Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:24

Samsung Galaxy S4 (mini)?
Ik heb de mini nu een half jaar, en ondanks dat mensen zeggen dat hij minder is, vind ik het een fijn ding.
Heeft nog een goede accu (1,5 dag, bij intensief gebruik 1 dag), goede camera, android, update naar 5.0 en volgens mij in je budget!

Marit

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:27

Ja daar wilde ik in de eerste instantie voor gaan inderdaad :D , maar ik dacht, misschien verder kijken en de Huawei's ook in overweging nemen omdat ik er goede dingen over hoor, en ze wat goedkoper zijn.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:31

Marit schreef:
Ik kom ook eens binnen vallen. Ik heb nu een Samsung S3 mini maar ik word gek van die snert batterij en alles loopt vast en ik moet gewoon een nieuwe. iPhone vind ik te duur en Samsung vertrouw ik nu niet meer dus ik zat nu naar Huawei te kijken maar ik heb geen idee welke ik nou zou moeten kiezen.

Mijn wensen;
- Liefst zelfde formaat als S3 mini of ietsjes groter (formaat iphone 6 vind ik echt te groot zeg maar)
- Onder de 300, liefst onder 250
- Goede camera
- Android systeem

Meer eisen heb ik niet :+ Welke zou het meest geschikt zijn? Ik vind die formaten vooral moeilijk zien op internet.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een nieuwe batterij kopen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:35

Al gedaan! Helpt werkelijk geen drol :+

Marie111

Maar Marit, jij wil dus een losse telefoon kopen begrijp ik?

Ik kon laatst verlengen en ben overgestapt van een S3 mini naar een Sony Xperia Z3 compact. Ik wilde namelijk ook niet zo'n grote telefoon, maar wel een goede camera. Deze telefoon bevalt nog steeds prima, ben alleen bang dat die boven je budget is.

Marie111

Marit schreef:
Al gedaan! Helpt werkelijk geen drol :+

O, harde reset al beprobeerd?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:43

Ja losse telefoon inderdaad, ik heb sim only dus kan overstappen wanneer ik wil! Reset etc alles al geprobeerd.. Niks werkt helaas.. En ik erger me nu gewoon aan alles van die telefoon :')
Die Sony is me wat te duur inderdaad..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:50

Je kan kijken naar een Sony Xperia Z1 Compact anders, deze valt wel binnen je budget, is met 4.3" scherm ook vrij.. Compact. ;)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:42

Sony raad ik je aan Marit...of de one plus one :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:06

XiiaaooNaa schreef:
Sony raad ik je aan Marit...of de one plus one :)

De OnePlus One zal dan te groot zijn. ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:19

OnePlus is inderdaad wel te grot, die vind ik mega :+ Ik ben nu verschillende modellen Huawei aan het bekijken..
Xperia Z1 is wel een fijne! Wel bovenin mijn budget maar neem ik mee in de overweging :D

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:21

nou, het vodafone kaartje is binnen.

heb de kaartjes verwisseld, alleen nu staat mn whatsapp etc nog op mn oude nummer en ik kan nog gewoon whatsappen met mn oude nummer terwijl ik mn nieuw simkaartje er in heb.

wie kan me helpen ? :D

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:50

Misschien even opnieuw whatsapp installeren?
(dus eerst verwijderen en dan weer downloaden)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:54

moet ik dan ook een backup maken ? @tinkerloos

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 18:05

Als je een nieuw nummer hebt en daarmee opnieuw whatsapp installeert kan je je gespreksgeschiedenis van je vorige nummer volgens mij niet meenemen.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:15

Omdat de meesten hier meer verstand van telefoons hebben dan mij vraag ik het hier wel.

Zou het nog zin hebben om een iphone 5 te kopen of zou ik beter een iphone 5s of zelfs 6 kunnen kopen.
Ik heb nu een iphone 4 of 4s en word er helemaal gestoord van!
Ben rustig aan het rondkijken en zag een mooie iphone 5 voor redelijk geld maar weet niet of het zinvol is om nog een iphone 5 te kopen.

alvast bedankt

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:49

hielkebro schreef:
nou, het vodafone kaartje is binnen.

heb de kaartjes verwisseld, alleen nu staat mn whatsapp etc nog op mn oude nummer en ik kan nog gewoon whatsappen met mn oude nummer terwijl ik mn nieuw simkaartje er in heb.

wie kan me helpen ? :D

Je kan je whatsAppaccount verhuizen naar je nieuwe telefoonnummer, kijk daarvoor in Whatsapp bij instellingen -> Account -> Nummer wijzigen. Het enige wat nodig is, is dat je een SMS of oproep kan ontvangen op je nieuwe telefoonnummer om het te activeren!
98xsophiex98 schreef:
Omdat de meesten hier meer verstand van telefoons hebben dan mij vraag ik het hier wel.

Zou het nog zin hebben om een iphone 5 te kopen of zou ik beter een iphone 5s of zelfs 6 kunnen kopen.
Ik heb nu een iphone 4 of 4s en word er helemaal gestoord van!
Ben rustig aan het rondkijken en zag een mooie iphone 5 voor redelijk geld maar weet niet of het zinvol is om nog een iphone 5 te kopen.

alvast bedankt

Hangt er een beetje vanaf met wat voor prijskaartje hij te koop staat. Qua support is het voor de 4S dit het laatste jaar dacht ik, de iPhone 5 zal volgend jaar aan de beurt zijn. Ik zou persoonlijk dan kijken naar een 5S.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 07:06

6 is wel beter dan de 5 maar de 5 is weer goedkoper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:32

Het duurt nog een tijdje, maar over 3 maanden wil ik graag een nieuwe telefoon kopen ( :+ ). Nu wil ik graag een iPhone, maar ik twijfel nog over de versie. De 5S 16GB kost nu 559 euro. Echter kost de iPhone 6 16GB 629 euro. Voor 80 euro meer heb ik dan het nieuwste model en weet ik zeker dat ik er een hele tijd mee vooruit kan- het is namelijk de bedoeling dat ik er toch wel een jaar of 3 mee ga doen. Echter, kan ik voor 629 euro ook een iPhone 5S met 32GB geheugen kopen en dat is misschien ook wel interessant..
5C heb ik ook nog aan zitten denken, maar die zijn er alleen maar met 8GB geheugen en eigenlijk vind ik die ook minder mooi. Overigens vind ik de 5S mooier dan de 6. :Y)

In hoeverre heb je geheugen nodig? Ik heb nu een oude samsung die constant vol zit, maar die heeft volgens mij zelfs minder dan 8, dus ik ga er sowieso op vooruit. Muziek zal ik vooral via itunes luisteren, maar ik weet eigenlijk niet of dat veel geheugen in beslag neemt. Ik zit ook nog na te denken over de Samsung galaxy S5, maar eigenlijk wil ik gewoon een iPhone na jarenlang samsung. :7 Ben wel benieuwd hoe anderen hierover denken. :)

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 00:56

Weet niet of het hier mag maar ik heb een vraagje. Ik heb nu al 3 dagen mijn oneplus one maar loop tegen een 'probleempje' aan. Ik zou graag mijn apps groeperen in de lijst met apps (Dus niet op de startschermen, daar is het duidelijk). Ik heb al gelezen go launcher gebruiken maar dat verandert heel de lay out van je telefoon... Ik wil enkel mappen :p.

Sorry voor de vraag, is mijn eerste android telefoon ;)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:37

De standaard launcher bij de OnePlus kan dat helaas niet.
Je kan eventueel kiezen voor Nova launcher, veranderd je homescreen en applijst maar geeft je wel legio aan opties.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:55

Bye bye Hi en hellow KPN. :D

Geen idee wat ze allemaal gaan doen, maar ik hoef mijn abonnement denk ik niet meer te verlengen. _O- Als ik mijn abonnement ga verlengen ga ik er serieus op achteruit. :')

Ik word per 1 juli omgezet van Hi naar KPN en als ik het goed begrijp heb ik dan een KPN Messaging SO XL Spotify abonnement voor €26,47 met:
- KPN Eindeloos Spotify (Gaat niet uit bundel)
- 5GB Data
- 4G (tot 150Mbit/s)
- 75 belminuten
- Gratis bellen naar Hi/KPN telefoonnummers
- Onbeperkt SMS

Mijn abonnement verloopt op 26 juni en ik denk niet dat ik een goedkoper abonnement zal vinden bij Hi/KPN met deze specs. Ik vind het helemaal niet erg dat hij dan maandelijks stilzwijgend wordt verlengd. Mis ik toch ergens de adder onder het groene KPN gras? :=

Dit voorjaar dan nog maar eens een nieuw telefoontje zien te scoren. Wat wordt het? Sammie S6? Of toch maar de oudere S5 of S5 Plus? #dilemma

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:53

Houdt er wel rekening mee of je geen contract bent aangegaan met kortingen, deze vervallen meestal na de 24e maand.
Ik heb een abonnement van 42,95 maar door kortingen is het €32,95 en geldig voor 24 maanden lang. De 25e maand is het maandbedrag dan €42,95.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:59

Quad schreef:
Houdt er wel rekening mee of je geen contract bent aangegaan met kortingen, deze vervallen meestal na de 24e maand.
Ik heb een abonnement van 42,95 maar door kortingen is het €32,95 en geldig voor 24 maanden lang. De 25e maand is het maandbedrag dan €42,95.

Bij welke provider is dat? Mijn abonnement verloopt op 26 juni, maar krijg de informatie dat ik die 26,50 euro per 1 juli ga betalen als ik omgezet wordt van Hi naar KPN. Als ik nu verleng betaal ik meer voor minder. :')

Dus ik kan hem dan iedere maand opzeggen en zolang ik niets aanpassen blijf ik die 26,50 euro betalen voor deze specs.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:04

Bij Hi is dit.
Ik ga van 100min 4GB naar 100min 5GB, niet dat ik er wat aan heb, maar ach.