Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:31

Kuggur schreef:
Mijn vrouw noemt het "woekeren", ik noem het "succes". :D

:') :j

Mooie aanwinsten Puera! Die Zamioculcas Raven vind ik zo mooi, die komt hier ook nog een keer. En die Begonia <3

Vandaag 2 sneue Schefflera's gekregen, geen plant die ik zelf zou kiezen en ik heb er ook eigenlijk geen plek voor :') Maargoed, misschien tzt via een plantengroep wel te ruilen voor iets wat beter in mijn straatje past.

Omdat ze een beetje kalig zijn heb ik ze bij elkaar in 1 pot gezet, dan lijkt het nog wel wat. Verse grond, een lekkere douche en maar eens kijken wat ze gaan doen :j

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:51

Zo samen ziet 't er best okay uit :D.

ZZ-plant raven wil ik ook nog. Tuincentrum hier heeft 'm helaas niet momenteel.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:42

Gisteravond een en ander ver- en gepot.
Afbeelding

Ben er nog niet over uit of ik wel zo blij word van de Ficus-drieling. Het hoekje is me wat te vol.
Afbeelding

En misschien was de Begonia toch iets te impulsief. Het leek me wel grappig, een andere kleur ertussen. Achteraf had ik toch die andere moeten halen, een Rex met groen/rood blad.
(links mijn Hoya Pubycalix met allemaal nieuwe bladeren :+:)
Afbeelding
Maar stiekem is ie wel gaaf, de Beleaf Arctic Breeze.
Afbeelding

En wat Hoya’s bij elkaar gezet. Geen idee wat het is met al die verschillende bladeren per plant. Alsof ze geënt zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Foto’s helaas gedraaid. :=

En last but not least, de ZZ Raven. Heel blij mee!
Afbeelding

[Edit] En nog een foto mijn mooie aanwinsten van Hortensia’s met zwarte stelen, zo bijzonder!
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:51

Super gaaf, wat staan ze er mooi bij zo in je prachtige huis. :+:

In dit pot van Hoya, heb je 2 verschillende soorten staan. Die bonte is de Lisa dacht ik en die andere de Pibicalyx denk ik. Maar dat weer je pas zeker als hij gaat bloeien.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:00

Hey leuk die plantenpot gestreepte plantenpot op de eerste foto links Puera, die lijken heel zwaar maar zijn het niet toch? Zag ze laatst staan in de Intratuin.

Er is hier een wonder gebeurd... Mijn stekje van de scindapsus pictus die sinds NOVEMBER staat te stekken perst er ineens een megawortel uit *\o/* iedereen zei al dat ik het wel kon opgeven maar hier is ie dan hoor :)F
Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:06

Whoeh een wortel. Knap dat je zo lang hebt volgehouden!

Ik heb intussen de potentieel zieke kneusjes thea maar even in de keuken in quarantaine gezet. Hopelijk niet te laat. Ik heb weliswaar geen beestje meer gezien. Maar ik vertrouwde het niet helemaal. Waarvan zijn kleine witte nep spinnetjes? Zijn dat bladluiskindjes?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:26

liekec schreef:
Hey leuk die plantenpot gestreepte plantenpot op de eerste foto links Puera, die lijken heel zwaar maar zijn het niet toch? Zag ze laatst staan in de Intratuin.

Klopt, deze is van kunststof. Had ‘m bij de Action gevonden. Van steen is dit formaat me veel te duur en niet te huffen. :=

Kom maar op met die wortels! +:)+ Soms moet je een lange adem hebben

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:46

Sting: gezellig hoekje zo :D

Vind dat hoekje juist leuk Puera!

Liekec: jeeej! Winter is ook een moeilijke periode voor stekjes.

Er is een Queen Marble cutting naar me onderweg O:)
Ondertussen staat de Anthurium Clarinervium ook op mijn wishlist. :')
Dat geen planten meer kopen gaat nog niet heel goed. :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:48

Ja precies, in de winter is het ook gewoon niet ideaal.

Zojuist mijn 2 huge pannekoeken even een bad gegeven. Ze gaan niet erg lekker dus meteen de bovenste laag aarde vervangen door wormenmest, was in januari weer voor het laatste gedaan.

Air, super gaaf! Ik zal maar niet vertellen wat ik deze week verwacht.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:55

Herkenbaar Air. Ze hadden Hoya kerri’s bij het tuincentrum... kun je al raden wat er gebeurde?

En mijn kar was al vol met tuinplanten :')

Magda wat een heerlijke collectie planten heb jij toch <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:59

Bedankt!

De pannekoeken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:15

Air schreef:
Sting: gezellig hoekje zo :D

Vind dat hoekje juist leuk Puera!

Liekec: jeeej! Winter is ook een moeilijke periode voor stekjes.

Er is een Queen Marble cutting naar me onderweg O:)
Ondertussen staat de Anthurium Clarinervium ook op mijn wishlist. :')
Dat geen planten meer kopen gaat nog niet heel goed. :')

Haha niet de hele plant? :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:22

Mooie pannenkoeken magda! Waarom zijn ze niet zo happy?

Ik heb mijn kerri's meteen een te lief potje erbij gekocht <3 En ik dacht ook voor mijn ceropegia woodii stekje, maar die heb ik toch in een net iets groter kweekpotje gedaan :')
Hoe vaak en hoe veel kan ik de kerri's het best water geven? Ervaringen? Ik wil ze niet direct vermoorden want ik vind ze veel te leuk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:28

Bedankt. De bladeren krullen, worden geel en hebben hun diepgroene glans verloren. Geen idee wat er precies fout gaat want op papier doe ik alles goed en ze hebben het ook 2,5 jaar van stekje tot dit gebracht. Maar sinds deze winter willen ze niet meer.
Ik heb ze vandaag dus opgefrist en hoop dat ze op een wat donkere plek beter gaan doen.

Kerrii moet je behandelen als een succulent. Pas water geven als het substraat super droog is en dan kun je meteen een goede plons geven.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:54

magda_90 schreef:
Ja precies, in de winter is het ook gewoon niet ideaal.

Zojuist mijn 2 huge pannekoeken even een bad gegeven. Ze gaan niet erg lekker dus meteen de bovenste laag aarde vervangen door wormenmest, was in januari weer voor het laatste gedaan.

Air, super gaaf! Ik zal maar niet vertellen wat ik deze week verwacht.

Do tell!
Gek van je pannenkoeken.. mijn grote staat voor het raam op het westen dus krijgt soms ook uren zonlicht, groeit daar echt heel snel op met veel baby's.

ontherun: :') herkenbaar.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:34

Mijn Tineke ging dus al niet lekker en toen kreeg ze ook nog trips.. nadat ik de potgrond al had verwisseld en alles had ingesprayd dacht ik, kan ook proberen te stekken, zaten namelijk op sommige stukken al wel knobbeltjes van een nieuw begin.
Afbeelding
Perst gewoon miniscule blaadjes uit terwijl de stek op water staat, duimen dus dat er wortels komen <3

Alocasia doet het ook nog erg goed, en lijkt er op dat er een 4e blad komt? :D al durf ik niet te hard te roepen :')
Afbeelding

Afbeelding

Oh ik dacht dat het een Alocasia Calidora was maar die hebben groene stengels.. kom er nog niet achter welke het dan is.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:48

Oké dan... Project Papyrus Pot :=

Vorig jaar op 6 april kreeg ik een stekje van een papyrus :):)

Afbeelding

En hij groeide... En groeide... En groeide :=

En nu had hij een beetje een nieuwe pot nodig....

Afbeelding

Afbeelding

Die kluit kan echt met geen mogelijkheid uit de vaas, dus wat doe je dan _-:( :D

Afbeelding

En nu kan hij weer vrolijk verder groeien. Ik heb de vaderplant gezien, die is zo'n 3 meter hoog, dus hij kan nog even :')

Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:03

Haha wow! Kan hij nu buiten blijven?

Oh het is een Alocasia Portadora. Bijna goed

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:21

Nee helaas niet :') De omgevingstemperatuur moet minimaal 15 graden zijn. Ze groeien het beste bij 25-30 graden, en bakken zon.

Dat was nog een uitdaging bij het zoeken van een pot; groot, maar wel klein genoeg voor mijn vrij smalle vensterbank, waterdicht (kunststof) want ze staan altijd met de voetjes drijfnat en ook nog een beetje om aan te gluren in combinatie met de andere potten die daar staan. En niet belachelijk duur ook graag :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:44

Ik zocht nog een mooie Syngonium voor in mijn terrarium en daar zag ik zo maar deze Pink Yellow voorbij komen.
Past precies bij de Red Spot en de grond orchidee.

Afbeelding

Afbeelding

Air, nouw. Deze hierboven dus. Syngonium Red Plum Allusion, Syngonium Red Regina, Syngonium Neon Robusta, Hoya Diptera, Hoya Krinkle 8, Monstera Friedrichstahlii, Maranta Kerchoveana Variegata, Maranta Lemon Lime en Philodendron Squamiferum. O:)

Gaat niet goed hoor. -O- :')

Met de pannekoeken geen idee...ik kijk het nu maar aan zo.

Super leuk van je Alocasia en Tineke! :+: Je doet het goed!

BK maar dat is ook gewoon onkruid in feite. :') super leuk! Ik wil hem ook zo graag maar de kat vreet hem op dan. Dan maar kwijlen bij jouw foto's. :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:43

Naar aanleiding van dit topic een hygrometer gekocht en ondekt dat ik alles verzuip :')

Ik lees vaak nog mee, maar jullie gaan me te snel haha. Hou het niet meer bij...
:')

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:14

Vandaar dat ik zweer bij de hygrometer *\o/*

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:25

Mijn vriend is ook fan :) als ik weer naar het buitenland vertrek kan hij mooi met dat ding rond haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:50

Ik ga er ook eentje kopen.. ik heb 1 plant die volgens mij stelselmatig te droog staat. Dan kan ik het iig zien of dat zo is...

Gaaf die papyrus! Staat die in de zon ook of niet?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:02

Oke, ik ben vergeten voor de hygrometer te kijken bij het tuincentrum _O- hele kar vol geladen met tuinplanten en dat ding vergeet ik. En als ik met een lege kar langs de kamerplanten loop dan wordt het gevaarlijk.
Thea heeft alweer een nieuw blad, de livistona heeft een nieuwe, pictus maakt allemaal nieuwe, de lidcactus maakt eindelijk nieuwe stukjes. Het gaat lekker <3

Die papyrus is gaaf zeg! Flink gegroeid in die tijd.

En een tineke die zomaar nieuwe blaadjes eruit perst, zo leuk die mini nieuwe blaadjes.