Wij hebben een ander huis gekocht. Een boerderij in Gelderland met een balkenplafond in verschillende hoogte. We waren op zoek naar een andere bank en de verkoopster die ons hielp ( tevens een interieur ontwerpster ) kwam met het idee om een deel van het plafond, boven de zithoek, zwart te maken met krijtverf. Eerst moest ik wel ven wennen, maar het zou best wel eens heel gaaf kunnen zijn. Het huis is enorm licht, dus dat zou geen probleem geven. Ik ben nu benieuwd of iemand het heeft of een huiskamer kent met een donker plafond.
Het geeft op een of andere manier een heel open gevoel en uitstraling. Denk wel dat het mooier is bij hogere plafonds en je kamer moet wel echt heel licht zijn denk ik.
Ik denk ook bij hogere plafonds , het plafond lijkt er veel lager door als ik het zo zie . Vind het wel wat hebben , zou voor mijn plafond ook wel wat zijn
Ik heb mijn tafel van een nieuw centerpiece voorzien .
mirim
Geplaatst: 01-10-17 19:47
Mooie plaatjes van de donkere plafonds! Ik denk dat we om zijn Tenslotte kunnen we het altijd weer wit maken, toch?! Het is zo raar om een huis in te gaan richten met nieuwe meubels terwijl we er nig niet wonen. Bij de vorige verhuizingen namen we onze meubels mee en werd er regelmatig wat veranderd of bijgekocht passend bij ons gevoel en bij het huis. Maar bij dit huis heb ik nig geen gevoel en dat is dan raar inrichten. We hebben echter geen keus...onze bank is veel te groot voor in de nieuwe kamer, dus die gaat naar onze oudste zoon. De kopers van ons huis waren helemaal weg van onze eethoek en deden een bod voor het huis inclusief eethoek. Dus bijna alles moet nieuw. Geeft niets! Het is leuk, maar ook een beetje lastig
Echt héél erg mooi Benthe! Ook zo met dat beetje schijnsel er doorheen.
Ik moet zeggen dat ik zo'n donker plafond verbazingwekkend mooi vind. Wel voor grote, open ruimtes met genoeg hoogte en passend bij het interieur, maar het ademt zeker sfeer uit .
Laatst bijgewerkt door Blinnii op 01-10-17 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt
zo,n donker plafond met balken! eerst kijken hoe mijn plafond onder de gipsplaten vandaan komt.
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 01-10-17 21:26
Benthe schreef:
_San87_ schreef:
Wat een gave lamp .
Wil je eens een foto maken als je m aan hebt?
[ [url=m/Annqrd.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/EeWqYQ.jpg]Afbeelding[/url] ] Ik ben echt fan
Prachtig .
mirim
Geplaatst: 01-10-17 21:42
Het zou gaan om dit plafond en dan het deel achter de staande balk waar nu de waaier aan hangt. Dit is een foto van de kamer zoals hij op funda staat. Het is dus niet onze inrichting .
O wauw. Ik denk dat daar een donker plafond idd heel mooi is!
Volgens mij heb ik mijn droomlamp gevonden voor boven de eetkamertafel! Denk dat het dan 2 stuks worden. Wil ‘m nog wel eventjes in t echt gaan bekijken.
Ik zou bang zijn dat je de ruimte er veel kleiner mee gaat maken, dat het plafond optisch heel erg naar onderen gaat komen. Terwijl het nu juist zo'n mooie lichte ruimte is! Wel een prachtig huis zo te zien!
Jennyj01
Geplaatst: 01-10-17 22:44
Ik vind het prachtig zoals op de eerder geposte foto’s. Echter is het een drama klus om terug te draaien als het tegen valt. Verder vind ik het zoals het nu is ook al heel mooi.
Wij hebben een zwart toilet. Wc is wit, tegels antraciet en de muren, plafond en deur zijn de kleur Raaf. Dat is me toch goed uitgepakt. Ben er nog verbaasd over haha
noviceh
Geplaatst: 02-10-17 08:38
Een donker plafond zou ik nooit voor kiezen. Maar dan hou ik ook van lichte ruimtes. Alhoewel ik moet zeggen dat ik de donkere plafonds op de foto's verrassend mooi en sfeervol vind!
Mooie lamp Benthe! Vind nog steeds de plankjes met plantjes superleuk!!
Janine, goed gelukt die keuken! Ziet er een stuk frisser uit zo.
Niet mijn smaak Kenyada, zoals al eerder over onze lampen is gezegd vind ik deze juist formeel. Maar misschien staat het wel heel sfeervol in jullie interieur!
Ik kom me er ook weer eens mee bemoeien, lees hier trouw mee maar heb niet altijd iets te zeggen Ik vind donker plafond heel mooi, maar ik zou het inderdaad alleen doen als je een wat hoger plafond hebt en vooral alleen als je heeeeel erg veel natuurlijk licht in de kamer hebt. Anders wordt het denk ik snel een super donker geheel.