Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik ben wel verliefd geworden op die plant hoor. Maar pfoe, slecht verzonden zeg, gewoon los in een doos... Ik vind dat je van een plantenwinkel toch wel een wat betere verzending mag verwachten, ook al is het een kneusjesbox.
Vind ze echt leuk! Sting schreef:Ik zou het wel even aangeven hoor, bij de kneusjesbox die zo door elkaar gerammeld is. Want dat hoort echt niet en ligt aan de bezorgdienst, niet aan de verzender.
. De planten waren op elkaar gelegd. De grote vetplant onderop, dus die heeft allemaal blad stekken
. Moederplant is aardig gehavend.
. Als ze zo goed groeit, is t ook niet echt nodig, denk ik?
Bij mij zaten de plantjes ook gestapeld, maar wel op een logische manier waardoor er maar weinig schade was.
En wat leuk die stekjes! Hup naar het tuincentrum
_San87_ schreef:Ik wil eigenlijk mijn maranta een nieuwe kweekpot geven. Maar die is nog zo druk met bloemen eruit persen dat ik t niet goed aandurf. Als ze zo goed groeit, is t ook niet echt nodig, denk ik?
_San87_ schreef:Sansevieria cylindrica stekjes van schoonmams gekregen! Nu moet ik wel naar het tuincentrum voor een pot
...
xIrlijn schreef:Hè wat jammer Coconut dat je kneusjesbox zo gehusseld is aangekomen. Dat zou niet moetenBij mij zaten de plantjes ook gestapeld, maar wel op een logische manier waardoor er maar weinig schade was.
Gelukkig heb je wel een prachtige selectie planten gekregen zeg!!
_San87_, hoe ziet de kluit eruit? Ik zou afhankelijk daarvan verpottenEn wat leuk die stekjes! Hup naar het tuincentrum
.black_kelpie schreef:_San87_ schreef:Ik wil eigenlijk mijn maranta een nieuwe kweekpot geven. Maar die is nog zo druk met bloemen eruit persen dat ik t niet goed aandurf. Als ze zo goed groeit, is t ook niet echt nodig, denk ik?
Ik zou hem lekker laten staan, of hij moet echt heel krap staan, wortels een eind onder uit de pot enzo..._San87_ schreef:Sansevieria cylindrica stekjes van schoonmams gekregen! Nu moet ik wel naar het tuincentrum voor een pot
...
Hè, wat vervelend nou
. Ik heb nu vier Sanseviera soorten
. Gotta catch em all
. xIrlijn schreef:Zo is het _San87_, dat gaat gewoon niet
En inzakkende potgrond zou ik niet zo bang voor zijn als de plant het gewoon goed blijft doen. Welke vier sanseveria's heb je nu?
. Het zakken vind ik niet zo erg, het ziet er ook niet meer zo fris uit. Misschien woel ik de boel wat los en gooi er wat verse potgrond bij.
Hier is een leuk plantenasiel op Facebook. Fantastische groep mensen en hierdoor al veel leuks kunnen ruilen
. ontherun schreef:_San87_ schreef:Ik niet. Maar dat is voornamelijk omdat ik niks te ruilen heb.
Dat inderdaadik heb ook nog niks te ruilen, als mijn stekjes aanslaan misschien wel leuk inderdaad om eens op te zoeken of dat hier ik de buurt ook is.
De cylindrica is leuk hèik heb er ook een baby van.
.
. Ik hoop dat de oorspronkelijke plant twee stengels maakt ipv een. Coconut schreef:Ruilen jullie ook wel eens dingen met mensen uit de eigen omgeving/woonplaats?Hier is een leuk plantenasiel op Facebook. Fantastische groep mensen en hierdoor al veel leuks kunnen ruilen
Ik zit op verschillende stekjesgroepen en ben vorig jaar naar een aantal ruildagen geweest. Ook regelmatig mensen over de vloer gehad om te ruilen of stekjes weg te geven. Vooral siernetels