Pfff hectisch schema Varekaj

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Die benzineprijzen zijn echt niet grappig. Ik heb nog wel het geluk dat ik op een kwartiertje rijden van de grens met Duitsland woon. Ik betaalde zaterdag 1,719. En zag langs de snelweg zelfs 2,19 staan![]()
Voor energie ben ik ook duur uit. Mijn contract loopt deze maand af, dus ik ga naar variabel. Dat wordt nog minder stoken.
Varekaj schreef:Op 26/3 kan je een testrit aanvragen met een Polestar bij ons in de buurt. Uiteraard had ik net mijn plannen gewijzigd van Eventing op zondag naar jumping, en die is op zaterdagdus dat wordt alsnog helaas niks vrees ik.
Gisteren nog over gehad met vriend, als de prijzen voor stroom en gas blijven stijgen door de oorlog in Rusland, dan zetten wij de verwarming helemaal laag (op 15 ofzo) en wordt het elke dag dikke truien of met dekentjes op de bank. En een dikkere dons op bed, al verwarmen we de slaapkamer nu ook nooit.
Ik douche sowieso al wat kouder dan hij, denk dat dat voor hem de grootste aanpassing zal zijn![]()
Vrijdagavond ga ik uit eten met mijn nieuwe collega's, zaterdag kapper en zondag op cross-training. Hoe fijn de dingen ook zijn om naar uit te kijken, hoe pijnlijk ik het ook vind voor mijn portemonnee. En dat is iets wat ik goed vind! Vroeger dacht ik "als ik er maar van kan genieten", en dat doe ik nog steeds, maar het toont wel aan dat ik er een stuk bewuster mee ben beginnen omgaan
Suzanne F. schreef:Oh nee, Rusland is toch Oekraïne binnengevallen. Dat gaat nog meer problemen geven voor de brandstof en de gasprijzen. En voor de boodschappen. Voor alles dus…![]()
Ik ga een elektrische scooter kopen denk ik. Maar ja dan nog, al die boodschappen kunnen daar ook niet op. En naar mijn werk kan wel maar dan ben ik echt lang onderweg….
PSvanLot schreef:Varekaj schreef:Op 26/3 kan je een testrit aanvragen met een Polestar bij ons in de buurt. Uiteraard had ik net mijn plannen gewijzigd van Eventing op zondag naar jumping, en die is op zaterdagdus dat wordt alsnog helaas niks vrees ik.
Gisteren nog over gehad met vriend, als de prijzen voor stroom en gas blijven stijgen door de oorlog in Rusland, dan zetten wij de verwarming helemaal laag (op 15 ofzo) en wordt het elke dag dikke truien of met dekentjes op de bank. En een dikkere dons op bed, al verwarmen we de slaapkamer nu ook nooit.
Ik douche sowieso al wat kouder dan hij, denk dat dat voor hem de grootste aanpassing zal zijn![]()
Vrijdagavond ga ik uit eten met mijn nieuwe collega's, zaterdag kapper en zondag op cross-training. Hoe fijn de dingen ook zijn om naar uit te kijken, hoe pijnlijk ik het ook vind voor mijn portemonnee. En dat is iets wat ik goed vind! Vroeger dacht ik "als ik er maar van kan genieten", en dat doe ik nog steeds, maar het toont wel aan dat ik er een stuk bewuster mee ben beginnen omgaan
Is het financieel niet haalbaar om de verwarming aan te houden of om lekker te douchen?
Je wilt toch een beetje comfort in je leven en genieten van wat je doet.
Het leven kost nu eenmaal geld en het blijft ook leuk door jezelf ook wat te verwennen!
PSvanLot schreef:Ik heb vorig jaar mijn energie voor 5 jaar vastgezet, normaal wissel ik ieder jaar, maar nu hebben we echt geluk. Scheelt zoveel geld.