[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:21

Vanaf de 11e heb je inderdaad wel een gaaf uitzicht! :D

Wij zijn gister bij de notaris geweest voor een gesprek over testament en samenlevingscontract. Wel lastig hoor, nadenken over wie wat krijgt als we toevallig allebei tegelijk doodgaan. Gelukkig was degene waar we het gesprek mee hadden heel helder in haar uitleg over de mogelijkheden. :) Nog een week en dan krijgen we de sleutel! :):)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:30

manzano wel balen, ook al heb je geen haast je wilt wel verkopen natuurlijk anders had je het niet te koop gezet.

Hmz ik weet eigenlijk wel niet of voor mij persoonlijk de 11e etage geliefder zou zijn, dan moet ik zo ontzettend veel trappen op mijn mijn boodschappen, meubels en alles.
het uitzicht is inderdaad mooier, maar of ik daar zoveel tijd voor hem om naar buiten te kijken. nouja nu niet misschien als ik in een flatje woon wel..

Imre spannend! Hebben jullie alles vast laten leggen voor als jullie beide doodgaan? Bij ons gaat alles 50/50 naar de kinderen maar als je die niet hebt ligt het weer anders natuurlijk. We hebben overigens niet vast laten leggen dat de bank naar Demi gaat en de stoelen naar Sjors even ter voorbeeld. Dat moeten ze zelf uitzoeken tegen die tijd, mochten ze echt emotionele waarde hebben aan bepaalde spullen zullen we dat wel vast laten leggen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:38

Citaat:
dan moet ik zo ontzettend veel trappen op mijn mijn boodschappen, meubels en alles.
het uitzicht is inderdaad mooier

Nog nooit gezien dat ze op de 11e verdieping wonen in een gebouw zonder lift ;-) De meubels, daar zijn speciale verhuisdingen voor, weet niet precies hoe hoor. Bij mijn moeder ging trouwens zelfs een grote driezitsbank zo de lift in.

Moet zelf niet denken aan wonen in een flat, maar wie weet, ooit?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:42

Vanaf 4 verdiepingen is het verplicht om een lift te hebben.

We gaan inderdaad geen spullen verdelen, hoewel ik wel een stukje op laat nemen over de paarden. Niemand in mijn familie heeft iets met paarden, dus mocht er iets gebeuren dan wil ik dat een vriendinnetje daar iets voor regelt. We hebben geen kinderen en ook geen kinderwens.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:42

oja tuurlijk hahaha sorry niet aan gedacht :+ oeps.

Ik wil dood nog niet gevonden worden in een flat, tenminste dat is hoe ik nu denk. Misschien als ik zo ontzettend oud ben dat ik het niet erg vinden als ik daar gedumpt word. al zal ik nooit afscheid kunnen nemen van een tuin.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:43

Pashon schreef:
manzano wel balen, ook al heb je geen haast je wilt wel verkopen natuurlijk anders had je het niet te koop gezet.

Hmz ik weet eigenlijk wel niet of voor mij persoonlijk de 11e etage geliefder zou zijn, dan moet ik zo ontzettend veel trappen op mijn mijn boodschappen, meubels en alles.
het uitzicht is inderdaad mooier, maar of ik daar zoveel tijd voor hem om naar buiten te kijken. nouja nu niet misschien als ik in een flatje woon wel..

Er is een lift ;) :+ :))

En tja, niet willen wonen in een flat........ als starter in binnenstad Utrecht ben je blij als je érgens kan beginnen natuurlijk. Dat merk je ook aan de mensen die er wonen. Veel jonge mensen, eerste baan etc.
Als je bedenkt dat een flat al 2 ton kost, dan snap je ook wat de huizen kosten ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:44

Imre spannend ! :D
En wel moeilijk he om daar overna te denken!
Als je geen kinderen hebt gaat het normaal gesproken 50/50 naar de ouders van de overledenen, zijn die er niet meer, dan naar broers/zussen. Wij hebben het gedeeltelijk anders vast laten leggen om wat prive-redenen :) . Ook niet qua spullen enzo hoor :)) Maar gewoon de ene helft voor de een en de andere helft voor de ander!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:48

Overigens vond ik de 11e niet gunstiger. Ja je hebt uitzicht, maar geen "contact" met de grond zeg maar. Je kijkt overal overheen.
Wij zitten nu in de bomen, dus tussen de vogels en je ziet de seizoenen. Dat vind ik veel leuker dan uitzicht.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:03

manzano schreef:
Overigens vond ik de 11e niet gunstiger. Ja je hebt uitzicht, maar geen "contact" met de grond zeg maar. Je kijkt overal overheen.
Wij zitten nu in de bomen, dus tussen de vogels en je ziet de seizoenen. Dat vind ik veel leuker dan uitzicht.

Helemaal mee eens, wij zitten op 5 hoog en dat vind ik ook echt max :j
Wij kijken over de huizen heen, dus hebben een geweldig weids uitzicht en zien ook echt de seizoenen voorbij komen, kijken op een groenrijke wijk uit. Beneden ons staan bomen, we horen de vogels en krijgen ook nog wat mee van het straatleven.

Wij willen dolgraag een mooie tuin, maar een appartement was voor ons gewoon de beste 1e keus. Ik woon de helft van de week alleen omdat vriend op de kazerne slaapt. Dit appartement is groot genoeg voor ons 2tjes en evt. een eerste kindje, het is veilig voor een vrouw alleen en qua onderhoud/huishouden gewoon fijn te behappen als je allebei fulltime werkt en ik vaak alleen zit :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:14

Citaat:
En tja, niet willen wonen in een flat........ als starter in binnenstad Utrecht ben je blij als je érgens kan beginnen natuurlijk. Dat merk je ook aan de mensen die er wonen. Veel jonge mensen, eerste baan etc.

Ik denk dat ik ook niet snel in een binnenstad zou gaan wonen als het enigszins te vermijden is ;-) Ben een echt plattelandsmens. Onze zoon ook trouwens en die zit nu inderdaad in een tweekamerappartement in een klein dorp hier vlakbij. Ook jong, eerste baan en ouders die naar het buitenland vertrekken. Maar het is wel zoeken, zoiets, betaalbaar en niet in de stad, daar heb je helemaal gelijk in.

Ik sluit trouwens niet uit dat ik juist als ik ouder ben wel voor het comfort van een flat zou kiezen hoor, alles gelijkvloers en juist geen tuin meer. Ik ben niet zo'n tuinier, maar wel een buitenmens. Ik zie aan mijn moeder bijvoorbeeld dat ze haar flat prima vindt, maar dat ze enorm haar loopje naar buiten mist. Ze heeft alleen balkon en mist haar buitenleven.

Ben het trouwens met jullie eens dat ik ook liever 4 hoog zou zitten dan elf hoog, dan heb je helemaal geen contact meer met 'buiten', met het leven, de natuur om je heen en alles wat zich afspeelt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:20

We zijn nu idd op zoek naar een huis met tuin. Nu met 2 salarissen gaat dat wat makkelijker. Ik ben helaas gebonden aan werk in Amsterdam, dus echt verder naar het oosten kan niet.
Gelukkig slijt ik flink deel van mijn week op stal, dus lekker buiten :j :D Dat scheelt!

Ja dat contact met buiten is echt fijn. We hebben momenteel een bonte specht in de bomen zitten en allerlei andere soorten vogels. Verder hebben we een hele tijd 2 konijnen gehad die ik dagelijks tegen kwam en een egeltje en vorige maand liep er dagen lang een fazant (waar die vandaan kwam :?).
Hoewel het geen echt bijzondere dieren zijn, zijn dat soort dingen wel heel leuk zo midden in de stad.

Vanavond gaan we trouwens een huis voor 2e keer bezichtigen....
http://www.funda.nl/koop/vleuten/huis-4 ... eltlaan-7/

Vriendlief is dolenthousiast en ik weet het nog niet zo.... naast de kavel (naast de garage) ligt een flinke groenstrook (zie je op de 1e foto) die je kan kopen van de gemeente. Kan je dus wel grote tuin van maken (die tuin staat trouwens nu voor 3/4 niet op de foto haha..... dat is dat "bos" op de foto)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:25

Het is wel een erg ruim huis Manzano. Gedateerd misschien, maar is heel wat van te maken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:27

Ja precies, dat is ook wat aanspreekt. Zit heel veel ruimte in :j
Moet veel aan gebeuren, maar dat vind vriendlief leuk ;) (ik niet haha).
Maar ben benieuwd hoe het vanavond voor de 2e keer over komt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:31

Manzano leuk huis, lijkt erg op ons vorige huis. zou persoonlijk wel een stukje van de gemeente erbij kopen, maar ik hou nou eenmaal van groot en ruim en niet iedereen vind dat wat natuurlijk.
Voordeel van zo'n huis is er moet veel aan gebeuren dus je kan normaliter flink wat van de prijs af krijgen en je kan het helemaal naar je eigen smaak opnieuw inrichten eigen keuken eigen badkamer enzo en dat heb je bij de meeste huizen niet. De meeste huizen hebben toch een van de 2 netjes.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:31

En Vleuten is best leuk, toch?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:40

Ja dat gaan we dan ook zeker erbij doen hoor :j

Ik heb geen idee nog wat we met de prijs kunnen.
Ons appartement was zeg maar ook in zo'n soort staat (ex-huur ook, van een grote organisatie), maar daar was de prijs al naar. Dus kon niet veel meer vanaf.

Aan de andere kant, in dezelfde straat staat nog zo'n huis (geen hoekwoning) al 3 jaar te koop. Maar daarmee zijn ze geloof ik pas 1x 10.000 gezakt, dus blijkbaar hebben zij ook weinig haast ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:56

Ik woon nou op een flat, nou ja.. appartement :+ :)) Drie hoog, boven mij is ook geen woonlaag meer. In een groene wijk aan de rand van Groningen. Ik vind het helemaal prima :D Ik ben alleen, heb geen zin/tijd in of voor een tuin en waar heb ik de ruimte van bijvoorbeeld een eensgezinswoning voor nodig? Om de cavia's hun eigen kamer te kunnen geven?
Mijn appartement is ook wel ruim, 90m2. Voor mij is een oud-vakantieparkje: landelijke woninkjes omringd door bomen. Ik kijk dus uit in het groen maar heb er geen onderhoud aan. Ideaal!

Dit is mijn appartementencomplexgeval: http://www.funda.nl/koop/groningen/appa ... ckelaan-2/

Woning is vergelijkbaar qua oppervlak, qua afwerking staat mijn woning er wel een stukje boven :=

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:47

Ik denk dat ik als alleenwonende ook veel minder moeite met een flat zou hebben hoor. Ik vind jouw gebouw ook niet echt een flatgebouw. Niet zo'n enorme toren waar heel veel mensen wonen.

Ik denk dat ik dat nog het moeilijkst zou vinden, eerlijk gezegd. Ik heb mijn leven lang heel vrij gewoond en we wonen nu tijdelijk in een B&B. Echt midden in de natuur, tussen de bomen, maar wel bij mensen op het erf. En ze zijn supergezellig, voor een tijdje vind ik het echt geweldig, maar toch ... je wordt de hele dag gezien, dat ben ik gewoon niet gewend. En we vervelen ons een beetje, omdat er niks te klussen en te rommelen valt ;-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:54

Wel of niet flat/appartement zou bij mij wss ook afhankelijk zijn van mijn levensfase, nu absoluut niet, lijkt me ook extreem afkicken nu, wij hebben nu zoveel ruimte en vrijheid om me heen :o . Al houd ik wel van heerlijk weidse uitzichten, dus als...., dan een mooie penthouse met uitzicht op een natuurgebied ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:58

Ja, zoiets Avaluna, dat lijkt me wel wat!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:59

Ik kan dagen niemand tegen komen in onze enorme toren ;)
Maar het missen van ruimte om te rommelen/klussen herken ik wel enorm :j

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:31

ja als ik er ooit aan toe ben en lekker wil gaan genieten dan zou de volgende stap zijn weer een kleiner vrijstaand huis met minder grond en de volgende stap zou denk ik toch een soort penthouse worden maar hangt allemaal van het budget af natuurlijk. Voor nu wil ik ons landgoed voor geen goud missen!
Heerlijk het aanklungelen en als het straks allemaal af is :9

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:20

@Manzano: ik ben benieuwd, straks de tweede bezichtiging :j

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:36

Dat lijkt me nou zó leuk he, bezichtigen! Ik kan niet wachten.

De kijkers van dinsdag waren volgens de makelaar enthousiast. Ze willen ook de papieren van de VVE zien, als je niet enthousiast bent, hoef je dat ook niet te zien lijkt me. Spannend dus en even afwachten ( ik háát 'even afwachten' ;) )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:05

@Georgette: nog niet wezen kijken, dan?
Wij hebben eerst zes jaar bezichtigd :o , dan is het eigenlijk niet meer leuk, maar meestal een teleurstelling, maar nu toch wel iets redelijk unieks weten te bemachtigen.