Nou ja laten we het hopen, het is een beetje afwachten hoelang het mooi blijft natuurlijk
Kan best zijn dat we over 3 jaar toch echt de badkamer eens gaan verbouwen. het wastafelmeubel gaat er dan weer uit en krijgt dan weer een tweede leven in de bijkeuken. Daar hangt nu ook een wasbak met warm/koud water. Die kan op zich prima hoor, maar dan is dat ook weer mooi
Kentaro
Geplaatst: 23-01-14 09:52
Wat knapt dat op zeg! Vind die vloer die je laat zien ook erg mooi!
Het bad moet nog wel een keer hoor. Daarvan ben ik vergeten een close up foto te namen. Die dekt gewoon nog niet. Maar dat is misschien ook wel logisch als je van een donkere kleur naar wit gaat Er hoefde geen grondverf onder dus die laag mis je ook al.
De tegels zien er echt wel strak en netjes uit Je kunt hier en daar wel zien dat het geverfd is, de badkamer is dan ook van 1977 en dus gewoon oud met hier en daar wat gebreken die je niet oplost door enkel de tegeltjes te verven
Ik vind het nu al super opgeknapt! Ben benieuwd straks met de vloer en meubel, volgens mij heb je dan echt een super nette nieuwe badkamer voor niet al teveel geld!
Hoe zit het met schoonmaken en die verf? antikalk middeltjes zijn best pittig, bijt dat niet door de verf?
Mooi resultaat Sakkia! Ik hoop dat het blijft zitten. Ik heb de tegels in mijn toilet een paar jaar geleden ook geverfd, maar dat begint nu langzaam scheurtjes te vertonen. Ik heb toen een primer voor tegels gebruikt en daar overheen een normale verf (op advies van meneer in de bouwmarkt). In het toilet gebruik ik geen antikalk oid, alleen allesreiniger (voor de tegels dan, de pot etc ontkalk ik wel).
Gewoon met de kwast en een roller tegelverf gebruikt. Ach het hoeft hier geen jaren te zitten. Met een jaar of twee wordt de hele badkamer gewoon verbouwt. Maar het werd allemaal wat vies en wat niet meer schoon te krijgen.
We hadden trouwens ook een nieuwe wc pot gekocht. Vandaag geïnstalleerd en zo lek als een mandje om 9 uur waren ze eindelijk klaar. Nieuwe pot gehaald uiteraard, zat gewoon een gaatje in
Moet zeggen dat de eerste tegel ook al beschadigd is dat is ook alweer hersteld, verf was ook nog niet helemaal uitgehard. Dat duurt best wel lang. Dus besloten dat de kattenbakken even uit de douche beneden gaan en dat we alles nog even de tijd geven om uit te harden. Nu ging ik bij mijn ouders douchen, maar nu het wat langer gaat duren toch maar even zo.
Konstantine
Geplaatst: 26-01-14 11:50
Wauw Sakkia, wat een verschil! Dat het van heel dichtbij misschien niet perfect is, ach, het is nou niet dat iedereen die bij je op bezoek komt je badkamer uitgebreid gaat inspecteren toch?
Ik sta nu op 1, 2 en 1 voor 3 huisjes in dezelfde straat (een studio, een appartement met 1 slaapkamer en het appartement daarnaast met 2 slaapkamers ), dus ik hoop binnen nu en een maand ook hier te kunnen melden dat ik aan de klus ga.
De inschrijving eindigt deze week en dan krijg je binnen anderhalve week meestal wel bericht dat je mag komen kijken met de rest van de top 10. Wanneer nummer 1 meteen ja zegt kan de rest terug naar huis, haha (ben al een paar keer nummer 3 geweest. Zuuuur!).
Spannend! Zou leuk zijn als je meteen iets hebt Welke heeft je voorkeur, de laatste zeker of niet? Die is het grootst natuurlijk
Konstantine
Geplaatst: 26-01-14 17:25
Nee, de middelste, die studio vind ik net te klein en de grote heeft een slecht energielabel.
Weten jullie waar ik allemaal op moet letten als ik ga kijken?
Ik kijk sowieso naar het aantal + locatie van de stopcontacten, staat badkamer en keuken (schimmel en zo, ben pas ergens wezen kijken waar het plafond in de douche zwart was) en de algehele staat waar het in verkeert (ik hoef er maar anderhalf jaar te wonen i.v.m. op handen zijnde emigratie, dus zit niet te wachten op een krot waar werkelijk alles aan moet worden gefixt).
Ik ben niet heel ervaren hierin, ik denk dat je de meeste dingen zelf al hebt genoemd. Toen wij in dit huis gingen kijken (eengezinswoning) hebben we goed gekeken of alle ramen en deuren netjes sluiten, of we schimmel zagen, vocht plekken etc. Kijk ook heel goed naar de vloer, als er een houten ondervloer in zit moet je goed kijken of je geen kleine gaatjes ziet, dan kan er houtrot in zitten en moet alles vervangen worden (niet voor jou rekening maar wel erg vervelend)
Oh, dat is een goede! Het is allemaal van die jaren 70 sociale huur, dus ik verwacht geen betonnen vloeren. Ramen en deuren testen is ook handig inderdaad, dat het niet heel erg klemt, maar wel gewoon goed in het slot valt.
Ik heb niet echt tips, denk ik. Behalve dat ik inmiddels ondervonden heb dat het wel heel fijn is als er dubbelglas in zit. Wij hebben dat alleen bij ons grote voorraam in de woonkamer en de rest is enkelglas en dat scheelt een hele hoop.. Superkoud..
Ik heb iets nieuws in de gang! Had eerst een paspop/buste staan maar die was nogal wankel. Ik heb een oud tafeltje en een oude koffer op de kop getikt en nu is ook mijn gang wat meer stijlvol!