel uit als je alles mee telt (benzine, lagere verzekering auto, auto die langer mee gaat door minder gebruik, fietsvergoeding van het werk,...). Nog een nachtje over slapen , maar ik neig toch naar 'm gewoon bestellen :D

Daan13

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:58

Het"nachtje erover slapen" is eigenlijk meer voor de vorm? :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:01

Florenc schreef:
Varekaj schreef:
Ik twijfel nu om alsnog komend weekend de oefencross in Westdorpe te starten, of toch op jumping vlakbij.
Westdorpe is een uurtje rijden en €30, voor dat startgeld heb ik 2 parcoursen op 30min gereden. Maar als ik wil crossen deze zomer moet ik echt wel stilaan weer gaan voorbereiden natuurlijk.

Ik moet sowieso tegen vanavond beslist en ingeschreven hebben.

En, wat is het geworden?

Ik maak daarin wel de afweging. Besparen is top, maar het moet voor mij niet ten koste gaan van hobby's/ontspanning/plezier. Maargoed, besparen is hier ook geen echte noodzaak, meer van't principe, dat scheelt misschien nog wel.

Ik ben daarnet een elektrische fiets gaan testen. Is even een investering, maar op een jaar of 2 zijn die kosten er wel uit als je alles mee telt (benzine, lagere verzekering auto, auto die langer mee gaat door minder gebruik, fietsvergoeding van het werk,...). Nog een nachtje over slapen , maar ik neig toch naar 'm gewoon bestellen :D

Florenc, zo denk ik er idd ook over. Wil echt el besparen maar niet ten koste van mijn plezier.

Van een electrische fiets ga je zoveel plezier hebben!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:43

Daan13 schreef:
Het"nachtje erover slapen" is eigenlijk meer voor de vorm? :')

:') :') :D sssst.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:16

Ik zou zoveel geld er niet voor over hebben Varekaj, maar aan de andere kant heb ik dan ook echt niks met wedstrijden rijden, dus als dat iets is wat je wel echt leuk vind dan is plezier en hobby soms ook best wat waard, zeker als je t kan missen.

Ik overweeg een keer per 1 a 2 maanden les te gaan nemen met mn paard, ze heeft 1,5 jaar stil gestaan door gedoe met allerlei verhuizingen, en nu staan we eindelijk op een fijne plek met rijbak, maar ze heeft geen spieren meer over, is helemaal ingevallen en super scheef. We kunnen letterlijk alles wat we in jaren opgebouwd hebben van voor af aan beginnen, wel even om te huilen dus. Maar mn moeder zag het en die wil eventueel wel bijdragen aan 1x per maand les nemen, ze vind het ook heel leuk om te kijken, super leuk dus, heb al jaren geen les meer gehad.

Een elektrische fiets.. Daar droom ik ook ooit nog van, "steel" nu soms stiekem die van mn moeder (in overleg natuurlijk) Al zou ik dan denk ik voor een speed pedelec gaan, met 25kmh duurt het nog best lang om op werk te komen.

Morgen belastingaangifte, hoop dat ik er door kom, ben heel benieuwd wat ik terug krijg (heb 2 banen dus op eentje te veel belasting betaald)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:27

T zal morgen wel druk zijn, maar je kunt er een maand over doen toch?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:39

Op hobby bespaar ik ook niet zo. Betaal momenteel 45 euro voor 3 kwartier privé les. Momenteel wekelijks, zal per maand wel eens een weekje overslaan denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:44

De oefencross in Westdorpe :)

Zowel paard als ik hebben veel plezier in zowel crossen als jumping. Wij rijden geen wedstrijd om te winnen, maar echt puur voor het idee dat deelnemen belangrijker is dan winnen. Het is leuk om eens ergens anders te gaan rijden, op nieuwe plekken te komen, om te kijken hoe we ervoor staan. En inderdaad, besparen is leuk, maar het mag plezier en genieten niet in de weg staan.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:07

PSvanLot schreef:

Klopt, maar ik wil t altijd meteen doen :') krijg altijd geld terug vanwege te veel belasting op 1 van mijn 2 banen, en omdat ik op maand basis weinig te besteden heb, is het heerlijk om ineens zo'n luxe maand te hebben. Vul er voor zeker 50% mijn potjes mee waarmee ik vaste lasten moet betalen die ik anders in de maand niet haal. De overige 50% gaat deels op de spaarrekening en probeer ook altijd wel iets leuks te gaan doen, keer uit lunchen ofzo en de nieuwe broek kopen die ik al zo lang nodig heb word het deze keer denk ik, dat zijn dingen die normaalgesproken ook niet in mijn maand budget passen, maar ik nu dan zonder al te veel moeite of extreem beknibbelen een keer kan doen, dus daar kijk ik altijd heel erg naar uit :D weet dat ik het niet meteen krijg, maar ben gewoon altijd zo nieuwsgierig hoeveel ik krijg, denk dat het dit jaar best wel veel is.
Maar helaas kom ik er inderdaad nu niet in, straks nog een keer proberen :')

Oef nee als ik elke week les neem van 45 euro ga ik failliet hahaha, maar ben al erg tevreden met 1x per maand een wat betaalbaardere les, we rijden toch alleen recreatief, vind het alleen wel belangrijk dat ze zo correct mogelijk gereden word voor een goede spieropbouw en rechtrichten en daarvoor is af en toe een lesje toch wel fijn, iemand die vanaf de grond mee kijkt ziet dingen soms toch net anders dan als je er zelf op zit.
Nu alleen nog op zoek naar iemand die bij ons past, zachte hand maar wel technisch onderbouwd, niet iemand die alleen maar gooeeedzooo roept :P

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:09

PSvanLot schreef:

Vanochtend kwart over 7 ingevuld en verstuurd :+ Dit jaar geen ingewikkelde dingen en krijg toch weer een leuk centje terug.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:10

Ik kan er gewoon in, geen problemen tot nu tot met inloggen

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 15:15

Ik heb even een half uurtje moeten wachten maar het is hier ook gelukt met de aangifte *\%/*

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 15:41

Ja hier duurde het ook even maar het is gelukt!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:15

Nu toch ook gelukt. Toch wel iets minder terug dan ik verwacht had, maar nog altijd een leuk bedrag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:30

Ik heb altijd 0 staan. Krijg wel toeslag terug.
Weer een lager adviesbedrag van de energie. Ipv de 90 die ik betaal 26 euro.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:02

Ik heb nog steeds de jaaropgave van mijn TOZO uitkering niet binnen -O-
Vandaag nog maar eens een mailtje aan gewaagd. Die heb ik nodig om aangifte te kunnen doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 17:29

Vervelend 8nnemiek...

Citaat:
Weer een lager adviesbedrag van de energie. Ipv de 90 die ik betaal 26 euro.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik sta nu echt niet meer in het rooster van april *\o/* nog 3 diensten en dan ben ik één dag per week meer vrij *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:06

Lekker!!

Ik wacht nog even met de aangifte. Ik moet al 2 jaar terugbetalen, omdat er te weinig op m'n loon is ingehouden. Ik geef de loonsverhogingen tussendoor de schuld. Maar als het nu weer is, ga ik toch eens bij de salarisadministratie klagen :')

Maar of dat weer zo is hoor ik liever ná m'n dure weekje Disney/Parijs :+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:19

Ik zet mijn jaarinkomen zelf hoger begin van het jaar, of net voor de jaarwisseling. Ik heb nog nooit bij hoeven te betalen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:41

idinn schreef:
Lekker!!

Ik wacht nog even met de aangifte. Ik moet al 2 jaar terugbetalen, omdat er te weinig op m'n loon is ingehouden. Ik geef de loonsverhogingen tussendoor de schuld. Maar als het nu weer is, ga ik toch eens bij de salarisadministratie klagen :')

Maar of dat weer zo is hoor ik liever ná m'n dure weekje Disney/Parijs :+

Zijn je heffingskortingen dan wel goed ingesteld?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:42

45 euro is ook duur voor les maar hier wel de prijs als je wat niveau wilt. Ik rij ook recreatief op een weitje zelfs. Maar als ik les wil, wil ik wel echt goed en correct les en daar ben ik enorm kritisch op. Paard heeft de juiste basis goddank dus ik denk dat we al snel af en toe zelf een weekje verder kunnen ook. Maar ik snap zeker dat dat niet voor iedereen haalbaar is. Ik heb een bijrijdpaard en kan dus iets meer in les steken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:49

Ik les twee keer per week een half uur tot drie kwartier bij een bevriende instructrice. Dat scheelt me wat geld. Betaal €20,- per keer.

Met mijn vorige paard reed ik op hoger niveau, leste ik ook twee keer per week bij haar en ging ik om de week naar Theo Hanzon. Die vroeg toen €75 voor een uur geloof ik.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:36

Nonbesparing gedaan net. Kaarten gekocht voor een salsa feestje in Scheveningen. En ipv een dure hotelovernachting voor 1 nacht gaan we nu lekker 3 nachten kamperen met de vouwwagen.

Was ipv een weekend salsa feest op CenterParcs, met eten erbij bespaar ik alsnog iets van 150-200 euro :$

Belastingaangifte laten we doen door de boekhouder, zal wel ergens in april of mei worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:40

Nu heb ik zelf nooit rijles, maar ook hier gaat kwaliteit meestal boven kwantiteit, dus ik kan heel goed begrijpen dat je liever wat meer neertelt voor echt goede les :j

Prairy, dat is makkelijk besparen zo ja, en kamperen is heerlijk :D win-win!

De verkoop van mijn Fiat 500 ging wel érg makkelijk.. Gisteren om 4 uur online gezet, en om 8 uur reed ie weg :evaw:
Wel fijn om nu 50 euro per maand extra over te houden wat ik kwijt was aan verzekering en wegenbelasting.
Nu de BMW nog. Die zijn we ook snel kwijt verwacht ik.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:45

Was hier net een mannetje om de dakgoten voor 20 euro te reinigen. Omdat ik hier net woon wist ik niet of dat recent was gebeurd, dus maar laten doen.
Komt die beneden, zegt ie, ja er gaan allemaal vogels onder de dakpannen, dan knagen ze straks de kabels van de zonnepanelen nog stuk en ze maken de isolatie stuk. Hij liet het ook zien, gooide allemaal takjes en isolatie er onder uit.
Maar, voor 79 euro per meter kon hij er vogelwering tussen zetten. Dus voor 790 ex btw was het klaar. Maar ik moest wel nu beslissen dan kreeg ik 100 euro korting.
En het had ook nog heel veel haast zei die anders was alles stuk. Ik zei dat ik er even over na wou denken en dan wel zou bellen. Maar dan kreeg ik dus niet de 100 euro korting zei die meneer. Ja snap ik maar wil er toch over nadenken.
Nu Google ik het bedrijf en ben blij dat ik het niet heb gedaan. Zoek wel een dakdekker ofzo die dat kan doen.