Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Wij hebben een jaar of 2 geleden airco's geplaatst voor verkoeling. Het verwarmen ermee is wel fijn als in dat ze je huis snel op temperatuur hebben. Wij letten bij aankoop van apparatuur altijd op het geluidsniveau, want ik heb een hekel aan gepiep, gezoem en andere herrie. Van de Daikin units ervaar ik geen last, het is geen vervelend geluid vind ik
Alleen tja vloerverwarming is en blijft veel lekkerder, als je voeten lekker warm zijn voelt dat gewoon super comfortabel en het is wel zo lekker om helemaal onderaan te beginnen gezien warmte opstijgt. Ik hoef geen warm hoofd, warme voeten is véél lekkerder
Vind verwarming via de airco wel veel lekkerder dan van radiatoren, verwarmen de ruimte beter / egaler.
CynthiaV schreef:De temperatuur van het water wat door je vloer gaat kun je instellen, wij hebben toch echt wel warme voeten met onze hybride warmtepomp. Alleen de radiatoren boven zijn niet zo warm meer, maar die staan toch altijd op vorststand.
CynthiaV schreef:@IMANDRA mijn man zegt dat het wel moet kunnen, alle warmtepompen kunnen het water verwarmen tot 50 graden. Van mij hoef je er verder niks mee hoor is alleen maar een tip.
JenniferU schreef:Meer mensen problemen met de budgetenergie app? Hij geeft nu opeens een verschil van 800€ in ons jaarbalans. Gister nog +1459 nu +649. Stalgenoot heeft t ook maqr kleiner verschil (+700 en nu +400)
IMANDRA schreef:CynthiaV schreef:@IMANDRA mijn man zegt dat het wel moet kunnen, alle warmtepompen kunnen het water verwarmen tot 50 graden. Van mij hoef je er verder niks mee hoor is alleen maar een tip.
Ik vatte het niet aanvallend op! Sorry als het wel zo overkwam. En haha ja de warmtepomp zal het wel kunnen maar volgens de begeleider was het type vloerverwarming speciaal! Moet zeggen dat ik nu wel ga twijfelen. Weet 100% zeker dat de project begeleider dat destijds zo heeft gezegd (en onze vloeren voelen koud-ish aan) maar zie het in de documentatie niet staan. De vloerverwarming en het systeem eromheen is van Uponor (smart s verdeler, comfort plus leidingen, Uponor smatrix pulse systeem, T-166 thermostaat). Warmtepomp is alterra WZSV - een Brine/water-warmtepomp. Mocht dat je man iets zeggen
(mijn nieuwsgierigheid is gewekt xD)
Hoe dan ook is het voor ons prima; mis de warme voeten verder niet.
@jennifer: geen budget energie, sorry! Wij zitten bij Vandebron.
JenniferU schreef:Meer mensen problemen met de budgetenergie app? Hij geeft nu opeens een verschil van 800€ in ons jaarbalans. Gister nog +1459 nu +649. Stalgenoot heeft t ook maqr kleiner verschil (+700 en nu +400)
Dees schreef:verootjoo schreef:Hier bevallen de dynamische tarieven ook goed. Nu al een paar dagen onder de euro per kuub voor gas.
Vergeet de bijkomende kosten niet