Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 20:39

In het kader van let op de kleintjes vandaag bij GooglePlay mijn Strava abonnement beëindigd. Doe er eigenlijk vrijwel niets meer mee :+ scheelt 57,50 per jaar. Niet veel maar wel weer wat oftewel een hotelovernachting of zoiets :-)

Pfff hectisch schema Varekaj :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 21:18

Alle beetjes helpen :) En als je alles bij elkaar optelt kan dat best leuk aantikken.

Ik ben net even op en neer gekacheld naar Zutphen voor een behandeling aan mijn kaak/hoofd/rug. Bijna 2u heen en 2u terug, plus de behandeling van een half uur :P Behandeling was 97,50 en volgende week (en daarna nog een paar keer) ga ik weer. Ik heb hoop dat UWV een groot gedeelte hiervan gaat betalen en de verzekering ook een klein deel. Daarnaast nog 2x per week nek revalidatie, ook 24 behandelingen in beginsel. Dure verzekering daarvoor dus die worden gelukkig betaald.

Die kaakoperaties waren al niet goedkoop 8 jaar geleden maar de nasleep ervan blijkt ook nog eens zo duur te worden :$

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 21:42

Mijn Disney+ abbo liep af. Was voorheen een stuk goedkoper dan nu.

Dus nu mezelf een maand Videoland cadeau gedaan zodat ik the handmaid’s tale kan kijken

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 00:02

Fitzroy schreef:
Die benzineprijzen zijn echt niet grappig. Ik heb nog wel het geluk dat ik op een kwartiertje rijden van de grens met Duitsland woon. Ik betaalde zaterdag 1,719. En zag langs de snelweg zelfs 2,19 staan :wow:

Voor energie ben ik ook duur uit. Mijn contract loopt deze maand af, dus ik ga naar variabel. Dat wordt nog minder stoken.

Goedkoop! Ik betaalde vandaag weer 1.81 in Duitsland :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:03

Brandstofprijzen zijn echt niet leuk meer. Ben nu wel blij dat we geen auto hebben, zodat je echt niet voor onzin ritjes erin stapt nu. Volgende week toevallig een auto nodig, maar we hebben mooi de iets duurdere elektrische gehuurd met gratis laadpas erbij. Ben je uiteindelijk een stuk goedkoper uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:14

Op 26/3 kan je een testrit aanvragen met een Polestar bij ons in de buurt. Uiteraard had ik net mijn plannen gewijzigd van Eventing op zondag naar jumping, en die is op zaterdag :') dus dat wordt alsnog helaas niks vrees ik.

Gisteren nog over gehad met vriend, als de prijzen voor stroom en gas blijven stijgen door de oorlog in Rusland, dan zetten wij de verwarming helemaal laag (op 15 ofzo) en wordt het elke dag dikke truien of met dekentjes op de bank. En een dikkere dons op bed, al verwarmen we de slaapkamer nu ook nooit.
Ik douche sowieso al wat kouder dan hij, denk dat dat voor hem de grootste aanpassing zal zijn :P

Vrijdagavond ga ik uit eten met mijn nieuwe collega's, zaterdag kapper en zondag op cross-training. Hoe fijn de dingen ook zijn om naar uit te kijken, hoe pijnlijk ik het ook vind voor mijn portemonnee. En dat is iets wat ik goed vind! Vroeger dacht ik "als ik er maar van kan genieten", en dat doe ik nog steeds, maar het toont wel aan dat ik er een stuk bewuster mee ben beginnen omgaan

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:15

Wij hebben de verwarming meestal op 16 graden, soms in de avond op 20 voor ongeveer 4 uurtjes. Maar ik haat kou :brr: gelukkig komt de lente eraan

Fitzroy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:18

Ik heb de verwarming inmiddels ook op 16 graden overdag. En ‘s avonds op 18. Ik moet zeggen: je went er aan. Wel heb ik met thuiswerken nog een elektrisch kacheltje bij mijn voeten die ik af en toe aan heb.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:19

Is het dan ook daadwerkelijk 16 graden in je huis?
Als ik hier niet stook is het 18 graden, ik heb meestal de verwarming overdag op 19 graden staan (ligt er aan of de zon op het raam staat) maar savonds altijd 21 graden. Ik heb het eigenlijk nooit koud, maar alles onder de 18 graden is echt niet comfortabel hier vind ik. :=
Ik heb gister eens gekeken en wij betalen 198€ inmiddels, geen idee eigenlijk of dat veel of weinig is vergeleken met andere huishoudens, maar een vriendin vertelde gister dat zij al 350€ betaald. :wow:

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:21

Hier is het dan inderdaad echt 16 graden en ik kan er eigenlijk niet aan wennen, in het weekend met thermo kleding onder mijn kleding om mezelf warm te houden en wollen sokken en dan heb ik het soms nog koud. Je moet er wat voorover hebben laten we maar zeggen :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:24

Oh nee, Rusland is toch Oekraïne binnengevallen. Dat gaat nog meer problemen geven voor de brandstof en de gasprijzen. En voor de boodschappen. Voor alles dus… -O-

Ik ga een elektrische scooter kopen denk ik. Maar ja dan nog, al die boodschappen kunnen daar ook niet op. En naar mijn werk kan wel maar dan ben ik echt lang onderweg…. -O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:27

Varekaj schreef:
Op 26/3 kan je een testrit aanvragen met een Polestar bij ons in de buurt. Uiteraard had ik net mijn plannen gewijzigd van Eventing op zondag naar jumping, en die is op zaterdag :') dus dat wordt alsnog helaas niks vrees ik.

Gisteren nog over gehad met vriend, als de prijzen voor stroom en gas blijven stijgen door de oorlog in Rusland, dan zetten wij de verwarming helemaal laag (op 15 ofzo) en wordt het elke dag dikke truien of met dekentjes op de bank. En een dikkere dons op bed, al verwarmen we de slaapkamer nu ook nooit.
Ik douche sowieso al wat kouder dan hij, denk dat dat voor hem de grootste aanpassing zal zijn :P

Vrijdagavond ga ik uit eten met mijn nieuwe collega's, zaterdag kapper en zondag op cross-training. Hoe fijn de dingen ook zijn om naar uit te kijken, hoe pijnlijk ik het ook vind voor mijn portemonnee. En dat is iets wat ik goed vind! Vroeger dacht ik "als ik er maar van kan genieten", en dat doe ik nog steeds, maar het toont wel aan dat ik er een stuk bewuster mee ben beginnen omgaan

Is het financieel niet haalbaar om de verwarming aan te houden of om lekker te douchen?
Je wilt toch een beetje comfort in je leven en genieten van wat je doet.
Het leven kost nu eenmaal geld en het blijft ook leuk door jezelf ook wat te verwennen!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:29

Suzanne F. schreef:
Oh nee, Rusland is toch Oekraïne binnengevallen. Dat gaat nog meer problemen geven voor de brandstof en de gasprijzen. En voor de boodschappen. Voor alles dus… -O-

Ik ga een elektrische scooter kopen denk ik. Maar ja dan nog, al die boodschappen kunnen daar ook niet op. En naar mijn werk kan wel maar dan ben ik echt lang onderweg…. -O-

Ruwe olie stijgt voor het eerst sinds 2014 boven de 100 dollar
https://nos.nl/l/2418619#UPDATE-container-59647498

Daar gaan we al.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:57

PSvanLot schreef:
Varekaj schreef:

Is het financieel niet haalbaar om de verwarming aan te houden of om lekker te douchen?
Je wilt toch een beetje comfort in je leven en genieten van wat je doet.
Het leven kost nu eenmaal geld en het blijft ook leuk door jezelf ook wat te verwennen!

Als ze wil gaan kijken voor een nieuwe Polestar zullen de financiën geen ramp zijn :P

Varekaj, je kunt toch ook gewoon op een andere dag een testrit aanvragen? Gewoon zeggen dat je die dag niet kunt en graag een andere keer wil proberen.

Wij hebben de verwarming de hele winter maar 2 dagen aangehad toen de kachel het niet deed. Het is hier in de ochtend wel eens 12 graden in de woonkamer geweest en 9-10 in de slaapkamer. Moet zeggen dat ik er vrij snel aan gewend ben geraakt eigenlijk. Overdag gaat het dan naar 18-19. Ik heb het ook wel eens op 21 kunnen stoken met de houtkachel maar toen vond ik het eigenlijk te warm :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:28

Als je gaat kijken, hoef je hem nog niet te kunnen kopen ;)

Maar dan ging ik al helemaal niet in de kou zitten als het niet hoefde. Wil toch wel fijn leven.
Gelukkig wordt het weer alleen maar beter. Meestal kan hier de verwarming half maart lager omdat ze zon het huis dan verwarmt omdat er nog geen bladeren aan de platanen zitten.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:56

PSvanLot schreef:
Ik heb vorig jaar mijn energie voor 5 jaar vastgezet, normaal wissel ik ieder jaar, maar nu hebben we echt geluk. Scheelt zoveel geld.

Hier ook gedaan wanneer ik uit het huis ging. Ik wist persoonlijk niet dat dat kon hoor, maar mijn moeder zei het omdat zij dat ook heeft.
Betaal teveel per maand, krijg elk jaar in augustus tussen de €400,- en €450,- terug, en dat gaat dan gelijk naar mijn spaarrekening, zo heb ik toch "onbewust" een leuk bedrag gespaard!
Ben er wel blij mee, zeker met de prijzen die nu allemaal fors omhoog gaan enzo.

Vanochtend vroeg de nieuwe BWB aanslag in de berichtenbox, best een meevallertje gelukkig!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:17

Hier ook een extraatje. Betaal 90 euro per maand aan de energiekosten maar heb nu al een advies van 38 euro.
Ik krijg het in december. Dus ik heb naast de eindejaars bonus van mijn werk ook de energie

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:43

Daar staat ie dan, de nieuwe kachel. Nu wachten tot we gaan verbouwen in juni!!
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:47

Mooi ding hoor!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:47

Heel mooi!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:48

Ja gaaf hè! Het leuke is dat mijn vriend op het kantoor werkt van dit bedrijf. Altijd leuk om dan een bekend product in huis te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 13:03

We kunnen het zeker missen maar geven dat liever uit aan andere dingen. Zoals (luxe) uit eten, dagje weg, dat soort zaken. Uiteraard besparen we ook gewoon graag waar het kan, je weet immers nooit waar je over een jaar staat.

Beide zijn we nieuwsgierig over die auto, er rijden er best wat rond ook in onze buurt en ach, waarom niet dan? Sowieso zijn we aan het bekijken welke richting we uit willen als mijn huidige auto afgelegd is of echt te duur wordt qua onderhoud, verbruik en te beperkt ivm LEW-zones. Nu hebben we beide een 2-zitter en willen op termijn 1 gedeelde auto maar waar je ook met 4 in kan.

Onze verwarming staat nu standaard overdag op 19 denk ik, maar het wordt nooit zo koud tenzij het echt dagenlang vriest. Die temperatuur is prima vind ik zelf, 's avonds mag het wat warmer en staat het op 21.
We kunnen het dus best makkelijk naar 16 of 18 zetten vanaf het voorjaar omdat het dan sowieso al zo fris niet meer gaat worden in huis. En bij 18 graden een trui aan is ook geen ramp.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:25

Die polestars zie je echt veel rijden! Vind ze ook erg mooi!

Hier staat de vloerverwarming op 23 graden ingesteld, ik zou echt niet in de kou kunnen zitten. *ril*

Volgende week verwacht ik een offerte voor airco's, dan kan ik ook daarmee warmen. Dat zou wel wat speelruimte geven. Nu is alles altijd warm. Dus daar zou ik ook wel mee durven gaan spelen denk ik :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:29

Ik ga echt niet in de kou zitten, maar goed al zouden we 10x zoveel moeten gaan betalen aan gwl, dan is het nog geen probleem. Leuk is anders, maar de verwarming staat gewoon op 20 graden hier als we thuis zijn. Dan heb ik het soms al koud genoeg :+

We hebben geen auto, dat scheelt gigantisch. Als we huren, dan proberen we de elektrische te huren. Boodschappen worden bezorgd sinds corona, maar op de fiets ging ook altijd prima.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:33

Ergens is het gewoon niet normaal dat je in dit land als Nederland in de kou moet zitten ( zelfs werkende mensen, waarvan je verwacht dat ze financieel iets meer overhouden)

Zonnepanelen kan hier nog niet want het dak is er niet geschikt voor.

Elektrische auto kunnen we niet betalen en gelijktijdig moeten we wel een auto hebben die 2 ton mag trekken ivm de trailer.

Best lastig om dan op zulke grote uitgaven te besparen.