Klopt inderdaad.
Het zit zo: je mag maximaal de getaxeerde waarde + 1% lenen.
Als jou bod op het huis de getaxeerde waarde is krijg je 1% van de getaxeerde waarde voor het bouwdepot. Als jou bod boven de getaxeerde waarde zit heb je geen bouwdepot en zal je in het ergste geval zelf geld in moeten leggen.
Als jou bod 5000 euro onder de getaxeerde waarde zit kan je die 5000 euro + 1% voor het bouwdepot gebruiken.
2 jaar na het afsluiten van je hypotheek kijkt de bank naar wat je gebruikt hebt voor het bouwdepot. Dat wat je niet hebt gebruikt kan je of terug storten voor de bank of gebruiken voor de aflossing. Let wel op, niet elke bank staat toe dat je het depot mag gebruiken om boete vrij af te lossen.
Maar in principe geeft terug geven aan de bank waardoor je hypotheek om laag gaat hezelfde effect als boetevrij aflossen.
Overigens sturen wij niks naar de verstrekker toe, dat verzorgt onze adviseur

Wij hoeven alleen aan te geven waarvoor wij het geld gebruiken. Als ze er om vragen, dan pas hoeven wij bonnetjes in te sturen.
Rode plafonds heb ik ook al gezien.
En ik heb ook al een keer ene huis gezien waar alles rood en zwart was. Zwarte houten vloer, rode muren + plafond, zelfs de keuken en de badkamer waren in de stijl. Leek wel een bordeel
Of een mintgroene badkamer en keuken

Vandaag is mijn manager weer op kantoor dus dan gaan we rond de tafel zitten om het over de intentie verklaring te hebben

Best nerveus voor.