Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veriye

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:30

Hier zit de kruipruimte dicht en moet je van twee kanten erin. Wij wouden vloerisolatie, maar dan moet de vloer eruit, en de houtvloer een gat inzagen 8)7 hij was echt goed bezig. Wij hebben een keldertje, dus die man van de bouwkundige keuring zei dat wij de muren in de gaten moeten houden. Als die vochtig zijn/worden dan moet die kruipruimte toch even nagekeken worden.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:07

Wij hebben na heel lang wachten (Juli-Augustus) groen licht van de bank *\%/*
Overdracht is gelukkig pas halverwege volgend jaar. Nu nog aan de bak in ons eigen huis :P

Balen zeg Veriye... Wat Lief zegt heeft onze makelaar ook gezegd. Vreselijk eigenlijk... Het gaat om nogal wat. Hopelijk kunnen jullie het low budget opknappen.

Gefeliciteerd pandour4evuh! Was dus een geslaagde zet om een motivatie mee te sturen :D

Liex, hopelijk valt het mee in de kruipruimte.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:34

Veriye schreef:
Hier zit de kruipruimte dicht en moet je van twee kanten erin. Wij wouden vloerisolatie, maar dan moet de vloer eruit, en de houtvloer een gat inzagen 8)7 hij was echt goed bezig. Wij hebben een keldertje, dus die man van de bouwkundige keuring zei dat wij de muren in de gaten moeten houden. Als die vochtig zijn/worden dan moet die kruipruimte toch even nagekeken worden.

We hebben geen kruipruimte en willen vloerisolatie en vervolgens vloerverwarming.

Een aannemer moet van de gehele benedenverdieping het beton eruit hakken, vervolgens 30cm afgraven.
Dan isoleren en een nieuwe betonvloer storten.

Een dure en tijdrovende onderneming, maar we willen het huis energie neutraal maken en dit is de enige optie als je niet heel veel warmte via de vloer kwijt wilt raken.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:43

pandour4evuh schreef:
Ik heb hier meegelezen en ook echt gekeken naar het overbieden etc.

Wij hebben donderdag een bod uitgebracht op een woning en ik kan met trots zeggen dat het bod geaccepteerd is. Wel 5% moeten overbieden en we waren nog geeneens het hoogste bod.

Wat wij hebben gedaan wat de kopers over de streep trok is er echt een motivatie bijgedaan. Wij hebben iets verteld over ons zelf maar ook over de financiering van het huis. Hoeveel eigen geld en hoeveel hypotheek en verder dat wij het inprincipe een hypotheek op 1 salaris af zouden kunnen sluiten.

De makelaar vertelde ook dat dit hetgeen was wat de kopers uiteindelijk voor ons liet kiezen omdat we een gemotiveerde keuze voor het bedrag met alvast een blik op de financiering.

Nu moeten wij in allerijl van alles regelen. we hadden namelijk nooit verwacht dat het 1e huis wat wij zouden bezichtigen / op zouden bieden dat dit hem zou worden.

Gefeliciteerd! Wij hebben precies hetzelfde inderdaad, is even veel regelwerk!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:08

Veriye schreef:
Het is een vochtprobleem in die zin dat de balken van de scandinavische blokhut in de aarde staan en nu continue vochtig zijn en er aan de binnenkant schimmel groei is aan het hout. En dit op den duur de last van de rest van het huisje niet meer kan dragen.
Hier kan ik dus geen leer lageren en werken.
Ik heb nu geen idee waar ik mijn spullen kwijt moet (rest van het huis is maar 70m2).

Ugh! -O- Wat vervelend, zeker als dit een van je overwegingen was om de woning te kopen.. Hopelijk kunnen jullie een goede oplossing bedenken!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:10

Bij ons is inmiddels het voorlopig koopcontract getekend en heeft de hypotheekadviseur al een aanvraag gedaan bij een hypotheekverstrekker, waarschijnlijk hebben we deze week het eerste aanbod in huis. Ook is de woning gisteren getaxeerd, dus ik ben benieuwd naar de uitkomsten!

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn:
Spoiler:
https://www.funda.nl/koop/den-bosch/huis-41103276-mariniersstraat-36/

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:22

Ik vrees dat wij er toch voor gaan om het huisje weg te halen en een nieuwe neerzetten. De balkjes zijn op een speciale manier gefreesd.
mijn vader is best handig, maar moet even wachten tot Corona het toelaat dat hij die kant op mag komen vanuit Beieren.

gefeliciteerd CCCCC

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:39

Wat een pech hier zeg!

CCCCC: gefeliciteerd.

Hier lijkt het helaas toch ook iets minder goed te zijn dan verwacht.
Eerst wilde de makelaar alleen onder voorbehoud financiering doen (ik had aangegeven daarnaast niet meer dan 5000,- uit de bouwtechnische keuring te willen als harde eis).
makelaar heeft redelijk lopen drammen want ik kon dan nog altijd onder de financiering uit blablablabla.
Helaas er staat geen gekke henkie op mijn hoofd dus dit blijft gewoon staan.
Nu krijg ik vandaag het voorlopig koopcontract binnen met overdracht half januari terwijl ik heb aangegeven een eigen bedrijf te hebben, hierdoor iets langer nodig heb voor een mogelijke goedkeuring en dat kerst en oud en nieuw er tussen zit dus wilde graag op safe begin feb. aanhouden.
Nu blijkt echter ook veel meer kapot dan men had verteld tijdens de bezichtiging (klein vermoeden dat makelaar niet had verwacht dat ik ook echt een bod zou uitbrengen).
Wc kapot, afzuigkap kapot, lekkage in schuifpui, condensvorming tussen dubbele beglazing enz en als klap op de vuurpijl staat er in het kadaster rapport dat er asbest in bepaalde delen zit.
Morgen er maar weer een belletje aan wagen.....

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:53

Jeetje, wordt je ook niet vrolijk van, van al die berichten.

Ook niet netjes dat ze niet eerlijk zijn geweest met de bezichtiging NoGo. Wat ga je ermee doen? Zou toch wel opgelost moeten worden lijkt mij.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:00

Yipee: vandaag gebeld, overdrachtsdatum word gewijzigd eerder teken ik gewoonweg niet.
Morgen ga ik bellen voor opheldering, mogelijk heeft de makelaar het niet geweten (al betwijfel ik dat want waarom dan zo drammen op de €5000,-).
En even goed nachecken hoe het mbt de asbestregeling zit qua verwijderen voor 2024.
Als ik google raadpleeg zou het mij rond de 30 duizend euro kosten om alles te verwijderen en vervangen en dat vind ik echt veel te veel, dus dan blaas ik zelf de koop af.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:05

Mooi huis heb je gekocht CCCCC. Ziet er allemaal keurig uit :)

NoGo, klinkt maar raar een drammende verkoper. Dat zou onze aan- en verkoopmakelaar nooit doen :=

Is de bouwtechnische keuring al geweest? Kan dat er niet helemaal uit opmaken. Let op dat je er bovenop zit, bij ons hadden er eigenlijk meer kosten in het 1e jaar ‘moeten’ staan. Maar in overleg wilde de keurder dat in het 2e rijtje zetten. Anders hadden we nog minder kunnen lenen.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:05

No go, wat een gedoe ook!
Hopelijk komen jullie uit.

Wij hebben gisteren ook nog wat dingen ontdekt wat niet helemaal goed is. Lekkende radiator waardoor de vloer al beschadigd is en nog wat andere kleine dingen.
Mijn vader komt hier naartoe zodra Corona het toelaat en kunnen wij de blokhut fixen. Voor nu heb ik wat tips van hem gekregen hoe ik de rot kan vertragen, dus dat ga ik gelijk vandaag of morgen aanpakken.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:15

Vervelende verhalen! Mijn moeder had een paar dagen geleden geboden op een appartement in Amersfoort, hadden de kopers gewoon verzwegen dat er betonrot in het gebouw zat :evaw: er zou binnen 8 jaar een rekening aankomen van 15.000 euro, pér appartement. Dit kwamen wij te weten omdat mijn vriend een kennis heeft wonen in dat complex. Koop zat gelukkig nog in de bedenktijd dus m'n moeder heeft het afgeblazen. Wat een gekken lopen er ook op de wereld rond.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:27

ElSea schreef:
Vervelende verhalen! Mijn moeder had een paar dagen geleden geboden op een appartement in Amersfoort, hadden de kopers gewoon verzwegen dat er betonrot in het gebouw zat :evaw: er zou binnen 8 jaar een rekening aankomen van 15.000 euro, pér appartement. Dit kwamen wij te weten omdat mijn vriend een kennis heeft wonen in dat complex. Koop zat gelukkig nog in de bedenktijd dus m'n moeder heeft het afgeblazen. Wat een gekken lopen er ook op de wereld rond.

Dan vraag ik me af wat voor makelaar dat was := Die horen alles toch eerlijk te vertellen? Bij ons huidige huis en huis wat we gekocht hebben, hebben de verkoopmakelaars heeeeeel wat (minpunten) verteld. Huidige huis bracht eigenlijk alleen positieve verrassingen tijdens het klussen. Nieuwe huis is nog afwachten.

Veriye een lekkende radiator is 1 ding maar een beschadigde vloer is wel heel vervelend. Is het alleen bij de radiator of ook verder getrokken?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:38

Charlotte446 schreef:
ElSea schreef:

Dan vraag ik me af wat voor makelaar dat was := Die horen alles toch eerlijk te vertellen?

Als ze het niet weten, dan kunnen ze het ook niet vertellen :)*
Veel makelaars zijn, tja, niet heel erg bouwtechnisch onderlegd zeg maar. En vragen al helemaal niet door.

De verkoper had het trouwens wel moeten melden...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:30

Charlotte446 schreef:
ElSea schreef:

Dan vraag ik me af wat voor makelaar dat was := Die horen alles toch eerlijk te vertellen? Bij ons huidige huis en huis wat we gekocht hebben, hebben de verkoopmakelaars heeeeeel wat (minpunten) verteld. Huidige huis bracht eigenlijk alleen positieve verrassingen tijdens het klussen. Nieuwe huis is nog afwachten.

Veriye een lekkende radiator is 1 ding maar een beschadigde vloer is wel heel vervelend. Is het alleen bij de radiator of ook verder getrokken?

De makelaar gaf aan het zelf niet te weten.. maarja wie weet houdt hij zo zichzelf de hand boven het hoofd?

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:34

Charlotte446 schreef:

Het is nog beperkt op rond de radiator. Dus dat valt mee. Maar wij zijn achtergekomen dat hij ook over de cv ketel niet de waarheid heeft verteld. Hij zei: zondag waren alle deuren en ramen open, dus radiatoor loeide en de afvoer kon het niet meer aan dus lekte hij.
Nou ja kan gebeuren. Heb de vloerbedekking eruit gehaald, want hij was gisteren nog steeds nat en was bang dat de laminaat die eronder war ook beschadigd, want die willen wij houden.
Voor de zekerheid nog een doekje ondergelgd. Kom ik er vandaag, gewoon alles weer nat!
Wij waren er snachts niet en cv stond op 17 graden. Dat noem ik niet loeiend heet draaien...

Dus ja.. Ook hier moet straks een monteur voor komen. Heb het er echt wel beetje gehad...

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:15

@Achterom en elSea, een makelaar hoort een huis goed te bekijken, voor zowel aankoop en verkoop. Bij het zien van schade oid horen ze meer info te vragen bij de verkoper. Die kunnen natuurlijk liegen of het niet weten. Maar volgens mij hoort een makelaar het wel aan te geven en dan adviseren om er met een bouwtechnisch keurder naar te kijken. Dan moet je het daar ook weer mee treffen dat die grondig te werk gaat.

@Veriye, rot zeg dat het weer nat was... Inderdaad rot met een nieuw huis maar het lijkt me slim dat je een monteur langs laat komen. Vocht kan je het beste snel aanpakken.

Hier nu flink aan het klussen geslagen. Nieuwe kamer gaatjes voegen, verven, ondervloer leggen. Wordt nu ineens nog haasten :P Begin Januari komen er mensen kijken. Onze aan/verkoopmakelaar zei in Juli al dat ze een stel voor ons huis had. Die hebben al die tijd op ons gewacht :=

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:18

Jeetje Veriye, wat een pech.
Wat ik mij nou afvraag. Bij een brochure en bij het (voorlopig)koopcontract zit toch altijd een lijst van zaken en een vragenlijst.
In de vragenlijst staat bijvoorbeeld of er ramen lek zijn, er asbest aanwezig is en of er lekkages zijn enz..
Heb je deze niet ontvangen of hebben de mensen daarin gelogen?
Want als ze jou dus opzettelijk mislijdt hebben dan zou ik daar toch een zaak van maken.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:46

Stonden er inderdaad geen lekkages in vermeld. Heb het extra nog eens bijgepakt.

Druk bezig dus Charlotte :D

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:48

Veriye schreef:
Stonden er inderdaad geen lekkages in vermeld. Heb het extra nog eens bijgepakt.

Dan zou ik het er niet bij laten zitten en ze aansprakelijk stellen.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:52

Veriye schreef:

Mits het niet (nog) ergens (anders) in kleine lettertjes staat zou ik er ook zeker iets mee doen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:59

Veriye dat is wel extra zuur zeg!

Bij mij was het door de verkoper niet verteld en stonden alle gebreken dus wel in de lijst, met uitzondering van de asbest die stond op onbekend.
(Als ik de gebreken vooraf had geweten had ik niet eens een bod gedaan)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:13

Heb je rechts bijstand?

Daar is inderdaad die lijst voor en als je dit al direct merkt met het betrekken van de woning zou ik het zeker op gaan pakken!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:16

Ik baal er ook van. Denk als ik dat van de blokhut had geweten hadden wij ook geen bod gedaan. Of wel een stuk lager.
Maar goed. Is nu niet anders.

Wij hebben nu ook rechtsbijstand. Wij gaan het even voorleggen. 2