Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:27

Oja wij hebben hier juist een grote delhaize zitten. Denk dat die juist meer heeft dan laten bezorgen.

En ja ik ben best wel vaak cranky zeker in de ochtend :+ mijn collega’s weten dat iets tegen mij zeggen dan een beetje als lopen op een mijnenveld is: het kan goed gaan maar je blijft er beter weg.

Maar het waait over hoor :)

De eerste jaren was mijn man extreem zuinig met de verwarming en ik ben toen echt bijna vertrokken alleen daarom. Huis was overdag niets verwarmd en ik kwam laat thuis, dat kreeg je gewoon niet meer warm. Zoooo vreselijk. Ik stond om 5u op in een koud huis, ging werken naar een zeer leuke maar enorm zware en stressvolle baan met veel reistijd, ging naar de paarden en kwam dan moe en hongerig weer in een koud huis.
Ik vind dat echt verschrikkelijk. Sinds we de gevel geïsoleerd hebben en ook altijd verwarming een beetje op hebben is die ergste kou eruit en gaat het veel beter.
Laatst bijgewerkt door poes op 24-02-22 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:28

Chubby schreef:
Belsje schreef:
Hier staat de vloerverwarming op 23 graden ingesteld, ik zou echt niet in de kou kunnen zitten. *ril*

23’ 8-) ik zou dan echt te suf worden en niks meer doen {:}

Dat voelt dus écht niet zo warm als met normale verwarming! Bij die 23 kan je nog gerust onder een fleeceke met een warme chocomel :+

Laten bezorgen kan hier sinds kort pas, het benzinestation heeft pizza :+. Maar 10 euro leveringskost, dus dat probeer ik toch maar niet te doen. Boodschappen leveren ze in het hol van pluto niet :+

Echt grote supermarkt is ook nog eens 25 minuten met de auto elke keer, doe ik dus max 1x per week.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:29

Ik heb het bezorgen ook weer ontdekt. Daarmee koop ik toch minder impulsief. Ik laat dan meteen voor de hele week komen dus het scheelt me ook veel tijd. Bij de Jumbo kies je wel via welke vestiging het komt?

Hier ook geen ochtendmens hoor. Maar een verwarmde badkamer biedt wel uitkomst. De cv springt hier meestal (uit zichzelf, ik heb nog zo’n simpel draaiding) vroeg in de ochtend voor het eerst aan omdat het dan in de woonkamer kouder dan 19’ wordt. Dan gaat ie in de badkamer ook aan. Zalig!

Met je kinders in de verbouwzooi is idd niet handig PS!

Ik ga komende dagen beginnen met de caravan pimpen (behangen en schilderen en een vast bed in maken) en daarna een paar dagen op pad met de kinders. Heb een meevaller met een eenmalige coronaonkostenvergoeding én een eenmalige uitkering na cao onderhandelingen. Dus ik trakteer mezelf maar eens +:)+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:31

Hier zit delhaize op 3 minuten stappen, Aldi idem, en Colruyt op dikke 5 minuten denk ik?

En wij hebben deliveroo en takeaway met enorm veel opties. Vond het vroeger wel lekker: op weg vanuit Amsterdam in de auto alvast deliveroo bestellen en dan zo lukken dat een kwartier na thuiskomst de bezorger er was.

Doe het nu bijna nooit meer. Je betaalt gewoon hetzelfde als ter plaatse eten en van bezorgen wordt het niet lekkerder.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:32

Ze gaan al voor de derde keer in de verbouwzooi haha. In het vorige huis, hier in dit huis vier jaar geleden en nu opnieuw… maar ze zijn makkelijk en vinden het ook wel leuk.

Eten bezorgen is hier ook zeer beperkt. Shoarmatent, sushi en pizza geloof ik.

Ipsilonka

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:45

Ook bij de Jumbo komt het niet uit de winkel. Maar via hubs uit het efc. De winkel klik je aan ivm afspraken van Jumbo met de franchisenemers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:00

Eender welk seizoen het is, ik haat het oprecht om uit bed te komen als het koud is in huis. Ben ik dan nog niet uitgeslapen, dan is het aanspreken op eigen risico.

De dressing is geen grote ruimte. Even de verwarming aan terwijl strijkijzer opwarmt en het is dan gelijk wel aangenaam. Badkamer is ook klein qua oppervlakte, die is altijd wel lekker warm.

Ik herinner me nog het wekelijkse bad bij oma als kind waar eerst broer in bad ging en nadien ik en nichtje. Badwater sparen en dat soort zaken. Of als baby in zo een plastic of zinken teil.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:52

O ja, die zinken teil waarin de kinderen gewassen werden, die ken ik ook nog! En de verhalen erbij, over de laatste die altijd in het vieze, koude water werd gewassen omdat ze natuurlijk niet voor iedereen apart schoon water erin deden :')

Heeft iemand nog goede tips voor het verkopen van een auto? Ik heb de oude BMW van mijn vriend in een paar Facebook groepen gezet, aan een lage prijs om hem snel kwijt te zijn, maar daar komen tot nu toe alleen van die onbetrouwbare figuren op af, of mensen die nog eens belachelijk veel lager bieden terwijl erbij staat 'vaste prijs' :roll:
Iemand een idee waar je een oude auto het veiligst kan verkopen?
Het stomme is dat ie perfect in orde is, pas nog een vrij dure beurt gehad..

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:58

Kou in huis is vreselijk. Bij mijn schoonouders heb ik het altijd vreselijk koud, daar gaat de verwarming of houtkachel pas 's avonds aan. De rest van de dag staan de ramen en deuren gewoon wagewijd open, ik kan daar echt niet tegen. Een beetje luchten is prima, maar het is dan in huis een graad of 15 of lager en dat kan ik gewoon niet handelen.

Boodschappen doe ik hier eens per 2 weken. De dichtstbijzijnde supermarkt is 20 minuten met de auto (slingerige bergweg dus ook niet erg zuinig te rijden). Daarnaast heb ik nu ook HelloFresh omdat ik te weinig opslag heb (vriezer en koelkast) om voor langere tijd spullen zelf in te slaan. Duur ja, maar onderaan de streep met de huidige benzineprijzen kan het maar zo gelijk uitkomen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:09

Marktplaats vind ik over het algemeen wel goed werken maar is prijzig. Kun je wel een minimaal vanaf prijs bij bieden zetten, al krijg je dan misschien nog steeds irritante losse berichten.

Als je er gelijk vanaf wil, dan via zo'n rechtstreekse auto koop site. Krijg je alleen niet de hoofdprijs.

En soms helpt het om erbij te zetten dat op onzin biedingen niet gereageerd wordt (en verwijder die dan ook als dat kan).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:21

Ik had em inderdaad bij zo'n site aangemeld, maar voor zo'n oudere auto's geven ze echt het minimale, dat gaat natuurlijk rechtstreeks op transport. Voor de auto inclusief 4 extra winterbanden wilden ze €1300 geven := En die extra velgen zijn al 500 euro waard.
Vergelijkbare auto's staan online voor zo'n 3000 tot 4000 euro, en wij willen er toch wel 2500 voor hebben.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:30

Oudere bmw's kun je vaak beter verkopen op een bmw forum, al dan niet als wisselstukken.
Als je de ruimte en handigheid hebt kan het lonen om hem uit elkaar te halen en apart te verkopen. Anders zou ik even op bmw forum's en facebookgroepen kijken.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:35

Wij hebben vorige week onze BMW uit 2006 via marktplaats verkocht. Gewoon nette foto's gemaakt, duidelijke advertentietekst inclusief zijn gebreken en ik heb mijn telefoonnummer niet vermeld.

Ik heb duidelijk in de advertentie vermeld dat ik niet op onzin biedingen reageer en we hebben de auto binnen 4 dagen verkocht aan een jongen die er mee op vakantie ging. Hij stuurde ook netjes een bericht met de vraag of hij even mocht bellen.

Handelaren reageerden wel maar die heb ik gewoon gelijk bericht gedaan met dat er teveel prijsverschil was.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:33

Ik denk dat ik inderdaad maar eens ga proberen op marktplaats.
Uit elkaar halen gaat em niet worden ben ik bang. Dat is sowieso wat te veel werk, en ik denk ook niet dat mijn vriend dat over zijn hart kan verkrijgen, zeker omdat het ding nog bijna als nieuw uitziet, perfect rijdt, en pas nog de koppakking is vervangen speciaal voor de verkoop.
Hij staat wel al in een bmw facebook groep, daar heb ik nog geen reactie erop (behalve van mensen uit het buitenland, heel raar..)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:56

Wat gek dat je daar niet allerlei liefhebbers voor hebt! Je zou toch zeggen dat je zo'n auto zo kwijt bent.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:03

Dat verbaasde mij ook een beetje inderdaad.
Misschien ook deels omdat het geen heel populaire kleur is (zilver) en geen enorm snelle auto. Het is de standaard uitvoering. En wellicht zoeken zo'n liefhebbers toch een wat sneller model.
Of misschien hebben we hem toch te goedkoop aangeboden, dat mensen denken dat er wat mis mee is? Ik heb echt geen idee!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:04

Ja dat kan natuurlijk ook!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:05

Weekend komt eraan,dan gaan veel mensen weer op mp kijken.

Als je iets er door de weeks opzet heb je minder kijkers dan wanneer je het op vrijdag, zaterdag plaatst.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:53

te goedkoop is idd ook niet goed hoor. Gewoon erop zetten naar zijn waarde, als de andere voor 4 k weggaan en de jouwe is in tiptop conditie en net nog dure herstelling gehad, ook gewoon rond die prijs zetten. Dan verlies je ook al de mensen die hem voor export willen.
Velgen zou ik er apart op zetten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-22 12:39

Dat is inderdaad zo. Mensen die een auto zoeken kijken ook in een bepaalde prijsklasse, bepaald type en in bepaalde conditie soort auto moet gewoon x prijs hebben, anders mis je de juiste doelgroep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:35

De maximum dieselprijs in België is blijkbaar op 1,93/l gezet vandaag -O- en benzine op 1,97/l.

Dit is echt niet lollig meer hoor

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:44

Ik kwam net op de snelweg langs €2,30.9 :wow:

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:58

Benzine,1.97/l dat is bijna nog goedkoop te noemen tegenwoordig ^)

Hier in de buurt allemaal al 1.99 of meer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:06

Ik ben stiekem blij dat ik donderdag sowieso moest gaan tanken, anders was de kans groot dat ik dat vandaag pas had gedaan.
Kwam op dezelfde website van de prijzen de vergelijking tegen met vorig jaar. Toen was elk type brandstof minstens (!!) 40,60 cent/liter goedkoper, oftewel zo ongeveer 29% gemiddeld goedkoper.

Mijn "happy moment" van de dag: na 3 jaar nog eens bij de kapper geweest. Eentje die collega me aanraadde en positief verrast! Niet alleen supertoffe dames en heel fijne kapster maar voor wassen, knippen, drogen én speciale brushing/krultang voor waves was ik maar €50 kwijt. Vroeger was ik al minstens even duur uit elders met wassen, knippen en gewone brushing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:07

Hier staat ie al 2 weken rond 2,10/l.. en dan heb ik het over gewoon in het dorp, niet langs de snelweg. Echt blij dat we niet afhankelijk zijn van een auto met deze prijzen :')