[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:51

Schiet lekker op, Destino! Hebben jullie veel hulp?

Even een vraag aan de woningbezitters hier: hebben jullie een arbeidsongeschiktheidsverzekering/maandlastbeschermer afgesloten?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:55

@Idefix: hopelijk verloopt alles volgens plan en kunnen jullie gauw lekker aan jullie droomhuis bouwen!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:21

Imre: Heb ik niet gedaan. Is toch wel een forse premie in verhouding met je verzekerde bedrag. Ik wer in de verzekeringen en heb besloten het niet te doen. We houden een buffer achter en mocht ik mijn baan kwijt raken kan ik altijd in de kassen hier gaan werken, mocht ik even nog geen andere baan hebben (woon in het westland).

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:26

Imre, wij hebben het ook niet gedaan, is best wel een dure premie inderdaad..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:56

Ja, dat vind ik dus ook. Bovendien zitten wij lang niet aan onze max wat hypotheek betreft en redden we het wat maandlasten betreft wel een tijdje als er inkomensdaling is.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:45

Imre schreef:
Ja, dat vind ik dus ook. Bovendien zitten wij lang niet aan onze max wat hypotheek betreft en redden we het wat maandlasten betreft wel een tijdje als er inkomensdaling is.

Dat hadden wij dus ook.. En als je dan kijkt wat voor een dure verzekering het is..
Als dat echt ter sprake komt kun je altijd nog kijken hoe je het eventueel op gaat lossen, misschien wat lichter werk of parttime.
Of je zou helemaal 100% arbeidsongeschikt moeten worden..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:16

Al een tijdje in de meeleesmodus:
Ik heb die verzekering ook niet afgesloten. Arbeidsongeschiktheidsverzekering heb ik via mijn werkgever ( sec. Arbeidsvoorwaarde) en zit op ong. 40% van mijn max. Hypotheek.. als ik het echt niet zou redden, kan ik altijd nog bij mijn ouders terecht.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:11

Je arbeidsongeschiktheid is inderdaad ook vaak bij je werkgever geregeld...

Wij zitten wel aan de bovenkant van het hypobedrag zeg maar... maar wij hebben dit als jonge mensen gekocht met de toekomst voor ons en meer salaris. Jammer genoeg was de norm ineens sterk aangepast waardoor we dus aan de bovenkant kwamen.. anders zaten we er ook nog een stukje onder... Maar ach, je weet nooit hoe het gaat en we hebben nu een huis gekocht voor de toekomst en zouden we nooit meer hoeven te verhuizen..

Ieder zijn eigen keus toch?

Wij hebben donderdag ons bed gekocht en vant weekend gaan we de meubels bestellen! Daar gaat al ons zuurverdiende geld haha..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:18

hey dames eindelijk weer een teken van leven. we hebben eindelijk internet en zal later vanavond of anders de komende dagen bijlezen en een update plaatsen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 23:14

@Pashon: heb je een beetje snel internet, daar?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:08

Lekker Pashon, dat jullie al internet hebben!

Wij gaan nog steeds wel snel, wel wat minder omdat we het nu alleen savonds doen..
Van t weekend even een foto-update!
We zijn nu bezig met de lijmresten van de trap afhalen met een soort fohn, gaat supergoed! Daarna opschuren en misschien maandag even in de grondverf zetten.
De kozijnen op de 3 slaapkamers zijn geplamuurd, afgekit en opgeschuurd dus die gaan vandaag in de grondverf. Alle plinten beneden zijn eraf :D .
Verder is de loodgieter bezig met de leidingen in de badkamer omleggen, 18 juni worden de muren aangesmeerd in de badkamer dus dan moet hij klaar zijn.
Van het weekend verder met het badkamerraampje schuren, het kozijn op zolder schuren en radiatoren schoonmaken en schuren. :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:34

Goed bezig, Destino! Dat fohn-ding, heb je daar een naam/merk van? Wij moeten ook vloerbedekking en dus lijmresten van de trap gaan halen, dit klinkt als een handig apparaat! :D Ben benieuwd naar foto's!

Wij krijgen over 3 weken de sleutel! Gaat snel! :):)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:45

avaluna, internet is hier net zo snel als dat het bij ons in nederland was. mag niet klagen dus.

imre wij hebben gewoon de slijptol op de trap gehad en bij de duitse gamma (toom) speciale dingetjes ervoor gehaald. voor de rest werkte niet bij ons.

zal later vandaag even grotendeels bijlezen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:10

Imre, geen idee ik heb hem van mijn vaders werk, zal vanavond even voor je kijken! Het lijkt op een grote boor, alleen zit er dan aan het uiteinde zo'n grote rond blaasding.
Zal anders wel even googelen voor je! :D

3 weekjes nog maar! :D

Wij hadden ook allerlei dingen geprobeerd, maar je beschadigt met veel dingen heel je trap. Van die lijmverwijderaar werkte ook niet.. Dit werkt dus supergoed, gaat best wel snel en je krijgt geen beschadigingen! :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:19

Het is een elektrische verfafbrander waarmee we het doen :P
Het ziet er zo uit: Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:22

Handig dat ie ook op lijmresten werkt! Ik ga het onthouden.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:33

Is goed!
Ik hoop dat ik morgenochtend de andere helft van de trap af heb dan kunnen we gaan schuren :D !

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:11

Hoe staat het verder met de rest qua sleutelsontvangen, klussen, zoektochten enzo?

Sorry had beloofd bij te lezen, maar kan me er niet echt toe zetten. Zijn momenteel met zoveel dingen bezig dat ik afentoe blij ben dat ik even kan niksen :o
Zal zo snel mogelijk bij lezen, weet niet of het gaat lukken nu met pinksteren voor de deur, maar doe mijn best.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:18

@Texas: gefeliciteerd met je verjaardag!

Hier (onbedoeld) een rustig dagje, daar waren we toch wel aan toe, blijkt.
Weilanden zijn zo goed als af en dat is hartstikke fijn, durf ze alleen de nachten nog niet buiten te laten, want er staat echt veel te veel gras :o .

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:23

Zou ik ook niet durven hoor. Straks heb je alles hoefbevangen. Hihi, of passen ze niet meer door het hek omdat ze zo bol zijn. :)) Die van mij krijgen 2x per dag een strookje gras bij. Mijn oudje wordt al dik als ie naar gras kijkt, die moet echt niet op een volle wei.

Ik heb vandaag 20 verhuisdozen van een kennis gekregen! Helemaal geweldig! Zij is net verhuisd, kwam mooi uit! Zelf hebben we ook al het een en ander aan dozen verzameld. We gaan vanavond beginnen met wat dingen in te pakken die we toch niet zoveel gebruiken.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:04

Avaluna: Thanks!

Ik heb vandaag weer een hoop voor het huis/uitzet gekregen en wat centjes dus die gaan we maar besteden aan een stofzuiger en een strijkijzer :D Wij zijn afgelopen woensdag voor t eerst in het huis geweest na de koop zeg maar... Was wel weer erg leuk. Dan zit je daar op de bank en denk je, over een paar manden zijn onze meubels hier en zitten wij op onze bank!! Zaterdag de meubels besteld.. dus nu alleen de badkamer en de vloeren nog!

Imre: Dat is lekker dat je zoveel dozen heb gekregen. Bij mij zit ook alles in dozen, dat zijn al me uitzet spullen. Wij wonen beide namelijk nog thuis (zijn 24 en 25)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:19

Lekker Texas, weet je al een beetje wat je wilt qua badkamer?
En wat voor meubels heb je besteld?
Wow Imre, dat is lekker! 20 dozen, daar kan je al veel in doen!

Van mijn kant even een foto-update van wat we gisteren gedaan hebben.
We kwamen op het idee om de bruine zolder wit te gaan verven, omdat het er nu zo donker is. Met wit wordt het een stuk lichter!

Afbeelding
Hier was ik begonnen met verven

Afbeelding
Spaanplaat zuigt wel heel erg, dus het moet wel een tweede keer.
Maar, ik vind het wel een verbetering!

Afbeelding
Op het kleine kamertje zit al glasvliesbehang :D .
Even een voor-foto: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7486_n.jpg

Afbeelding
De badkamer, hij wordt zaterdag aangesmeerd, volgende week maandag wordt de vloer gestort, volgende week dinsdag gaat de douchebak erin en volgende week zaterdag wordt er getegeld :D .
Een voorfoto: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3499_n.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:33

Wij krijgen vanmiddag de sleutel van ons (huur)appartementje!
Ik heb er zin in!

Dan kunnen we gaan behangen, verven, vloer leggen en inrichten!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:43

Zo lekker aan het klussen zeg!

Bij ons schiet het niet op, oude huis van me vriend zijn broertje gaat erin wonen.
Maar de hypotheek krijgt hij niet in ze eentje, dus mijn schoonouders moeten weer daarbij helpen.
Mijn schoonvader heeft een lijstje gemaakt hoe het nu verder in ze werk gaat:

hypotheek Molenwiek(huis van mijn schoonouders)
offerte ontvangen
offerte ondertekenen en retourneren
akkoord verstrekker verwacht in week 13-17jun
passeren akte verwacht in week 13-17jun
middelen beschikbaar verwacht in week 20-24jun

hypotheek Maansteen(ouderlijk huis vriend)
offerte ontvangen
voldoen aan voorwaarden aanvullende stukken in week 13-17jun
offerte ondertekenen en retourneren na middelen beschikbaar Molenwiek
passeren akte 1e week juli
middelen beschikbaar 2e week juli
aflossing Obvion 2e week juli

hypotheek Hoofdweg(ons nieuwe huis)
mondelinge overeenstemming Rabo
offerte ontvangen 2e week juli
voldoen aan voorwaarden 2e week juli
offerte ondertekenen en retourneren 3e week juli
passeren akte 1-aug

Dan heb je dus 1 augustus het passeren van de akte, en 2 augustus sleuteloverdracht, in mijn ogen nooit haalbaar. maar we zullen zien!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:26

steffey staan je schoonouders nou voor 2 huizen garant? En dan hun eigen huis nog? Jeetje dat lijkt me best een zware lats!

Destino de zolder knapt er inderdaad van op, moest even goed kijken bij de 2e foto (geloof ik) die heb je vanuit het trapgat geschoten. en glasvezel dat prikt zo enorm, wij hebben echt weken last van onze armen gehad van dat geprik.