Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 13:05

Wat een gaaf behang <3. Ik zou een kleur kiezen die ook in het behang voorkomt. Een zandkleur, of een lichte roze kleur, denk ik zelf. Die kleuren vallen zo op de foto het meest op.

Waarom heb je ervoor gekozen het behang niet ook boven de deur te doen?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 13:14

Dat komt nog inderdaad San. Het was eerst de bedoeling alleen de achterwand te doen, tijdens toch besloten het hoekje erbij te pakken en toen ik er later naar keek zag ik dat dit er wel heel stom uit zag zo haha.

Weet niet of ik het gewoon ga behangen of dat ik een sierlijst maak boven de deur en daar nog in ga behangen.
Als daar nog ideeën over zijn hoor ik het ook graag!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 13:25

Zou ook voor roze kiezen, oud roze specifiek gezegd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 13:38

Een lichte oudroze zou ook mijn voorkeur hebben.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 16:51

Ik dacht ook meteen aan oudroze. Misschien net een tintje lichter dan oudroze.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 19:34

Ik zou ook een lichte tint doen om het niet te donker te maken. Beige of zacht rood-roze <3

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:54

Ik zou voor een mooie beige gaan Kimbers. En plafond ook vooral niet vergeten! :D

In september krijgen wij een nieuwe keuken. Heb nog nooit zo'n groot aanrechtblad gehad dus hiervoor altijd een simpele fruitmand van de action. Nu zou ik graag een combi fruit/groente en planten mand of iets van hout of riet willen. Jullie tips? Of show jullie fruitmand eens? :))

Afbeelding
Dit is natuurlijk een bekende, maar zou het leuk vinden als hij dan bovenop dicht is. Om daar een mooie hangplant op te zetten.

Afbeelding
Dit wordt de keuken.
Laatst bijgewerkt door Marieke1495 op 14-06-24 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:56

Mooie gruttersbak een optie?

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:03

_San87_ schreef:
Mooie gruttersbak een optie?

Nog nooit van gehoord... maar JA! Daar kan ik wat mee, prachtig zo'n echte oude.. <3

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:04

Je zegt van je voorbeeld, het is een bekende, maar ik ken hem niet. Waar is die van? :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:19

Foaly schreef:
Je zegt van je voorbeeld, het is een bekende, maar ik ken hem niet. Waar is die van? :D

Alle chinese webshops hebben hem bijna een bol.com ook voor een euro of 60. :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:07

Ik heb deze, daar kan je veel op kwijt :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:18

Gruttersbak zou ik ook doen. Kan je mooi tegen de muur plaatsen. Nu denken ik heb straks eindeloos veel ruimte en aanrecht. Maar het went heel snel :') en het is snel gevuld. Met idd fruitmand. Koffiezetapparaat. Een snijplank. Een mixer….

Kimberly ik zou voor zacht oud roze gaan in een tint zoals in behang. Dat het niet te donker wordt, maar wel warm complementeert.
Van wat donkerder naar lichter wat denk ik echt mooi kan
Afbeelding
Deze kleur is er ook in 2 lichtere varianten, net als de Masquerade en Dorchester pink.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:22

Afbeelding

Geen combi maar ik vind hem prachtig. Gemaakt door een vriend. Niet heel goedkoop want handwerk maar de opbrengst gaat volledig naar het Maxima Fonds voor kinderen met kanker.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 14:05

_lautje_ schreef:
Gruttersbak zou ik ook doen. Kan je mooi tegen de muur plaatsen. Nu denken ik heb straks eindeloos veel ruimte en aanrecht. Maar het went heel snel :') en het is snel gevuld. Met idd fruitmand. Koffiezetapparaat. Een snijplank. Een mixer….

*knip*

Dit! Ik denk dat wij ongeveer een vergelijkbaar oppervlakte hebben qua blad en ik heb een mixer in de ene hoek staan en een smallere koffiemachine in een andere hoek en de rest is nodig als werkruimte. Ik heb dan geen fruitmand of iets, maar wij zijn de hoogte in gegaan zodat alles niet constant in de weg stond. Dingen aan de muur is echt een uitkomst :j

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 14:06

Bielsje schreef:
_lautje_ schreef:

*knip*

Dit! Ik denk dat wij ongeveer een vergelijkbaar oppervlakte hebben qua blad en ik heb een mixer in de ene hoek staan en een smallere koffiemachine in een andere hoek en de rest is nodig als werkruimte. Ik heb dan geen fruitmand of iets, maar wij zijn de hoogte in gegaan zodat alles niet constant in de weg stond. Dingen aan de muur is echt een uitkomst :j

Oh echt! :')
Opzich hebben wij alleen een koffiezetapparaat er verder nog staan, mixers enzo ruim ik altijd weer op na gebruik.

Maar ik ga op zoek naar een gruttersbak!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 14:16

De enige reden dat ik de mixer niet opruim, naast dat hij heel mooi is, is dat die in een hoek staat waar ik amper bij kan komen. De hoek waar op jullie tekening het koffieapparaat staat zeg maar. Dat kan hoe dan ook niet fungeren als werkruimte en mijn man zou me vervloeken als ik daar het koffieapparaat neer zou zetten :')

Ruimte in een kast heb ik misschien ook niet en wij hebben ook nog bovenkasten... Gaat echt zo hard, ineens is alles vol |o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:29

Ik ben wat dat betreft zo blij met onze koffienis. Daar staat koffiezetapparaat en m’n kitchenaid. Kitchenaid zet ik op eiland voor gebruik. Maar gewoon niks in m’n werkruimte. Heerlijk.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:44

Dat heb ik inderdaad ook in mijn, nu nog denkbeeldige maar hopelijk toekomstige, droomkeuken bedacht! Ben heel benieuwd hoe breed jullie die hebben :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:32

Afbeelding
Niet heel breed. Maar vooral diep genoeg voor apparaten. En genoeg lades er onder voor dingen als sleutels, brillen, eentje voor al m’n thee. En het is breed genoeg. Begin gedacht dat ik dubbel zo breed wilde, maar dan is het echt een kast en geen nis meer. Nu is het heel subtiel geïntegreerd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:58

Mooi gedaan en ook die achtergrond is leuk gevonden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:43

Ja dat behang komt op meerdere plekken terug bij ons.
In de garderobekast woonkamer en bij de boekenhoek.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:52

_lautje_ schreef:
[ [url=m/9YTcN1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niet heel breed. Maar vooral diep genoeg voor apparaten. En genoeg lades er onder voor dingen als sleutels, brillen, eentje voor al m’n thee. En het is breed genoeg. Begin gedacht dat ik dubbel zo breed wilde, maar dan is het echt een kast en geen nis meer. Nu is het heel subtiel geïntegreerd

Totaal niet mijn stijl, maar heel erg mooi! Hier lijkt iedere la te veranderen in een rommellade, dus ik denk dat ik zo min mogelijk lades neem bij de volgende keuken :')
Vervelend om te schoon te maken ook al zal dat vast aan ons als bewoners liggen :Y)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:59

Is hier niet anders. Voordeel van een la is dat hij dicht gaat en je van binnen niks ziet 8-)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 08:10

Bedankt voor de input! Waren ook mijn ideeën maar blijf de keuze lastig vinden. Bang om beige te saai te vinden en roze te zoet voor een woonkamer.

Dank voor de voorbeelden lautje! Deze kleurtinten had ik zelf nog niet bedacht. Ga eens even wat kleurkaarten halen binnenkort.

Mooie zachte kleuren in je huis :j