Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Veriye schreef:Hier zit de kruipruimte dicht en moet je van twee kanten erin. Wij wouden vloerisolatie, maar dan moet de vloer eruit, en de houtvloer een gat inzagenhij was echt goed bezig. Wij hebben een keldertje, dus die man van de bouwkundige keuring zei dat wij de muren in de gaten moeten houden. Als die vochtig zijn/worden dan moet die kruipruimte toch even nagekeken worden.
pandour4evuh schreef:Ik heb hier meegelezen en ook echt gekeken naar het overbieden etc.
Wij hebben donderdag een bod uitgebracht op een woning en ik kan met trots zeggen dat het bod geaccepteerd is. Wel 5% moeten overbieden en we waren nog geeneens het hoogste bod.
Wat wij hebben gedaan wat de kopers over de streep trok is er echt een motivatie bijgedaan. Wij hebben iets verteld over ons zelf maar ook over de financiering van het huis. Hoeveel eigen geld en hoeveel hypotheek en verder dat wij het inprincipe een hypotheek op 1 salaris af zouden kunnen sluiten.
De makelaar vertelde ook dat dit hetgeen was wat de kopers uiteindelijk voor ons liet kiezen omdat we een gemotiveerde keuze voor het bedrag met alvast een blik op de financiering.
Nu moeten wij in allerijl van alles regelen. we hadden namelijk nooit verwacht dat het 1e huis wat wij zouden bezichtigen / op zouden bieden dat dit hem zou worden.
Veriye schreef:Het is een vochtprobleem in die zin dat de balken van de scandinavische blokhut in de aarde staan en nu continue vochtig zijn en er aan de binnenkant schimmel groei is aan het hout. En dit op den duur de last van de rest van het huisje niet meer kan dragen.
Hier kan ik dus geen leer lageren en werken.
Ik heb nu geen idee waar ik mijn spullen kwijt moet (rest van het huis is maar 70m2).
ElSea schreef:Vervelende verhalen! Mijn moeder had een paar dagen geleden geboden op een appartement in Amersfoort, hadden de kopers gewoon verzwegen dat er betonrot in het gebouw zater zou binnen 8 jaar een rekening aankomen van 15.000 euro, pér appartement. Dit kwamen wij te weten omdat mijn vriend een kennis heeft wonen in dat complex. Koop zat gelukkig nog in de bedenktijd dus m'n moeder heeft het afgeblazen. Wat een gekken lopen er ook op de wereld rond.
Charlotte446 schreef:ElSea schreef:Vervelende verhalen! Mijn moeder had een paar dagen geleden geboden op een appartement in Amersfoort, hadden de kopers gewoon verzwegen dat er betonrot in het gebouw zater zou binnen 8 jaar een rekening aankomen van 15.000 euro, pér appartement. Dit kwamen wij te weten omdat mijn vriend een kennis heeft wonen in dat complex. Koop zat gelukkig nog in de bedenktijd dus m'n moeder heeft het afgeblazen. Wat een gekken lopen er ook op de wereld rond.
Dan vraag ik me af wat voor makelaar dat wasDie horen alles toch eerlijk te vertellen?
Charlotte446 schreef:ElSea schreef:Vervelende verhalen! Mijn moeder had een paar dagen geleden geboden op een appartement in Amersfoort, hadden de kopers gewoon verzwegen dat er betonrot in het gebouw zater zou binnen 8 jaar een rekening aankomen van 15.000 euro, pér appartement. Dit kwamen wij te weten omdat mijn vriend een kennis heeft wonen in dat complex. Koop zat gelukkig nog in de bedenktijd dus m'n moeder heeft het afgeblazen. Wat een gekken lopen er ook op de wereld rond.
Dan vraag ik me af wat voor makelaar dat wasDie horen alles toch eerlijk te vertellen? Bij ons huidige huis en huis wat we gekocht hebben, hebben de verkoopmakelaars heeeeeel wat (minpunten) verteld. Huidige huis bracht eigenlijk alleen positieve verrassingen tijdens het klussen. Nieuwe huis is nog afwachten.
Veriye een lekkende radiator is 1 ding maar een beschadigde vloer is wel heel vervelend. Is het alleen bij de radiator of ook verder getrokken?
Charlotte446 schreef:Veriye een lekkende radiator is 1 ding maar een beschadigde vloer is wel heel vervelend. Is het alleen bij de radiator of ook verder getrokken?