Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:30

Ik heb er nu een geheugenkaartje van 32GB in. Ik kom dan nog wel uit met mijn offline Spotify lijsten, apps en foto's. Ik vind 800 euro voor Sammie S6 zonder edge met 64GB nog best een hoop geld. -O- Misschien is daarom de Sammie S5 Plus nog wel een alternatief die dit wel allemaal heeft en alleen een Snapdragon 805 heeft.

Voordeel van verwisselbare accu is dat hij waardevaster is. Kwestie van accu wisselen en resetten naar fabrieksinstellingen en je kunt er nog iemand mee blij maken of door verkopen. Zo heeft mijn paps nu mijn S2. Kwestie van accu vervangen en die S2 is still going strong na ruim 3,5 jaar. :D Paps krijgt dit voorjaar mijn S4 als ik een andere telefoon heb gekocht.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:43

De Galaxy S5 is in een jaar tijd maar liefst 22 euro per maand gedaald, de Galaxy S6 zal dat niet anders doen, net als de Galaxy S4 overigens.

Een Galaxy S5 plus heeft natuurlijk naast het voordeel van een Snapdragon 805, wat een hogere boost heeft, ook een verbeterde GPU en snellere bandbreedte voor de geheugencontroller. Kost alleen wel 4 tientjes meer bijna.

De Galaxy S6 zal bij introductie €799 kosten voor jou, een Galaxy S5 plus op dit moment dus €481, een verschil van maar liefst €318,-. Dan kan je beter een jaar lang de S5 plus gaan gebruiken, die verkopen en dan volgend jaar op de Galaxy S6 overstappen, dan zal dat verschil vele malen kleiner worden.

Vorig jaar is de Galaxy S5 in 3 maanden tijd ontzettend hard in prijs gedaald, met bijna €150,00..

Overigens leverde een Google-search op Sammie S6 geen hit, is dat een ander merk? :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:51

Veel verschil in de S6 en S6 Edge zit er ook niet toch, alleen met het scherm?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:30

Na lang nadenken.... Toch maar eens een nieuwe telefoon. Mijn iPhone loopt de laatste weken constant vast, reageert amper meer, dus een nieuwe is zeker geen overbodige luxe. Het is de Samsung Galaxy S5 geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:04

Ik had hier immers een oproepje geplaats he?
Ik ben lekker eigenwijs, want waarschijnlijk ga ik voor de 'windowsphone', een nokia lumia!

Maar welke, en of het echt doorgaat weet ik nog niet :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:01

Ik vind zelf de Nokia lumia zo'n rot telefoon zit echt erg vervelend in elkaar mijn vriend heeft hem ook gehad na een korte tijd weer weggedaan wij allebei konden er niet mee overweg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:05

Haha, mijn broer kan er juist heel goed mee overweg!
En zelf vind ik de Lumia's ook erg mooi :)

Maar natuurlijk, mijn zoektocht is nog niet opgehouden.. Dus vanalles is welkom :P

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:16

Welke telefoon heb je nu dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:32

Samsung galaxy young :)
Maar die heeft soms kuren, en het hele scherm is kapot :') (maar dat komt door mij )
Edit: Dat het scherm kapot is komt door mij :+ De kuren die kreeg hij plots ;)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:46

Misschien kan je voor een nieuwere Samsung gaan? De s4 of s5 ? Ben zelf voor Apple had ook altijd Samsung en ben toen over gestapt naar Apple en dat vond ik een 10x betere telefoon :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:48

Hallo bokkers,

Zouden jullie mij kunnen helpen?
Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon. Op dit moment heb ik een Samsung galaxy S3 met abonnement.
Dit abonnement loopt begin juli af en ik zou nu eventueel een nieuw toestel uit kunnen zoeken, of ervoor kunnen kiezen het huidige toestel te houden en een goedkoper abonnement te krijgen.
Het probleem is, ik ben mijn S3 spuugzat O:) De batterij is een drama, heb een keer een nieuwe batterij gekocht en daarmee is het probleem niet verholpen. Ook mijn vorige samsung had enorme batterij problemen, ik ben er klaar mee _-:(

Wat ik graag zou willen:
- Goede batterij! (iedere dag opladen is geen probleem, maar vaker dan dat is niet tof..)
- Scherm grootte rond de 4,5 inch.
- Snelle telefoon
- Goede camera
- Makkelijk te synchroniseren met een macbook

Waar ik mijn telefoon voor gebruik:
Uiteraard Whatsapp, Facebook, bokt enz.. Maar ook vaak om artikelen te lezen, boeken door te nemen, informatie op te zoeken en emails te sturen. Verder gebruik ik mijn telefoon ook als camera, gewoon voor de leuke kiekjes, maar een beetje kwaliteit is een pré.

Mijn budget ligt rond de 500 euro.
Een Iphone heb ik overna zitten denken, een 6 vind ik eigenlijk te duur voor wat je krijgt. Een 5s zou een optie kunnen zijn, maar ik hoor ook daar verhalen over van slechte batterijen.. en daar ben ik inmiddels echt allergisch voor :Y)
Samsungs vind ik prima, maar dan wel een die geen problemen heeft..
Ik sta voor alle opties open :D

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:54

Is de samsung s5 geen telefoon voor jou? Mijn schoonmoeder heeft die telefoon ook bij een abbo,

Haar batterij gaat ongeveer 1 tot 2 dagen mee ( tussendoor niet opgeladen)
Camera is er goed
En de telefoon is erg snel

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:55

Ik heb nu bijna een week een Sony Xperia Z3 compact en tot nu toe erg tevreden. Batterij gaat twee dagen mee en maakt mooie foto's.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:04

Dan meld ik me hier ook maar eens. Ik ben een technische noob en ondanks dat ik het inmiddels al ruim twee jaar met mijn huidige telefoon(LG optimus l3) uithoud, is het nu toch echt tijd voor een nieuwe.

Wat ik zoek
-smartphone met touchscreen
-goede kwaliteit camera
-frontcamera
-moet meerdere apps tegelijkertijd kunnen draaien, goed intern geheugen
-liefst geen glazen scherm, ik laat hem nog wel eens stuiteren
-niet te groot, formaat iphone 5s is echt de max
-moet minstens 2 jaar mee kunnen

En dat voor ongeveer 300-400 euro, iemand een idee? :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:10

Jezzi schreef:
Dan meld ik me hier ook maar eens. Ik ben een technische noob en ondanks dat ik het inmiddels al ruim twee jaar met mijn huidige telefoon(LG optimus l3) uithoud, is het nu toch echt tijd voor een nieuwe.

Wat ik zoek
-smartphone met touchscreen
-goede kwaliteit camera
-frontcamera
-moet meerdere apps tegelijkertijd kunnen draaien, goed intern geheugen
-liefst geen glazen scherm, ik laat hem nog wel eens stuiteren
-niet te groot, formaat iphone 5s is echt de max
-moet minstens 2 jaar mee kunnen

En dat voor ongeveer 300-400 euro, iemand een idee? :)

iPhone is alleen wel een glazenscherm maar ik laat mijne ook erg vaak vallen,

iPhone is een hele goede telefoon :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:12

Als ik voor een iphone zou gaan, dan zou ik ook kiezen voor een lifeproof hoesje eromheen. Ik heb echter een lichte voorkeur voor android :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:12

ariannexrich schreef:
Is de samsung s5 geen telefoon voor jou? Mijn schoonmoeder heeft die telefoon ook bij een abbo,

Haar batterij gaat ongeveer 1 tot 2 dagen mee ( tussendoor niet opgeladen)
Camera is er goed
En de telefoon is erg snel

Ja, die staat ook hoog op mijn lijstje! Maarja sinds die slechter ervaringen met samsung :=
Maar bedankt voor de tip, ga me er even verder in verdiepen :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:06

Ik denk idd ook dat de Sammie S5 Plus een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft dan de S6 voor mij op dit moment ben ik bang... :(

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:52

Eindelijk na bijna 2 jaar mag ik weer mijn abonnement verlengen! *\o/* dus heb ik de hulp van mijn liefstallige bokkers nodig! :D

echter kan ik niet kiezen tussen 2 telefoons..

de Samsung S5
en de HTC one M8

De S5 vind ik een voordeel ivm spat water en stof dicht, echter een keer een samsung gehad en het beviel mij toen erg slecht. Ook ben ik meer iphone, HTC en sony gewend waardoor ik de S5 erg plastic vind overdoen.

De Htc heeft niet dat spat water en stof dicht maar vind het toestel zelf wel veel mooier. eerder een HTC gehad en was hier erg tevreden mee! helaas toen verloren met motor rijden..

zijn er bokkers die een van deze 2 hebben en hun ervaring willen delen? en dan echt de voor en tegens van je toestel hoe je hem ervaar?

Andere toestellen zijn ook welkom! echter wil ik liever of eigenlijk helemaal niet bijbetalen. Nu heb ik de sony experia Z1.

Heb wel de voorkeur voor:
Luxe uitstraling
goede camera
liefst een 5 inch scherm (4,8 of 5,1 ook geen probleem)
Gebruik hem vooral voor foto's,filmpjes,FB,internetten enz.

Bedankt alvast voor jullie tips :D

inmiddels ook de Z3 toegevoegd aan mijn lijstje

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:28

Mijn man heeft de m8 en ik de s5.
De m8 vind ik als toestel mooier en er zit een geweldig geluid in. Camera is wat minder.
Over de s5 ben ik heel tevreden. Heeft een goede camera beter dan de m8, maar de uitstraling is wel minder het geluid trouwens ook.
Ik heb voor de s5 gekozen destijds vanwege de camera en de verwisselbare batterij en omdat hij spatwaterdicht is.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:26

Hoi :)

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe telefoon. Momenteel heb ik de Nokia lumia 520 al bijna 1,5 jaar maar hij heeft de laatste tijd wat gebreken. En het aanbod apps is toch ook miniem.

Mijn budget ligt rond de 300 euro, maar hiervoor wil ik wel een telefoon die het wat langer uithoudt, zou er toch graag meer dan 2 jaar mee verder kunnen.
Verder wat eisen:
- max. 1 keer per dag opladen
- moet wat spelletjes kunnen spelen
- snapchat, swarm, fb,... gebruik ik veel

Ik heb al gekeken naar de oneplus one (gaat mijn voorkeur momenteel naar), huawei p7 en samsung Galaxy mini

Hebben jullie nog andere suggesties?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:31

Mijn S5 is binnen! Durf alleen nog niet mijn simkaart te wisselen, omdat er nog interviews op mijn iPhone staan en het wel makkelijk werkt i.c.m. het uittypen op de laptop. Er wordt toch nog een nieuwe simkaart achteraan gestuurd.

Ik heb niet zoveel verstand van telefoons, maar als je bijvoorbeeld een iPhone gewend bent, dan is de Sony Z3 toch wel een achteruitgang voor wat betreft gebruiksgemak. Daarom heb ik uiteindelijk de S5 gekozen. Mijn ervaring met een Samsung telefoon was ook niet al te best, maar mijn laptops van de afgelopen jaren bevallen erg goed, dus ik heb er vertrouwen in dat Samsung zich sterk ontwikkeld heeft als merk.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:37

Sony Z3 doet niks onder dan de S5 ;) Ja er zit geen vingerafdrukscanner op, nouja wat maakt dat uit, niks. Maar de specificaties zijn hetzelfde. De sony heeft zelfs een betere camera. Dus snap niet waarom de Sony een achteruitgang zou zijn, gebruiksgemak is namelijk hetzelfde als bij de samsung.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:37

Heb je de gewone S5 of de S5 Plus?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:30

ElineBungle schreef:
Hoi :)

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe telefoon. Momenteel heb ik de Nokia lumia 520 al bijna 1,5 jaar maar hij heeft de laatste tijd wat gebreken. En het aanbod apps is toch ook miniem.

Mijn budget ligt rond de 300 euro, maar hiervoor wil ik wel een telefoon die het wat langer uithoudt, zou er toch graag meer dan 2 jaar mee verder kunnen.
Verder wat eisen:
- max. 1 keer per dag opladen
- moet wat spelletjes kunnen spelen
- snapchat, swarm, fb,... gebruik ik veel

Ik heb al gekeken naar de oneplus one (gaat mijn voorkeur momenteel naar), huawei p7 en samsung Galaxy mini

Hebben jullie nog andere suggesties?

Een OnePlus One is wel garantie voor een enorme accuduur, en heeft absoluut de beste prijs / kwaliteit verhouding.