Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magootie

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:23

Ik heb de Z3 Compact en is nog in nieuwstaat! Een paar keer laten vallen maar geen kras te bekennen! ;)
Vind hem erg fijn in gebruik, ook veel fijner dan de Iphone die ik in mijn omgeving regelmatig in handen heb ;) (zowel de 5S al de 6)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:07

Hallow!
Ik ben op zoek naar een nieuwe mobiel..
Budget ligt onder de 150 euro. (of er net iets boven als de mobiel echt erg goed is)

Nu loop ik rond met een samsung Young die ik denk alweer een hele tijd heb. Helaas is hij twee keer plat op de tegels gevallen waarbij de onderkant van mijn scherm wit-gestreept is :') Ook heeft hij weleens kuren de laatste tijd, haha!

Omdat ik nu een bijbaantje heb, en ik mijn eerste loon over een maandje ontvang ben ik opzoek naar een nieuwe mobiel!

Ik wil geen samsung meer, omdat dat echt een budgettelefoon is, wat ook wel te merken is, haha! Een betere camera zou erg fijn zijn, want ik ben verzot van foto's maken. 4G hoeft niet persé want ik heb aan wifi genoeg, haha! Zelf zat ik al wat aan nokia te denken, ook omdat deze telefoons redelijk val-bestendig zijn :P

Wie heeft leuke suggesties? Ben zelf niet erg bekend met telefoons, dus vandaar dat ik hier even vraag. Dan is het mogelijk makkelijker om een keus te maken.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:18

Een wat ouder Sony model als je voor een camera kiest ...
LG raad ik je af qua budgettelefoon.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:16

Honor 3C :D

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 00:32

LG L Bello! absolute aanrader. koste me 160 volgensmij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:27

Ik ga even googlen! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:14

Samsung galaxy s4 mini?
Ja, is Samsung, maar fijn ding, lange accuduur en heb m al 10x laten stuiteren en mn scherm is nog heel!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:43

Motorola Moto G is ook een aanrader. Wel iets duurder als 150 denk ik ( geloof 160 euro )

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:05

Ik wil graag een nieuwe telefoon, het liefst een samsung, omdat ik dat nu ook heb en opzich goed werkt, alleen de telefoon begint nu aan zijn derde jaar en word er niet beter van.
Mijn oog viel op een S4, maar de Grand prime vond ik er ook wel goed uitzien en qua prijs ook beter :)

Wat raden jullie aan?

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:25

Ik meld me hier ook (helaas) weer!

Tijdens carnaval zijn zowel mijn Samsung Galaxy A5 als Iphone 5 gestolen.
(Heel erg dom om met twee telefoons uit te gaan)

M'n A5 had ik nog geen maand, echt zonde. Mijn Iphone had ik bijna 2 jaar, maar als nog baal ik gigantisch dat ik die ook kwijt ben.
Ik had tijdelijk een Samsung Core ll, alleen hiervan ging de camera kapot na wel geteld 1 foto te hebben gemaakt. Dus nu heb ik even een oude Nokia Lumia 520, volgens mij, van mijn broertje. Opzich even wennen, maar helemaal geen verkeerd toestel!
Joaltijd, misschien is dit iets voor jou? Hij zit uit mijn hoofd rond de €100,-

Gelukkig krijg ik geld terug van de verzekering en dan wil ik weer opzoek naar een nieuwe telefoon.
Ik zit momenteel erg te twijfelen tussen de Sony Z3 en de Iphone 5s.
Ik heb altijd Iphone gehad, en ik vind dat die verre weg de mooiste foto's maken. Dat is ook de reden waarom ik geen Galaxy A5 meer neem. Verder vind ik het besturingssysteem erg fijn, zeker omdat ik ook een Ipad heb.
Nu vraag ik me dus alleen af hoe de camera is van de Z3?
Is dit vergelijkbaar met een Iphone camera? En hoe is het besturingssysteem?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:57

magootie schreef:
Ik heb de Z3 Compact en is nog in nieuwstaat! Een paar keer laten vallen maar geen kras te bekennen! ;)
Vind hem erg fijn in gebruik, ook veel fijner dan de Iphone die ik in mijn omgeving regelmatig in handen heb ;) (zowel de 5S al de 6)

Heb er toch maar een gekocht. Heb nog een paar vraagjes. Heb je er ook een screenprotector op en ook op de achterkant of heb je een hoesje? En hoe laad jij de telefoon op. Met bijgeleverde lader of met zo'n speciale magnetische? Ik ben namelijk bang dat het klepje van de usb-aansluiting anders gauw "lam" wordt of valt dat wel mee?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:31

@josie, Sony Z3 zou ik kiezen, niet zozeer omdat ik hem nu zelf heb maar een vriend van mij heeft de iphone5 en hij wil graag een andere, Iphone moet je liggen. De camera van de Z3 is echt vele malen beter in kwaliteit en kleuren + de telefoon is sneller in internet en het besturingssysteem is heel makkelijk en soepel + loopt minder vaak vast.

Daarbij komt ook dat het scherm gewoon groter is wat ik persoonlijk fijner vind

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:36

Met de camera heb ik een keer een test gedaan tussen Iphone5/OnePlusOne en de Z3.
Alle telefoons maakte een foto van een dop met ribbeltjes, zelfde positie van de camera + focus.
De Iphone eindigde onderaan en de Z3 met vlag en wimpel bovenaan.
Ook met inzoomen blijft de foto mooi en de foto is gewoon erg scherp en dus is de focus erg goed.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:42

Wat raden jullie aan Iphone 5S, of Samsung Galaxy S4/5. Heb nu Samsung S4. Redelijk fijne mobiel, alleen de laatste tijd vreselijk irritant, toetsenbord dat steeds vast loopt, batterij snel leeg, opladers die het niet meer doen op mijn mobiel, en bij anderen wel...

Andere mobiele telefoons zijn ook welkom, maar zit erg te twijfelen want het word echt weer tijd voor een nieuwe!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:03

XiiaaooNaa schreef:
Met de camera heb ik een keer een test gedaan tussen Iphone5/OnePlusOne en de Z3.
Alle telefoons maakte een foto van een dop met ribbeltjes, zelfde positie van de camera + focus.
De Iphone eindigde onderaan en de Z3 met vlag en wimpel bovenaan.
Ook met inzoomen blijft de foto mooi en de foto is gewoon erg scherp en dus is de focus erg goed.

Even een vraagje - hoe laad je de telefoon op? Met de micro-usb achter het klepje of met een magnetische lader?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:10

Micro USB :)
Gewoon niet ruw met het klepje omgaan en alles gaat gewoon goed en het klepje blijft goed :)

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 04:16

Ik ben op zoek naar een compacte smartphone (die nog in je broekzak past ;) ) Wie heeft tips voor mij want zie nu vooral van die grote toestellen ... ?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:12

Thirteen schreef:
Ik ben op zoek naar een compacte smartphone (die nog in je broekzak past ;) ) Wie heeft tips voor mij want zie nu vooral van die grote toestellen ... ?

Sony Xperia Z3 compact :)
Of een samsung mini model...

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:56

Pff ik weet het even niet.. Ik heb vorig jaar maart/april heb ik een samsung galaxy core gekocht, waar ik nog steeds heel blij mee ben. Nou heb ik hem vandaag vrij hard laten vallen en zit er een enorme barst in en doet touchscreen het niet meer. Eerst dacht ik meteen; repareren! Mijn vader denkt dat het rond de 100 euro gaat kosten, maar dat is dus niet zeker. Nu zit ik op het internet te kijken en dan denk ik, waarom dan niet gewoon een nieuwe kopen..
Wat vinden jullie, nieuwe telefoon kopen of toch laten repareren?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:09

Ligt eraan hoe fijn jij hem vind en of hij dingen niet kan die telefoons nu wel zouden kunnen ...
telefoons zijn vrij duur...de nieuwere...dus ik zou hem denk ik gewoon laten repareren

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:50

Thirteen schreef:

S4 mini? Past in broekzak!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:37

Nu is de Sammie S6 uit en ben ik eigenlijk een beetje teleurgesteld in Samsung... -O- Ik had gewoon weer losse accu, SD kaartje en spatwaterdicht verwacht net als de S5. En dan die prijs... -O- Als de S6 nou spatwaterdicht was, SD kaartje en losse accu had ik nog best die 700 euro er voor over gehad... :=

Ik mag dit voorjaar mijn abonnement verlengen en wil eigenlijk gewoon weer een Sammie. Ik heb nu een S4 en had hiervoor een S2.

http://www.androidplanet.nl/nieuws/gala ... tc-one-m9/

Mijn dilemma is wat ik nu wil gaan nemen. Toch gewoon de S6, misschien een S5 Plus? Misschien een HTC One M9 die wel geheugenkaartje heeft... En anders maar even wachten op de Oneplus Two, Sony Experia Z4 en nieuwe Nexus 5?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:11

Als je abonnement goede voorwaarden heeft en je huidige toestel nog goed is zou je een paar maanden kunnen wachten en je abonnement door laten lopen.

Ik zou de OnePlus Two voorlopig even links laten liggen, dit omdat er niets over bekend is, misschien ergens in April, en als hij komt de beschikbaarheid beperkt is.

Een nieuwe Nexus 5 snap ik even niet, de opvolger is al uit, de Nexus 6.

De Sony Xperia Z4 ben ik wel benieuwd naar, maar deze ronde dit jaar is voor nu gewonnen door HTC denk ik, ondanks dat ze geen vingerafdruk scanner, draadloos opladen etc hebben lijken ze wel een bijzonder solide en mooi (persoonlijk) toestel neer te hebben gezet.

De user interface, Sense, ziet er ook gewoon zeer professioneel uit in tegenstelling tot het kinderspeelgoed software, Samsung Touchwiz, wat op de Galaxy toestellen staat.

Van Sony mag je aannemen dat deze wat dichter bij Stock Android zit, en is wat lichter Dan de rest.

Stiekem ben ik ook wel benieuwd naar een nieuwe LG toestel, de G3 is er nu wel even en LG heeft laten zien mooie devices neer te kunnen zetten.

Wat uitbreidbaar geheugen betreft, heb je echt meer dan 25GB nodig? Mijn OnePlus One heeft 64GB (55GB totaal beschikbaar) en ik heb nog 45GB resterend.

Overigens, de reden waarom mensen een verwisselbare accu willen hebben bij een toestel als de S6, M9 of andere begrijp ik niet zo heel goed. Je wilt hem na 3 jaar kunnen vervangen? Of wil je de batterij eruit kunnen halen indien het toestel vastloopt?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:19

Samsung touchwiz is steeds lichter en er staan ook steeds minder apps al standaard op tenzij je een bijeen provider kiest.