Whahaa, als het droomhuis verkocht is, geeft niks, net vandaag weer een schitterend mooi huis in de verkoop gekomen! We zijn er helemaal weg van en we gaan maandagmorgen gelijk bellen om een bezichtiging te plannen.
Tamara
Geplaatst: 14-03-14 23:15
Oooh dat is super! En nu kun je er wel bovenop zitten, fijn! Pb met linkje?
Symbeami
Geplaatst: 14-03-14 23:34
Tamara schreef:
Oooh dat is super! En nu kun je er wel bovenop zitten, fijn! Pb met linkje?
je hebt pb Ben wel bang dat deze snel weg is, ook vanwege de bieden vanaf prijs. Maar we zullen het zien, we zitten nu natuurlijk wel veel dichter bij verkoop van de eigen woning.
Nou hier is de Open Huizen Dag mail toch nog binnengekomen gisterenmiddag. Er is (uiteraard...) geen gratis optie maar voor 75 euro zetten ze er op de website (en Funda neem ik aan) dan achter dat je meedoet aan de OHD.
Voor 200 euro kom je ook in een krantje dat op 2 april verschijnt hier in de regio, zal wel tussen de Huis aan Huis kranten bezorgd worden denk ik.
Die 75 euro is inderdaad standaard voor NVM makelaars, je krijgt dan een vermelding op Funda dat je meedoet en bij ons kreeg je dan ook een advertentie in de plaatselijke krant. Verder verstrekte de makelaar flyers.
Goedemorgen! Eindelijk in onderhandeling dus sym! Wat goed! Stiekum ook wel benieuwd naar dat nieuwe huis wat op de markt is trouwens @pmarena: daaraan meedoen kost toch altijd geld? Tenzij het bij het standaard pakket van de makelaar in zit, natuurlijk, maar dan betaal je indirect
Hier zijn woensdag dus de foto's gemaakt, gisterenavond gesprek gehad met onze financieel adviseur. Hij heeft een scenario voor ons doorgerekend voor als we een huis zouden kopen wat we nu op het oog hebben voor de vraagprijs en ons eigen geld niet meegerekend. Dat viel enorm positief uit in onze ogen Wij blijven trouwens ook ruim onder het bedrag wat we maximaal zouden kunnen lenen hoor, we willen namelijk graag blijven leven zoals we nu doen
Deze makelaar is al niet bepaald goedkoop, en als je dan kijkt hoe weinig er vanuit gaat Tamara had blijkbaar wel een gratis optie
Tamara schreef:
Wij zouden ook meedoen aan de Open Huizenroute maar blij dat we voor de gratis versie hebben gekozen
Symbeami
Geplaatst: 15-03-14 10:27
Hihi Wendy mag ik dan een linkje van het huis dat jullie op het oog hebben? Je vist wel in dezelfde vijver natuurlijk... Al lopen ze toch denk ik net langs elkaar heen wat jullie willen en wat wij willen.
Tamara
Geplaatst: 15-03-14 11:06
Pfoe gaat hier niet lukken ben ik bang, ver onder ons maximale bedrag zitten. We kunnen wel wat overwaarde van dit huis meenemen en op maximaal 1,5 salaris kopen, maar we zullen allebei niet heel veel meer gaan verdienen vermoed ik komende tijd. In het onderwijs zitten sowieso niet veel carrieremogelijkheden.
Wij konden dus wel een gratis versie kiezen waarbij op de website en op Funda kwam dat we meedoen. Apart dat dat bij andere makelaars €75 moet kosten We hebben volgens mij niet eens zo'n hele dure makelaar qua courtage en opstartkosten dus of dat er dan verder bij zit
pmarena
Geplaatst: 15-03-14 11:20
Ik had het ook wel een stukje service gevonden om gewoon een gratis optie te kunnen kiezen met alleen even de ondertitel "doet mee aan Open Huizen Dag" online zetten. Zeker voor de prijs die we toch al betalen voor het via hen in de verkoop zetten
Maarja. Ik kijk zo enorm uit naar de tijd dat we van al dat huizenvolk af zijn, brrr, een berg ellende mee gehad met de laksheid en de mate waarin je afhankelijk bent van die gasten in het huizen-wereldje...makelaars, tussenpersonen enzo die je meer stress bezorgen dan werk uit handen nemen
Sonja_vR
Geplaatst: 15-03-14 12:44
dusch, gister door dat huis geweest, dat gaat hem dus niet worden he er zijn zoveel foute keuzes gemaakt toen het huis " opgeknapt" is, ipv voorzetwanden gasbetonblokken binnenmuren stijf tegen de buitenmuren op, ipv gevel repareren aan de achterzijde, steenstrips er tegen aan geplakt, dolle pret met vocht in de muren dus , en ook in huis zelfs iets simpels als het afkitten van waar de buizen de douchewand door komen is verzaakt dus daar loopt tijdens het douchen een bak met water de muur in puur op het oog opgeknapt, maar eigenlijk meer afgebroken dan opgeknapt door de keuzes.
in 1 van de hoeken is iets naars bezig in de basis (fundering) waardoor funderingsonderzoek nodig is , als je pech hebt onderheien , bouwbesluit technisch gezien voldoet het nergens aan (maar dat wisten we al) plafonds te laag voor bestaande bouw, maar zaken verkeersruimtes (wisten we ook al, die 5 kamers die er eigenlijk maar 3 zijn etc ) maar structureel is er zoveel mis, dat is gewoon niet grappig meer advies wat betreft wat het waard is "grondprijs - sloopkosten" het echte advies "stap in de auto, geef gas en kijk nooit meer om" maar dat advies hadden we al ter harte genomen voor hij het uit gesproken had
pmarena
Geplaatst: 15-03-14 12:59
Zo dan! Dat was geen verspilde moeite om daar even kritisch naar te kijken
Dus maar weer op naar de volgende mogelijkheid, had je alweer iets anders in de smiezen of is het nog niet veel...?
Balen voor de huidige eigenaren ook trouwens...
Symbeami
Geplaatst: 15-03-14 13:12
Balen Sonja, maar dan is het in elk geval heel erg duidelijk dat dat hem niet gaat worden.
Volgens mij is die 75 euro standaard bij de NVM makelaars open huizen dag. Die van 5 april dus.
Sonja_vR
Geplaatst: 15-03-14 13:15
mmm, het is al van de bank, de laatste bewoners/eigenaars zijn vorig jaar uit huis gezet. die zitten sowieso in een klote situatie want de prijs die er nu voor gevraagd word is al 110duizend minder als waar het in 2008 voor te koop stond had het er met de bouwkundige over , die stond echt met zijn hoofd te schudden, dat huis is in de afgelopen 25 jaar niet eens de vp van nu waard geweest
maar idd absoluut geen verspilde moeite om onze grote vriend er door heen te laten lopen, het was in ieder geval wel weer reuzegezellig "hoe zoek je ze toch telkens weer uit joh " kreeg ik als vraag " ik hou gewoon van ouwe muik Hans, kan er ook niks aan doen "
maar er zitten gewoon echt hele nare dingen in dit huis en het erge is, het is zelfs giswerk om te zeggen hoe naar, het is namelijk niet zichtbaar achter alle lambrisering , giboblokken en ander plaatmateriaal , zelfs de balken van de woonkamer vloer (te bereiken via kelder) zijn afgetimmerd, dat heeft allemaal niets meer met klussen en opknappen te maken, maar puur met verbergen ...
maar voorlopig niks op het oog , wachten op nieuwe aanwas helaas
bij onze vbo makelaar was het gratis, bij de nvm kostte het 75,- (en dan alleen melding op funda en wat extra brochures, geen advertentie). de makelaar die we nu op het oog hebben organiseert zelf openhuizendagen, dus buiten de landelijke dagen om. ik ben benieuwd.
sonja, jammer, maar goed dat jullie er toch met een bouwkundige door zijn geweest.. dan kan je het afsluiten en door naar de volgende!
idd Juval, op naar wat nieuws , als het op de markt komt in ieder geval, dat gaat hier ook maar heel langzaam momenteel.
Tamara
Geplaatst: 15-03-14 16:55
Jeutje Sonja das dus echt goed dat jullie er even iemand naar hebben laten kijken Jammer dat er niks nieuws op de markt is maar idd, hard weglopen dus!
Onze makelaar is ook een NVM-makelaar en deelname op 5 april is dus gratis. Inclusief promotiemateriaal kost het €140 dus dan gaat de makelaar er ook nog iets aan doen.
Wat fijn dat het financiele plaatje positief uitvalt! Geeft ook meer ruimte om straks gewoon leuke dingen te blijven doen
Jeetje Sonja, maar goed dat je even een extra paar ogen mee hebt genomen.
Wij hebben de eerste klusdag erop zitten, in zijn slaapkamer al 2 muren in dat zachte groene geverfd. Staat ontzettend mooi! Ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet als de rest van de muren roomwit zijn. Ook hebben we een andere slaapkamer die 4 verschillende kleuren blauw had (nog van de vorige bewoners, heeft vriendlief nooit wat aan gedaan ) helemaal roomwit gemaakt. Volgende week verder met de slaapkamer en daarna nog een dag met de trap, het wordt wel wat!
Laatst bijgewerkt door Liselot op 15-03-14 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Georgette
Geplaatst: 15-03-14 17:36
Zo, wat hebben jullie een hoop gekletst, interessant!
Wij hebben afgelopen maandag ons droomhuis bekeken. Toen we de woonkamer binnenkwamen was het direct het gevoel van thuiskomen. We waren meteen gek op het huis. Aan het eind van de bezichtiging liet de makelaar weten dat er erg veel belangstelling voor is én er al een bod was gedaan (huis stond op dat moment 5 dagen te koop), maar dat bod was te laag. We hebben die avond direct onze verkoopmakelaar gebeld, om de situatie uit te leggen en hem te vragen om als aankoopmakelaar mee op pad te gaan. Hij heeft toen een afspraak gemaakt voor die woensdag. Helaas bleek op dat moment dat het voor ons financieel net wel/net niet haalbaar is omdat ons appartement nog niet is verkocht. Volgens onze makelaar krijgen we het zo verhuurd, maar bij veel banken moet je een hoop spaargeld kunnen aantonen dan. Daarop hebben we besloten de afspraak voor de bezichtiging af te zeggen. Was echt een hele erg domper. Woensdag zouden we zelf ook een kijker krijgen, maar die belde die dinsdag ook nog eens af. Teleurstelling op teleurstelling die dinsdag!
Vervolgens hebben we nogmaals contact gehad met onze hypotheekadviseur. Die eerste indicatie was even snel gemaakt, maar hij wilde toch graag dat we langskomen om alle mogelijkheden door te spreken. Wellicht is er dus toch meer mogelijk dan we nu denken. Als we daarover meer weten, maken we waarschijnlijk een afspraak met de makelaar om te kijken wat het verdere plan van aanpak is. We willen toch wel heel graag dit jaar het appartement verkocht hebben na 3 1/2 jaar. Droomhuis zal deze week wel verkocht zijn en anders zijn er vast andere mensen die het graag willen hebben, dus dat moeten we helaas uit ons hoofd zetten.
Zo Sonja,jij weet ze wel uit te zoeken met je huizen. Als alles is afgetimmerd is dan wil je niet weten wat je daarachter aantreft. Gewoon laten gaan dat huis en weer op zoek gaan naar een ander huis. Of een nieuwbouw huis kopen . Ben blij dat wij voor het nieuwbouwhuis zijn gegaan achteraf. Zal ook nog wel wat mee zijn maar lang niet zoveel als een bestaand huis. Lijkt me ook heerlijk om elke keer foto's te maken van hoe de bouw vorderd. Dat ga ik zeker doen als de schop de grond in gaat.
Had vanmorgen wel even een baal momentje we hadden al heel lang een huis op het oog wat eigenlijk tegen onze Maximale hypotheek was. Dus hebben we hier verder niet naar gekeken omdat dat alleen maar voor teleurstellingen zal zorgen.
En nu is die 17.000 euro gezakt
Maar 1 mei krijgen we de sleutel van ons huisje en daar moet nog wel alles aan gebeuren maar dan is wel alles naar je zin
Sonja_vR
Geplaatst: 15-03-14 21:04
de kans dat wij voor nieuwbouw gaan is nihil ik vind het gros van de nieuwbouw wat hier in de regio word gebouwd spuuglelijk , vaak te omschrijven als "autocad gedrochten" en wij willen een beperkte woonoppervlakte met wat meer grond er onder, dat is met nieuwbouw zo idioot duur , puur door die grond die we willen en al heb je die grond, dan heb je ook vaak een slaapkamer of 2 teveel, ruimte is niet erg, maar betalen doe je er wel voor en we hebben die extra kamers echt niet nodig
die 220 m2 die onder het wrak zat is echt het minimum wat betreft perceel. als je dat met een nieuwbouw huis voor elkaar wil krijgen ben je heel dik de 2 ton over.
en daarnaast, ik ben gewoon echt gek op ouwe muik ik wil een huis met karakter, wat geleefd heeft dat heb je niet met nieuw. enige optie is zelf bouwen zodat we een ouderwets huis kunnen bouwen met details die bij een dergelijke bouwperiode passen , maar dan met moderne materialen, maar goed, dan kom je weer met de kosten in de clinch, want als je iets buiten de standaard wil bouwen, trek dan de portemonnee maar open
er komt hier vast wel wat voorbij komen wat geschikt is , ergens ben ik zelfs wel een beetje opgelucht dat het niks is geworden , waarom weet ik niet , maar misschien dat ik gevoelsmatig al een vermoeden had dat het niet goed zat met dat huis
maar wel heel fijn dat je zo een goed gevoel hebt bij jullie beslissing om voor het nieuwbouw huis te gaan dat de bouw maar voorspoedig mag verlopen en idd, foto's van de vooruitgang
Georgette, balen dat het toch even net anders lijkt te lopen, ik hoop in ieder geval echt dat jullie nu snel kopers hebben en gewoon door kunnen en fingers crossed voor goede gesprekken.
Helga, aan de ene kant balen , maar goed, als jullie strakjes jullie huis naar jullie zin hebben gemaakt zal het vast een heerlijk huis zijn