[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:25

Haha ik voel me hier ook altijd zo een enorme domoor. Ben echt een leek hierin. Maar dat hebben vast meer mensen bij een eerste koophuis.

Soortgelijke huizen worden imo voor +- 3 ton verkocht. Dus dat sluit wel aan bij mijn gedachten.

Thanks voor de tip!

Achterom

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:32

Dan meteen nog een andere tip: wees bij zo'n woning kritisch over de manier waarop het opgeknapt is. Vaak is het doel om dit zo goedkoop mogelijk te doen, om zoveel mogelijk winst te maken. Dat zie je bijvoorbeeld aan een goedkope keuken die ze dan geplaatst hebben, of dat ze de installatie bij de meterkast wel erg simpel hebben gehouden. Of zoals bij een kennis van mij bleek: bedrading niet vervangen, waardoor er brand in de keuken ontstond (met dat huis was trouwens nog veel meer mis, zo waren er bijvoorbeeld geen voorzetwanden voor de steens muren geplaatst, waardoor het hartstikke vochtig was in huis).
Ik zou er in zo'n geval niet over twijfelen om een bouwkundige mee te nemen, mocht je een tweede bezichtiging gaan doen ;)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:35

Thanks Wendy.

Gelukkig is mijn broer erg technisch en die gaat zeker mee. Hij knapt zelf zijn huis zeer zorgvuldig en met precisie op. Een bouwkundige keuring lijkt me sowieso een noodzaak toch. Maar inderdaad je moet niet willen dat je daar overheen hebt gekeken.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:57

pmarena schreef:
Ligt er geen grond omheen? Dan kun je nog uitzoeken of die bij te kopen is :)

Zo op de foto's te zien is dat van de buren. Er zit wel wat grond bij maar dat is imo het minimum van wat ik in gedachten heb, hoop toch altijd op meer. Al ben ik wel blij dat er weer een nieuwe woning op funda is gezet.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:47

Nou toch weer spannend hier, elke keer als we kijkers hebben gehad vind ik dat spannend.
Volgens de buurvrouw (de échte buurvrouw :P ) waren de kijkers best lang geweest, vooral een tijd buiten. Ze hadden ook zelf een makelaar bij zich.
In huis kun je niet zien dat ze er hebben gekeken en ze waren toch met z'n vijven geweest. Man, vrouw, kind en 2 makelaars dus. Nou ja, die makelaar van ons die belt nooit direct terug dus is het maar weer afwachten.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:15

Pfff, spannend sym, precies of je zit in een soap serie :P

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:34

Spannend Sym!!!
Fingers crossed for you.

Vandaag naar de makelaar geweest voor het nieuwbouwhuis.
Alles zeer goed uitgelegd door de makelaar.
We hebben de knoop doorgehakt en we gaan ervoor *\o/* *\o/*
Morgen naar de hypotheker waar onze hypotheek loopt om alles door te spreken.
Hypotheek weten we al dat we die mee kunnen nemen naar de nieuwe woning.
Maar omdat het een nog te bouwen huis is moet die herzien worden.
Als het goed is volgende week tekenen voor het voorlopige koopcontract.
Kan niet wachten tot ze beginnen met de bouw!!!!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:15

Wat leuk lovemyhorse!

Kijkers vind ik altijd spannend... :) Mijn huis is weer schoon en ruikt weer fris, ben best weer een tijd aan de poets geweest vanmiddag. Morgen mag ik van mezelf een dagje van het mooie weer genieten.

Loess, gewoon naar een bouwkundige keuring vragen, misschien is die wel gedaan. En inderdaad iemand meenemen met verstand van zaken. En soms moet je ook niet bang zijn om een wat lager bod te doen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:18

Ik duim voor je Sym!

Wat leuk lovemyhorse, spannend zeker of niet? Hoeveel huizen moeten verkocht zijn voordat ze beginnen met bouwen?

Ik ben net met mijn vriend door zijn huis geweest, beneden valt het allemaal erg mee; paar plintjes zitten los, een kapje van een lichtschakelaar mist en een buitenhoek van een muur in de hal is niet helemaal netjes meer. Ben alleen aan het denken wat we met dat laatste kunnen doen, op de muren in de hal zit glasvliesbehang en op de muren in het trapgat zit ander behang. Dat is op die hoek niet netjes afgewerkt en het glasvlies laat dus iets los. Mijn vriend zei een hoekprofiel erop, maar ik zou me als koper afvragen waarom er een hoekprofiel op zit :o
De trap is nu nog donkerbruin, maar die willen we roomwit maken zodat het allemaal lichter oogt.
Boven is er nog flink wat schilderwerk, zijn slaapkamer is helemaal zwart en één van de andere slaapkamers is ook niet helemaal netjes in de verf. Ook twijfel ik of ik de kozijnen en deuren nog wil schilderen, die zijn nu ecru/grijs en dat oogt imo niet zo fris. Maar ik wacht eerst even af hoe het eruit ziet als de muren gesausd zijn.
Zaterdag ga ik de slaapkamers doen, ben erg benieuwd naar het resultaat :D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 00:06

Jeetje dat is wel echt een naar verhaal Sym -O- Wat kunnen verkeerde buren je woonplezier toch vergallen... Ik hoop echt dat de kijkers van vanmiddag iets opleveren!

Lmh spannend zeg, leuk dat jullie de knoop hebben doorgehakt!

Liezel klinkt als een aardig projectje maar wel te doen. Deuren verven klinkt als een goed plan, maar misschien staat het met witte muren niet zo gek. In de hal sauzen is geen optie? Dan kun je met wat stucwerk & verf zo'n hoekprofiel netjes wegwerken.

Wij hebben een bod op ons huis! *\o/* En echt een mooi openingsbod, dus hebben een tegenbod gedaan wat gelijk als eindbod staat. Huis staat nl behoorlijk scherp in de markt, dus was niet heel veel onderhandelingsruimte. Opleveren over 4 maanden. Koper heeft nu tot vrijdag om erop te reageren. Maar hoop/denk wel dat we eruit komen, zijn aankoopmakelaar had ook gezegd dat het een hele reële prijs is die we ervoor willen hebben. Dus spannend :):)

Net ook bij een huis wezen kijken, spreekt mij wel aan. alleen omgekeerde van die waar we vorige week geweest zijn, beneden prachtige ruimte, boven best klein. Voor mij zou het wel een optie kunnen zijn denk, het is ook prachtig afgewerkt, zouden er niks meer aan hoeven doen. Maar willen nog een paar andere huizen bekijken, lief heeft er nog beetje twijfels bij vanwege de grootte boven dus we gaan lekker verder met kijken.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 00:18

Gefeliciteerd Tamara!!

Hihi Liselot, zwarte muren... ja lijkt me verstandig daar wat aan te veranderen. Daar kijken mensen echt niet doorheen.

Ik ben er inmiddels achter dat de kijkers van vandaag inderdaad de mensen met de koopgarant woning waren, dus dat biedt perspectief! Man heeft klussenbedrijf dus kan alles in huis zelf doen.
Ooohhhww wat hoop ik dat we binnenkort een bod krijgen! duimen, duimen, duimen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 00:21

Gefeliciteerd met het bod! Nu hopen dat het allemaal doorgaat, spannend zeg!!

Oehh Sym dat klinkt goed zeg!!

De deuren wacht ik iig nog even mee, ligt er ook een beetje aan hoe het staat als de rest gedaan is. Al scheelt het maar 1 pot verf en een dagje werk, dus wat dat betreft valt het nog wel mee. Maar ja, als ik de deuren doe moeten de kozijnen ook :')
Die zwarte muren zijn idd wel heel heftig, gelukkig snapt vriendlief ook dat een huis er voor de verkoop zo neutraal mogelijk uit moet zien :)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 07:51

Gefeliciteerd Tamara!!!

Sym,super positief dus!!!Hoop echt dat jullie het nu verkocht krijgen aan die mensen.

Bij ons gaan ze bouwen als er van de 5 woningen(4 twee-kappers en 1 vrijstaande) er 4 verkocht zijn.
Ik moet dus vandaag naar de hypotheker om alles door te nemen en dan moet de hypotheker ff contact opnemen met de makelaar dat het financiele plaatje bij ons rond is.
Dan kunnen wij volgende week woensdag tekenen en onze toekomstige buren zijn ook al bezig met het financiele plaatje maar die komen er volgens de makelaar ook wel uit(hebben geld gekregen van de ouders en schoonouders).
Dus als zij ook getekend hebben dan duurt het nog 8 weken en dan gaat de schop in de grond!!!
Dat zou dus zijn ergens eind mei/begin juni dat ze beginnen.

Maar ik moet dan nog ff het één en ander uitzoeken ivm inschrijven in de gemeente waar we gaan wonen.
Weet namelijk niet of ik dan een postbusadres op mag geven.
De kids gaan bij mn ouders logeren in de periode van de bouw en ik en mn man gaan zolang bij mn broertje in.
Dat moet ik ff navragen of dat wel mag van de gemeente.
Ik kan moeilijk het adres waar we komen wonen doorgeven als woonadres want daar staat nog geen huis.

Wel gelukkig dat de woningmarkt aan begint te trekken voor iedereen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:37

Poeh...dan hoop ik helemaal voor je dat er niet al te veel vertragingen zullen komen, want in het gunstigste geval een half jaar bij iemand anders inwonen ( := ) en als gezin uit elkaar getrokken zijn....dat is nogal wat....

Sym: hopelijk krijg je op zijn minst een bod, ik duim voor je :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:03

@lovemyhorse: en hoeveel zijn er nu al verkocht dan? Jullie handelen wel snel zeg :j
@sym: ik duim voor je :)
@tamara: goed bezig! Fijn dat het meteen zo'n realistisch bod is :)
@liselot: zo neutraal mogelijk hoeft ook niet per se hoor, maar zwarte muren zijn idd wel heel heftig :') Laat de ruimte ook niet lekker uit komen, lijkt me :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:18

Goed nieuws Tamara!! :D

Lmh hoop dat ze er snel aan beginnen want gezin uit elkaar trekken lijkt me ook niet ideaal

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:18

Nou, dus die mensen willen hier serieus verder mee en wilden ook het weiland en het bosje bijkopen, dat had ik dan weer niet verwacht. Alleen hebben die mensen waarschijnlijk geen idee van de landbouwgrond prijs hier want het is bod is echt veel en veel te laag. Dat zou er op neer komen dat ik het weiland zou verkopen voor een kwart van de prijs wat wij er voor betaald hebben. Dat we er op inleveren, ok, maar geen 75%.
Dus nu maar afwachten, het was niet direct een bod, maar meer in een gesprek zo van we zitten daar aan te denken voor alles. Mijn makelaar heeft gezegd dat het te weinig was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:20

Wat voor prijs per m2 hebben ze nu in gedachten dan...?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:27

Nou moet je me geen moeilijke vragen gaan stellen om dat om te gaan rekenen.... volgens mij komt het neer op 1.50 euro per m2.......

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:41

Zo dan.. Dat zou wel een heel goede deal voor hen zijn :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:43

Dat is natuurlijk wel heel belachelijk inderdaad....dat kan toch niemand met goed fatsoen verwachten dat iemand daar in gaat trappen :P

Minder dan 4-5 euro de m2 voor fatsoenlijk land is toch wel een beetje een belediging.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:43

Mwah... veel mensen denken niet zo he? Die denken niet in vierkante meters, maar in een totaalprijs voor het geheel.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:46

Wendy schreef:
Mwah... veel mensen denken niet zo he? Die denken niet in vierkante meters, maar in een totaalprijs voor het geheel.

Dat was ook het idee van deze mensen. Totaalprijs voor het geheel inderdaad. Maar dan nog dan zouden ze het weiland echt voor een schijntje bij willen kopen en dat gaan we niet doen. Maar als ze het graag willen hebben komen ze heus wel met een beter bod :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:46

spannend sym, ik blijf duimen!!!!

inderdaad, dat is nogal wat LMH, bij familie inwonen. hoe oud zijn je kinderen? ik hoop dat de bouw snel en zonder problemen zal gaan.

wat fijn Tamara, succes!! dat gaat heel snel zeg.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:47

maar toch sym, het is een opening! hartstikke fijn hoor!! ik hoop dat jullie er uit komen!>