Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kosseh schreef:Blijf het altijd wel grappig vinden hoe het verschilt per regio wat als duur gezien wordt.
Onder de 3 ton staat hier soweiso niks. Ook geen 1 slaapkamer appartement.
Edit: op dit moment wel 1 (299.000 voor 48m2. €180 pm servicekosten en energie laber E)
3 ton voor een rijtjes woning, ookal heb je geen privacy zou ik gelijk voor tekeken! Dat zou echt een super goed deal zijn.
Goedkoopste rijtjes huis hier is €495.000 voor 100m2 met een tuintje van 15m2. Energie label D.
Rest gaat al gauw richting de 6ton
Deze kwam er vorige week op en vind ik zelf aan de lage kant geprijst. Zou het huis wel willen, helaas alleen toch echt 2 ton te veel...
https://www.funda.nl/koop/zandvoort/hui ... nepweg-32/
Toch maar weer hopen dat de hoofdprijs van de staats op koningsdag op m'n lot valt, haha.
kosseh schreef:Balen Lotte_Wessel! Hopelijk komt er binnenkort weer iets wat jullie aantrekt.
Menino, wat een schattig huisje in Leiden! Zo iets zou ik evt ook wel leuk vinden, beter dan een appartement van de zelfde grote.
Word soms toch wel echt verleidelijk om naar de andere kant van Nederland te verhuizen. Groningen of regio Zuid Limburg ofzo. Jaloers op de prijzen daar.
Als alleen verdiener lukt het bijna nergens meer. Alleen daarom zoek ik naar een vriend haha, liefst een die al een huis heeftMisschien toch maar een keer tinder aan zetten als ik in die gebieden ben haha.
Baal vaak ook wel dat ik geen MBO heb gedaan. Dan had ik in 2014 klaar geweest en 2015 iets kunnen kopen (laagste punt van de markt). Maar het was verstandig om door te studeren..
Even een vraagje. Ik zat te kijken naar een berekening die ik met een hypotheek adviseur heb gemaakt hoeveel ik mag lenen en welk maand bedrag daar bij hoort.
Wat is dat onwijs hoog!! Maandbedrag zou ongeveer 65% van m'n netto loon zijn, dat zou ik dan al kwijt zijn aan alleen hypotheek. Alle andere vasten lasten komen er nog bij, dat is toch niet te doen?
Is het bij jullie ook zo hoog? Of niet maximaal geleend ofzo?
Rodevlinder schreef:Wij gaan morgen een huis bezichtigen van een huis die nog niet te koop staan. Gewoon met de bewoners ook. Vind het best spannend! Ik weet dat er veel animo voor het huis is en na de meivakantie worden er foto's gemaakt en officieel in de verkoop gezet, maar wij mogen morgen dus alvast kijken en wie weet komt het niet eens zo ver dat het huis op Funda komt.
Wel heel toevallig dat mijn moeder morgen ook een bezichtiging heeft bij een huis wat ook nog niet te koop staat, foto's worden ook pas volgende week gemaakt.
Maakt het alleen wat lastiger om een bod uit te brengen, heeft het überhaupt zin om onder de vraagprijs te bieden bij een huis wat nog te koop gaat komen?!
chevax schreef:Wel eens aan Zeeuws-Vlaanderen gedacht? Hier zijn de prijzen tov de rest van het land echt laag. En laat ik nu nét toevallig een geweldig huis te koop hebben, hahaha.
Zonder gekheid: donderdag gaan we kijken naar het nieuwe huis dat we op het oog hebben.
En het huis waarmee we voor de zomer bezig waren en waarvan we eigenlijk het koopcontract zouden tekenen (ging niet door door steeds veranderende voorwaarden) is inmiddels 2x in prijs gezakt en staat nu voor minder dan 4t te koop. Een dubbel pand, prachtig. Snap niet dat dat niet wordt verkocht.
@Menino: ja, dat geld voor nog gen 50m2, bizar!
Hè Lotte, wat vervelend voor jullie zeg. Nou ja, op naar het volgende maar weer.
kosseh schreef:Even een vraagje. Ik zat te kijken naar een berekening die ik met een hypotheek adviseur heb gemaakt hoeveel ik mag lenen en welk maand bedrag daar bij hoort.
Wat is dat onwijs hoog!! Maandbedrag zou ongeveer 65% van m'n netto loon zijn, dat zou ik dan al kwijt zijn aan alleen hypotheek. Alle andere vasten lasten komen er nog bij, dat is toch niet te doen?
Is het bij jullie ook zo hoog? Of niet maximaal geleend ofzo?
Scum schreef:@Rodevlinder; als je nou echt verliefd bent op dat huis, kun je dan niet vragen wat er nodig is om het niet op Funda te laten komen?
Rodevlinder schreef:Scum schreef:@Rodevlinder; als je nou echt verliefd bent op dat huis, kun je dan niet vragen wat er nodig is om het niet op Funda te laten komen?
Ik sprak haar gisteren even en ze zei dat ze door nog 5 mensen was benaderd om te komen kijken, maar dat ze geen zin had om de hele tijd zelf mensen rond te leiden dus dat wij de enige waren en na de meivakantie de fotograaf komt, maar als wij er uit komen komt het huis niet op Funda.
Echter is de vraagprijs heel realistisch en ik ben bang dat een taxatie niet veel hoger zal uitkomen, dus dat wil ik er eigenlijk ook niet aan uitgeven om wellicht ooit met een grote restschuld te zitten.
Vraagprijs voor het huis is 599.000, wij dachten eigenlijk om 595.000 te bieden, en aangezien het huis niet bij de makelaar komt betalen hun alleen wat opstartkosten en geen courtage dus houden ze er meer aan over dan wanneer iemand via de makelaar de vraagprijs biedt.
_San87_ schreef:chevax schreef:Wel eens aan Zeeuws-Vlaanderen gedacht? Hier zijn de prijzen tov de rest van het land echt laag. En laat ik nu nét toevallig een geweldig huis te koop hebben, hahaha.
Zonder gekheid: donderdag gaan we kijken naar het nieuwe huis dat we op het oog hebben.
En het huis waarmee we voor de zomer bezig waren en waarvan we eigenlijk het koopcontract zouden tekenen (ging niet door door steeds veranderende voorwaarden) is inmiddels 2x in prijs gezakt en staat nu voor minder dan 4t te koop. Een dubbel pand, prachtig. Snap niet dat dat niet wordt verkocht.
@Menino: ja, dat geld voor nog gen 50m2, bizar!
Hè Lotte, wat vervelend voor jullie zeg. Nou ja, op naar het volgende maar weer.
Moet je niet in Cadzand willen wonen.
Rodevlinder schreef:Scum schreef:@Rodevlinder; als je nou echt verliefd bent op dat huis, kun je dan niet vragen wat er nodig is om het niet op Funda te laten komen?
Ik sprak haar gisteren even en ze zei dat ze door nog 5 mensen was benaderd om te komen kijken, maar dat ze geen zin had om de hele tijd zelf mensen rond te leiden dus dat wij de enige waren en na de meivakantie de fotograaf komt, maar als wij er uit komen komt het huis niet op Funda.
Echter is de vraagprijs heel realistisch en ik ben bang dat een taxatie niet veel hoger zal uitkomen, dus dat wil ik er eigenlijk ook niet aan uitgeven om wellicht ooit met een grote restschuld te zitten.
Vraagprijs voor het huis is 599.000, wij dachten eigenlijk om 595.000 te bieden, en aangezien het huis niet bij de makelaar komt betalen hun alleen wat opstartkosten en geen courtage dus houden ze er meer aan over dan wanneer iemand via de makelaar de vraagprijs biedt.
Achterom schreef:Rodevlinder schreef:
Heel eerlijk? Ik zou als verkoper dan gewoon de boel op Funda zetten.