Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:40

Alleen nog geen 4G/LTE toch? :=

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:41

Quad schreef:
ElineBungle schreef:
Hoi :)

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe telefoon. Momenteel heb ik de Nokia lumia 520 al bijna 1,5 jaar maar hij heeft de laatste tijd wat gebreken. En het aanbod apps is toch ook miniem.

Mijn budget ligt rond de 300 euro, maar hiervoor wil ik wel een telefoon die het wat langer uithoudt, zou er toch graag meer dan 2 jaar mee verder kunnen.
Verder wat eisen:
- max. 1 keer per dag opladen
- moet wat spelletjes kunnen spelen
- snapchat, swarm, fb,... gebruik ik veel

Ik heb al gekeken naar de oneplus one (gaat mijn voorkeur momenteel naar), huawei p7 en samsung Galaxy mini

Hebben jullie nog andere suggesties?

Een OnePlus One is wel garantie voor een enorme accuduur, en heeft absoluut de beste prijs / kwaliteit verhouding.

Dat is idd wat ik overal kan vinden. Ben alleen wat bang door de verhalen over de klantenservice...
En dat hij nog niet werkt op 4G

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:29

Welke provider heb je?
4G is alleen op de 800Mhz band niet mogelijk, welke het KPN netwerk aanbiedt, Vodafone en T-mobile en straks Tele2 gaan prima.

Overigens heb ik met mijn Hi abonnement dus ook geen beschikking over 4G, vind ik het erg? Nee niet zozeer, de telefoon biedt teveel voordelen om zorgen te maken over mijn snelheid van het mobiele netwerk.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:20

Quad schreef:
Welke provider heb je?
4G is alleen op de 800Mhz band niet mogelijk, welke het KPN netwerk aanbiedt, Vodafone en T-mobile en straks Tele2 gaan prima.

Overigens heb ik met mijn Hi abonnement dus ook geen beschikking over 4G, vind ik het erg? Nee niet zozeer, de telefoon biedt teveel voordelen om zorgen te maken over mijn snelheid van het mobiele netwerk.

Dit plus het feit dat ik eigenlijk alleen maar op wifi zit.

Mocht ik een keer echt intensief spelletjes spelen gaat hij nog 6 uur mee, dus echt 6 uur scherm aan plus verschillende zware spelletjes. En klantenservice is prima, gaat naar het schijnt al een stuk neter/sneller dan eerst, maar daar ik kan niet over oordelen, is niet nodig geweest namelijk ;)

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:49

Ik woon in België, en zit bij proximus. Geen idee of dat werkt of niet :)
Denk dat ik hem gewoon maar bestel dinsdag ;)

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:53

al verschillende bladzijdes hier doorgelezen, en heel internet afgespeurd, maar toch hier nog maar even een reactie plaatsen, want misschien is er iemand die mij kan helpen :j

ook ik ben opzoek naar een nieuwe mobiel, heb nu de iphone 4s, maar heb hier totaal geen schik mee, telkens uitvallen, problemen met de batterij, apps sluiten, kan nog wel even door gaan en ben toch meer een android persoon

mijn oog is nu gevallen op de samsung galaxy s5 mini, goede maar ook slechte verhalen gehoord, wat zijn jullie ervaringen?

ik hoor ook erg graag andere opties! wil graag gewoon een goede mobiel, wel android dus! geen iphone meer :n batterij en camera het liefst ook een beetje goed, moet simlockvrij te krijgen zijn ( weet niet of dit het geval is met alle telefoons ) en het liefst niet (veel) duurder dan €270,-
alvast bedankt haha

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:54

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:34

Mijn moeder heeft de Samsung Galaxy S5 mini. Op zich werkt het ding goed hoor, batterij gaat lang mee... alleen heeft ze problemen met het bellen. Hij kraakt echt heel erg met bellen ( soms wel en soms niet, echt sporadisch kraken ).

Maar nu is het ook de vraag of moeder er gewoon niet mee om kan of dat het echt aan de mobiel ligt. Ik vind hem wel lekker in de hand liggen, zeker groot genoeg en typt ook erg fijn en is fijn in omgang. Niet te moeilijk en overdreven veel nutteloze apps ofzo

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:43

XEMERx schreef:
al verschillende bladzijdes hier doorgelezen, en heel internet afgespeurd, maar toch hier nog maar even een reactie plaatsen, want misschien is er iemand die mij kan helpen :j

ook ik ben opzoek naar een nieuwe mobiel, heb nu de iphone 4s, maar heb hier totaal geen schik mee, telkens uitvallen, problemen met de batterij, apps sluiten, kan nog wel even door gaan en ben toch meer een android persoon

mijn oog is nu gevallen op de samsung galaxy s5 mini, goede maar ook slechte verhalen gehoord, wat zijn jullie ervaringen?

ik hoor ook erg graag andere opties! wil graag gewoon een goede mobiel, wel android dus! geen iphone meer :n batterij en camera het liefst ook een beetje goed, moet simlockvrij te krijgen zijn ( weet niet of dit het geval is met alle telefoons ) en het liefst niet (veel) duurder dan €270,-
alvast bedankt haha

Als je iets meer bij legt is een OnePlus One ook een optie? Wel een veel beter toestel dan een Samsung Galaxy S5 mini en te verkrijgen voor €299,00, 64GB variant.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:17

Ik meld me nu toch ook maar... Ik zie door de bomen het bos niet meer... :+

Zojuist heb ik een sms gehad dat ik mag verlengen, maar ik heb besloten over te stappen, dus heb nog 2 maanden bedenktijd.
Momenteel heb ik een iPhone 4. Hij heeft het 2 jaar lang prima gedaan en doet het nog steeds perfect, maar aangezien er voor deze geen software update meer komt, wordt het toch tijd voor een nieuwe.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op Samsung.. En dan met name de note 4.
Maar de alpha, s5 en s6 zijn ook opties.
En toch heb ik een klein beetje twijfel.... Toch maar de iPhone 6?
Ook vind ik de note 4 en iPhone 6 best prijzig. Maar ik ben wel bereid er iets aan bij te betalen.

Iemand die ervaring heeft met de note 4 of iPhone 6? Iemand die wat twijfel weg kan nemen?
Ik vind het belangrijk dat het een goed toestel is, dat niet vastloopt, en zeker 2 jaar mee kan. Misschien langer.

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:59

Hoihoi, Mijn abbonoment loopt af op 2 juni maar ik mag al verlengen sinds 2 februari maar ik wil nu graag over stappen alleen moet ik daarvoor dan wachten tot 2 juni? Ik twijfel trouwens om over te stappen naar telfort of Hollands nieuwe. Weet iemand welke t beste bereik heeft in de achterhoek?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:01

overstappen kan (meestal) vanaf 2 maanden voor einddatum, dus vanaf 2 april kun je overstappen.

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:05

Okee! En als ik dan bv op 2 april een abbonoment bij telfort of hollands nieuwe bestel stopt dan Mn vodafone abbonoment?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:17

Die loopt door tot jouw einddatum, maar je hebt dan wel al het nieuwe toestel. Je kunt dan op 2 juni het nieuwe sim kaartje in gebruik nemen.

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:26

Maar betaal ik dan niet 2 maanden 2 abbonomenten?:p

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:29

nee hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:36

Oh ik stuiter binnen , ben helemaal verliefd op de S6 curve :P

Maar goed dat geld is er niet , mijn abbo kan ik pas in juni verlengen maar kijk vast rond :)

Heb nu een S3 mini , veel batterijen en opladers moeten vervangen. Wel is hij hufter proof , heeft gezwommen in de wc en valt paar keer per week op tegels.

Wil groter na al die tijd ! , heb op oog voor nu de S5 en de HTC One M8 . Misschien dat er tegen die tijd nog wat bijkomt maar hmm HTC lijkt mij ook wel fijn

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:42

Omdat ik geen samsung mens ben, geen idee waarom, zou ik voor htc gaan.

Mijn vriend had een htc en die is was echt fijn, en na 2 jaar nog helemaal als nieuw als het ware.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:42

iemand die mij kan helpen ?

mijn simkaartje is verlopen, aangezien ik heel lang geleden heb opgewaardeerd.
en nu wil ik een nieuw simkaartje, mijn mobiel is van vodafone, dus word weer een prepaid van vodafone.

nu zag ik dit : https://www.vodafone.nl/gratis-simkaart/

kan ik die bestellen voor prepaid ? heb er niet veel verstand van :+

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:46

Citaat:
Bestel een gratis Free Sim, profiteer van alle prepaid-voordelen en ontdek hoe vrij prepaid kan zijn.
Geen contract- en aansluitkosten
Gratis prepaid simkaart
Gratis €5 bonus en 50 MB data
Gratis verzending
Tijdelijk met gratis Entertainment Voucher

Lijkt me duidelijk genoeg?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:48

MonaLieske schreef:
Citaat:
Bestel een gratis Free Sim, profiteer van alle prepaid-voordelen en ontdek hoe vrij prepaid kan zijn.
Geen contract- en aansluitkosten
Gratis prepaid simkaart
Gratis €5 bonus en 50 MB data
Gratis verzending
Tijdelijk met gratis Entertainment Voucher

Lijkt me duidelijk genoeg?

ik heb er totaal geen verstand van, dus ik kan gratis een simkaartje bestellen ? zonder kosten die erna komen ?

ben nogal bang dat ik miskopen maak ? :Y)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:55

Je kunt toch gewoon even de voorwaarden doorlezen? Als er extra kosten zijn, staat het daarin.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:12

Choozze zou ook een optie kunnen zijn, ik heb deze als 2e simkaart en back-up nummer. Betaal je eenmalig €25 aansluitkosten, krijg je daarna gratis 100min/sms en 100mb per maand

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:46

hielkebro schreef:
iemand die mij kan helpen ?

mijn simkaartje is verlopen, aangezien ik heel lang geleden heb opgewaardeerd.
en nu wil ik een nieuw simkaartje, mijn mobiel is van vodafone, dus word weer een prepaid van vodafone.

nu zag ik dit : https://www.vodafone.nl/gratis-simkaart/

kan ik die bestellen voor prepaid ? heb er niet veel verstand van :+

Gratis prepaid kaartje staat er!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:21

Ik kom ook eens binnen vallen. Ik heb nu een Samsung S3 mini maar ik word gek van die snert batterij en alles loopt vast en ik moet gewoon een nieuwe. iPhone vind ik te duur en Samsung vertrouw ik nu niet meer dus ik zat nu naar Huawei te kijken maar ik heb geen idee welke ik nou zou moeten kiezen.

Mijn wensen;
- Liefst zelfde formaat als S3 mini of ietsjes groter (formaat iphone 6 vind ik echt te groot zeg maar)
- Onder de 300, liefst onder 250
- Goede camera
- Android systeem

Meer eisen heb ik niet :+ Welke zou het meest geschikt zijn? Ik vind die formaten vooral moeilijk zien op internet.