[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 06:27

update gedaan naar iOs9.01 en iPhone 5 was dood vanmorgen: batterij helemaal leeggelopen vannacht.
Ik kan nog niet zien wat er gebeurd is.
iPhone6 stond op 97% (volledig opgeladen, niets gedaan vannacht.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:51

@JDC....: mij bevalt de ipad mini 2 erg goed. Volgensmij zijn er nu leuke aanbiedingen bij Dixons. Ik zou wel 32 gig nemen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:53

@Morrie: ik merk nog geen verschil met ios 9.01 met de batterij.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:18

@cynthiar, zou je kunnen uitleggen waarom je een 32 GB zou nemen?

Vanmorgen ook de update gedaan, maar iphone loopt nu af en toe vast.. Maar als t daar bij blijft vind ik t niet zo erg..

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:25

Ja minimaal 32 gig. Ik weet niet of jij er veel foto's of muziek erop wilt zetten. Maar dan zit hij zo vol. Ikzelf heb 64 gig.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:36

iPhone 6 heb ik ook 16gb.. Bevalt opzich wel, merk hier ind ook dat ie snel door foto's vol zit. Muziek niet haha! Ik ga het in ieder geval onthouden als ik naar de winkel ga!

Dankje!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:40

Ja als je fotostream aanzet op je iphone dan zet hij de foto's ook op je ipad. Dus zo krijg je automatisch veel foto's op je ipad.
Ik zou op internet goed zoeken naar aanbiedingen, dat kan flink schelen in prijs. En als je airmiles hebt, heeft dixons leuke aanbiedingen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:44

16 GB zit echt snel vol. Ik merk dat ik op de ipad zwaardere/grotere apps draai die wat betreft data bestanden ook groter zijn. Ik heb aan 32 GB dan eigenlijk ook echt te weinig.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:54

Even iets héél stoms en wrs doen jullie dit ook al, maar ik merk dat van tijd tot tijd mn apps even verwijderen en opnieuw downloaden enorm helpt voor geheugen; updates van apps worden over de huidige versie heen gedownload en zo kunnen apps enorm worden, zeker apps die geregeld updaten...
Ik houd mijn iPhone 4 met 8 gb nog steeds werkend met 1100 fotos en zo'n 100 liedjes!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:41

Ik doe dat ook Sodera. Apps slaan ook gegevens op waardoor ze meer ruimte innemen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:08

Ik heb bijna de neiging om te gaan huilen... -O-

Mijn Macbook ( aangeschaft in maart dit jaar) vertoont rare kuren. Een paar maanden terug kreeg ik een pop-up van maskeren ( moest een update doen), nooit in de gaten gehad dat dit een extern programma is. Inmiddels heb ik dit met behulp van een handleiding op internet weer verwijderd, maar nu blijft mijn mac steeds ongevraagd spam pagina's openen. Als ik bij bokt bijvoorbeeld klik op eigen berichten opent er een een andere (reclame) website. Weet iemand hoe ik dit het beste aan kan pakken, want het begint knap vervelend te worden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:14

Ik zou gewoon even een verse installatie doen, dan weet je zeker dat je weer schoon bent. Je data er even afhalen en op een extern iets zetten. En gewoon de hele buts opnieuw installeren. Verder updaten programma's van mac zelf vrijwel altijd automatisch. Alleen van zelf geinstalleerde programma's zal hij vragen om updates. Heb je het programma er niet zelf opgezet en hij vraagt om een update, is het waarschijnlijk iets van een virus en is het het waard om op zijn minst even te googlen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:22

Heeft de nieuwe iOS ondertussen wel ondersteuning van de woordsuggestie voor de Nederlandse taal?
Ik type veel Engels en heb dus ook het Engelse toetsenbord geactiveerd. Heerlijk die woordsuggestie, maar iedere keer als ik weer in het Nederlands mag typen irriteer ik me mateloos aan de afwezigheid daarvan.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:54

Vraagje! Ik wil Apple music graag proberen, maar bij het invullen van mijn gegevens zegt hij dat ik het net nummer van mijn telefoon nummer moet invullen. Nu heb ik de eerste 3 cijfers van mijn telefoonnummer ingevuld en bijgewerkt bij mijn Apple ID, maar hij blijft het aangeven? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:39

Op m'n iPad air zijn nu ineens alle foto's op instagram lage resolutie.
Andere mensen daar ook last van?

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:20

Macyy schreef:
Vraagje! Ik wil Apple music graag proberen, maar bij het invullen van mijn gegevens zegt hij dat ik het net nummer van mijn telefoon nummer moet invullen. Nu heb ik de eerste 3 cijfers van mijn telefoonnummer ingevuld en bijgewerkt bij mijn Apple ID, maar hij blijft het aangeven? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Heb je +316...... Ipv 06? Of bedoel je dat met de eerste 3 cijfers :')

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:21

Ja, dat heb ik ingevuld. Ik zal nog eens een poging wagen!

Het is inmiddels gelukt! Nu zit ik met het volgende probleem... Ik heb geen creditcard! Iemand ervaring met click and buy?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:49

Mijn ipad heeft hele rare streken de laatste dagen, heb hem 2 weken amper gebruikt ivm vakantie, maar nu wil hij op internet pagina's niet meer laden en wanneer dat lukt, dan komt er een foutmelding en gaat hij de pagina opnieuw laden. Ook lopen de spelletjes die ik speel continu vast. Dit is erger geworden na de update die ik zaterdag heb gedaan. Heb al heel wat apps verwijderd en heeeeel veel foto's verwijderd.

Iemand een idee?

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:55

Macyy schreef:
Ja, dat heb ik ingevuld. Ik zal nog eens een poging wagen!

Het is inmiddels gelukt! Nu zit ik met het volgende probleem... Ik heb geen creditcard! Iemand ervaring met click and buy?

Ik heb heel wat horror verhalen gelezen over ClickandBuy maar ik gebruik het 5+ jaar en nog nooit problemen mee gehad.

Rienn schreef:
Mijn ipad heeft hele rare streken de laatste dagen, heb hem 2 weken amper gebruikt ivm vakantie, maar nu wil hij op internet pagina's niet meer laden en wanneer dat lukt, dan komt er een foutmelding en gaat hij de pagina opnieuw laden. Ook lopen de spelletjes die ik speel continu vast. Dit is erger geworden na de update die ik zaterdag heb gedaan. Heb al heel wat apps verwijderd en heeeeel veel foto's verwijderd.

Iemand een idee?

Heb je hem al een keer helemaal uitgezet?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:32

Al een paar keer, maar maakt geen verschil.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:47

Eergister was er weer een update, misschien helpt die?

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:32

Ik heb een iPad mini 2 gehaald. En hij bevalt mij ontzettend goed! En wat is hij lekker snel, heb ooit een Samsung tablet gehad, maar die was echt heel sloom continu.. Ik ben tevreden! :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 23:58

Zijn er ook bokkers met een ipod touch in dit topic? Ik heb gister een besteld en had hem vandaag al binnen. Met een persoonlijke tekst op de achterkant, altijd leuk :D

Maar nu heb ik een vraagje.. mijn camera rammelt zeg maar.. als ik mijn ipod beweeg. Ook als ik hem neer leg hoor je dat er iets los zit. Is dit soort van normaal? En soms moet ik de home button vaker in drukken om weer in menu te komen.

Verder echt een super ding.. muziek klinkt echt ontzettend mooi. En ook handig dat je er mee op wifi kunt. Kan ik tussendoor ook ff mail checken en spelletje spelen.

Edit: oja wat ik ook niet zo goed begrijp.. ik heb een 32 GB gekocht en nu staat er bij algemeen in gebruik 4,9 GB en bij beschikbaar 22 GB. Maar waar zijn mijn andere GB gebleven :o?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:48

Ik heb een ipod touch 5g, maar mijn camera rammelt niet.
Touchbuttons kunnen inderdaad bij het ene apparaat wat zwaarder zijn dan bij het andere. Ik heb meerdere apparaten en merk ook verschil.

Dat je GB's kwijt bent klopt, die zijn voor het besturingssysteem.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:25

Volgende probleem dient zich alweer aan bij mijn iPad, Game Center opent niet meer, heb ook al barse reset gedaan, maar niet geholpen.

Nieuwe update heb ik al opgehaald.