Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:42

NoGo schreef:
Mijn bod is geaccepteerd!
Nu zo hard hopen dat de financiering ook echt rond komt.
Ik snap er helemaal niets van ik heb de vraagprijs geboden en alles in de omgeving gaat voor minimaal 20 duizend euro meer weg......maar man wat ben ik blij *\o/*

Jaaaa! Linkje?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:43

M_arjolein schreef:
Wat fijn Nogo gefeliciteerd!

Hier helaas weer een bod afgewezen. Hadden ook weer overboden maar helaas niet genoeg. Er waren ook 24 bezichtigingen pff..Dinsdag gaan we weer bij een huis kijken is alleen 9000 euro boven ons budget echter was de prijs onderhandelbaar omdat het al even te koop staat.

24 bezichtigingen.. Dan is het weer vet overbieden. De andere is dus wellicht positief, ben benieuwd. Het geld wat je aan overbieden uitgeeft kun je altijd uitgeven aan iets wat minder positief is aan het huis!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:04

ChantalSmook schreef:
M_arjolein schreef:
Wat fijn Nogo gefeliciteerd!

Hier helaas weer een bod afgewezen. Hadden ook weer overboden maar helaas niet genoeg. Er waren ook 24 bezichtigingen pff..Dinsdag gaan we weer bij een huis kijken is alleen 9000 euro boven ons budget echter was de prijs onderhandelbaar omdat het al even te koop staat.

24 bezichtigingen.. Dan is het weer vet overbieden. De andere is dus wellicht positief, ben benieuwd. Het geld wat je aan overbieden uitgeeft kun je altijd uitgeven aan iets wat minder positief is aan het huis!

Ja niet normaal..Hadden al weinig hoop. Precies dit huis is niet helemaal naar wens, maar wel een huis waar je de rest van je leven zou kunnen wonen qua ruimte dus dan hoeft ook niet alles in 1 x.

NoGo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:11

Gefeliciteerd Liex en al over 2 weken de sleutel.

Dankjewel m_arjolein en wat ontzettend balen voor jullie zeg.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:29

Vandaag ook weer een bod uitgebracht op een huis maar nog niks gehoord dus zal wel weer niet. Omdat er nog veel aan moet gebeuren wel wat minder veel overboden. Maar er staan sowieso ook alvast weer bezichtigingen gepland voor een ander huis en eentje moet nog gepland worden. Er is best wat aanbod afgelopen weken ineens. :)

Gefeliciteerd aan de succesvolle kopers! Geeft hoop.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:18

Veel aanbod deze week valt me ook op! Ik lees al even mee haha. Benieuwd of het ergens door komt.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:03

Wat fijn dat er meer aanbod is! Ik heb nog steeds de melder op Funda aan voor onze zoekopdracht, maar sinds 'ons' huis is er niets interessants meer online gekomen.

Wij hebben inmiddels het voorlopig koopcontract ontvangen, er moeten nog een paar dingen worden aangepast, maar waarschijnlijk kunnen we begin volgende week tekenen.

Taxateur is ook geregeld en ik zag in de opdracht dat ze a.s. maandag al gaan taxeren! Ik ben heel benieuwd wat daar uit komt, voor ons is het op zich niet heel relevant omdat we een hoop eigen geld inbrengen, dus we hebben flink minder hypotheek nodig dan de vraagprijs/aankoopprijs is.

Nu wordt het allemaal wel echt hoor. We zijn druk aan het kijken naar welke kleur we op de muren willen en hoe we de slaapkamer gaan indelen. We hebben drie slaapkamer én een ruime zolder en zijn maar met zijn twee, dus ruimte genoeg. :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 00:04

Ik vind het qua aanbod ook heel mager hoor, komt nauwelijks iets interessants voorbij..

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:54

Ik heb hier meegelezen en ook echt gekeken naar het overbieden etc.

Wij hebben donderdag een bod uitgebracht op een woning en ik kan met trots zeggen dat het bod geaccepteerd is. Wel 5% moeten overbieden en we waren nog geeneens het hoogste bod.

Wat wij hebben gedaan wat de kopers over de streep trok is er echt een motivatie bijgedaan. Wij hebben iets verteld over ons zelf maar ook over de financiering van het huis. Hoeveel eigen geld en hoeveel hypotheek en verder dat wij het inprincipe een hypotheek op 1 salaris af zouden kunnen sluiten.

De makelaar vertelde ook dat dit hetgeen was wat de kopers uiteindelijk voor ons liet kiezen omdat we een gemotiveerde keuze voor het bedrag met alvast een blik op de financiering.

Nu moeten wij in allerijl van alles regelen. we hadden namelijk nooit verwacht dat het 1e huis wat wij zouden bezichtigen / op zouden bieden dat dit hem zou worden.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:57

Gefeliciteerd pandour4evuh

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:05

Goed, het 'klushuis' met verouderde meuk is ook voor 50K meer weggegaan. Uhm ja, daar bedank ik toch echt voor. :+

Ik weet niet wat wij hebben voor pech. Ik hoor iedereen hier met 15K overbieden hebben we het en wij redden het niet eens met ver erboven. -O-

Goed er staan alweer 2 nieuwe bezichtigingen gepland. Het aanbod is gelukkig iets minder poep de afgelopen weken.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:16

ach yipee, wat sneu, maar dan ook weer niet, als het huis toch niet HET huis is :)

Hier vandaag de sleutels gekregen, bij de notaris getekend en dan...tja...demper...de blokhut die mijn werkplek en logeerkamer zou worden is rot....aan alle 4 kanten zijn de balken nat en schimmel aan het kweken.
van buiten zie je niks, alleen van binnen. tijdens bezichtiging niet gezien omdat dat ding helemaal vol stond. Vanochtend bij de eindinspectie ook niet gezien omdat het nog zo donker was en er geen licht in was. Vanmiddag is het pas opgevallen :(
Baal er van...was een van de twee hoofdredenen hoezo wij voor dit huis zijn gegaan

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:22

Gefeliciteerd @pandour4evah

@yipee dat snap ik dat je daarvoor bedankt. Wat erg dit zeg. Je steekt zo'n bedrag liever in het huis zelf.

@veriye meen je niet dat is Balen zeg. Wat een domper.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:31

Verborgen gebreken waar je binnen een redelijk termijn achter komt dat kun je nog bespreekbaar maken toch??

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:48

Weet niet hoe dat met bijgebouwen zit. Wij gaan er even na kijken, maar baal er als een stekker

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:52

Wat ontzettend balen Veriye.... hier zit je nou precies niet op te wachten :( Wat betreft aankaarten, wij hebben in onze verkoopovereenkomst staan dat koper ons huis koopt met zichtbare en onzichtbare gebreken. Ik weet niet of jullie ook zo'n soort artikel in jullie koopcontract hebben staan? Als dat niet het geval is zou je het nog kunnen aankaarten bij de makelaar. Je kunt het altijd proberen!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:56

Net gekeken. Dit staat er inderdaad ook in. Nou ja jammer dan... Hoe lang moet je wachten tot je weer mag verkopen :+

Voelt echt rot. Heb al getwijfeld vanwege de omgeving en de maat, maar wij dachten, het huis heeft verder alles wat wij nodig hebben... Maar niet dus. Tenminste voor mij. Vriendlief is nog steeds super blij met het huis. Ik iets minder en dat verkleint de zin in klussen wel erg :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:17

ChantalSmook schreef:
Verborgen gebreken waar je binnen een redelijk termijn achter komt dat kun je nog bespreekbaar maken toch??

Is het denk je door lekkage of een vochtprobleem door te weinig stoken?

Soms lijkt het erger dan het is. Dat hoop ik voor jullie.

Ikzelf heb ooit als verkoper een akkefietje met een lekkend dak gehad. Echt heel vervelend was het.

Kopers waren terecht boos en eisten een heel nieuw dak en dreigden met een rechtzaak.

De kopers mochten wel een waterdicht dak verwachten, maar geen nieuw dak. Ze kochten immers een bestaand huis met een bestaand dak. Tevens hadden ze geen bouwtechnische keuring uit laten voeren en hadden ze in feite niet aan hun onderzoeksplicht voldaan.

Een hoop gedimdam was het. En ik had er flink stress van. Uiteindelijk heb ik de kopers een net bedrag betaald dat ik ook kwijt zou zijn voor een loodgieter, zodat ze dat bedrag konden gebruiken naar wens.

Of ze werkelijk een nieuw dak genomen hebben, weet ik niet.

Ik heb overigens iets met daken en verkoop. Vreselijk!
Vorige huis liep 3 dagen voor overdracht stormschade op aan het dak.

Het huis dat we nu moeten overdragen heeft een lekkage dat naar voren kwam tijdens een bouwtechnische keuring van de kopers. Hopelijk hebben we het nu opgelost.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:34

Het is een vochtprobleem in die zin dat de balken van de scandinavische blokhut in de aarde staan en nu continue vochtig zijn en er aan de binnenkant schimmel groei is aan het hout. En dit op den duur de last van de rest van het huisje niet meer kan dragen.
Hier kan ik dus geen leer lageren en werken.
Ik heb nu geen idee waar ik mijn spullen kwijt moet (rest van het huis is maar 70m2).

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:38

Veriye schreef:
Het is een vochtprobleem in die zin dat de balken van de scandinavische blokhut in de aarde staan en nu continue vochtig zijn en er aan de binnenkant schimmel groei is aan het hout. En dit op den duur de last van de rest van het huisje niet meer kan dragen.
Ik heb nu geen idee waar ik mijn spullen kwijt moet (rest van het huis is maar 70m2).

Dat klinkt erg vervelend. Je kunt kijken of er wat te verhalen valt.

Ik zou hier een goed bedrijf bij halen.
Delen die contact maken met de grond kunnen wellicht vervangen worden door beton of kunststof. Er zal vast wel weer een bruikbare ruimte van gemaakt kunnen worden.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 01:55

Veriye schreef:

Jeetje wat vind ik dat banketstaaf. Zo zie je maar weer dat je toch ook altijd weer de rotzooi en problemen van een ander overkoopt. Maar juist omdat dit voor jullie een verkoopargument was en dan valt het zo tegen. Echt dat is jullie ook niet gegunt. Is het mogelijk nog de fundering te wijzigen? Of kan je dan beter gelijk opnieuw alles opbouwen?

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:05

Wat ik gisteren heb gelezen is het mogelijk om dat ding op te krikken en dan de balken eruit en een nieuwe erin. Het komt blijkbaar vaker voor. Alleen bij de normale tuinhuisjes heb je van de latten en prutsmuts zijn het echt stammetjes die op elkaar gestapeld zijn, een finse blokhut zeg maar.
Denk dat wij als we het zelf doen paar honderd euro kwijt zijn. Nieuwe zou rond 1500-3000 kosten. Dus even goed nadenken wat we doen.

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:44

Wij kwamen er gisteravond achter toen we ons klusplan aan het bespreken waren dat we helemaal niet in de kruipruimte zijn geweest... in de trapkast zit vocht tegen de muur en nu is mijn man bang dat er water in de kruipruimte staat. Ook iets waar we bij de bezichtiging helemaal niet aan gedacht hebben...

Lastig Veriye, je wilt natuurlijk je werkplek wel goed in orde hebben.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:47

Liex hadden jullie ook geen keuring gehad?

Wat een tegenvallers. Toch een hoop werk en onkosten dan meteen!!

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:49

Nee, geen keuring. Moet ik er wel bij zeggen dat het huis leeg staat en dus ook de verwarming niet aan staat. Maar we zullen zien, we willen op korte termijn de sleutel nog een keer vragen om wat op te meten en dan zullen we ook de kruipruimte bekijken.