Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42018
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 21:49

Oh wat supermooi <3. De paarse kleur vind ik echt fantastisch mooi.

Malenka

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 22:13

Wat een ontzettend geslaagde verbouwing. En helemaal gelijk met de verdere invulling. Je komt vanzelf de juiste dingen tegen waar je echt iets mee hebt.

noviceh

Berichten: 4829
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 23:03

Oh wauw, jij hebt echt een heel tof huis Jildau <3

Jildau

Berichten: 9439
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 07:56

_San87_ schreef:
Oh wat supermooi <3. De paarse kleur vind ik echt fantastisch mooi.


In de woonkamer heb ik mild plum gebruikt en in de gang full plum. Beide van Flexa.

Bedankt!! <3 Het was even afzien maar we zijn zo blij nu!

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 07:59

Prachtig Jildau!

Ceetje_bokt
Berichten: 5205
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 08:07

Wat zijn er weer prachtige foto’s voorbij gekomen. Mooie sferen Jildau en San! <3 ik ben vooral groot fan van de houten trap van Jildau. Is dit een volledig nieuwe trap en uit massief hout? Lijkt me wel daar het zichtbare stukje in de wc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42018
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 08:09

Jildau schreef:
_San87_ schreef:
Oh wat supermooi <3. De paarse kleur vind ik echt fantastisch mooi.


In de woonkamer heb ik mild plum gebruikt en in de gang full plum. Beide van Flexa.

Bedankt!! <3 Het was even afzien maar we zijn zo blij nu!

Heel mooi :j.

Je trap vind ik ook prachtig. Doet me denken aan de eikenhouten trap die mijn ouders in hun huis hadden. Die was naadloos, zo mooi.

Jildau

Berichten: 9439
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:30

Ceetje_bokt schreef:
Wat zijn er weer prachtige foto’s voorbij gekomen. Mooie sferen Jildau en San! <3 ik ben vooral groot fan van de houten trap van Jildau. Is dit een volledig nieuwe trap en uit massief hout? Lijkt me wel daar het zichtbare stukje in de wc.


Ja het is een volledig nieuwe trap van eikenhout. Alleen de zwarte stalen leuning moet nog komen. De vorige trap was sowieso zeer nodig aan vervanging toe - maar stond ook op een andere plek. Eind september begint de verbouwing van de bovenverdieping en dat komt totaal niet lekker uit met hoe de trap boven uit kwam. Dus de trap is verplaatst en besloten dat ie dan lekker prominent in het zicht zou komen. En op deze manier kon de wc er mooi onder. Straks in het najaar komt er boven aan twee kanten een halfhoog muurtje omheen zodat het een beetje open blijft. De andere twee zijden worden hoge muren want daar komt de badkamer en washok achter.

x_Ilse_x

Berichten: 694
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 09:50

Stille meelezer komt even het topic binnenvallen met een vraag..

Wij zouden voor de warmte en akoestiek in huis gordijnen willen plaatsen aan de wand bij de achterdeur. Nu loopt het plafond daar een stukje schuin en zijn we op zoek naar een goede manier om de gordijnen op te hangen. Misschien heeft één van jullie hier ervaring mee of ideeën voor? Het schuine plafond is zo’n 14cm, dus dan zouden ze een flink stuk van de wand komen als we de rails aan het plafond bevestigen. Anders zouden we met een roede moeten werken vanaf de muur, maar we hebben dus liever een rails. Wat zouden jullie doen?
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42018
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:02

Kun je geen schuine lat/hoekprofiel aan het schuine deel van de muur bevestigen en aan de onderkant van de lat een rails hangen?

Moet je wel mooi vinden natuurlijk.

flooooo
Berichten: 2569
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:16

_San87_ schreef:
Ik had een financiële meevaller, dus ik heb een Brabantia Bo Bin gekocht <3.

Die wil ik al ZÓ lang, haha. Een metallic gold met twee vakken.


Deze moest ik googlen maar ik wist niet dat er ook mooie prullenbakken bestaan! Verder eens met dat jou huis zo uit een magazine lijkt weggelopen, prachtig! <3
Wendy ik vind de kleur groen ook heel erg mooi, heel warm!
Jildau ook een heerlijk warm huis, heel mooi!

Ik ben het eens met kleur toevoegen, ik hou van kleur. Hier wordt de keuken groen en de bank blauw, ben heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Nu zoek ik nog een kleur voor op de muren. We hebben witte plinten en schuifdeuren dus ik wil geen wit, maar wat wel? Gezien de hoeveelheid kleur in huis wil ik iets lichts. Tot nu toe is singing sand de favoriet. Misschien heeft iemand nog tips?

x_Ilse_x

Berichten: 694
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:40

_San87_ schreef:
Kun je geen schuine lat/hoekprofiel aan het schuine deel van de muur bevestigen en aan de onderkant van de lat een rails hangen?

Moet je wel mooi vinden natuurlijk.

Ook een optie! Ik ga er eens naar kijken, dank je.

DubbelFun

Berichten: 88950
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:59

Je hebt speciale roedes die zijn afgeschuind
Afbeelding

Mri

Berichten: 15323
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 11:03

Maar als je met een rails wil werken dan kan je toch ook een rails aan een muurbeugel doen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42018
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:40

flooooo schreef:
_San87_ schreef:
Ik had een financiële meevaller, dus ik heb een Brabantia Bo Bin gekocht <3.

Die wil ik al ZÓ lang, haha. Een metallic gold met twee vakken.


Deze moest ik googlen maar ik wist niet dat er ook mooie prullenbakken bestaan! Verder eens met dat jou huis zo uit een magazine lijkt weggelopen, prachtig! <3
Wendy ik vind de kleur groen ook heel erg mooi, heel warm!
Jildau ook een heerlijk warm huis, heel mooi!

Ik ben het eens met kleur toevoegen, ik hou van kleur. Hier wordt de keuken groen en de bank blauw, ben heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Nu zoek ik nog een kleur voor op de muren. We hebben witte plinten en schuifdeuren dus ik wil geen wit, maar wat wel? Gezien de hoeveelheid kleur in huis wil ik iets lichts. Tot nu toe is singing sand de favoriet. Misschien heeft iemand nog tips?

Ja mooi zijn ze he <3. Er zijn meerdere stijlen en kleuren. En de pootjes kun je verstellen zodat de prullenbak altijd stabiel staat.

Ik ben er nog steeds enorm blij mee. En dank je wel voor je compliment <3.

Singing sand ken ik niet, maar gezien de naam zal het een zandkleur zijn, dat staat sowieso al gaaf bij groen en blauw :j.

Flying_Angel

Berichten: 15749
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:50

flooooo schreef:
_San87_ schreef:
Ik had een financiële meevaller, dus ik heb een Brabantia Bo Bin gekocht <3.

Die wil ik al ZÓ lang, haha. Een metallic gold met twee vakken.


Deze moest ik googlen maar ik wist niet dat er ook mooie prullenbakken bestaan! Verder eens met dat jou huis zo uit een magazine lijkt weggelopen, prachtig! <3
Wendy ik vind de kleur groen ook heel erg mooi, heel warm!
Jildau ook een heerlijk warm huis, heel mooi!

Ik ben het eens met kleur toevoegen, ik hou van kleur. Hier wordt de keuken groen en de bank blauw, ben heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Nu zoek ik nog een kleur voor op de muren. We hebben witte plinten en schuifdeuren dus ik wil geen wit, maar wat wel? Gezien de hoeveelheid kleur in huis wil ik iets lichts. Tot nu toe is singing sand de favoriet. Misschien heeft iemand nog tips?

Wij hebben singin sand op de muur! Let wel dat het echt heel anders uitpakt, in ons huis lijkt het overdag gewoon wit :+

kosseh

Berichten: 2629
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 15:44

Singing Sand, samen met intuitive, heb ik ook op de muur. Soms lijkt het wel wit idd. Maar met witte konijnen of plinten ernaast zie je duidelijk verschil.

Wel vind ik de roze ondertoon soms erg omhoog komen. Ik heb en schuin dak tegen over me met rode dakpannen. Daar schijnt sochtends de zon op, dat zorgt wel erg voor een roze/rode gloed over de kleur.

x_Ilse_x

Berichten: 694
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 15:18

Mri schreef:
Maar als je met een rails wil werken dan kan je toch ook een rails aan een muurbeugel doen?

Dit kwam ik nu ook tegen inderdaad, ook een goede optie. Dat valt niet zo op als de gordijnen er toch voor hangen.

DubbelFun schreef:
Je hebt speciale roedes die zijn afgeschuind
[ Afbeelding ]

Dank je! Ik heb weer even genoeg inspiratie. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42018
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:54

Ik heb nieuwe lakens en ik vind het zo mooi staan met de roze muur <3. (Twijfel nu wel om de witte muur ook roze te maken, mijn vriend ziet me aankomen :=...)

Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5293
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:03

Heel mooi! <3

Sowieso heerlijke styling bij jou overal... Hier is het echt wel een beetje kaal en saai. Zeker de slaapkamer :x wordt tijd om daar ook eens in te investeren...

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:36

Hier ook eentje met een saaie slaapkamer die een opknapbeurt nodig heeft ja.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42018
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:44

MuSLi schreef:
Heel mooi! <3

Sowieso heerlijke styling bij jou overal... Hier is het echt wel een beetje kaal en saai. Zeker de slaapkamer :x wordt tijd om daar ook eens in te investeren...

Thanks <3. Ik word daar blij van, mooie spulletjes, waarvan ook sommige met betekenis, of zelf gemaakt.

Met slim inrichten en wat creativiteit hoeft t ook de hoofdprijs niet te kosten :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42018
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 11:10

Ik heb de hele ochtend aan mijn gordijnen lopen sleutelen want ik was toch niet tevreden met hoe ze hingen. Uiteindelijk 30 cm breedte van beide gordijnen gehaald, en nu zijn ze imo perfect <3 :

Afbeelding

Afbeelding

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 21:26

We hebben net besloten om de keuken als eerste te doen…die is net zo oud als het huis, van 1986.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42018
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 13:27

Weet je al wat je zou willen, Karijn?

Afbeelding
Ik ben een beetje aan t DIY'en geslagen. Ik had mijn oog al een poosje op de papaverbladeren, ik houd van klaprozen <3.

Er zat een stalen voet onder die vrij groot/breed was. Die heb ik vervangen voor mooie geleefde eikenhouten voeten waardoor ze mooi op de schouw kunnen staan :D.