Fun-da deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:38

Charaz schreef:
Zonde, ik zou er een bouwkundige naar laten kijken en dan beslissen.

Dat inderdaad, die kan vaak we aangeven of de fundering goed is en waardoor de scheuren worden zijn ontstaan.

Aan de andere kant, als je twijfelt over een huis en er geen vertrouwen in hebt dan niet doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:45

Marjolein schreef:
Charaz schreef:
Zonde, ik zou er een bouwkundige naar laten kijken en dan beslissen.

Dat inderdaad, die kan vaak we aangeven of de fundering goed is en waardoor de scheuren worden zijn ontstaan.

Aan de andere kant, als je twijfelt over een huis en er geen vertrouwen in hebt dan niet doen.

Precies. Bij twijfel niet inhalen.

Ik zou er niet direct van onder de indruk zijn, maar ik kan over uitgebreide bouwkundige skills beschikken in mijn familie. Als dit HET ideale huis zou zijn, zou ik dat dus in de groep gooien.

Maar heb je dat niet, is het helemaal niet gek dat je erop afhaakt.
Want die bouwkundige kan wel zeggen dat het losloopt als je zus of zo aanpakt, maar dat hoeft die bouwkundige niet te betalen en trek je zo'n toko uit elkaar, kun je van alles tegen komen. Ik snap heel goed dat je dat risico niet wil/durft te nemen.

Die "help mijn man is klusser gevallen" zijn toch met regelmaat hierop terug te voeren.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:52

ikke schreef:
EllyC schreef:
https://www.funda.nl/detail/koop/wernho ... /43629380/
Gister na de Connemara keuring in Belgie alvast even bij dit huis gaan kijken. We reden er toch bijna langs op te terugweg.
De afspraak voor komende week kunnen we afzeggen. Wat een enge scheuren zitten er in dit huis in elke gevel.
Stel je gaat het intern moderniseren, schuur plat/heftig renoveren ook 1 serieuze scheur), wei is maanlandschap, dan ben je paar ton verder en heb je nog een huis met scheuren.

Maandag kijken bij een klein huis met veel land in Zeeland. Maar ook hier staan ze voor in de rij.

Nah, eng zijn die scheuren niet; zijn zettingsscheuren van de aanbouw. De grote vraag is of dat eenmalig was/is.

Dit zijn echt funderingproblemen en geen zettingscheuren van de aanbouw. Huis lijk doormidden te zakken. Zal best nog jaren kunneen blijven staan zo maar is het dan waard om er paar ton in te steken

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:54

Cayenne schreef:
De scheur met name aan de bovenkant van het huis vind ik wel ernstig idd.
Maar ik zou hier ook een bouwkundige goed naar laten kijken. Misschien valt het mee?

Heb er zelf ook genoeg verstand van dat ik hier geen bouwkundige voor nodig heb. Die bij het raam linksboven vind ik niet het probleem maar wel in het midden van linker EN rechtergevel.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:32

moonsparkle schreef:
Ik ben ook een beetje op zoek, ik kijk elke dag wat er nieuw op Funda komt :') we hebben geen haast gelukkig, maar zodra we iets zien wat echt geschikt is ja dan moet je je wel haasten gezien eigenlijk alles nu wel snel verkocht wordt.
Het bovenstaande huis waren we ook tegengekomen maar daarvan zei ik ook gelijk dat ik het niet aan zou durven met die scheuren :o daarnaast wil ik ook vanuit huis kunnen wandelen, dus niet een huis aan een lange rechte weg tenzij er heel dichtbij bossen/parken zijn

Bij dit huis is een kilometer ofzo aan de Krochtenweg een aardig bos/natuurgebied. We mantrailen daar soms. Maar dan moet je idd wel eerst langs de wegen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 11:57

Happinez schreef:

Jaaaa droomplek! Je rijdt vanaf daar zo het Dwingelderveld op, echt een prachtige omgeving.

Het ontbreken van de bak is wel heel jammer ja, daar is de gemeente geloof ik ook niet heel meewerkend in helaas. Maar om lekker het bos in te gaan is de plek echt fantastisch.

(ik meld me ook weer eens, lang geleden)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 21:27

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 21:31

miccamaaike schreef:
Happinez schreef:

Jaaaa droomplek! Je rijdt vanaf daar zo het Dwingelderveld op, echt een prachtige omgeving.

Het ontbreken van de bak is wel heel jammer ja, daar is de gemeente geloof ik ook niet heel meewerkend in helaas. Maar om lekker het bos in te gaan is de plek echt fantastisch.

(ik meld me ook weer eens, lang geleden)

:oo :~

Caesar

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 11:52

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 12:45

Caesar schreef:
Geen idee wat ze voor dit plekje vragen; maar met nieuwbouw zit je er heerlijk:

https://www.funda.nl/detail/89091852

Nieuwbouw?
douchen naast de vriezer is niet je ding zeg maar?
Likje verf

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 12:50

Dat je het moet strippen is logisch, maar nieuwbouw?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:09

Locatie is geschikt voor amoveren en nieuwbouw vrijstaand object of algehele renovatie c.q. aanpassing aan de eisen van deze tijd.

Dit staat in de tekst, dus het wordt als optie geopperd

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:14

Evelyne79 schreef:
Locatie is geschikt voor amoveren en nieuwbouw vrijstaand object of algehele renovatie c.q. aanpassing aan de eisen van deze tijd.

Dit staat in de tekst, dus het wordt als optie geopperd

En dan alles vol zonnepanelen leggen en dan bij ons komen klagen dat ze steeds uitschakelen _O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:15

Verhullend taalgebruik. Amoveren ipv platgooien _O-

Maar ja, platgooien is een stuk goedkoper, je kunt renoveren wat je wilt, maar qua isolatie en comfort qua je nooit op niveau 2025 komen. En het is toch wel lekker als je lage stookkosten hebt. Om van de rest maar te zwijgen, zoals een lekker ruime badkamer, en een paar slaapkamers. Omdat nou allemaal in een steensmuur veldschuur te gaan maken is ook zo wat.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:51

Ik vind het huisje ook niet heel bijzonder, ik zou denk ik ook voor slopen een nieuwbouw gaan. Hoewel ik het wel een heel smal kavel vind.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:34

Ik vind het ook maar een rare smalle kavel vlak aan de weg. Geen mooie plek :n

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:39

Dat achterliggende stuk MAURIK M 1017 hoort er ook bij, dan is het niet meer smal

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:51

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:57

Moet dat nu een hoge hak voorstellen :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:57

Een schoen met een hoge hak, zo te zien, ja.

Wel mijn soort huis hoor, wauw!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:06

DuoPenotti schreef:
Dat achterliggende stuk MAURIK M 1017 hoort er ook bij, dan is het niet meer smal

Ehm, die percelen zijn gescheiden door een Secondaire watergang van het Waterschap (WSRL) waar je een onderhoudsplicht op hebt (staat niks van in de tekst) en die je dus niet zomaar dicht kunt storten, pal naast kunt bouwen of een brug overheen kunt leggen.
https://wsrivierenland.maps.arcgis.com/ ... 743e81300e

Er ligt geen gas voor de deur (zie de olietank op foto 4 en de oliekachels op de begane grond).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:16

Er ligt een brugje over.
Hoe breed dat precies is weet ik niet. Maar voldoende voor vee zo te zien.

Geen gas zou ik niet als probleem zien

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:43

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:54

prompter schreef:
Cayenne schreef:

Dit bad valt voor mij uit de toon, maar verder vind ik het een erg leuk huis met aansprekende inrichting :)

Ik vind het sfeervol, maar als ik 2,3 miljoen euro te besteden had ging ik nooit daar zitten. Dan zijn er zoveel andere pareltjes te koop voor dat geld. Met meer grond en vrijer uitzicht etc.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 20:02

Dat was ook mijn gedachte. In welk scenario gaat iemand hier 2,3 mln aan uitgeven?? Maar goed. Ik snap sowieso al niet veel meer van de huizenprijzen tegenwoordig…