[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:35

Hier ook eerst gekeken wat we konden lenen, maar veel belangrijker nog, wat we wilden! Lenen.
Wij zouden veel meer kunnen lenen dan we willen gaan doen, maar we willen een huis om in te wonen en leven , geen huis waar ons leven om gaat draaien dus blijven we een flink stuk onder de max zodat de maandlasten leuk blijven want een hypotheek van 1200+ euro per maand oid hebben we gewoon geen zin in

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:38

Ik ben wel bijna aan mijn max gaan zitten, maar dat moest ook wel wilde ik alleen een huis kunnen financieren. Maar alsnog ben ik nauwelijks meer kwijt aan netto hypotheek dan aan mijn huur voor mijn vorige huis. Scheelt wel dat de huizen hier in de regio natuurlijk véél goedkoper zijn.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:43

Wij zijn z'n 65.000 er onder gebleven we wouden wel kunnen blijven leven.
En als er ooit kinderen komen en 1 van de 2 moet minder gaan werken dan is dat nog geen probleem

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:17

Gefeliciteerd Tamara!

Wij hebben gekeken wat we maximaal kunnen lenen op mijn vriend zijn salaris. Het uiteindelijk leen bedrag hangt natuurlijk ook af van wat we voor ons huidige huis krijgen. We zijn wel van het slechtste uit gegaan. Ons droomhuis zat aan de top van wat we kunnen en willen lenen, maar voor die plek hadden we dat over. We hebben er nog steeds niet helemaal duidelijkheid over of dat huis inmiddels wel of niet verkocht.
Ander huis dat we op het oog hebben daar hangt een heel ander prijskaartje aan, maar daar zal aan het huis waarschijnlijk nog het nodige moeten gebeuren, maar daar moeten we dus nog gaan kijken. Maar dan hebben we ook veel meer lucht en kunnen we ook in het huis investeren en op zich vind ik dat ook wel leuk om het wat meer eigen te maken.

Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven dat we nu echt een koper hebben. .... maar die mensen hebben totaal geen haast dus die gaan nu eerst even rustig bekijken hoe ze het gaan doen en het kan dus best even duren voordat ze met een nieuw bod komen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:25

Wij zitten op 40% van onze leencapaciteit en ik vind het een heerlijk idee. Inderdaad wat jij zegt Sonja, ons huis is om in te wonen maar onze hobby's en vakanties moeten gewoon door kunnen gaan. Daarnaast wil ik in de toekomst nog maar 20 uur gaan werken en vriend weet ook niet of hij wel altijd 7 dagen per week wil blijven werken dus reden te meer om gewoon rustig in een heerlijk "af" huis te gaan zitten met genoeg geld over om de paardjes etc. te houden :)

Door bovenstaande was de hypotheek binnen 1 1/2 wk rond en is het nu wachten op de sleutel :D

Het blijft nog even spannend Sym zo te horen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:48

Zo in mijn eentje zit ik niet heel ruim, maar als vriendlief er straks bij in zit lachen we ons kapot :D Dan kunnen we ook lekker veel sparen en dat vind ik ook wel een fijn vooruitzicht :)

sym: vind het echt zo fijn dat jullie nu een koper hebben! Hopelijk gaat het allemaal een beetje vlot en kan je alsnog je droomhuis bemachtigen.
Heeft de makelaar niet aangegeven bij het tegenbod tot wanneer ze konden reageren? Zo ging dat bij mij toen wel om de onderhandeling niet eeuwig uit te spreiden

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 12:48

Geen idee of de makelaar dat gedaan heeft, hij zei 'laat maar even weken'. Als ze het willen dan zullen ze toch ook niet heel lang gaan wachten lijkt mij. We zullen het wel zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 13:30

Dat is zeker lekker, als je nog een beetje de ruimte hebt en geen zorgen hebt over je hypotheek :j

Ik zit echt een beetje te balen van de makelaar :o

Had gemaild over de Open Huizen Dag, dat ik daar graag aan mee wilde doen en gevraagd hoe ik me daarvoor op geef. Uiteraard weer geen enkele reactie gehad zoals gewoonlijk -O-

Bij andere huizen (van andere makelaar) staat er al wel op Funda aangegeven dat ze mee doen aan die Open Huizen Dag en bij mijn huis dus weer niet _-:(

Dus maar gebeld. Werd gezegd dat ze nog van plan waren er een mailing uit te sturen naar de eigenaars van de via hen te koop staande huizen en dat ik daarop kon reageren en kon kiezen hoe ik mezelf op wilde geven. Zal wel gaan om verschillende media-pakketten.

Gevraagd wanneer ze verwachten die mailing er uit te sturen, antwoord "waarschijnlijk deze week".
Nou ik heb dus nog niks ontvangen *zucht*.

Als ik het goed begrijp moet die mailing nog gemaakt en verzonden worden.
Dan kunnen mensen reageren
Vervolgens moeten ze die reacties verwerken.
En online 1 en ander aanpassen.
En dan zouden ze nog iets van een krantje moeten laten drukken.

En over 3 weken is die Open Huizen Dag al dus je hebt best kans dat mensen nu al zitten te plannen waar ze gaan kijken. Komt mijn huis er weer achteraan hobbelen......Grom.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:17

heb je er al eens aan gedacht om van makelaar te wisselen pmarena? dit schiet toch niet op zo... mijn vertrouwen zou denk ik al weg zijn bij zo'n lakse houding.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:40

Dit is de 3e makelaar :o

Eerste makelaar was een makelaar die door de hypotheek-tussenpersoon aangeraden was en die een huurder had geregeld. Dus meteen maar bij hem te koop gezet ook :j

Huurdeer heeft er anderhalf jaar in gezeten, makelaar was ook van het slecht bereikbare en "makkelijke" type zeg maar, waar je steeds achteraan moest om er een beetje inzet uit te krijgen. Tig keer er achteraan zitten om foto's of grove fouten in de omschrijving aan te passen enzo -O-

Die makelaar zat ook in een naastgelegen dorp.

Toen in zee gegaan met een jonge gozer uit het dorp zelf, die net voor zichzelf begonnen was, ik dacht: die heeft niet zoveel huizen te koop staan en wil zichzelf bewijzen dus die gaat wel zijn best er voor doen :j En met het idee: dan zien mensen die op het dorp lopen het tenminste bij hem in de etalage staan.
Via hem wel een keer een kijker gehad, en eigenlijk niet echt klachten ofzo maar ook weer wat suffe dingetjes zoals het niet goed aanpassen van tekst enzo.

Mijn huis heeft de hele tijd te koop gestaan onder huisnummer 88A alsof het 1 of andere flat was, en die A weg krijgen is niet gelukt -O- Bovendien stond het niet direct op Funda.

Dus toen toch maar de knoop doorgehakt om het echt serieus aan te pakken: en het te koop gezet bij de bekendste & grootste makelaar van het dorp, echt op een A-locatie waar iedereen langs de etalage loopt. Met het idee: daar is het het meest zichtbaar, komen de meeste mensen langs, is NVM dus dan staat het ook direct op Funda en niet zo "armoedig" onderaan de zoekresultaten via een linkje zeg maar.

En gezien zij veel huizen te koop hebben zullen ze wellicht ook makkelijker als mensen voor een andere woning komen kijken, mijn woning ook meteen even laten zien :j

Direct ook de vraagprijs (au...)laten zakken van 270.000 euro naar 249.500 euro met het idee: dan maar even pijn lijden maar dan zijn we er tenminste snel vanaf :j

Eind november 2012 direct de makelaar betaald en alles zelf aangeleverd qua tekst en foto's zodat het z.s.m. online kon, zeker gezien er toen een beetje een opleving was in de woningmarkt van mensen die voor eind van het jaar een woning wilden kopen :j

Begon al lekker want eind december stond het eindelijk pas eens een keer online -O-

Nog geen enkele kijker gehad, en het enige dat ze kunnen doen is zemelen dat de prijs te hoog is vergeleken met enkele zeer scherp in de markt gezette huizen die te koop staan. En dat er jaren geleden een soortgelijk huis voor iets van 225.000 euro verkocht is en dat mijn huis dan gewoon te duur is.

Elke keer kan ik diezelfde meneer weer uitleggen dat het betreffende huis toevallig door een kennis gekocht is die vertelde dat hij het in afbraak-conditie gekocht heeft en alles moest strippen. Daar zit wel een verschil in van een halve tot een hele ton :=

En dat moet dan eventuele geïnteresseerden te woord gaan staan >;)

Eind 2009 is er nog via hun zo'n woning verkocht voor 262.500 euro, die was wel gewoon netjes maar niet zo gemoderniseerd als die van mij en die stond ook met een kleinere tuin op 10 cm van de buren, dus bijna een rijtjeshuis i.p.v. een hoekwoning...

Ik heb echt geen goed gevoel meer bij deze makelaar, maarja ik kan wel weer switchen en weer een schep geld er achteraan gooien maar als je dan weer net zo'n lamlendig gedoe krijgt... geen enkele garantie dat het verschil gaat maken -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:56

Wij hadden ook een maximaal bedrag in ons hoofd wat we maandelijks kwijt wilden zijn, en zitten daarmee 250000 euro onder hetgeen we maximaal kunnen lenen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:53

Pffff pmarena.... waardeloos. Al hadden wij bij de laatste open huizen dag ook pas 2 weken van te voren de mailing binnen om mee te doen. Nu hebben we de mailing al wel gehad, maar we doen niet meer mee. Het heeft ons beide keren helemaal niets gebracht, behalve een hele hoop mensen over de vloer. Als mensen serieus geïnteresseerd zijn dan nemen ze wel contact op met de makelaar. Nou heb ik wel echt een hele actieve makelaar, dat is heel anders dan bij jullie als ik dat zo bekijk.

Ik heb vandaag weer bezoek gehad van Team Milieu Toezicht, er was weer geklaagd over stank van de mestopslag en het was niet afgedekt. Nee, nou en? je bent wettelijk niet verplicht om je mest af te dekken. Vanwege de boxrust van mijn paard mest ik 2 keer per dag uit, dus ik moet ook gewoon makkelijk bij mijn mestopslag kunnen. Als het gaat regenen dan dek ik het wel weer af, maar voorlopig blijft het nog even droog. De mannen van Team Toezicht zijn overigens op onze hand. `1 van die 2 is echt een schatje, man heeft vroeger zelf paarden gehad en nu vertelde ik hem over de koliek van Bo en toen hij Bo op stal zag staan vroeg hij of hij met haar op de foto mocht. Daar gaat toch een schattigheid van uit of niet? Man die beroepsmilitair is geweest :) Die melding komt dus weer van die lui met hun tot huis omgebouwde schuur af, die schuur staat ook pal achter de mestopslag. Maar ja, beetje dom om te klagen over stank van mest als je een 'weiland met opstallen' hebt. Dit was al de derde keer dat ze geklaagd hebben, vorige keer heeft team toezicht er niets op uit gedaan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:15

Jeetje Sym, om moedeloos van te worden. Wel heel erg lief ja van die man :D Hopelijk kunnen jullie snel verder met de onderhandelingen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:24

Ik geloof dat ik als goedschiks praten enzo echt geen zoden aan de dijk heeft gezet, extra stinkende zooi op die mesthoop zou gooien met zo'n etterbak van een buuf en alle mogelijkheden zou benutten om alles te doen dat je mag op je perceel met een agrarische bestemming eromheen, maar waar je bij bewoning wel last van hebt }:)

En laat ze dan maar klagen, dan valt het steeds meer op dat het woon-gerelateerde klachten zijn :j

We gaan er ook even vanuit dat er niemand komt, maar mocht iemand interesse hebben dan hebben ze in ieder geval de mogelijkheid om even binnen te wippen, gezien onze twijfel over de laagdrempeligheid van de makelaar zeg maar -O-

Het is echt een huis dat in het echt veel beter tot zijn recht komt dan op foto's, dus als er een kans is dat er iemand komt kijken "voor de leuk" tussen andere huizen door en die dan toch ineens aangenaam verrast is...dan is dat mooi meegenomen natuurlijk :)

En we moeten toch klussen (bah...in en om het nieuwe huis nog zat te doen -O- ) en daarna nieuwe foto's maken, als het dan toch helemaal netjes moet zijn dan kun je net zo goed de boel meteen daarna voor bezichtiging open gooien toch :)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:32

Echt waardeloos Sym dat niemand er iets aan doet.
Je zou spontaan die omgebouwde schuur in de fik steken!!!
Het is echt te hopen dat die potentiele kopers van jullie vaart gaan maken en dat jullie er samen uit gaan komen!!!
Het is jullie van harte gegund!!!

Vandaag naar de hypotheker geweest en heel wat wijzer geworden.
Meenemen naar het nieuwe huis kan wel maar dan veranderen er wel een paar condities en dat is niet gunstig voor ons.
Het beste volgens die man van de hypotheker was een nieuwe hypotheek afsluiten voor de jaren dat wij nog hypotheekrente-aftrek hadden.
En de maandelijkse lasten waren nog eens minder dan bij de bestaande hypotheek van nu.
Vanavond maar eens ff met mn schoonzusje bespreken hoe of wat.Zij zit in de hypotheken dus ze kan mooi advies geven.

Vanmiddag ook naar de makelaar gebeld dat hij het voorlopig koopcontract as woensdag klaar moet hebben zodat wij het woensdag kunnen tekenen.
Zal blij zijn als de schop in de grond gaat en dat ze gaan bouwen.
Ben zo benieuwd naar het eindresultaat.
Het is al prachtig in de brochure dus ik hoop dat het in de werkelijkheid nog mooier is.
Nu alvast inspiratie opdoen naar tegels en wandafwerking.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:38

Selka schreef:
Jeetje Sym, om moedeloos van te worden. Wel heel erg lief ja van die man :D Hopelijk kunnen jullie snel verder met de onderhandelingen!

Op het moment lach ik er om. De mannen van Team Toezicht werden er ook 'een beetje moe van'. Ze zijn nog weer met die vent wezen praten, die kwam er net aan toen ze bij mij weg gingen. Ze hebben een foto gemaakt van mijn mestopslag, die woensdag leeg gehaald is, dus er ligt ook nog vrij weinig mest in en de hele bak is droog. Ze zeuren ook over dat het lekt of zo.

Maar ze kunnen straks hun lol op als die mensen die nu een bod gedaan hebben het gaan kopen. Die laten echt niet met zich sollen en die hebben nu de boel ook niet zo heel erg netjes om huis.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:39

O het zou wel mooi zijn dan als je met die mensen er uit komt, als het types zijn die daar wel raad mee weten dan kun je gerust nog een beetje met de prijs zakken, want in voldoening betaalt zich dat wel terug }:)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:51

Nou, we hebben een tegenbod gedaan en daar zit nog wat onderhandelingsruimte in. Dus ik denk wel dat we zo'n beetje uit gaan komen op wat we altijd hier al voor hadden willen hebben. Dat moet ook, willen we naar ons droomhuis. (hoewel ik denk dat die nu echt wel verkocht is, maar we hopen nog steeds een beetje)
Als we pech hebben dan bieden ze echt niet meer, maar daar geloof ik toch eigenlijk niet in. Het is ook handelsvolk, dus daar komen we vast wel uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:53

Ik duim voor je, zou fijn zijn als er nu eens geen teleurstelling kwam maar je gewoon verder kan met je leven en dit achter je kan laten :j

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:56

Precies! dat zou toch heerlijk zijn. Maar ik heb vertrouwen! En wordt het ons droomhuis niet, dat andere huis is volgens mij ook echt leuk. Alleen moeten we daar dan nog wat verbouwen. Maar een nieuwe keuken en een nieuwe badkamer is óók leuk. :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:08

ja joh en lekker rust aan je hoofd!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:10

Maar hoe kom je aan zoveel vertrouwen eigenlijk?

Zo "zeker" klinkt het nog niet zo op je verhaal van het hele lage bod afgaande? :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:43

Je moet gewoon vertrouwen hebben, mijn makelaar is ook niet gek. Die weet wel heel goed hoe hij dit aan moet pakken. Mijn makelaar zegt dat ze het echt willen kopen, dus dan moeten ze wel met een beter bod komen. Het is niet zo dat ze het niet kunnen betalen.
Het is toch een vrij unieke plek vlakbij dorp en stad en toch met lekker veel schuur ruimte. Dat is wat die mensen zoeken en ze waren er al weg van voordat ze überhaupt binnen hebben gekeken.
Misschien heb ik iets overdreven met véél te laag, het bod is gewoon te laag, maar het biedt wel perspectief met ons tegenbod.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:16

Ha kijk, ècht graag willen en geld genoeg hebben....dan snap ik ook beter waarom je er vertrouwen in hebt dat het goed gaat komen... hopelijk heb je snel een beter bod en willen ze ècht jullie huis hebben en niet alleen voor een koopje, zou toch heerlijk zijn als het spul verkocht is *\o/*

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:42

Ow Sym ik hoop zo voor jullie dat jullie eruit komen! Met al die verhalen en dat team toezicht weer op de stoep gun ik jullie echt een koper. En dan duim ik gelijk verder dat jullie droomhuis stiekem toch nog te koop staat!

Hier begint het idee van een verkocht huis een beetje te landen. Makelaar is bezig met het opmaken van de verkoopakte, maandag komen ze taxeren en de week erna bouwkundige keuring. Toch fijn dat ik parttime werk dat dat kan... En ondertussen druk huisjes aan het zoeken en bekijken!

Wij zouden ook meedoen aan de Open Huizenroute maar blij dat we voor de gratis versie hebben gekozen :') Stond overigens ook nog niet op Funda. Wat dat betreft lijkt onze makelaar ook aardig laks, maar die had misschien al wel in de gaten dat dit snel verkocht zou worden... Hebben zelfs geen Te Koop bord in de tuin gehad :+

Bij jullie is dat wel echt lastig pmarena... Zou echt niet weten hoe je dat zou moeten aanpakken als zo'n makelaar zo laks is -O- Ik duim dat jullie open huizendag iets oplevert!