[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:21

wij zaten ook hoog aan de prijs hoor voor het type woning in ons dorp, nouja we waren de duurste maar wij waren ook de enige die de hele woning hadden opgeknapt en de tuin ook. We hebben wel verlies gehad op de hypotheek maar dat komt omdat we er maar ruim een jaar gewoond hebben. Gezien de omstandigheden hadden we geen keus voor ons en de prijs is opzich nog netjes maar wat ik zeg doordat de omstandigheden niet om naar huis te schrijven waren zijn we akkoord gegaan. Ze hebben €7500 van de prijs afgekregen.
Ach wij zijn heel erg blij dat we er vanaf zijn en weer veilig verder kunnen als is dat laatste nog maar de vraag. Hoe dan ook, wij hebben nu voor ons het ultieme plekje gevonden onze hemel op aarde al is het nog lang niet af zoals wij dat graag willen maar helaas het kan gewoon niet allemaal in een keer dus beetje bij beetje. Gelukkig krijgen wij aan alle kanten hulp aangeboden nouja aangeboden opgedrongen bijna maar het past gelukkig wel in ons plaatje!

Suze denk er wel om dat als je woning verkocht is je wel de volledige hypotheek moet aflossen hé, dus de restschuld moet op de datum van de overdracht bij de notaris binnen zijn dus pas op met hoeveel je gaat zakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:32

nee dat hoeft niet hoor pashon. je moet wel toestemming hebben van de bank om met verlies te verkopen, maar zij hebben er weinig aan halsstarrig vol te houden als jij het niet meer kan betalen. die weten ook wel hoe de markt is. en dan is het overleggen om de schuld over te zetten naar een persoonlijke lening of wellicht op te kunnen nemen in de hypo van mn vriend.
heb meerdere vrienden die het met schuld hebben verkocht en de resterende schuld nu aan het afbetalen zijn. zo zal het bij mij waarschijnlijk ook gaan. maar dan ben ik iig van de zorgen van het huis af, het onderhoud, de belastingen...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:36

op het moment van de overdracht moet het afgelost zijn, dat je het zelf oversluit in een persoonlijke lening dat mag maar het moet ook allemaal haalbaar zijn natuurlijk.
De bank heeft weinig nodig met hoe de markt is, het enige wat de bank wil is zijn geld zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:22

ja klopt. natuurlijk wil de bank zijn geld zien, maar mijn ervaring om mij heen is dat het overzetten naar een lening bijv. momenteel veel wordt gedaan/toegestaan.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:24

Ik snap er zelf ook weinig van..

Komt erop neer dat me schoonouders voor 2 huizen garant staan, hun eigen huis en het huis van mijn vriend zijn broertje..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:26

Ze gingen toch ook voor jullie garant staan?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:27

Nee ze staan niet voor ons garant, we moeten alleen wachten op goedkeuring van de bank notaris dat mijn schoonouders voor 2 huizen garant staan.
Dan kan mijn vriend pas uit zijn oude huis ontslagen worden, zodat we op ons nieuwe huis een hypotheek kan nemen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:29

Moet hij ontslagen worden uit een huis??

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:30

Ja. hij woont nu samen met zijn broertje in een huis(koophuis) hij moet eerst uit dat huis ''ontslagen'' worden voordat hij verdere dingen kan tekenen voor een nieuw huis.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:02

suze_ schreef:
ja klopt. natuurlijk wil de bank zijn geld zien, maar mijn ervaring om mij heen is dat het overzetten naar een lening bijv. momenteel veel wordt gedaan/toegestaan.

Denk dat iedereen de restschuld inlost met een persoonlijke lening tenzij je genoeg spaarcentjes hebt. Hoe je de restschuld aflost maar een bank niets uit als het maar op de juiste datum ingelost word anders kan de verkoop van de woning niet door gaan.

Raar dat je uit je eigen huis ontslagen kan worden.
Is de broer van je vriend dan mede eigenaar en wil hij het nu alleen gaan financieren?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:25

ja hij is nu medeeigenaar, en mijn vriend is hoofdeigenaar.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:44

Het is een behoorlijke tijd stil geweest rondom het appartement van m'n vriend. Aankomende dinsdag komt er een kijker. De tweede in bijna een jaar tijd...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:13

Dat is wel weinig Georgette! Hopelijk wordt dit iets..

Bij ons gaat het nog steeds snel. Alle radiatoren staan in de grondverf, de zolder is helemaal gewit voor de 2e keer en is nu klaar.
De zolderkamer is aangesmeerd en er zit glasvlies op, plafond is al 1 keer gesaust, 2 muren zijn al gesaust. Alleen het plafond nog een keer en 2 muren en dan is die kamer ook klaar en is het schilderwerk op zolder af!
De badkamer is inmiddels ook glad getrokken, woensdag wordt de vloer gestort en zaterdag gaan ze beginnen met tegelen! :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:23

Spannend Georgette!!!

Wij hebben zaterdag weer een bezichtiging. Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:30

ah super manzano! hier staat de teller nog op 0 :+

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:39

Ik val weer even binnen, mijn huis is nu tijdelijk uit de verkoop. Na een jaar moest ik 100 euro bijbetalen bij Makelaarsland (echt belachelijk), of 130 euro om het tijdelijk (ik geloof tot max een jaar) uit de verkoop te halen. Aangezien het momenteel wordt verhuurd heb ik dus gekozen voor het laatste.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:41

Dat staat in de algemene voorwaarden van Makelaarsland...... volgens mij omdat zij na een jaar weer aan Funda moeten betalen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:46

En wat gebeurt er na dat jaar veerledec?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:13

Dan gaat het weer terug in de verkoop, en dan komt het als 'nieuw' op Funda. In principe is het nu dus eigenlijk een soort van in de stille verkoop.

Ik kon die voorwaarden eigenlijk niet vinden Manzano, maar ik geloof het meteen dat het erin staat. Eigenlijk zou je 100 euro moeten krijgen omdat zij het nog niet verkocht hebben gekregen :+.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:14

Oh nou ja, het was mij van te voren al bekend in ieder geval :j

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:11

Zijn hier ook bokkers die ervaring hebben met het 'zelf bouwen' van een huis binnen een nieuwbouwproject?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:30

Destino, dat is zeker weinig. We hebben dan ook dat deze meneer enthousiast is morgen en een bod gaat uitbrengen ;)

Manzano, jullie hebben best al wat kijkers over de vloer gehad of niet?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:35

Dit wordt de 9e :j (als je de 3 tijdens de open huizenroute meetelt). In 3 maanden..... dus op zich geen klagen :n

Bovenburen op de 11e etage hebben hun huis 2 weken na ons te koop gezet voor dezelfde prijs en dat is vorige week verkocht.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:35

Ow echt? Dat is ook zuur.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:37

Oh nou ik vind het niet zo erg hoor..... ik heb geen haast om te verkopen. Zij hadden al een ander huis ;)
En de 11e etage is nou eenmaal vaak geliefder dan de 4e. Daarbij zijn beide appartementen totaal verschillend opgeknapt, dus het moet net je smaak zijn.