Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:03

magda_90 schreef:
BK maar dat is ook gewoon onkruid in feite. :') super leuk! Ik wil hem ook zo graag maar de kat vreet hem op dan. Dan maar kwijlen bij jouw foto's. :)

Ja het is ongelooflijk onkruid :') Wel mooi onkruid hahaha. Mijn kat eet alleen Begonia's tot nu toe, dus die staan hoog, de papyrus blieft ze niet :D

idinn schreef:
Gaaf die papyrus! Staat die in de zon ook of niet?

Hij staat op het zuiden, maar er zit wel een rolgordijn tussen dus volle bak zon krijgt hij niet. Wel heel veel licht en warmte. Volle zon in de vensterbank vinden ze overigens wel prima, zolang ze genoeg water krijgen. Ik goot er om de dag 1,5 liter bij, benieuwd wat ie wil hebben als hij in deze pot is gegroeid _O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:54

Zo dan. :') kun je beter een waterkraan naast aanleggen. _O- ik herken het hoor mijn Pannekoeken zijn ook van die zuiplappen.

Mocht iemand nog een Philondendron Subhastatum kopstek zoeken, ik heb er een te koop. Zo goed geworteld dat hij klaar is voor een nieuw huisje.
€15,00 :)
Afbeelding

Edit: Al verkocht.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:50

Zo hé die papyrus op de vorige pagina :+:

Tutt_frutti: maar nu ben ik wel benieuwd of je planten het goed deden terwijl ze verzopen werden! Of heb je een hgrometer gekocht omdat je planten het niet fijn deden? En alleen reageren op één post kan ook gewoon he! Het topic gaat zo hard, dan is op iedereen reageren geen doen :=

Ontherun: wat leuk dat je planten het zo goed doen <3

Dat is snel zaken doen Magda_90 :D Fijn dat hij verkocht is!

Ik begin de planten uit mijn kneusjesbox steeds beter te begrijpen. Ik ga over een week een keer vergelijkingsfoto's maken, want er zijn voor mijn gevoel al heel wat nieuwe bladeren bijgekomen *\o/*

Coconut

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:21

Volgens mij wordt mijn kneusjesbox een echte kneusjesbox := hij is al een paar dagen onderweg :=

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:33

Oei := Heb je ook bericht gehad dat ze al bij het distributiecentrum zijn weggehaald?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:41

Nee := dus kan nog even duren vrees ik :oo

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:44

Mijn kneusjesbox liet ook even op zich wachten. Maar kwam wel eerder dan de levertijd die toen op de website stond bij het bestellen. Dus wie weet!

Hoe werkt zo'n hygrometer, hoe lees je die af? Want het wisselt ook per plant hoe vochtig je grond moet zijn, lijkt me...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:11

Die papyrus!!! :+: :+:
Hier gooien ze me met planten en al buiten maar ik denk dat het bij mijn moeder haar vijver wel heel erg mooi zou staan :+: :+:

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:26

leeslampje schreef:
Mijn kneusjesbox liet ook even op zich wachten. Maar kwam wel eerder dan de levertijd die toen op de website stond bij het bestellen. Dus wie weet!

Hoe werkt zo'n hygrometer, hoe lees je die af? Want het wisselt ook per plant hoe vochtig je grond moet zijn, lijkt me...

Je moet per plant weten hoe vochtig hij zou moeten zijn. Vervolgens kun je met de meter de planten langs en zie je precies hoe vochtig ze zijn. En dan weet je dus ook welke wel water moeten en welke nog niet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:48

leeslampje schreef:

Ik had het toevallig allemaal opgezocht en opgeschreven een keer.

Let wel iedere plant is imo anders net als mensen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:07

Wat handig Mossel!!

Coconut, dan gaan je planten vast goed verzorgd zijn totdat ze verzonden worden :j Ik hoop voor je dat ze snel komen!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:20

Hoop ik ook!

Handige lijst hierboven :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:55

Ik ben enigszins los gegaan met stekken vandaag, vensterbank staat nu vol met alles wat ik kan stekken van de planten die ik in huis heb _O-

Handig die lijst Mossel! Ik heb een lijst gemaakt van de planten die ik hier heb, met of ze zon willen of niet, hoeveel water ze willen enz. Beter goed gejat dan slecht bedacht toch :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:56

ontherun schreef:
Ik ben enigszins los gegaan met stekken vandaag, vensterbank staat nu vol met alles wat ik kan stekken van de planten die ik in huis heb _O-

Handig die lijst Mossel! Ik heb een lijst gemaakt van de planten die ik hier heb, met of ze zon willen of niet, hoeveel water ze willen enz. Beter goed gejat dan slecht bedacht toch :D

Uiteraard! Daarom deel ik het ook zodat iedereen er z’n eigen draai aan kan geven naar geland de standplaats van de plant

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:52

Jeetje, jullie gaan snel :)).

Handig boekje, Mossel! Misschien moet ik ook maar een lijstje gaan maken... Whehe.

Mijn Maranta blijft bloemetjes eruit persen, ik denk dat ze wel gelukkig is op haar stekje.

Mijn ficusen hun nieuwe blaadjes zijn erg klein ten opzichte van de vorige, ik denk dat ze de verhuizing toch niet zo leuk vonden... Ik denk erover ze te stekken zodra er nog een blad gevormd is. Iemand ervaring met het stekken van ficussen? Het lijkt niet heel moeilijk.

Verder hier voornamelijk met de tuinplanten bezig geweest :D:

Afbeelding
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:55

Volgens mij kun je van ficussen een blad met stengel op water stekken! Ze zouden inderdaad redelijk makkelijk moeten zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:57

ontherun schreef:
Volgens mij kun je van ficussen een blad met stengel op water stekken! Ze zouden inderdaad redelijk makkelijk moeten zijn.

De filmpjes die ik zag hadden het over afknippen tussen twee bladeren, de wond deppen en dan inderdaad ofwel water ofwel mos. Ik wil denk ik dat laatste proberen. Moet ik wel eerst aan mos zien te komen :)).

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:03

Ik heb een Ficus elastica stek gehad, maanden op water gestaan, deed helemaal niks :') Toen maar gewoon opgepot, dat zou ook moeten kunnen, maar nee.

Mooie klimmers in de tuin San! Gezellig zo :j

Mijn aardappel leeft! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

De schildpadknol doet nog niks, maar als ik het goed begrijp is het voor die soort ook normaal om nu in rust te zijn.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:31

Jaaaa *\o/* Spannend!!

Mooi die paars-roze klimplanten hierboven <3

Ik had mijn ctenanthe iets te weinig water gegeven, ze was gisteravond niet blij :')
Afbeelding

Maar een nachtje slapen en twee plensjes water later was het weer goed :+: _O-

Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:28

Die trekken gauw bij!

Mooie tuin San!

Mijn kneusjesbox is binnen. Alle planten lagen los in de doos en zijn behoorlijk beschadigd. Zeker de kalanchoes en een vetplant. Die stekjes maar in de grond gestoken :) Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:32

Bedankt dames :D. Er staan vier verschillende klimmers, vier druiven (de grote groene die tot de bovenkant van de ren komen), twee keer clematis (paarse bloemen) en twee keer Amerikaanse sering. Oh ja, en vijf lavendels <3.

@Black_kelpie, wat leuk :D. Apart, dat groen uit een lelijke knol :)).

@xlrlijn, je ctenanthe :(:). Mooie plant, trouwens.

@coconut, wat een mooie plantjes! Jammer dat er zoveel overhoop lag. Hoe worden de planten verzonden? Gewoon los in de doos? Want dan snap ik t wel...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:43

Ze liggen los in een doos boven op elkaar :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:45

Jezus, ja dan gaan ze ook wel kapot :').

Ik heb één keer planten besteld en die waren heel keurig ingepakt en stonden in zo'n kartonnen standaard, ik weet even niet hoe je dat noemt.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:46

Dan krijg je vanzelf wel kneusjes ja, wat jammer zeg -O-

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:48

Ja. Was wel behoorlijk teleurgesteld over het inpakken eigenlijk.
Viel me echt heel erg tegen.

Verder mooie planten! :) Geld ook wel waard :)