Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:52

Ik heb geen nachtkastjes, maar kikkerland bedpockets :) ook superhandig en bespaart heel erg veel ruimte!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:54

xPabloBokt schreef:
Ik heb geen nachtkastjes, maar kikkerland bedpockets :) ook superhandig en bespaart heel erg veel ruimte!

Heb ik ook, een van m'n best kerstcadeaus! Maar heb ook gewoon een nachtkast, ja, best een grote :+
Heb er oa m'n medicatie inliggen en m'n ondergoed + paardkleding.
M'n kledingkast staat een kamer verder, heb een een oude dekenkist in m'n slaapkamer :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:02

Wij hebben een extra slaapkamer maar dat is kantoor van vriendlief geworden, dus kledingkast staat bij ons gewoon in de slaapkamer. Echter is dat een erg krappe bedoeling, ook al zonder nachtkastjes. We hadden eerst het kleinste formaat Lack plankjes gekocht voor op te hangen, maar daarmee kwamen we in de knoop met de gordijnen (lage vensterbank en wilden ze het liefst tot de grond houden i.v.m. lichtinval waar ik heel gevoelig voor ben als ik slaap). Nog geen oplossing voor gevonden tot ik vandeweek bij de Bijenkorf die Kikkerland pockets tegenkwam. Ideaal! Ook in die kleintjes zitten vakjes, waardoor ik in eentje mijn slaapmasker en telefoon kwijt kan, en mijn vriend zijn bril en telefoon.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:15

Mijn nachtkastjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:50

Shanna schreef:
Ik heb niet eens een kamer over voor kledingkasten haha! Mn ouders hebben dat wel, maar ik moet zeggen dat ik dat niet heel praktisch vind. Dan moet je dus altijd eerst naar een andere kamer als je je wilt aankleden/ omkleden. En in de slaapkamer krijg je dan vrijwel altijd een “de stoel” wat weer rommelig oogt :+

Ik kleed me sowieso nooit om in mijn slaapkamer... En dat doe ik ook niet op mijn kledingkamer...

Daarvoor heb ik een badkamer...

De stoel kan je ook gewoon veranderen in een nette dressboy...

Ik zie de problemen niet... :n

Slaap ook alleen in mijn kamer, maar hoe lekker is het wakker worden in een leuk aangeklede slaapkamer? Waarbij je eerste gedachte niet is 'fack wat doe ik vandaag nu weer aan?'

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:02

xPabloBokt schreef:

Kunnen ze ook aan boxspring bedden?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:06

PSvanLot schreef:
xPabloBokt schreef:

Ja, je hebt gewoon een flap eraan zitten, en die steek je dan afhankelijk van je bed langs je lattenbodem af naar beneden of bij een boxspring gewoon tussen het onderstel en matras :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:06

Janine1990 schreef:
Shanna schreef:
Ik heb niet eens een kamer over voor kledingkasten haha! Mn ouders hebben dat wel, maar ik moet zeggen dat ik dat niet heel praktisch vind. Dan moet je dus altijd eerst naar een andere kamer als je je wilt aankleden/ omkleden. En in de slaapkamer krijg je dan vrijwel altijd een “de stoel” wat weer rommelig oogt :+

Ik kleed me sowieso nooit om in mijn slaapkamer... En dat doe ik ook niet op mijn kledingkamer...

Slaap ook alleen in mijn kamer, maar hoe lekker is het wakker worden in een leuk aangeklede slaapkamer? Waarbij je eerste gedachte niet is 'fack wat doe ik vandaag nu weer aan?'

Ik denk nu vooral: f*ck wat een grafbende is het hier... Ik ben zo zo blij als ik na volgend weekend mijn spullen weer op de voorzolder kwijt kan ipv overal op de eerste verdieping... haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:07

xPabloBokt schreef:
PSvanLot schreef:

Ja, je hebt gewoon een flap eraan zitten, en die steek je dan afhankelijk van je bed langs je lattenbodem af naar beneden of bij een boxspring gewoon tussen het onderstel en matras :)

O cool! Ik zag ze net op aliexpress voor een schijntje. Zien er heel handig uit!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:09

Ik vind die bedpockets er ook briljant uit zien!
Maar daar past m'n wekker niet in op een praktische manier :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:17

@janine1990. Ik kleed mij ook altijd om in de badkamer.

Smorgens stap ik altijd even onder de douche. Dus mijn kleren gaan mee naar de badkamer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:30

Janine1990 schreef:
Shanna schreef:

Das echt allemaal zo persoons en huis gebonden :+
Als ik wakker word liggen mijn Kleren al klaar (Ik ga pas nadenken na twee grote bakken koffie , dus al dat soort zaken zijn voorbereid op de Avond Er voor)

Aankleden in de badkamer , als je een badkamer hebt waar dat fatsoenlijk kan
+:)+
In onze minibadkamer kun je je Maar amper fatsoenlijk afdrogen
Laat staan aankleden _O-

Het is Maar net waar je huis zich voor leent en wat je zelf fijn vind

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:34

Sonja, het gaat mij meer om het zoeken naar de problemen in de gewoonten/wensen van een ander. Inderdaad, ieder z'n eigen gewoonten (ik lust geen koffie, dus mijn hersenen moeten zelfstandig opstarten :P daarnaast ben ik gek op last minute :P ), maar dat betekent niet dat iets per definitie niet praktisch is. Hooguit dat je andere gewoonten hebt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:05

Geloof niet dat Er problemen gezocht worden?
Alleen verschillen van inzicht gedeeld (althans, dat is hoe ik het lees)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:08

Janine1990 schreef:
Ik vind die bedpockets er ook briljant uit zien!
Maar daar past m'n wekker niet in op een praktische manier :')

maar je kunt er wel je rommeltjes in kwijt *\%/*

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:39

In de kerstvakantie pak ik de slaapkamer aan. Eerst de slaapkamer van de oudste en de overloop verder afmaken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:02

Heeft iemand hier nog speciale tips voor het afhalen van geschilderd behang FROM HELL wat op gipsplaten is geplakt.
Mijn moeder dacht oh dat is makkelijk, dan hoeven we geen donkergrijs over te schilderen. Die heeft toen vrolijk de bovenste laag er zo ongeveer afgetrokken.

Ik heb het daarna natgemaakt, en met zo´n plamuurmes zitten prutsen, en dat voor alle 4 de lagen waarin dat behang uiteen is gekomen.. Maar echt effen lijkt het niet te kunnen worden. Op sommige plekjes is het papier van de gipsplaats ook in fliebertjes eraf gekomen.

Ik wil er uiteindelijk vliesbehang op.
-O-

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:18

Je kan een behangstomer huren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:29

Met een behangstomer en gipsplaat moet je uitkijken. Als de beschermlaag van de gipsplaat af is kan die gaan opzwellen door het vocht.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:49

Als je het effen wil maken kun je er ook glasvliesbehang overheen doen en dan schilderen. Geen ideale manier maar als je het gipswandje blijft zien misschien een plan B?

Heeft iemand hier trouwens een tip voor een mooie houten eettafel? Ik zoek er 1 in een beetje industriële stijl. Heb nu een hoogglans witte tafel (nog niet oud) maar die past niet in ons nieuwe huis...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:57

Behangstomer op gipsplaat is een ramp. Ik zou dan zoveel mogelijk weghalen en vliesbehang erop doen. Of glasvezelbehang.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:30

Ryder schreef:
Als je het effen wil maken kun je er ook glasvliesbehang overheen doen en dan schilderen. Geen ideale manier maar als je het gipswandje blijft zien misschien een plan B?

Heeft iemand hier trouwens een tip voor een mooie houten eettafel? Ik zoek er 1 in een beetje industriële stijl. Heb nu een hoogglans witte tafel (nog niet oud) maar die past niet in ons nieuwe huis...

Glasvezel is hier ook ideaal voor.

Dat hebben wij bij mijn ouders gedaan op een muur waar behoorlijk wat butsen in zaten. Zie je nu niks meer van.
Weet alleen niet hoe goed behang nu op dat gipswandje pakt

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:44

pakt goed maar dan moet je wel van Perfax de sterke variant nemen en niet te zuinig zijn met lijm.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:44

Ja ik denk dat ik dat ga doen, overschilderbaar behang en dan schilderen. Stomen durf ik niet aan. Toen er nog gaten in zaten (er had een tv gehangen) heb ik er eens een schroevendraaier in gestopt, en achter het gips was er een dun plaatje van iets hards, met daarachter iets dempends. Ik gok dat dat isolatiemateriaal is. Nu zijn de gaten wel gestopt maar stoom komt daar wel langs.

Dankjewel allemaal <3

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:38

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren sleutel van huurhuisje gekregen. Vandaag maar rustig aan de slag. Lelijke behang van de wand enzo. Wrapfolie voor keuken is besteld. Dus keukendeurtjes maar demonteren vandaag.