Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:08

Wellicht raken ze het niet kwijt voor €50k meer en kan je alsnog voor vraagprijs kopen

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:12

Nouja als ik hoor wat je er allemaal op in moet leveren dan vraag ik mij af of je dat überhaupt wel voor de normale vraagprijs ook moet willen.

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:17

Dat hangt er vanaf hoe hoog die vraagprijs is.
Ik vraag me wel af waarom ze de vraagprijs op een bepaald bedrag zetten, en dan pas voor 50.000 meer willen verkopen. Zouden ze het huis expres lager aanbieden om meer kijkers te trekken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:25

Urona447 schreef:
Nouja als ik hoor wat je er allemaal op in moet leveren dan vraag ik mij af of je dat überhaupt wel voor de normale vraagprijs ook moet willen.

Blijkbaar wel, anders was ze niet gaan kijken en haddeb ze niet enorm moeten wikken en wegen over wat ze zouden doen :7.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 22:18

50 k boven de vraagprijs? Die tijd hebben we toch wel gehad? Hadden ze een jaartje eerder moeten zijn.

Wij hebben vandaag getekend en de bouwkundige inspectie gehad. De grote schuur heeft wel een fundamenteel probleem wat op te lappen valt maar zijn advies was: stop er niet teveel centen in. Spaar voor iets wat ook qua indeling je smaak is en zet over 10 jaar een topschuur neer. Andere schuur was prima. Huis ook, op wat zijmuurtjes voor de garage onder het huis en een stukje bordes op de regenkant van het huis na. De muurtjes moeten afgebroken en dikker teruggeplaatst. Gelukkig kunnen we er makkelijk bij. Het bordes moeten alle tegeltjes af, alles wat kapot is weg, opnieuw storten en grotere tegels leggen. Komt mooi uit, vond de tegels afschuwelijk. Maar goed kost natuurlijk weer wat.
Muur bij de keuken willen we weg hebben (draagmuur dus moet n balk komen) en we moeten een waterleiding vervangen want is van ijzer (dus roest).
Valt mee. Nooit leuk om naar je droomhuis te kijken met een negatieve bril maar wel goed en noodzakelijk. Volgende week de hypotheek aanvragen en duimen.
Vandaag nog wel even de buren ontmoet en die zijn blij met ons en wij met hen. Dat scheelt! Hopelijk blijft dat zo :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:17

_djoeke_ schreef:
Ik vraag me wel af waarom ze de vraagprijs op een bepaald bedrag zetten, en dan pas voor 50.000 meer willen verkopen. Zouden ze het huis expres lager aanbieden om meer kijkers te trekken?

Ik snap dat dus ook nooit.
Als je 50.000 meer wil vraag dát dan gewoon!
Lijkt idd een soort lokkertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:48

Urona447 schreef:
Maar waarom ben je dan überhaupt wezen kijken als ik vragen mag ? Dat zijn toch zaken die je vantevoren al weet.

De vraagprijs wisten we vooraf, dat ze er 50k meer voor wilden niet.
Daarnaast wist ik niet hoe het er binnen uitzag en moet er nog te veel geld in om het naar onze zin te maken.

pantarhei schreef:
Wellicht raken ze het niet kwijt voor €50k meer en kan je alsnog voor vraagprijs kopen

ik ga er niet van uit, maar inderdaad dat zou een optie zijn.
Ik verwacht in ieder geval niet dat ze het voor de prijs die zij ervoor willen hebben kwijt raken.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:59

Needje schreef:
_djoeke_ schreef:

Ik snap dat dus ook nooit.
Als je 50.000 meer wil vraag dát dan gewoon!
Lijkt idd een soort lokkertje.

Mensen zijn soms rare wezens hoor. Wij zijn wezen kijken bij een woning met een vraagprijs van 689.000. Het was een open bieding waarbij je een week lang tegen elkaar op bood. Niemand behalve ons bood op het huis en wij hadden zoiets van prima we bieden de vraagprijs maar meer ook niet. Bovendien dat er verder niemand bied zegt dat hij niet heel gewild is. Na een week sloot de inschrijving en hadden wij het winnende bod. En toen belde de makelaar ons: Ze wilden er 11.000 euro bij hebben. :')
Er kwamen nog wat gekke eisen bij kijken en wij waren er wel klaar mee. Aangegeven dat we gezien de eisen, die niet vooraf benoemd waren, een bod van 650.000 wilden neerleggen. Was natuurlijk niet goed.
Hij is uiteindelijk verkocht voor 640.000 euro een half jaar later. _/-\o_

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 09:43

flooooo schreef:
Mensen zijn soms rare wezens hoor. Wij zijn wezen kijken bij een woning met een vraagprijs van 689.000. Het was een open bieding waarbij je een week lang tegen elkaar op bood. Niemand behalve ons bood op het huis en wij hadden zoiets van prima we bieden de vraagprijs maar meer ook niet. Bovendien dat er verder niemand bied zegt dat hij niet heel gewild is. Na een week sloot de inschrijving en hadden wij het winnende bod. En toen belde de makelaar ons: Ze wilden er 11.000 euro bij hebben. :')
Er kwamen nog wat gekke eisen bij kijken en wij waren er wel klaar mee. Aangegeven dat we gezien de eisen, die niet vooraf benoemd waren, een bod van 650.000 wilden neerleggen. Was natuurlijk niet goed.

:')
Dit heb ik jaren geleden ook meegemaakt.
Bod gedaan en direct afgewezen, niet eens een tegenbod. Laatste bod gedaan, weer afgewezen. Nou ja dan niet. Heeft nog heel lang te koop gestaan en is onder mijn eerste bod weggegaan.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:16

Ja sommige mensen snappen het echt niet hoor. Nu was dit voor ons ook de categorie huis: prima mooie stap vooruit maar geen ramp als we hem niet hebben. Echter hadden deze mensen wel wat meer verwacht dus. Had ook te doen met de makelaar, die kon er ook niet zoveel mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:29

Mensen hebben soms ook gewoon een enorm vertekend beeld van wat hun huis waard is. Je werd natuurlijk jaren doodgegooid met stijgende verkoopprijzen e.d.. Dat dat niet voor ieder huis geldt, beseffen ze niet altijd denk ik.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:40

Ons huis stond te koop voor 750. Wij deden een bod van 700, makelaar werd boos en zei letterlijk ‘het is niet nodig om elkaar te beledigen’. Na paar maanden stond het huis nog te koop en toen hebben we een nieuwe poging gedaan met behulp van een aankoopmakelaar. Uiteindelijk het huis gekocht voor 650.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:59

Plukje schreef:
Ons huis stond te koop voor 750. Wij deden een bod van 700, makelaar werd boos en zei letterlijk ‘het is niet nodig om elkaar te beledigen’. Na paar maanden stond het huis nog te koop en toen hebben we een nieuwe poging gedaan met behulp van een aankoopmakelaar. Uiteindelijk het huis gekocht voor 650.

Kijk dat is lekker!
Hier nog een geval waarin de makelaar heeft aangeraden te zakken in prijs maar de verkoper wil niet. Ja dan houdt het op. Bel me maar als hij bereid is om flink te zakken, anders niet.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:17

flooooo schreef:

En alsnog verkocht aan jou? Of toch naar een andere bieder gegaan?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:36

HorsePassion schreef:
flooooo schreef:

En alsnog verkocht aan jou? Of toch naar een andere bieder gegaan?

Aan een ander. Wij vonden het wel gezegend en hebben op den duur ons bod ingetrokken en zijn verder gegaan. Mensen hadden dusdanig veel noten op de zang dat we een klein gedoe verwachtten rondom de rest. Zo mocht voorbehoud van keuring, financiering e.d. niet en wilden ze de gekste dingen zelf meenemen. Overdracht binnen 2 maanden. Dat soort gedoe. En gezien het niet onze droom was zoals bij Plukje, die volgens mij ook hele bijzondere verkopers trof, hebben we het gedoe gelaten.
We zijn inmiddels met iets anders bezig, hier ook een verkoopster die nogal verliefd op haar huis is. Ik ook maar wel voor wat minder dan de door haar bedachte prijs. Gecheckt bij een bevriend makelaar (ja mijn man is makelaar maar bij een eigen huis heb je ook met emotie te maken) en we weten wat een realistische schatting qua aankoopprijs en eventuele verkoopprijs na verbouwing is. Al zouden we dit kopen voor de lange termijn.
Plukje, dat is nog eens sterk onderhandelen!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:29

Ik snap je helemaal Flooooo.
Wel handig dat je man makelaar is :)

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:02

Hadden we maar jaren eerder de keuze voor een koophuis gemaakt. Nu zijn de huizen nog steeds mega duur en door zoveel veranderingen met hypotheken kunnen we in onze woonplaats (zaanstreek) alleen maar een garagebox kopen met de mega lage hypotheek die we kunnen krijgen :(
Echt niet normaal meer. M'n man werkt fulltime en ik partime, maar dat zegt dus niks..

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:08

Floooo, nu ben ik stiekem wel heel nieuwsgierig welk huis dat eerste was, waar ze ineens 11.000 meer wouden.

Hopelijk lukt dit huis, heb wel het idee dat de huizenmarkt in Meppel ook langzaaaaaaam wat bekoeld.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:31

Hier voor een hoekwoning weer binnen enkele weken 300.000 euro geboden en verkocht. Wij waren tijd terug naar een woning wezen kijken met 7000m2 grond (was echt een sprookjes tuin. Totaal overwoekerd, functieloze vijver met allemaal kapelletjes, twee vervallen schuren).. Gigantische villa maar volledig vervallen. Kon zo in een horrorfilm. Verkocht voor 412.000euro. Gekkenhuis. Minimaal zoveel is nodig om het echt weer in super staat te krijgen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:48

Rosanna1990 schreef:
Floooo, nu ben ik stiekem wel heel nieuwsgierig welk huis dat eerste was, waar ze ineens 11.000 meer wouden.

Hopelijk lukt dit huis, heb wel het idee dat de huizenmarkt in Meppel ook langzaaaaaaam wat bekoeld.

Dat was de Welpenhof, achter de Westerstouwe. Nummer weet ik zo niet meer uit mijn hoofd maar redelijk gedateerd ding.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 10:06

Hutcherson schreef:
Hier voor een hoekwoning weer binnen enkele weken 300.000 euro geboden en verkocht. Wij waren tijd terug naar een woning wezen kijken met 7000m2 grond (was echt een sprookjes tuin. Totaal overwoekerd, functieloze vijver met allemaal kapelletjes, twee vervallen schuren).. Gigantische villa maar volledig vervallen. Kon zo in een horrorfilm. Verkocht voor 412.000euro. Gekkenhuis. Minimaal zoveel is nodig om het echt weer in super staat te krijgen.

Ik vind dit echt heel goedkoop klinken, maar dat ligt misschien meer aan de regio. Hier gaan hoekwoningen niet voor 3 ton weg hoor, eerder tegen de 4. Een rijtjeswoning van +/- 100m2 woonoppervlak en 200m perceel gaan voor 300.000

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 12:48

flooooo schreef:
Rosanna1990 schreef:

Dat was de Welpenhof, achter de Westerstouwe. Nummer weet ik zo niet meer uit mijn hoofd maar redelijk gedateerd ding.

Ohh ik weet welke je bedoeld, en ik ken de verkopers, verbaasd me helemaal niets die reactie. En die was inderdaad heeeeeel gedateerd. Kwam er veel tijdens basisschool tijd en middelbaar maar in de tussentijd nooit wat veranderd als ik de foto’s zag

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 13:14

Aight schreef:
Hutcherson schreef:

Ik vind dit echt heel goedkoop klinken, maar dat ligt misschien meer aan de regio. Hier gaan hoekwoningen niet voor 3 ton weg hoor, eerder tegen de 4. Een rijtjeswoning van +/- 100m2 woonoppervlak en 200m perceel gaan voor 300.000

Ja dat kosten ze hier zelfs en ik woon toch echt in Drenthe.
4 ton voor een vervallen villa vind ik ook niet veel trouwens. Als je 4 ton verbouwd (en daar doe je heel veel voor) heb je voor 8 ton heel veel huis en land. Ik wist het wel, dat had ik direct gekocht.
Maar goed wij hebben een gedateerde grote tweekap gekocht met een leuke tuin voor 6 ton, gaat ook zeker nog een 1.5 ton in aan verbouwing. Geeft niks want de locatie én mijn eigen keuken mogen bedenken is het helemaal waard en het voldoet zeker aan de eisen maar om een indicatie te geven.

Rosanna hahaha ja ik vond het zo mega bijzonder ook, niemand had interesse en dan alsnog een bak eisen stellen. _/-\o_ :')
Vond die locatie ook niet top, met de Jan Steenstraat in je achtertuin. Was wel een groot huis 200 m2 volgens mij.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 13:24

Aight schreef:
Hutcherson schreef:

Wij hebben net ons hoekhuis gekocht voor 265. 76m2 woonoppervlakte, garage, schuur, overkapping en 235m2 grond. Maar goed, daar moeten we ook wel een en ander aan opknappen. Als alles weer netjes is zal het ook rond de 300.000 waard zijn.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 18:27

Ja hier zie je ook vaak hoekhuizen met een niet al te grote tuin, die zo voor 4 ton gaan. Toch maf eigenlijk! Nabij mijn ouders is een woonwijk gebouwd met allemaal vrijstaande huizen, en dat zijn normale percelen, wel nette woningen, en die zijn zo 5+ ton. Denk je hebt eigenlijk geen achtertuin, maar toch al dat geld.

Hebben inmiddels zelf weer een bezichtiging gepland voor een ander huis, min of meer zelfde locatie als voorgaande huis. Zit 3000m2 bij en huis zelf is rond de 225m2 dus riante woning. Op moment vanbinnen min of meer 2 woningen beneden, dus 2 keukens en badkamers en heeft 2 huisnummers met dubbel bewoning mogelijkheden/ toestemming voor dubbele bewoning. Iemand ervaring met huizen met 1 voordeur, 1 perceel, maar 2 nummers en om die te veranderen naar een enkel huis weer? Dat zouden wij willen doen eigenlijk. Bezichtiging is pas in 2 weken dus hopen dat hij niet in de tussentijd verkoopt. Staat al wel ruim 2 maanden te koop dus hopelijk gaat het niet te snel.