Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:51

Ik heb net weer boodschappen bij lidl gedaan en was 30 euro kwijt, ik ben wel echt blij dat er een lidl om de hoek zit, voor ons scheelt het echt veel in vergelijking met andere supermarkten. We hadden ook nog wat in de vriezer, maar eigenlijk doe ik bij lidl bijna nooit voor meer dan 30,- aan boodschappen.

Steenbok12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:09

Klopt. Lidl is echt wel goedkoop..de 2e gratis acties vergeleken zoals schoonmaakmiddel en zelfs dan zit de lidl nog onder de prijs. Alleen koffie is volgende week voordeliger innde actie. Ben er ook echt blij mee!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:12

Ja, ze hebben nu een koelkast in de aanbieding voor 50% korting, van 199€ voor 99€, ideaal voor studenten lijkt me? Nadeel vind ik altijd dat je het niet in de winkel kan bekijken! :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:23

Hoeveel liter is dat. Ike heeft ze ook voor 90 euro en 140 dacht ik. En die duurdere is met vriesvak. Zulke dingen zou ik dan liever niet kopen ivm garantie e.d.

Trouwens plus heeft vleesvervangers ook in de 1+1 volgende week. Zag dat daar eer er over gesproken werd.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:24

Wat ik zelf vaak merk in mijn vrienden en kennissenkring, is dat men óf van de Aldi is, of van de Lidll, ongeacht of je dan iets verder moet fietsen/met de auto moet.
Ik weet nog wel dat we paar jaar geleden voor de feestdagen een keer "vreemd gingen", en bepaalde dingen van de Lidll hadden gekocht. Dat was toch anders. :+

vwb vegetarische vleesvervangers; dat spul is normaal gesproken best duur toch? Tenminste, dat was eerder wel vaak zo meen ik me te herinneren.
Zelf ben ik overigens een échte grote vleesliefhebber. Heb dat "nep-vlees" al jaren niet meer gegeten, maar ik weet wel dat toen ik dat aantal keer geproefd heb (ene keer wist ik niet dat het geen echt vlees was, andere keer wel) en het toch niet echt lekker vond.

Persoonlijk ga ik dan liever voor iets wat niet persé op vlees hoeft te lijken qua uiterlijk en structuur; lekker veel groente op een smakelijke manier klaar gemaakt oid.

Ik heb v/d week Kippenlevertjes gehaald; die staan voor vanavond op het menu. Heb 2 recepten die ik al een tijdje nog wilde uitproberen; 'van oudsher', even geblancheerd, kort gebakken (nog beetje rosé) met gefruit uitje, wat knoflook, omwikkeld in spek, afgeblust met wat Sherry.

En dan denk ik wat van mijn favo rijst; basmatirijst wat nattig, gekookt in kippenfond, en wat spruitjes.

En een romige kippenlevermousse, soort van foie gras idee op een lekker stukje stokbrood.

Kan nog niet kiezen, maar denk dat ik vanavond voor de 1e variant ga (zoveel levertjes zijn het namelijk niet), en binnenkort voor de andere variant.

Ik hou van lekker koken en vooral dingen uitproberen :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:28

ChantalSmook schreef:
Hoeveel liter is dat. Ike heeft ze ook voor 90 euro en 140 dacht ik. En die duurdere is met vriesvak. Zulke dingen zou ik dan liever niet kopen ivm garantie e.d.

Trouwens plus heeft vleesvervangers ook in de 1+1 volgende week. Zag dat daar eer er over gesproken werd.

Geen idee haha. Zal even linkje opzoeken.

EDIT; https://www.lidl-shop.nl/search?query=koelkast

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:11

ChantalSmook schreef:
Klopt. Lidl is echt wel goedkoop..de 2e gratis acties vergeleken zoals schoonmaakmiddel en zelfs dan zit de lidl nog onder de prijs. Alleen koffie is volgende week voordeliger innde actie. Ben er ook echt blij mee!

Waar is de koffie in de actie volgende week? Ik ben een grootverbruiker koffie :=

Maar hier ook Lidl fan! Probeer mijn vriend nu ook te overtuigen haha

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:32

Bij de AH. De filterkoffie van perla 1+1. Vandaag zijn de pads 1+1 nog.

Leuke kleuren koelkast hoor! En 121 l. Best een leuk formaat!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:28

ChantalSmook schreef:
Leuke kleuren koelkast hoor! En 121 l. Best een leuk formaat!

Ja, vind ik ook wel! :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:40

Ik vind het een beetje jammer dat je op de lidle app/site niet al hun producten ziet. Zo vind ik het lastig vergelijken!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:29

Klopt. Meestal ga ik eerst naar de lidl en als ik twijfel over dingen zoek ik dat op de AH site op. Na de lidl ga k meestal naar de AH voor de dingen die ik daar nog van nodig heb. Zitten om de hoek.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:06

Weet iemand van jullie dit ?

Ik ben pas uit elkaar met mn ex. En nu kook ik vaker pasta voor 2 dagen.
Nu wil ik vandaag pasta maken met room en kruidenkaas. Maar kan dit de dag erna opgewarmd worden ?
Is het dan nog lekker ?

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:07

Ja hoor dit kan prima :j

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:13

Dat kan prima; niet TE warm maken anders gaat de room schiften.
Maar dat geldt sowieso voor alles en met name voor pasta; kort en heel warm wordt het kleverig en met room dus meer kans op schiften.

Beter opbakken en wat water of melk toevoegen, of ietsje langer op gemiddelde temperatuur in magnetron dan magnetron heel warm zetten (deed m'n vader altijd want die blieft z'n eten gloeiend heet... Blugh)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:20

Ik was inderdaad bang voor schiften of zo. Dus niet te snel warmen en niet te warm +:)+ Bedankt!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:28

Beter op zeg 500 watt op 3 of 4 minuutjes, omroeren, keer 1 of 2 minuten op 600 of 700 watt, (ff globaal, kwestie van bij blijven en kijken en voelen)

Dan 4 minuutjes op 900 watt/vol vermogen.
Dat deed m'n vader dus...
Hele magnetron onder het eten, en hij heeft het zelfs niet 1 maar 2 keer gepresteerd om een magnetron compleet op te blazen :+

Schiften gebeurt voornamelijk als je echt koude room bij een echt heel warm gerecht doet.

Als beide afgekoeld zijn en rustig opwarmen samen is geen probleem.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:34

Met rode saus zet ik de magnetron op 600w en dan 4/5 minuutjes of zo. Dan is het warm genoeg en de kaas gesmolten.
900w :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:58

Ik doe de pasta altijd apart koken vd saus maar ik hou niet van opgewarmde pasta, wordt me algauw te papperig. :+
Ik doe na het eten dus de saus in een bakje of soepkom, kook de volgende dag een portie pasta en warm intussen de saus op. :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:02

Sannert schreef:
Met rode saus zet ik de magnetron op 600w en dan 4/5 minuutjes of zo. Dan is het warm genoeg en de kaas gesmolten.

Tsja.... ik zei het je.... mijn vader..... := ;(
Moet z'n eten letterlijk gloeiend heet hebben. Dat alles dan tot snotgaar gekookt is, maakt 'm niets uit.
Sterker nog; het begrip "beetgaar" komt in zijn woordenboek niet voor :n
Is al jaren zo, maar zal door de Parkinson vast nog meer versterkt zijn (net als z'n smaakpalet wat achteruit gaat).

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:35

Vandaag boodschappen gehaald en netjes binnen het budget gebleven. Door de 1+1 weken bij de ah veel boodschappen daar gehaald.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:49

JoyCiej007 schreef:
Sannert schreef:

Tsja.... ik zei het je.... mijn vader..... := ;(
Moet z'n eten letterlijk gloeiend heet hebben. Dat alles dan tot snotgaar gekookt is, maakt 'm niets uit.
Sterker nog; het begrip "beetgaar" komt in zijn woordenboek niet voor :n
Is al jaren zo, maar zal door de Parkinson vast nog meer versterkt zijn (net als z'n smaakpalet wat achteruit gaat).

Ik moet zeggen mijn vader is ook zo'n aparte met eten.
Hij kookte altijd thuis en alles droop in de boter. Bij vlees goot hij altijd water bij. (Dan heb je dus zwemmende cordon blue := )
En eigenlijk altijd aardappels, groenten, vlees.
Waarvan de groenten ook door en door waren. :7
Laten we zeggen dat ik blij was toen ik zelf kon gaan koken. :+

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:56

hahah mijn moeder kan zich daar ook wel bijvoegen.
Onder het mom '' het moet wel goed gaar zijn ''.
Mijn moeder maakte dan wel altijd jus met pakje, maar echt al het vlees ging in een lading jus. Snitzels ook paneer laag was er dan wel af. Groente was net snot, zuur uit de zuurkool koken ect.
ach ja niet iedereen kan een keukenprinses zijn

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:53

Heeft iedereen die de 6 euro box van scoupy besteld heeft, deze ook al binnen ? In de PostNL app blijft hij staan op 6 maart. Maar heb nog niks binnen

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:26

Ik heb hem gisteren ontvangen.
Kan eigenlijk alles gebruiken uit de box. Ben er tevreden mee

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:35

Ik had hem zaterdag al gekregen.
Ik kan alles gebruiken, behalve de kokosmelk en vegetarische rookworst. Die heb ik weggegeven.