Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:41

Prachtige lamp, die booglamp! Hoe hoog is hij op het hoogste deel? Het lijkt bijna alsof je daar je hoofd aan gaat stoten namelijk.... ;) Maar daar zullen jullie wel rekening mee gehouden hebben :).

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:17

Booglampen zijn inderdaad leuk! Die staande lampjes passen daar perfect bij!

Klokken zijn ook leuk en goed betaalbaar!

Janine, toffe moeder heb jij! :')

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:16

Janine1990 schreef:
[img]m/9WNUMv.jpg[img]

Voila!

De lampen heb ik nog geen foto's van. Het is hier op dit moment een beetje een chaos :') Maar alles zit nu wel! En ik heb nieuwe stolplampjes (Action) gekocht. Ik hoop zondag even een paar foto's te maken. Morgen nog wat dingen in huis doen en op concours. Dus tegen de tijd dat ik thuis ben is het waarschijnlijk wel weer donker.

Ik heb intussen ook de keuken aangepakt met plakfolie, of het mooi is is een tweede. Maar het is toch maar tijdelijks. Volgend jaar als de bijkeuken er staat maar kijken naar een andere inrichting. Waarbij de afzuigkap dan ook op een andere plek komt. Ben op dit moment wel een beetje zoekende naar de inrichting. Ik heb nog steeds niets op de muur en dat valt niet mee. Nog niet echt mooie canvassen gezien, vorige week nog een mooi écht olieverfschilderij gezien... Zegt m'n moeder: "Het doet me denken aan een spermacel." :') Toen was het mooie er wel af _O-
Veel leuke winkels met woondeco, maar vaak wat over de top naar mijn zin.

Oh die is gaaf ja! Eens zien of ik binnenkort richting een Hornbach kan!

Fijn dat alles zit. Ben benieuwd hoe je keuken nu is!
Je zoekt iets voor in de keuken voor op de muur of een andere ruimte?
Die opmerking van je moeder :')

M_D_H schreef:
Gave badkamerlamp Janine!

Wij hebben de lampen binnen, erg blij mee.

Let niet op de rommel, normaal is het erg opgeruimd maar ik had net mensen langs gehad en toen kwamen de lampen en die gingen heel even voor :o

[img]m/HenR3y.jpg[img]

[img]m/rjgRP6.jpg[img]
Van dit model hebben we ook een hanglamp die aan de muur boven de eettafel komt.

[img]m/rJtjaK.jpg[img]
(1 lampje staat helaas uit zijn voegen dus moet terug)

Maandag gaan we de spullen voor de TV kast halen en die maken en hopelijk komt komende week onze eettafel ook aan :j

Mooi hoor!
Wat gaan jullie doen met de TV kast? Wel fijn als alles zo op orde komt :D

Die Rugvista had ik toevallig laatst eens zitten kijken, goede Boras! Vind ze an sich ook al leuke prijzen hebben :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:04

Keuken voor:
Afbeelding
Keuken na:
Afbeelding

Ben het nog niet helemaal met mezelf eens of ik dit wél mooi vind en of ik het überhaupt een verbetering vindt :') Maar goed, een andere kleur folie is ook zo geregeld.

Badkamerlamp:
Afbeelding

Kamerlamp uit twee kanten, want de kleur is niet duidelijk, ik het donker krijg ik 'm niet goed op de foto, geeft erg mooi warm licht.
Afbeelding
Afbeelding

En nog even de lamp boven de bartafel bij daglicht:
Afbeelding

Ik zoek iets voor op de muur achter mijn bank, de groene kleur die op de foto waarschijnlijk meer blauw lijkt. :+ Alle andere ideetjes zijn welkom.

Oh en mijn moeder is inderdaad tof... Remember de lamp in de slaapkamer? "Kan je kunstjes aan doen in bed" Leuk mam, leuk :+ _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:05

Allemachtig, mijn telefoon heeft een lelijke camera of ik kan geen perspectieven op de foto zetten, op de foto's ziet het er mega klein uit. Mijn tv lijkt wel ienieminie terwijl die gewoon 49 inch is. :\

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:36

Vind je keukenkastjes een stuk frisser ogen met het nieuwe folie! :)
Rest ziet er ook erg gezellig en mooi uit

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:41

Angelaa2 schreef:
Vind je keukenkastjes een stuk frisser ogen met het nieuwe folie! :)
Rest ziet er ook erg gezellig en mooi uit

Thanks.

Voor een eerste blik is het ook gezellig en mooi hoor, maar het moet gewoon veel meer aangekleed.
Ik heb een hele gave plank, een doorsnede van een boomstam aan touw, die ga ik nog ophangen schuin boven de tv. Plantje en een nepkaarsje erop. Maar achter de bank vind ik erg lastig. Komt tzt allemaal wel goed ga ik vanuit! Maar het gaat mij wat te traag :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:52

Rintah schreef:
M_D_H, welke kleur is dat op de muur? Mooi! En de lampen zijn ook stoer :)

De accentmuur is sprankeling en de andere muur is sissi.

Sting schreef:
Prachtige lamp, die booglamp! Hoe hoog is hij op het hoogste deel? Het lijkt bijna alsof je daar je hoofd aan gaat stoten namelijk.... ;) Maar daar zullen jullie wel rekening mee gehouden hebben :).

Oh pfoe, geen idee hoe hoog hij is eigenlijk, maar wij kunnen er gewoon onderdoor lopen :')

knabbelgirl schreef:
Janine1990 schreef:
[img]m/9WNUMv.jpg[img]

Voila!

De lampen heb ik nog geen foto's van. Het is hier op dit moment een beetje een chaos :') Maar alles zit nu wel! En ik heb nieuwe stolplampjes (Action) gekocht. Ik hoop zondag even een paar foto's te maken. Morgen nog wat dingen in huis doen en op concours. Dus tegen de tijd dat ik thuis ben is het waarschijnlijk wel weer donker.

Ik heb intussen ook de keuken aangepakt met plakfolie, of het mooi is is een tweede. Maar het is toch maar tijdelijks. Volgend jaar als de bijkeuken er staat maar kijken naar een andere inrichting. Waarbij de afzuigkap dan ook op een andere plek komt. Ben op dit moment wel een beetje zoekende naar de inrichting. Ik heb nog steeds niets op de muur en dat valt niet mee. Nog niet echt mooie canvassen gezien, vorige week nog een mooi écht olieverfschilderij gezien... Zegt m'n moeder: "Het doet me denken aan een spermacel." :') Toen was het mooie er wel af _O-
Veel leuke winkels met woondeco, maar vaak wat over de top naar mijn zin.

Oh die is gaaf ja! Eens zien of ik binnenkort richting een Hornbach kan!

Fijn dat alles zit. Ben benieuwd hoe je keuken nu is!
Je zoekt iets voor in de keuken voor op de muur of een andere ruimte?
Die opmerking van je moeder :')

M_D_H schreef:
Gave badkamerlamp Janine!

Wij hebben de lampen binnen, erg blij mee.

Let niet op de rommel, normaal is het erg opgeruimd maar ik had net mensen langs gehad en toen kwamen de lampen en die gingen heel even voor :o

[img]m/HenR3y.jpg[img]

[img]m/rjgRP6.jpg[img]
Van dit model hebben we ook een hanglamp die aan de muur boven de eettafel komt.

[img]m/rJtjaK.jpg[img]
(1 lampje staat helaas uit zijn voegen dus moet terug)

Maandag gaan we de spullen voor de TV kast halen en die maken en hopelijk komt komende week onze eettafel ook aan :j

Mooi hoor!
Wat gaan jullie doen met de TV kast? Wel fijn als alles zo op orde komt :D

Die Rugvista had ik toevallig laatst eens zitten kijken, goede Boras! Vind ze an sich ook al leuke prijzen hebben :j

Wij gaan langs de gehele accentmuur een kast maken waar zowel de TV op komt als, door middel van een verhoging, ons witbuikje op komt.
Daarbij willen we een beetje spelen met hoogtes :o

Vind je keuken er trouwens goed uit zien. Dat folie knapt een hoop op!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:56

Veel beter die keuken zo Janine! Ik vind je lampen mooi bij de rest passen! Vooral de badkamerlamp vind ik tof
Wij krijgen op de badkamer inbouwspots, zit nu eens te kijken naar dat philips Hue systeem wat ik erg leuk vind, daar dan spots in de badkamer van en gewone lampen in de woonkamer.
Iemand die deze lampen heeft? En hoe bevalt t?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:04

Ja hier!

Ik ga je zo even appen zodra ik tijd heb.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:14

Janine, ik worstel ook nog steeds met een kale muur achter de bank. Ik wil er wel een plank ophangen maar we lopen ook achter de bank langs naar buiten. Het moet dus geen hoofdstoter worden.
Toffe moeder, ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar die canvas...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:09

Planken komen dingen op te staan en dat worden dan vaak vergeten stofnesten. Me no like... :') Al vind ik het wel vaak erg mooi om te zien hoor! In mijn toilet ga ik wel planken ophangen, maar dat zijn vrij korte plankjes, dus staat ook niet veel op.

Die canvas... als ik er weer eens kom zal ik er een foto van maken. Maar volgens mij was hij handgemaakt en is er maar één van (in ieder geval in die winkel). En voor 35 euro zal die wel snel verdwenen zijn :+

Ik ben nog steeds helemaal verlieft op het dressuurpaard van fabrykdesign (ofzo), maar ja... Ik wil geen pennyhuis :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:41

Het is mooi geworden Janine!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:27

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:32

Rintah schreef:
https://www.wall-art.nl/Wanddecoraties/Hout/

Hier hebben ze ook wel mooie dingen tussen, ook op andere stukken van de site, misschien zit daar wat tussen?

Thanks! Ik ga meteen even speuren.
Meer van dit soort sites zijn zeeeeer welkom!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:53

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:10

Oeh die laatste is wel gaaf maar te druk voor mijn woonkamer.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:25

Afbeelding
Afbeelding

Onze Dutchbone lamp hangt! Super blij mee *\o/*

Edit: betere foto toegevoegd

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:28

Wauw! Die is mooi Benthe! <3

Ik kruip maar eens onder mijn meeleessteen vandaan.. Wat zouden jullie voor kleur gordijnen plaatsen als de inrichting wit/grijs/hout/zwart is met accessoirekleur groen/blauw? We hebben nu crèmekleurige rolgordijnen (hangen er nog van de vorige bewoners), maar zou graag nog overgordijnen plaatsen :)

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:41

Ik zou persoonlijk niet voor een accentkleur gordijnen gaan. Nogal een investering en mijn ervaring is dat je daar snel op uitgekeken bent. Ik zou voor een lichte neutrale kleur gaan, ik zou kiezen voor wit (of gebroken wit) of grijs/taupe. Donkere gordijnen kunnen je kamer kleiner doen laten lijken.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:44

Keuken is heel erg opgeknapt Janine :j en de lampen staan ook leuk!

Van die afbeeldingen op hout vind ik altijd wel charme hebben, maar eerder voor buiten, heb het ook nog nooit binnen gezien :o

Janine1990 schreef:
https://i.pinimg.com/564x/89/f9/7e/89f9 ... 7d376a.jpg

Zoiets in natuurkleuren (gezien mijn muurkleur) lijkt me ook fantastisch voor aan de muur.

Oef dat is wel druk hoor! Moet echt je smaak zijn om daar dagelijks tegen aan te kijken!

Benthe schreef:
[ [url=m/LlWthA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[img]m/02QSFu.jpg[img]

Mooi hoor!

Blinnii schreef:

Ik kruip maar eens onder mijn meeleessteen vandaan.. Wat zouden jullie voor kleur gordijnen plaatsen als de inrichting wit/grijs/hout/zwart is met accessoirekleur groen/blauw? We hebben nu crèmekleurige rolgordijnen (hangen er nog van de vorige bewoners), maar zou graag nog overgordijnen plaatsen :)

Gezien de hoeveelheid kleuren die je al hebt, zou ik dan voor wit of grijs (mits het lichtgrijs is) gaan, heel rustig beeld. Echte accentkleuren gaan vaak snel vervelen en kan ook snel onrustig staan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:37

Ik zou ook gaan voor natuuurlijke kleur overgordijnen! Zodat je je accentkleur nog eens kan veranderen.
Gordijnen zijn inderdaad nogal een euh... investering :+

Die lamp is echt suuupergaaf Benthe!!!

Gezien mijn rustige interieur denk ik dat zo'n drukke afbeelding niet heel verkeerd uitkomt. Maar niet voor niets het liefst in natuurlijke kleuren he ;) Het is wel iets om rekening mee te houden!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:09

Benthe schreef:
[ [url=m/LlWthA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/02QSFu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gave lamp :oo :+:.

Wil je eens een foto maken als je m aan hebt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:10

Blinnii schreef:

Wat de rest zegt, neutrale kleuren. Die raken nooit uit :j.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:46

Oh nee nee nee, accentkleur was sowieso niet de bedoeling, maar twijfel tussen wit of grijs :)

Bedankt in elk geval voor de tips! We gaan maar weer eens kijken op websites en in winkels.