Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veriye

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:00

Wat super Yipee!! Gefeliciteerd!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:04

Ja ik ben heel erg blij! Is geen enorm groot huis maar hier kunnen we wel wat mee. En alles zelf kiezen, wel heel erg fijn. Kan mijn kieskeurige ik helemaal de ei in kwijt haha.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:09

Wat een goed nieuws. Gefeliciteerd Yipee.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:52

Sanne_Visser schreef:
Yipee schreef:
Wauw dit verwacht je toch echt niet meer.... Ik had weer een lootje gedaan in de ton voor een nieuwbouw woning sociale koop en we hebben gewoon een optie aangeboden gekregen!

Kan het nog steeds niet geloven. Hier gaan we zeker voor! Bye bye overbieden op oude huizen! Ben zo blij. Moest zo zijn denk ik.

Wauw wat fijn!! Gaaf nieuws!

Wij helaas niets meer gehoord vandaag, en zou vandaag bekend worden. Dus dat zal wel betekenen dat wij de inschrijving niet hebben ‘gewonnen’. Op naar een nieuw prachtplek dan maar

Heb je ook meegeloot voor Hoef en Haag? Staat de mail misschien in je spam? Daar stond onze toewijzing teminste. :o Het scheelt dat wij al in Vianen wonen dus voorrang kregen denk ik. Al waren we de vorige keer ook gewoon uitgeloot. Gewoon proberen dus. Je kan je nu weer voor een nieuwe ronde nieuwbouw inschrijven.

Blij dat er nu ieder geval iets op ons pad is gekomen! Volhouden en gewoon doorgaan dan komt het vanzelf is dus wel echt waar. :)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:42

Zo, ik wil hier toch nog even schrijven dat de verkoper goed heeft gereageerd. Wij hebben gisteren alle mankementen samengevat en hij heeft vandaag meteen gereageerd dat hij de kosten voor de reparatie van de CV ketel gaat betalen. Wij hebben een kleine dochter en hij heeft ons een nummer gegeven van de installateur die een aantal weken geleden het expansievat heeft vervangen. En de rekening mag op zijn naam.
Hij was het er niet mee eens dat het schimmel is in de blokhut. Hij had het wel gezien, maar denkt dat het zout is (de balken waren tegen rot met zout behandeld). wij hebben nu iemand ingeschakeld, die komt kijken en een offerte voor herstel maakt. dan kunnen wij verder kijken.

De lekkende radiator laten wij dan ook gelijk met de cv ketel fixen.

en dan kunnen wij hopelijk een beetje genieten van het nieuwe huis :D

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:19

O toch nog goed nieuws! Fijn dat je toch nog compensatie hebt gekregen!

Kun je hopelijk eindelijk toch wat gaan genieten. :)

Komende donderdag gaan we met de hypotheekadviseur om tafel en volgende week zaterdag de verkopend makelaar van het project. Maar even alle vragen gaan opschrijven. :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:27

Vergis je niet in kosten voor meerwerk ;)

In mijn nieuwbouwappartement zat bijvoorbeeld standaard een super simpele keuken en badkamer (douche had zelfs geen thermostaatkraan).

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:05

Tiggs schreef:

In mijn nieuwbouwappartement zat bijvoorbeeld standaard een super simpele keuken en badkamer (douche had zelfs geen thermostaatkraan).

Ja het zal vast een stuk duurder worden, maar dan is het alsnog goedkoop in vergelijking met de prijzen in de huidige markt denk ik. Daar is nog wel ruim budget voor.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:16

Yipee wat een goed nieuws! Onverwachts veel geluk zeg. Echt heel gaaf voor jullie.

Veriye wat een goede oplossing is dat zeg, hopelijk komen jullie ook eruit over het schimmel probleem. Lijkt me dat je het verschil wel ziet tussen schimmel en zout?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:20

Tiggs schreef:

Ja, extra kosten zijn inderdaad flink. Ik had ook een simpele badkamer en die heb ik iets laten pimpen oa met een regendouche. Keuken erbij, dienzat er niet in. Al met al alleen keuken en badkamer al 15.000. Dan nog de vloeren, uitbouw, muren, tuin. Ben daarna wel blut. Maar dan heb ik ook wel wat waar ik weer een tijd verder mee kan

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:22

Even tip voor de verbouwers, dingen voor de badkamer, denk aan kranen ed. kijk in Duitsland, en zoek je daar een verkoper die naar NL verstuurd (met oog op corona enz). Dat is daar zoveel goedkoper dan in Nederland dat zelfs met de hogere verzendkosten ben je nog goedkoper uit. Wij zijn deze zomer verhuisd, en al onze kranen, en ook douchecabine komen uit Dld. Het prijsverschil is enorm.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:02

Hoelang zijn jullie van plan om rente vast te zetten en welke rente percentage krijgen jullie?
We hebben gehoord dat we voor 30 jaar de rente vast kunnen zetten voor 1,85%. Eerst zou deze flexibel zijn en met de huidige rente mee stijgen van dat moment. oktober duurt dan nog best lang.
Ik was hier wel blij mee eigenlijk, geen boete. Dacht ook dat we hoger uit zouden gaan komen.
We zijn geen mensen die 20 x willen verhuizen. Ik zie mezelf hier ook wel gewoon wonen tot ik ouder ben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:46

_xManadisx_ schreef:
Tiggs schreef:

Ja, extra kosten zijn inderdaad flink. Ik had ook een simpele badkamer en die heb ik iets laten pimpen oa met een regendouche. Keuken erbij, dienzat er niet in. Al met al alleen keuken en badkamer al 15.000. Dan nog de vloeren, uitbouw, muren, tuin. Ben daarna wel blut. Maar dan heb ik ook wel wat waar ik weer een tijd verder mee kan

Badkamer weet ik niet meer, maar de keuken kostte mij zo'n 8.000 euro extra en dan heb ik geen bijzondere apparatuur en ook niet de duurste merken. Ik kreeg 2.500 euro terug van de projectkeuken, dus eigenlijk was de keuken rond de 10k.

Maar ik vind het wonen in nieuwbouw wel heerlijk hoor! Alles naar eigen smaak (binnen budget haha) en gewoon een nieuw en goed geïsoleerd huis (appartement).

ChantalSmook: ik heb mijn rente 20 jaar vast. Ik hoop tegen die tijd eigenlijk vrij ver te zijn met aflossen en sowieso heeft de rente na 20 jaar minder invloed, omdat je dan al op de hoofdsom afgelost hebt. Ik mag het rentepercentage/de lening 'meeverhuizen' (weet niet precies hoe dat in de praktijk werkt eigenlijk..).

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:28

Wij hebben ook 30 jaar vast, voor 1,96%. We hebben wel een aanbieder waar altijd we altijd boetevrij kunnen aflossen.

Afgelopen vrijdag weer een gesprek gehad met de hypotheekadviseur en we hebben het renteaanbod van de hypotheekverstrekker ondertekend. Wel met dagrente, dus mocht de rente nog zakken voor 1/4/2021, gaan we minder betalen.

Wachten is nog op het taxatierapport en dan kan de definitieve aanvraag eruit! Volgens onze hypotheekadviseur hebben we mogelijk onze hypotheek al rond voor kerst *\o/*

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:20

Wij hebben denk 20 jaar voor 1.31%.
Maar de planning is om het dan zowieso afbetaald te hebben.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:28

Ik twijfel ook of we het niet gewoon 30 jaar vast zetten. De rente is nu wel heel erg laag.

Wat betreft extra kosten voor nieuwbouw zouden we dat wel moeten redden. Als er nog 20% bij opkomt op de basis prijs van de woning, is dat denk ik ook alsnog dikke prima voor ons. Donderdag weten we meer hoe het in onze situatie zit voor nieuwbouw. Daar hebben we het met de adviseur nooit over gehad want de kans was extreem klein dat het nieuwbouw zou worden.

We hoeven nu niet te overbieden en de basisprijs van deze woning is al veel goedkoper dan de verbouwprojecten die ik ben tegen gekomen in de normale markt exclusief overbieden. En daar moest dan ook echt nog een nieuwe keuken, badkamer, CV, dubbel glas en weet ik wat niet nog meer in. Dus ik ga mij er maar niet al te veel zorgen over maken. Ik hoop dat we een goed keuken budget overhouden, daar wil ik wel wat aan uitgeven.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:24

Zo... Lekker dan.. Zaterdag verhuizen in lockdown en oude woning opknappen met alle winkels dicht :P ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:20

Nou echt he!
Ik ben afgelopen weekend verhuisd en het meeste in huis is wel af. Maar de afgelopen 6 weken ben ik bijna dagelijks bij de Gamma /Karwei / Praxis en allerlei woonwinkels geweest.. We zeiden net nog, wat een geluk hebben we gehad..
Maar de meeste bouwmarkten gaan vast snel met een soort afhaal systeem werken :)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:33

heb je geluk Debbie! Ik baal er een beetje van. Wij hadden zaterdag een aanhangertje gehuurd voor een hoekbankje om op te halen. Schoonvader zei nog: dan kunnen wij gelijk oververhuizen....maar gezien het internet pas vrijdag komt en de cv ketel niet goed werkte in het nieuwe huis en het ook nog vervelend is om 10 keer op en neer te rijden met een aanhanger ipv een huurauto. hebben wij het dus niet gedaan :+

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:42

Ja ik zit dan weer in een huis zonder internet en tv :') Aanvragen daarvan duurt langer dan verwacht. Je kunt niet alles hebben :+

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:06

Ik hoop dat het internet doorgaat vrijdag..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 07:55

Wij wilden tussen 5 en 18 januari de nieuwe woning een beetje opfrissen (beneden verdieping schilderen en evt behang vervangen) en dan verhuizen. Dat eerste kan dus niet meer doorgaan. Ik baal enorm. :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:00

J0anieke schreef:
Wij wilden tussen 5 en 18 januari de nieuwe woning een beetje opfrissen (beneden verdieping schilderen en evt behang vervangen) en dan verhuizen. Dat eerste kan dus niet meer doorgaan. Ik baal enorm. :(

Meeleessteen zegt: je kunt nog online bestellen (en evt afhalen), afhaalbalies mogen open blijven :j

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:10

Ja, maar dat gaat m niet worden. Dan zijn 13 dagen echt te krap voor én klussen én verhuizen. En ik wil bij verf toch echt eerst zien wat ik koop... En je zal maar net iets kleins vergeten. 'Even snel naar de praxis' zit er dan niet in.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:13

Wij gaan gewoon online bestellen.
Als je de pot verf in de bouwmarkt bekijkt onder kunstlicht, heb je ook niet altijd een goed idee van de kleur.

Zoveel extra risico lopen we niet met online bestellen.