Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:07

Ik heb vandaag bij de c1000 spinazie gescoord voor 0.95 cent per zak *\o/*

opisop_shop

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:14

verse bedoel je? jammie!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:17

Ja verse spinazie :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:19

Ik doe voortaan nog maar 1 keer per week boodschappen. En kijk naar de aanbiedingen van de winkels waar ik heen ga (ah en emte) Zo eet ik nu ongeveer voor een 10/15tje per week! scheellt echt enorm!

Soms ga ik ook naar de aldi, ligt er maar net aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:22

Ik ga vrij vaak , scheelt dat de jumbo en C1000 naast elkaar zit maar die jumbo vind ik niet fijn heb liever de andere :P Moet nu wachten op loon dus op rantsoen tot donderdag en volgende week denk ik mij uitkering weer

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:24

De spinazie is de maandag en dinsdag aanbieding bij C1000!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:47

Ik doe maar 1x in de week boodschappen.
Wacht tot ik alle folders binnen heb en aan de hand van wat ik nog in huis heb en de aanbiedingen maak ik een boodschappenlijstje.
Vind het erg makkelijk op deze manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:49

nientje78 schreef:
Ik doe maar 1x in de week boodschappen.
Wacht tot ik alle folders binnen heb en aan de hand van wat ik nog in huis heb en de aanbiedingen maak ik een boodschappenlijstje.
Vind het erg makkelijk op deze manier.

Bij ons komen de folders pas altijd op dinsdag / woensdag binnen. En wil zondag toch eigenlijk wel mijn weekplanning maken met wat ik eet. Dus kijk de zondag dan altijd op internet hoe en wat ! :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:53

Wij rekenen altijd van woensdag tot woensdag.
Was altijd deze dag vrij van het werk en dat is er eigenlijk altijd ingebleven.
Folders komen hier zaterdag en maandag/dinsdag-(hangt er vanaf wanneer de gozer zin heeft om ze rond te brengen >;) )

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:42

Fading schreef:
Ik doe voortaan nog maar 1 keer per week boodschappen. En kijk naar de aanbiedingen van de winkels waar ik heen ga (ah en emte) Zo eet ik nu ongeveer voor een 10/15tje per week! scheellt echt enorm!

Soms ga ik ook naar de aldi, ligt er maar net aan

Voor alleen je avond eten of ook ontbijt, lunch en tussendoortjes?
En wat eet je dan? Want 10/15euro is wel heel weinig!
(of eet ik zo duur haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:44

Ja, voor alles haha :+

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:01

Whow...
Oke hoe doe je dat?

Ookal moet ik zeggen dat ik nog niet heb uitgerekend hoeveel ik nu precies aan boodschappen uitgeef, omdat ik in het begin ook heel veel van die standaard dingetjes moest kopen. En ik heb ook een paar keer vlees in de aanbieding gekocht, wat nu in de vriezer ligt.

En ik heb de pech dat ik lactose vrij moet eten. En die producten zijn allemaal duurder dan gewone melk of yoghurt

Zometeen eens uitrekenen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:08

10/15 redde ik eerder wel, toen alles nog goedkoper was, maar nu red ik dat ook niet meer helaas! Ik ben dus ook benieuwd hoe je het doet. Het avondeten kost mij nooit zoveel (ik vries ook in - vandaag heb ik bijvoorbeeld spaghetti gemaakt voor 2 dagen, met tofu en groenten en al, voor in totaal 3 euro).
Maar aan de rest van de dag ben ik veel meer kwijt. Brood, boter, beleg, en dan wil ik af en toe ook nog wel eens wat anders eten (eieren, yoghurt, beschuit, brinta, of een salade voor onderweg)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:10

Whaha, goed opletten wat ik uitgeef, en vooral geen geld mee naar school nemen omdat ik daar nog wel eens de neiging heb om een broodje te kopen :')

Ik heb ongeveer 1 tot 1,5 brood nodig per week. Ligt er een beetje aan hoeveel ik moet werken (als ik elke dag werk gaan er meer sneetjes op :P ) En zoals ik al zei goed op de aanbiedingen letten en koken voor minimaal 2/3 dagen zodat je twee keer achtereen kan eten en een portie kan invriezen (voor meestal de week erop) Vlees koop ik altijd n grootvepakking en doe dat dan in zakjes per stuk verpakken zodat ik die steeds uit me vriezer kan halen. Ik zorg ook altijd dat ik niet meer dan 50/60 cent per stukje vlees betaal :)

Vandaag heb ik bijvoorbeeld macaroni gegeten. Macaroni voor 0,40 cent (daar kan ik vier/vijf keer van eten) 3 ons gehakt voor 1,80 en dan die saus voor 1,- Dan heb je voor 3,20 drie tot vier porties !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:11

Oja, en ik eet nooit beleg. vind dat niet lekker. Ik eet bijna altijd hagelslag _O- Die kiekeboe van de Aldi vind ik echt sowieso veel lekkerder dan die van de Ruijter _O- en scheelt nogal vele in kosten ook!

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:19

Doe je geen groente in de saus? Want dat zijn natuurlijk ook weer extra kosten

Ah qua beleg eet ik gewoon iets van vlees dus dat is ook weer duurder.
En 's morgens eet ik muesli wel die goedkope van AH basic. Hoop dat ik daar niet al te snel op uitgekeken ben xd want die is wel lekker goedkoop. Maar daar komt dan weer dure melk of yoghurt bij
En qua brood ben ik ook een zeur, dat goedkoopste brood vult bij mij echt niet. Dus ik koop of spelt of roggebrood of waldkorn?? (dat is toch een broodsoort toch? ghehe)

En verder eet ik ook best veel fruit > ook duur. Maar dat probeer ik wel elke keer in de aanbieding te kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:21

Nee ik vind van die groenten erin vies _O-

Haha ik ben ook een zeur qua brood. Ben en blijf een bakker _O- Dus haal inderdaad ook altijd best duur brood vergeleken met het goedkoopste. Maarja daar ben ik dan nog geen 3,- per week aan kwijt (haal het op bakkerij op de markt scheelt enorm!)

Op de markt heb koop ik meestal ook groenten en fruit op de markt, maar eet ook wel eens gewoon blikgroenten of spinazie ook heerlijk en goedkoop.

Verder eet ik ook vrij weinig chips enzo, daar wordt ik dik van _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:30

Heerlijk groente in de saus , mits de goede groenten :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:32

Ik vind saus zonder groenten lekkerder (bijvoorbeeld bolognesesaus met alleen maar ui en paprika) maar ik gooi er toch altijd een zooi groenten doorheen. Voelt toch beter. Zo ben ik opgevoed _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:33

Ach, eet altijd groenten dus die ene keer kan dan wel :+ Bahbah :P

Met uitjes vind ik het nog wel lekker :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:35

Op mijn telefoon en IPad heb ik trouwens een folder app. Wij krijgen geen folders meer thuis en op uiterlijk maandag staan de nieuwe folders online. Echt handig!

Heb al een tijd niet goed bezuinigd. Nogal wat hectische dagen/weken achter de rug.
Vanaf volgende week weer een verse start!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:15

Toen mijn vriend plots zonder werk kwam deed ik ook voor max 25 euro per week boodschappen voor ons 3en. Is best te doen, maar het kost meer tijd/uitzoekwerk.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:30

Het is inderdaad even zoeken, maar ook wij merken dat je met rondkijken gezond en goed kan eten. We zijn met vier man thuis en hebben een weekbudget van 50 euro.
Ben vooral fan van de markt :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:55

Blingh schreef:
Op mijn telefoon en IPad heb ik trouwens een folder app. Wij krijgen geen folders meer thuis en op uiterlijk maandag staan de nieuwe folders online. Echt handig!

Heb al een tijd niet goed bezuinigd. Nogal wat hectische dagen/weken achter de rug.
Vanaf volgende week weer een verse start!

Spotta App?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:02

De markt is bij ons niet zo bijzonder goedkoop, maar ik werk boven een winkelcentrum met een Vomar en AH, onderweg naar huis kom ik langs de Plus en bij ons in de wijk zit de C1000, zo haalde ik overal de koopjes weg zonder dat het me extra benzine kostte.
De laatste weken is vriendlief (en zoonlief) mee geweest, dan ben je met gemak het dubbele kwijt.