[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:13

Ze heeft het in het begin toegezegd en nu is dat veranderd. Wij hebben al met elkaar gesproken hierover maar echt veel duidelijkheid gaf dit niet en daarom gaan we nogmaals rond de tafel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:14

M_D_H schreef:
Ze heeft het in het begin toegezegd en nu is dat veranderd. Wij hebben al met elkaar gesproken hierover maar echt veel duidelijkheid gaf dit niet en daarom gaan we nogmaals rond de tafel.

Voor een vinkje zou ik dat niet gaan afwachten, maar gewoon bellen.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:23

MDH, wat janine zegt, Of stuur even een mailtje met daarin het verzoek tot een gesprek en waarin je uitlegt dat er wel urgentie is om dit zo vlug mogelijk te bespreken.

Maar als je nu gewoon even belt dan weet je het gelijk.
Of ze zegt, o wat vervelend dan is er iets mis gegaan in de communicatie naar HR toe.
Of ze wil in gesprek hierover
Of ze zegt het vinkje op de goede plek krijg je niet.

dadelijk is het optie 1 en heb je voor niks zo in spanning gezetten, het hele proces is al zenuwslopend genoeg :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:28

Ik zal vandaag even een afspraak maken met de verkoper voor het opmeten van het een en ander. O.a. voor gordijnen. Ben benieuwd, het huis schijnt al helemaal leeg te zijn. Al zag ik op de foto's in het taxatierapport. Dat de lelijke kast er nog wel staat :')

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:37

Naast de notaris heeft de projectontwikkelaar gisteren ook een mail met klacht over de notaris ontvangen inderdaad. Toevallig krijg ik net reactie van de notaris met verwijzing naar wat artikelen in de koopovereenkomst die ik toch echt anders lees dan zij.. en laat ik nou ook wel wat kaas gegeten hebben van contracten (lees: jurist zijn). Ik heb er meer aan 'aardig' te doen en verzoeken om medewerking dan hard te spelen dus heb een vriendelijke mail gestuurd ons tegemoet te komen. Hopelijk komen we d'r vandaag wel gewoon uit en geeft ze alles vrij, datum van overdracht mag wat mij betreft met St. Juttemis zijn als ze maar meewerkt aan de betaling.

Ik snap MDH wel hoor.. het vinkje houdt natuurlijk ook je werksituatie in, zou ik ook niet teveel op gaan pushen want het gaat dan wel over je baan. Helaas zelf ervaring mee..

Janine fijn dat het bij jou wel lekker loopt!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:50

Het banketstaaf is dat je geen enkel recht aan dat vinkje kunt ontlenen
Dus voor de werksituaties an sich maakt het geen flikker uit natuurlijk
Behalve dan dat er idd spanningen kunnen ontstaan over een compleet onbenullig iets
(Ja Je hebt het voor de hypotheek nodig, maar verder is het een wassen neus natuurlijk)
Heb je ook duidelijk aangegeven dat je weet dat het de werkgever verder tot niets verplicht? (Ik heb soms het idee dat sommige werkgevers/leidinggevenden dit niet snappen)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:53

Balen Elize... :\ Duimen dat alles vandaag toch vrijgegeven wordt!

Hier nog even afwachten hoor! Ik juich pas als ik het akkoord van de bank heb. ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:22

Jeetje Elize, wat een gedoe, je hebt wel gelijk met stroop vang je nog altijd meer vliegen dan met azijn, maar kan me voorstellen dat het knap frustrerend is op deze manier. -O-

@ MDH, het is voor jou niet zomaar een vinkje natuurlijk daar hangt behoorlijk wat vanaf en snap je stress ook heel goed. Ik zou inderdaad aangeven dat het wat spoed heeft zodat je hopelijk meer duidelijkheid hebt. In een gesprek kun je dan inderdaad aangeven dat het voor hen niks definitiefs betekend. Maar wat een stress :n

Onze keuken vinden wij echt enorm lelijk :oo We moeten er nog ongeveer 2,5 maand mee doen als we er in zitten, maar das te doen omdat we weten dat ie eruit gaat O:) :D Ieder zo zn smaak natuurlijk, de ruimte is in ieder geval prachtig !

Wij hebben zojuist definitief akkoord gekregen van de bank *\%/* *\o/* :):) Wij zijn dus gelukkig uitgestresst :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:26

Jeej Nina en Janine gaan goed!
Wat een gedoe Elize.. heel veel sterkte. Notarissen zijn een apart slag volk ;)
MDH, waarom zou ze het vinkje niet veranderen dan? Voor hen zijn er geen gevolgen?
Babsiej, gefeliciteerd!!

Wij hebben nog steeds niets van de bank gehoord. Ik ga vandaag een andere bank benaderen. Ik wil verdorie alleen weten wat de hypothecaire consequenties zijn van een bedrijfspand waaruit niet het hoofdinkomen wordt gehaald. Geen rocket science dacht ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:28

Wat een mooie berichten hier! Maar ook minderm ooie.. MDH wat een gedoe zeg, wat Selka zegt inderdaad, vinkje kunnen ze gewoon veranderen zonder problemen voor hun. Met het nieuwe ontslagrecht zegt het helemaal niks meer :=

En Elize, wat een gezeik met een notaris.

Hier de hypotheekvorm gekozen. Nu worden daar offertes voor opgevraagd. We gaan voor een combihypotheek. En ook hebben we gevraagd om een lijstje notarissen in onze regio en wordt taxatie geregeld.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:50

Jans niet helemaal jullie regio waarschijnlijk maar ik kan die in Hardinxveld (met andere vestiging in Gorinchem) niet adviseren :')

Selka ook zoiets.. Je zou verwachten dat ze dat soort vragen kunnen beantwoorden maar ik krijg steeds minder vertrouwen in ongeveer iedereen die ook maar iets met onroerend goed te maken heeft :')
Lees hier niets anders dan gedoe met financieel adviseurs, zelf nu gedoe met de notaris, met enige regelmaat een makelaar tegen gekomen die beter geschikt zou zijn als putjesschepper..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:55

Ja die zijn wij ook tegengekomen ja := Misschien omdat wij in dezelfde regio zitten haha.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:59

Nee hoor, die heb je hier in het oosten ook volop :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:04

Die zitten overal en in het midden. De adviseur die bij dit huis waar ik nu zit heeft lopen klo ten zit in midden van het land. En ik ben lapzwanzen van makelaars door heel het land tegen gekomen. :+

Mdh ik snap dat je wat zenuwachtig wordt. Zonder vinkje kunnen jullie gewoon niks.

Jans hopen dat de offertes ook gegeven worden en alles vlot loopt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:07

Wij hebben Zorgeloosch als adviseurs, en ik kan niks dan lof spreken. Erg blij mee :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:24

Nou, Manager gesproken.
Alles is geregeld (pfoe)
Zoals een aantal hier zeggen: Het is maar een vinkje, maar ik hoop hier nog langer te blijven dan alleen deze periode waarvoor mijn contract nu loopt en als ik te veel zou pushen heb je kans dat dat niet meer lukt en dat zou ik werkelijk waar heel erg vinden :o

En uiteraard is het maar een vinkje waar ik geen enkele rechten aan kan verlenen...
Maar sommige Managers of bedrijven denken daar anders over en dat heeft dan vooral ook te maken met het principe.
Ik snap mijn manager vanaf haar kant ook, dus wij liggen nog steeds op 1 lijn.
Ik heb nu ook uitgelegd waarom wij zo snel gingen mbt het kopen van een huis en mijn Manager heeft ook aangegeven dat als dit van te voren bekend was geweest, er nooit een probleem was ontstaan.

Dus vrijdag kan ik als het goed is de nieuwe verklaring aanvragen.
Dan stuur ik deze meteen door naar de financieel adviseur en dan moet alles met een spoedaanvraag hopelijk op tijd goed komen :o

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:42

Fijn dat het geregeld is MDH! Zal zeker een opluchting zijn. Dat vinkje is toch net meer dan een vinkje (al is het officieel niet meer dan dat).

Jans, jullie gaan de juiste kant op!

Selka: heel herkenbaar. Wij hadden zelfs nog simpelere vragen (dit is ons 1e huis, waar moeten we rekening mee houden?) en al de mensen in het huizen-verkoop-cirquit kijken je dan raar aan. Ehh... Simpele vraag toch? Hopelijk wil een andere bank jullie vraag wel snel beantwoorden.

Wat een gedoe Elize... Echt super irritant. Lastig is dat, of je beleefd moet blijven of gewoon boos moet worden. Je bent wel van ze afhankelijk, en die bouwrente is niet iets waarmee je zegt: ik zoek wel ff een ander, dan duurt t maar een weekje langer. Maar ja, je mag toch van een dure notaris verwachten dat ze goede service verlenen?

Ik had gisteren een dame van het notariskantoor aan de telefoon en die verzuchtte dat het nu ook nog Hemelvaart en Pinksteren is en dat ze daardoor overlopen in het werk. Ja, dus? Wat heeft dat met mij als klant te maken? Een bouwvakker zegt toch ook niet: tsja, Pinksteren en Hemelvaart kwamen opeens uit de lucht vallen en nu duurt de bouw 3 weken langer. Maar ja, dat heb ik niet gezegd, want ik wil dat ze t wel ff gaan regelen nu...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:04

Dat is het rottige precies mirriezz. Eigenlijk wil je allerlei verwensingen toe roepen omdat iedereen, dus ook zij, gewoon moet doen waar ze voor betaald worden en bij voorkeur beetje klantgericht. Zeker bij zo'n notaris staat er namelijk best een prettige vergoeding tegenover. Maar ja.. Als je gaat zeggen wat je denkt gaan ze zeker te weten niet harder lopen voor je.

Ze weet inmiddels dat ik ook een Mr titel heb trouwens dus haar mail was iets juridische met verwijzing naar artikelen. Vind ik alleen maar fijn want dan kan ik daar inhoudelijk op ingaan. Heb gezegd dat ik het toch anders lees (althans dat een aanvullend lid van het door haar aangehaalde artikel in mijn ogen tot een ander standpunt zou moeten leiden) maar dat we het ook kunnen oplossen door ons gewoon te laten betalen dus of ze ons tegemoet wil komen en de factuur door wil sturen :').

Ze kreeg me gisteren lekker de kast want ze zei doodleuk dat bouwrente niet zo'n hoog bedrag was voor een paar dagen. Grove berekening komt het wel op 20 euro per dag. Dat keer straks 5 dagen omdat het weekend er tussen komt is misschien op de prijs van het huis niet zo'n enorm bedrag maar ik kan er een boel andere leuke dingen mee doen hier..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:39

MDH wat een opluchting! Goed dat je hebt gebeld!

Zo te horen werken er bij notarissen alleen maar horken :') Ik belde vorige week ook, wist ik veel dat de makelaar het naar de notaris moest sturen :+ Was me toch een potje kortaf en verre van sociaal :oo Ongelooflijk, beetje hulp en 'geruststelling' (het geeft niet dat je ons belde, normaal gesproken gaat het...) was wel op z'n plaats geweest :')

Wat betreft financieel adviseur heb ik geen idee, die van mij lijkt het tot nu toe erg fijn te doen. Hier in de buurt roept ook iedereen dan: Ooh dan moet je naar die en die toe. Dus hij staat ook goed bekend.
Maar heb natuurlijk ook wel een easypeasy case he... :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:47

Janine1990 schreef:
MDH wat een opluchting! Goed dat je hebt gebeld!

Zo te horen werken er bij notarissen alleen maar horken :') Ik belde vorige week ook, wist ik veel dat de makelaar het naar de notaris moest sturen :+ Was me toch een potje kortaf en verre van sociaal :oo Ongelooflijk, beetje hulp en 'geruststelling' (het geeft niet dat je ons belde, normaal gesproken gaat het...) was wel op z'n plaats geweest :')

Wat betreft financieel adviseur heb ik geen idee, die van mij lijkt het tot nu toe erg fijn te doen. Hier in de buurt roept ook iedereen dan: Ooh dan moet je naar die en die toe. Dus hij staat ook goed bekend.
Maar heb natuurlijk ook wel een easypeasy case he... :+

Ik heb niet gebeld :n, ik zag dat mijn manager er was dus ik ben gewoon het kantoor ingestormd :')

Mijn adviseur is ook heel fijn, scheelt ook dat ik er zelf ook al veel vanaf weet en dat werkt voor hem ook heel prettig :j

Onze notaris is trouwens ook heel fijn :o
Van wat ik nu tenminste merk aan de telefoon en via mail etc :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:48

Oooh lezen is ook een vak _O- Heb m'n bril maar even opgezet :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:58

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:13

Ik ben nog een stiekeme meelezer, wij hebben ons huis in november gekocht en zijn nu nog aan het verbouwen. (het huis was in slechtere staat dan wij dachten) Maar ik las hier over notaris drama en wilde toch even reageren. Hier was namelijk precies hetzelfde verhaal. Notaris uitgekozen die dichtbij was en niet te duur, manlief en ik zijn geregistreerd partners in gemeenschap van goederen dus niks bijzonders. Hypotheek met bouwdepot was een maand eerder rond dan de overdracht datum en we vroegen bij de notaris of we de overdracht naar voren konden schuiven. Huis stond leeg, en voor de oud-bewoners waren ze hoe eerder hoe liever van het huis en de lasten af.

Notaris gaf aan dat het geen probleem was en het zou een week later kunnen. Prima, moeten we nog iets regelen vroegen we, en het antwoord was nee het is allemaal geregeld zo. De dag voor de overdracht kwam er een mail om half 5. Het bedrag van de kosten koper moesten voor de overdracht op de rekening van de notaris staan. voor die tijd niks over gezegd, en dit is ons eerste huis dus weet ik veel. Ik vraag het niet voor niks! Geld overgemaakt, want zonder geld geen overdracht.. Daarna bekeek ik de nota eens goed en stonden er 350 euro spoedkosten op! Ik gebeld, en werd me toch een partij afgeblaft! ik had beter moeten lezen, maar ook ik ben jurist en het is echt nergens aangegeven.. Uiteindelijk na een hele nare overdracht van ons huis toch maar laten gaan, maar een teleurstelling was het wel. Een huis kopen is voor veel mensen een big deal dus dan kan je toch wel een beetje normaal doen?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:24

Hoort het zo vaak dat er met financiele adviseurs of notarissen iets mis gaat.

Hier net half uur gechat met medewerker van AEGON, ik wil de voorwaarde voor het meeverhuizen van een hypotheek. maar die zijn er dus "niet", wil het gewoon zwart op wil hebben dat ik mijn hypotheek met NHG mee kan verhuizen (met rente opslag) en dat ik over een paar jaar niet weer een nieuwe hypotheek af moet sluiten over het volledige bedrag...

Dus nu op advies van service medewerker een mailtje naar een e-mail adres, krijg ik terug uw vraag wordt binnen 10 werkdagen behandelt... ik ga morgen naar de financieel adviseur om alles door te spreken en te tekenen in principe :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:36

Wij hebben dat gewoon zwart op wit staan bij AEGON :+