Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:52

Suzanne F. schreef:
Ibbel schreef:
Als jij een aannemersbedrijf hebt, en je wilt 's winters je personeel gegarandeerd aan het werk houden (want anders moet je ze tóch doorbetalen) dan is het helemaal geen stom idee om dit soort panden aan te kopen. Ook prima belegging om je zakelijke centen weg te zetten. Spaarrente is nul, tenslotte, en als je pech hebt en wat véél winst hebt gemaakt afgelopen jaren kun je nog negatieve rente betalen ook. Onroerend goed daarentegen is nog steeds een goede en veilige belegging.
Je verkoopt ze daarna óf met winst, óf zoals in dit geval, maak je er een huurwoning van. Slimme zakelijke zet van deze man.

Precies dit. Heel slim. Goede investering, goede reclame. Zoals ze zeggen; met geld maak je geld. Als ik aan aannemer was geweest en ik had wat centjes op de bak had ik het zo geïnvesteerd. En dan verkocht denk ik. Maar verhuren kan ook prima natuurlijk. Betaal je zo minimaal 1000 euro per maand voor.

Dit inderdaad. Hier in de buurt is ook een woning uitgebrand, opgekocht door een aannemer en helemaal opgeknapt. Ik had het heel graag willen kopen!! (heb ook geboden, maar helaas niet het hoogste bod).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:08

Heb tijdje gewerkt bij een makelaar die vaste makelaar was van zo'n aannemer.... goedkoop opknappers opkopen, snel opknappen en weer doorverkopen. Ze gingen alsnog als warme broodjes (tja, de markt), maar heel eerlijk.... op het oog zag het er mooi uit, maar als je beter ging kijken was er een hoop op aan te merken. Het moet snel (liefst binnen 6 maanden nieuwe overdracht ivm overdrachtsbelasting) en zo goedkoop mogelijk. En dat merkte je daar in ieder geval duidelijk in afwerking en materiaal.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:49

manzano schreef:
Heb tijdje gewerkt bij een makelaar die vaste makelaar was van zo'n aannemer.... goedkoop opknappers opkopen, snel opknappen en weer doorverkopen. Ze gingen alsnog als warme broodjes (tja, de markt), maar heel eerlijk.... op het oog zag het er mooi uit, maar als je beter ging kijken was er een hoop op aan te merken. Het moet snel (liefst binnen 6 maanden nieuwe overdracht ivm overdrachtsbelasting) en zo goedkoop mogelijk. En dat merkte je daar in ieder geval duidelijk in afwerking en materiaal.

Dat heb ik pasgeleden in een pand gezien waar ik met een vriendin ging kijken. Mijn hemel zeg, wat een broddelwerk. Kitlagen van 4cm dik (ja echt!), een badkamer die niet naar het putje maar naar de deur afliep :'), kromgetrokken laminaat door verkeerd leggen, stukken uit kozijnen gehakt omdat ze niet open gingen en er dan gewoon overheen schilderen. De goedkoopste materialen die er zijn gebruikt. Echt, het zag er niet uit.
Dat was deze:
https://www.funda.nl/koop/berkel-enscho ... -kraan-82/

Dat waren doe-het-zelvers die het pand voor 180.000 hebben gekocht een paar jaar geleden.

Kaka

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:23

Oh, echt joh, wat zonde.

Zo zie je maar weer hoe foto’s vertekenen, want op de foto’s ziet het er best netjes uit (vooruit, ik kijk wel op mijn telefoon).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:36

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:43

Cayenne schreef:
Weliswaar geen Funda, maar OMG _O-
Op het eerste gezicht lijkt het vanaf de buitenkant een doodnormaal bescheiden huisje, tot je verder klikt :') :') :')
https://www.zillow.com/homedetails/480- ... 2049_zpid/?

OMG deze mensen zijn vast bij een programma zoals "In Holland staat een huis" geweest :') :') _O- _O- _O- .

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 22:58

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:02

MaTuMi schreef:
Huis in Schagerbrug gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/schagerbrug/h ... oot-334-a/

Wat een schattig huisje. Wel succes met je pizza in de oven krijgen :+

Ik zou per ongeluk die oven er vanaf trekken, er dan zelf onder belanden en mijn telefoon in de woonkamer hebben liggen, zodat ik niemand kan bellen. :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:36

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:51

Cayenne schreef:
Weliswaar geen Funda, maar OMG _O-
Op het eerste gezicht lijkt het vanaf de buitenkant een doodnormaal bescheiden huisje, tot je verder klikt :') :') :')
https://www.zillow.com/homedetails/480- ... 2049_zpid/?

Trekkies......

Maar de combi met de rest maakt het.... bijzonder.

Aline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:14

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:30

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:46

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:49

Whahaha duidelijk mensen met een praktische instelling. Alhoewel ik die oven daar niet echt praktisch vind. Daar moet ik een krukje bij pakken om iets er in of eruit te doen.
Ik vind het wel een lief huisje trouwens.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:50

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:54

Dat met het bed is op zich nog best slim gedacht. Maar een aantal bierviltjes is misschien praktischer _O-

Rinske, ik snap wat je bedoeld! De buitenkant alleen al lijkt griezelig :=

Huisje met stallen met land en ondergrond voor rijbaan (?) in Beilen: https://www.funda.nl/koop/beilen/huis-4 ... rvaart-35/

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:55

Rinske schreef:
Dit huis geeft me echt creepy vibes en ik weet niet waar het door komt....

Huis in Enschede gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/enschede/huis ... urgweg-32/

Nou er is in ieder geval flink huisgehouden. Er is al gesloopt volgens mij en niks mee gedaan. De staat van het huis is wel vreemd.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:55

Rinske schreef:
Dit huis geeft me echt creepy vibes en ik weet niet waar het door komt....

Huis in Enschede gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/enschede/huis ... urgweg-32/

De sfeer is ver te zoeken, maar wel een mooi huis :j waar nog veel liefde in moet het ziet er uit alsof er een lange tijd niemand geweest is.

deze mensen houden volgens mij van Grijs:
https://www.funda.nl/koop/hoogkarspel/h ... ekweg-144/

Heb ook het idee dat het best aan de prijs is voor die regio maar dat kan ik mis hebben

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:09

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:27

Rinske schreef:
Ashleytjuhh schreef:
deze mensen houden volgens mij van Grijs:
https://www.funda.nl/koop/hoogkarspel/h ... ekweg-144/

Heb ook het idee dat het best aan de prijs is voor die regio maar dat kan ik mis hebben

Valt mee dat de bloemen in de tuin niet ook grijs zijn :') _O- .

:')

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:32

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:55

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:00

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:06

haha Moot ik wilde zeggen 'je kunt gewoon zie dat deze kerk 40 jaar eerder is verbouwd, met de smaak van toen' maar toen zag ik dat dit dus pas 10 jaar oud is :+ . Zitten idd een aantal dingen in die naar mijn smaak echt teveel 70's zijn, misschien uit de originele kerk dan? en de inrichting is heel druk met al die kleurtjes. Nee niks voor mij haha maar is vast iemand heel gelukkig mee.

Vond die van Moon wel minder gezellig eerlijk gezegd

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:22

Hihi, ik ken de eigenaren en de architect van de kerk in Beverwijk. Hebben heel wat huiskamerconcerten bijgewoond in die kerk. Het is heel sfeervol in real life, vol verrassende details die verwijzen naar de geschiedenis van de kerk en de hobby's van de eigenaren. Maar het zal inderdaad niet ieders smaak zijn.