[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:51

Zo kunnen en mogen mensen gerust denken, maar dan moeten ze niet raar opkijken als ze niet serieus genomen worden :)

Belachelijk laag bieden is gewoonweg een beetje een belediging en als je iemand treft die niet per-sé hoeft te verkopen dan heb je ook nog kans dat ze je het daarna niet meer gunnen.

Hopelijk gaan ze wat vooronderzoek doen en willen ze het graag genoeg om een acceptabel bod te plaatsen Sym... maar met die buuf op dat weiland.... pffft.

Symbeami

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:18

Ik weet wie die mensen zijn en ik was verbaasd dat ze het weiland wilden hebben. Dat ze interesse in het bosje hadden dat wist ik. Dus ze kunnen ook nog zeggen dat ze een bod op het huis en het bosje doen en dat we het weiland aan iemand anders verkopen. Animo genoeg in de buurt. Gewoon even afwachten, ik denk dat hier wel wat goeds uit voort komt :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:41

Ik hoop het zo voor je Symbeami!!

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:52

Echt te hopen Sym dat ze een hoger bod doen op jullie huis en perceel.

Bij het nieuwbouwplan in het rijtje waar wij een optie op hebben zijn er al 2 verkocht en de rest van het hele plan is al voorzien van opties.
Wij en de buren gaan als het goed is volgende week een voorlopig koopcontract tekenen dus dan zijn er 4 verkocht en kunnen ze na 8 weken gaan bouwen.
Ik weet dat het geen ideale situatie is om het gezin uit elkaar te trekken maar als wij ook nog moeten gaan huren bovenop de hypotheek wordt het wel een beetje te zout.
1000 euro huur is niks en van dat geld kan je leuke dingen doen in je nieuwe huis.
En de kids(4 en 7) zijn heel erg graag bij oma en moeten na de grote vakantie toch overdag naar school.
En ik en mn man zijn als we thuis zijn toch bij mn ouders en slapen alleen bij mn broer.

Ben net bij de hypotheker geweest en heb een afspraak kunnen regelen voor morgenvroeg.
Ze hadden eigenlijk geen tijd morgen maar ik heb gezegd dat er spoed achter zit en toen kon ik wel morgen op gesprek komen.Zo meteen maar ff alle papieren bij elkaar zoeken voor morgen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:57

spannend hoor LMH, ik hoop dat jullie alles op tijd rond krijgen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:01

Sym: ben wel heel benieuwd naar het huis, kan je mij via pb een linkje doen van Funda? Van grondprijzen heb ik geen verstand, maar 1.50 de vierkante meter lijkt mij ook wel schandalig laag :o Was dat bod overkoepeld voor huis + dat bosje en de grond?

lovemyhorse: Het is geen ideale situatie, maar wel te doen. Wel te hopen dat er dan geen grote vertragingen zullen zijn en je er een beetje vlot in kan.

Ik heb hier nog een 5 literpot verf staan in een hele zacht olijfgroene kleur, die wil ik op 2 muren gebruiken in de slaapkamer en dan de rest gewoon roomwit. Dan lijkt het warm, maar toch licht en ruimtelijk :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:05

Bij mij beginnen de zenuwen toe te slaan.
Aankomende dinsdag voorlopig koopcontract tekenen, en daar staat in dat op 4 april de financiering rond moet zijn, althans, er moet een offerte zijn.....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:06

Spannend hoor. Succes morgen

Wel mooie kleuren.

Ik moet nu een beetje gaan kijken welke kleuren we waar willen hebben. Is nog erg lastig :o

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:07

Spannend liezel! Ik weet nog hoe ik vorig jaar in de stress zat of alles wel op tijd rond zou zijn.

quera: ik vond de site van flexa toen erg fijn, daar staan heel veel inspiratiebeelden op

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:07

Liezel1 schreef:
Bij mij beginnen de zenuwen toe te slaan.
Aankomende dinsdag voorlopig koopcontract tekenen, en daar staat in dat op 4 april de financiering rond moet zijn, althans, er moet een offerte zijn.....

Spannend. Wij zijn ook hard op weg. Wij hebben de offerte en bijna alle stukken klaar. Alleen de taxatie die is gisteren geweest is nog niet binnen bij de adviseur. Maandag of dinsdag doet hij alles opsturen en dan hopelijk wordt alles goedgekeurd :) wij moesten 26 maart alles klaar hebben.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:23

De overdracht van mijn woning is volgende week vrijdag.
De notaris moet mij nog melden hoeveel geld ik precies waarnaartoe moet overmaken om mijn restschuld te betalen. Dat zou deze week toch wel moeten gebeuren lijkt mij.
Iemand ervaring hiermee?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:28

Van mijn notaris kreeg ik de afrekening een week van tevoren. Anders bel je de notaris gewoon even op, vinden ze echt niet raar :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:42

Allemaal spannend! mooie ontwikkelingen toch hier.

Even het verhaal wat verduidelijken, mijn vriend had de makelaar aan de telefoon vanmorgen, maar mijn vriend zat in bespreking en kon niet vrij uit praten. Heeft later terug gebeld. De makelaar heeft een mooi tegenbod gedaan, gezegd dat hij het bod veel te laag vond, maar dat het tegenbod nog wat ruimte voor onderhandeling biedt. Volgens mij moeten we dan wel ergens uit kunnen komen op het bedrag dat wij er voor willen hebben. Die mensen hebben absoluut geen haast dus kunnen het nog even rustig laten bezinken.
Ons droomhuis gaat hoogst waarschijnlijk aan ons voorbij. De verkopende makelaar van dat huis heeft maandag met onze makelaar gebeld hoe het er bij ons voor stond en op dat moment was er dus nog niets concreets. Aangezien er nog een andere geïnteresseerde is voor ons droomhuis moet hij het daar wel aan verkopen. Denk niet dat hij nog langer wacht, hij heeft het geprobeerd maar er is natuurlijk een grens aan hoe lang hij het vast kan houden. Onze makelaar zou vandaag nog even vragen, maar we gaan er maar van uit dat dat het niet meer gaat worden. Gelukkig hebben we nog wel een ander leuk huis op het oog. Binnenkort maar eens gaan kijken, want daar zijn we nog niet binnen geweest.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:11

spannend allemaal.

sy , wel positief.

wij hebben maandag nog maar een week voor de financiering. morgen gaat vriendlief even bellen hoe het ervoor staat.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:59

Het is verkocht! *\o/* *\o/* *\o/* :):) Vandaag nog een tegenbod gehad terwijl wij eik al een eindbod hadden gedaan. Op advies van de makelaar er nog €500 afgehaald, dat was om 16.30 en om 17.00 belde m'n lief dat het is verkocht :D Pfoe, nu wachten op het tekenen van het voorlopige koopcontract en hopen dat hij de financiering rond krijgt, maar jeetje is echt snel gegaan!

Sowieso een emotionele achtbaan, net naar een huis gekeken wat eigenlijk aan al onze wensen voldoet. Echt een heel leuk huis. Alleen in een dorp waar we niks mee hebben dus, dus maar even laten bezinken. Want dat we er niks mee hebben hoeft niet te zijn dat het niks is. Ik dans daar wel dus vanavond maar eens polsen bij de andere meiden daar hoe die wijk verder is. En er was wel veel belangstelling vertelde de makelaar, ze waren ook al onder bod maar ze dacht dat ze daar niet uit zouden komen. Dus zou ook kunnen dat het voor onze neus weg is. Morgen maar eens even gaan bellen met onze hypotheekadviseur en mijn stichting, of ik een intentieverklaring kan krijgen en wat ik nodig heb als dat niet lukt. Want dat vind ik nog wel ff spannend, heb geen vast contract, nu derde jaarcontract en ik geloof er niks van dat ze mij iets aan gaan bieden. Doen ze bij niemand.
En nu stug verder bezichtigen. Maandag 3 bezichtigingen staan in het dorp waar we wel graag naar toe willen, bij huizen die bij onze eigen makelaar te koop staan. En net wel een hele fijne makelaar getroffen die we misschien wel aan willen trekken als aankoopmakelaar, mochten we iets bij ons eigen kantoor willen kopen. Bwaaah spannend allemaal :D

Sym dat is in ieder geval fijn, dat jullie in onderhandeling zijn! Balen van jullie droomhuis maar wel fijn dat je al iets anders op het oog hebt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:12

Tamara, gefeliciteerd!!!

lovemyhorse1 schreef:
Maar ik moet dan nog ff het één en ander uitzoeken ivm inschrijven in de gemeente waar we gaan wonen.
Weet namelijk niet of ik dan een postbusadres op mag geven.
De kids gaan bij mn ouders logeren in de periode van de bouw en ik en mn man gaan zolang bij mn broertje in.
Dat moet ik ff navragen of dat wel mag van de gemeente.
Ik kan moeilijk het adres waar we komen wonen doorgeven als woonadres want daar staat nog geen huis.

Wel gelukkig dat de woningmarkt aan begint te trekken voor iedereen.

Je moet ingeschreven staan in een gemeente, en bij onze gemeente kon dat niet op een postbus-adres. Dan moet je een brief-adres hebben, en dat is niet makkelijk, die geven ze ook niet zomaar af. Dit omdat ze anders gemeentelijke belastingen mislopen.

Zelf hebben wij ook veel moeite ervoor moeten doen, wij staan wel ingeschreven via een briefadres nu. Met een leugentje anders ging dit niet.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:31

Tamara,gefeliciteerd!!!Nu maar hopen dat de kopers de financiering rond krijgen.Das volgens mij het eerste wat je doet,kijken hoeveel hypotheek je kan krijgen en dan pas naar een huis binnen je budget kijken.Kom je gezellig in Oirschot wonen!!!!

Neonlight,ik weet dat het moeilijk zal worden maar ik ga volgende week maar eens bij de gemeente vragen hoe ik dat op moet lossen.

Schoonvader was vanmiddag bij mij en heb hem de brochure van het huis in zn handen geduwd.
Heb hem gevraagd wat hij ervan vind en hij was super enthousiast en zei dat we er echt voor moesten gaan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:35

Symbeami wat een verhaal zeg.. Begrijp heel goed dat je daar weg wilt en hoop echt dat dat gaat lukken.

Gefeliciteerd Tamara! Super!

Ik begrijp niet wat iedereen bedoelt met financiering rond krijgen.. Wij zijn nu druk bezig met allemaal adviesgesprekken hier en daar en om te kijken wat we kunnen lenen. Daarna gaan we pas kijken bij huizen. Maar doen de meeste mensen dat andersom? Ik wil mezelf niet lekker maken met een huis wat straks ver boven ons budget blijkt te zijn.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:52

Zeker waar dat je over het algemeen eerst gaat kijken wat je kan voordat je iets gaat bekijken. Maar schijnbaar gaat er toch ook nog wel eens iets mis. Bij m'n ouders bijvoorbeeld, die gingen kijken op basis van hun salarissen, wat hun adviseur had gezegd dat kon. Maar toen konden ineens allerlei extra's en toeslagen e.d. die wel meegenomen waren in het begin, ineens niet meer meegerekend worden. Dus toen werd het voor hen ook nog spannend. Dus vandaar dat ik er toch wel wat voorzichtig mee ben...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:08

hebben wij ook vooraf gedaan hoor advies gesprek. dus we wisten al wat we.konden lenen en wat de mogelijkheden waren. alleen het aanvragen van de hypotheek zijn natuurlijk verschillende documenten nodig en het was vorige week nog wachten op taxatie en gezondheidsverklaringen dus morgen maar even bellen hoe het ervoor staat

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:15

Spannend horsii! Wij hebben nog 1,5 week zoiets..
Alles ligt nu bij de bank sinds vandaag.

Gefeliciteerd Tamara!!! *\o/*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:18

Een financiering is pas rond na acceptatie van de hypotheek. En die krijg je pas rond als je daadwerkelijk een in een vergevorderd stadium zit met een woning, eerder doet de bank niets. Op basis waarvan zouden ze ook, de hypotheek wordt gebaseerd op de koopprijs en de eventuele inbreng van eigen middelen.

Als je het goed wil doen weet je inderdaad ongeveer wat je kunt lenen en vooral waar dit op gebaseerd is voordat je de onderhandelingen over een woning start. Een berekening maken op het internet valt daar niet onder....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:13

Mjah, ik was nog niet bij een hypotheek adviseur geweest voor ik ging kijken bij huizen en voor ik had gezegd dat ik het huis waar ik nu voor ga ging doen. Maar alle berekeningen op internet inclusief die van de website van de NHG kwamen uit op zo'n 135000/140000. Uiteindelijk was ik maar aan het kijken naar huizen/appartementen tot de ton, dus op zich maakte ik me er niet echt mega druk om.

Maar goed, bij mijn zus hebben ze ook ontzettend moeilijk lopen doen, en werd het toch nog spannend, dus zeker ben ik er nog niet van.

Gefeliciteerd Tamara! Wat fijn dat het verkocht is!

En lovemyhorse1! Top dat jullie de knoop hebben doorgehakt. Ik hoop dat de bouw niet al te lang duurt. Ik zou toch ook eens kijken naar bijvoorbeeld sta caravan opties. Wij zaten er in de winter in, en dat was niet ideaal, maar in de zomer tijden moet dat toch prima te doen zijn. En wellicht best te betalen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 08:00

Bij ons was dat ook nog best een gedoe, hoewel we onder onze max gaan lenen. Hier werd het ingewikkelder door het meenemen van de oude hypothe(e)k(en) van een huis dat nog niet verkocht is. Daarnaast heeft de hypotheker er wat lang over gedaan links en rechts waardoor het uiteindelijk twee dagen voor verlopen van de termijn pas rond was.

Gefeliciteerd Tamara!
En wat een verhaal Sym, hopelijk waren de laatste kijkers enthousiast genoeg om te kopen!
Lovemyhorse ook gefeliciteerd met de verkoop en koop!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:22

Gefeliciteerd Tamara! Nu lekker zelf rondkijken voor een huisje :)

Ik had ook eerst door laten rekenen bij een hypotheekadviseur wat ik kon lenen op basis van mijn inkomen en ben aan de hand daarvan naar een huis gaan kijken. Heb direct het eerste huis gekocht waar ik gekeken heb :')