[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:10

Pfff, wat een ingewikkeld gedoe Sym! Ik begrijp heel goed dat dit je echt opvreet dan dat je daarom gewoon weg wilt. Zijn er ook kopers geweest die dit als reden hebben aangegeven om af te zien van jullie huis? Zou je daar nog wat mee kunnen? Ik roep ook maar wat hoor, heb dit gelukkig nog nooit zelf gehad :n
Maar van die kijkers uit het westen snap ik het niet helemaal, zeker met google maps kun je heel veel te weten komen over de ligging van een huis. Dat checken wij altijd al, zelfs voordat we er een keer langs rijden.
@liselot: leuk, veel succes met het klussen!

Zometeen komt de fotograaf hier, gisteren de boel aan kant gemaakt. Ik vind het helemaal leuk, maar ook spannend haha :D
Komt vast goed :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:11

Wow Sym, wat een klote situatie! Het is te bizar voor woorden dat je dan aan het kortste eind trekt omdat een gemeente niet wil handhaven.. Ik hoop echt voor je dat deze mensen wel positief zijn!!

Succes Wendy!

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:16

Wat een verhaal Sym.
Heb het echt met jullie te doen.
Ik weet op dit moment ook geen oplossing.
Misschien Alberto Stegeman inschakelen en de situatie voorleggen?
Maar ff een vraagje Sym.
Als jullie geen last hadden van jullie buren,zouden jullie dan wel willen gaan verhuizen?
Want ik kan me indenken als je gewoon op je droomplek woont en je wordt getreiterd door je buren moet daar toch een oplossing voor gevonden worden?
Maakt niet uit hoe als er maar een oplossing gevonden wordt.
Al is het kwaadschiks.
Maar jullie zitten nu in deze rotsituatie en ik snap het helemaal dat je daar weg wilt als er geen oplossing komt.
Heel veel succes vanmiddag met de kijkers.
Ik zal duimen voor je.

Ga de papieren met vragen ff opzoeken en vanmiddag naar de makelaar.
Ben benieuwd hoe het af loopt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:23

Jeetje wat een verhaal Sym.

Maar als je de grenslijnen van het kadaster hebt, kun je dan niet kijken wat voor investering het kost om je bak ed. wat op de grens staat dusdanig te verplaatsen dat het gewoon duidelijk binnen je eigen gebied staat en op jou deel van de grens een hekwerk te plaatsen oid? Is er in de stal geen mogelijkheid om op een andere muur die niet op een grens gebied staat een raam te creeeren?

Wat vervelend zeg! Ik zou ze in ieder geval goed in de gaten blijven houden. Zou zomaar kunnen dat zodra zij denken dat de rust is wedergekeerd, dat ze er toch weer gaan slapen. Zodra je ook maar de eerste tekenen van blijven slapen ziet, gelijk contact opnemen.

Ik snap die mensen niet hoor. Zo wil je toch niet wonen?

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:43

He bah Sym :( Je zou voor minder verhuizen... Al snap ik nu beter waarom je je mooie stukje grond zo moeilijk verkocht krijgt... Was namelijk één van onze eisen; hoe verder de buren van ons huis, hoe beter... (We komen met onze buren goed overeen hoor, maar toch, ben blij dat ze op een afstandje zitten :D )
Ik hoop voor je dat er toch iemand z'n schouders optrekt hiervoor of dat dat 'gekke wijf' haar biezen pakt...

@ Liselot: Ja, dat weten we, maar toch, we denken dat hij de cijfertjes gewoon omgedraaid heeft :+ Er staan foto's van de voorgevel op, nou dan kan je al gaan schatten hoe lang die is, en dan de lengte ook ongeveer... Dan komen wij nooit aan wat de makelaar aangeeft... En daar kan ik niet zo goed tegen, zal die meneer ook wel te horen krijgen :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:09

ik kom het vaker tegen , dat het niet klopt, maar dna ook echt wel twee kanten op...
huizen die groter staan beschreven dan dat ze zijn , maar ook dat je een huis gaat bekijken en denkt "dat gaat net aan zijn" dat het gewoon een stuk groter is .
Dat hebben we met het huis waar we nu gaan kijken , dat staat omschreven als een kleine woning terwijl het gewoon een hele nette gezinswoning is qua oppervlakte.
dus wie weet, word je verrast en is het ruimer dan je vermoed.

Sym, fingers crossed hier voor jullie :j wat een klote situatie, maar heb je verder , mocht je het niet verkocht krijgen, nog mogelijkheden om een metertje op te schuiven met de bak (yeah i know, makkelijker gezegd dan gedaan) en een ander raam in de stal te maken ? als dat kan , kun je de ruimte die je dan tussen bak en erfscheiding hebt benutten om een dikke groene haag neer te zetten (liefst met groenblijvers) oid. dan heb je in ieder geval de buren uit beeld (hebben jullie vast al naar gekeken vermoed ik , sterkte en succes in ieder geval , het is jullie in ieder geval gruwelijk gegund dat er nu een koper is

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:11

succes wendy!!

net bericht gehad van onze overleidings risico verzekering.
moeten allebei de brief ondertekenen en vanavond ff afgooien bij onze adviseur makkelijk dat dat gewoon bij zijn thuis adres kan :P
en dan gaat hij dit morgen indiennen en dan horen we morgen of vrijdag of alles rond is :D
we hadden tot 25 maart om alles te regelen.

had er bijna een hard hoofd in dat dit ging lukken :P
en aangezien we 22 maart al uit ons huur 'huisje' gaan :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:49

sym, wat een rotsituatie zeg.. ik kijk af en toe naar programma's als gestalkt of bonje met de buren, en jullie situatie lijkt me daar helemaal op van toepassing.. maar het is natuurlijk niet echt verkoopbevorderend om in zo'n tv programma te verschijnen. sterkte!! ik hoop dat de kijkers van vanmiddag kopers zullen zijn! duimt !
krijg je geen 'problemen' als de kadaster de erfscheiding anders ziet? wat zegt je makelaar daarvan?

succes met de foto's wendy, je hebt er supermooi weer voor iig. Bij 'ons' zullen ze waarschijnlijk volgende week foto's komen maken.

fijn dat alles rond is helga, t gaat ineens snel he.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:01

ja heeel snel :P
en we moeten nog zo veel inpakken maar het meeste kan pas op de dag zelf..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:20

@Symbeami: heb je de link van funda nog eens? Van jouw huis.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:00

Je hebt pb Liezel.
Groen wil ik heel graag om mijn bak, maar dat is geen optie want ze heeft de beukenhaag langs de korte zijde van de bak al tot de grond toe afgezaagd. Toen we daar aangifte van gingen doen bij de politie was het een 'erfgrenskwestie' en moesten we daar maar mee naar de rechter toen. Maar die beukenhaag stond volledig op onze grond en dat wist ze ook. Wij hadden daar dus geen zin in, ellenlange juridische procedures.... daarom hebben we ons huis te koop gezet. Maar ja, nu staat het bijna anderhalf jaar te koop en het wordt steeds moeilijker.
Verder heeft ze ook een stuk van de beukenhaag vergiftigd, ik heb haar steeds met emmertjes vocht daar naar zien gooien en zelfs met de zwabber om de stammen heen zien gaan. Ze heeft een schutting achter onze mestopslag gezet pal tegen de beukenhaag aan, die doet het dus nauwelijks meer. Die schutting staat overigens wel op onze grond. Maar laat ze daar maar achter blijven, dat vind ik niet zo erg.

Iemand die nu het huis komt kijken die ziet de situatie zoals het nu is en weet niet hoe het vroeger was, dus dan doet die grens er niet zoveel toe.

Google earth heeft soms oude beelden, zo heeft de buurman ook stallen bij gebouwd en dat zie je ook niet op Google earth. Maar de 'echte buren' die met een echt huis, daar kunnen we prima mee overweg en we helpen elkaar ook met de paarden.

Op televisie willen we absoluut niet, ik dacht meer aan een plaatselijke krant. En aangezien ik die mensen niet als buren beschouw.... ze wónen er immers niet (nou ja) ze mogen er niet wonen.

En nee, het was niet in me opgekomen om hier weg te gaan als dat mens er niet was geweest. Maar het is onkruid en er is geen mogelijkheid dat zij vertrekt. Ze is de ex van de buurman en wil op het oude erf van haar ex gaan wonen.................. iets met loslaten en zo? Normale mensen die gaan scheiden pakken hun boeltje op en zetten hun leven voort uit de buurt van hun ex. Maar dit mens niet, ze heeft helemaal haar zinnen er op gezet en zij is echt iemand die doorgaat totdat ze haar zin heeft en krijgt ze haar zin niet dan verzint ze weer iets nieuws.

Zo, maar dit lucht best wel even op om het allemaal openbaar te gooien. Mijn vriend is het er waarschijnlijk niet mee eens, maar hij is ook de moed verloren dat we dit nog verkocht krijgen.
We houden ons steeds koest omdat het te koop staat, maar het zou zo maar kunnen dat we binnenkort als we geen koper vinden wel voor eigen rechter gaan spelen en wat dingen gaan 'herstellen' . De pest is dat dan de politie waarschijnlijk wel komt en wij dan weer de pineut zijn. Want de wijkagent weigerde om te komen toen mijn stalraam kapot was, want dat was allemaal getreiter hier. De wijkagent is namelijk wel bij dat gekke wijf geweest toen zij vond dat de buurman (haar ex dus) een stroomdraadje langs zijn wei, die aan haar bak grenst, moest zetten omdat volgens haar de paarden het gaas vernielden :n
Er was niets kapot, maar toen bij mij de glas scherven in de box lagen, vertikte de wijkagent het om te komen. Als je aangifte gaat doen dan is het 'wij zijn er niet om uw burenruzies op te lossen' Het zijn mijn buren niet eens! Officieel wonen ze 3 km verderop.

Nou ja, sorry, ik loop continue in een staat van zenuwen, ik vind hier helemaal geen rust meer.

Maar lief dat jullie allemaal heel hard voor me duimen, misschien helpt het wel!

Oh.. nou moet ik verder met poetsen.... ben vanmorgen lekker buiten bezig geweest, maar in huis moet het ook nog even schoon.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:11

Volgende keer de politie bellen als ze buiten spullen verbrand, mag niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:13

Het is tijd van de gemeenteraardsvergaderingen, kun je niet eens met een partijen gaan praten, hoe zij staan in illegaal wonen, wellicht dat je het zo aan kan wakkeren.
In de tijd van verkiezingen hebbben ze meer oor voor burgers

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:26

De gemeente heeft gewoon geen zin in handhaven, dat kost mankracht en geld. De gemeente houdt vast aan het standpunt 'ze slapen er niet, dus dan wonen ze er niet'. Er valt niet tegen op te boksen, zelfs mijn jurist niet die in eerste instantie dacht dat we bij de rechter wel kans zouden maken. Maar na de arrogante houding van de gemeente en hoe ze hun onderzoek gedaan hebben dus niet meer. Het lijkt er overigens verdacht veel op dat ze bekenden bij de gemeente hebben.
Maar zodra ik merk dat ze er weer gaan slapen (als de bezwaartermijn voorbij is?) dien ik een nieuw verzoek tot handhaving in en dan gooi ik het deze keer niet op bewoning maar op 'gebruik in strijd met bestemmingsplan' Want het is hoe dan ook verbouwd tot (recreatie-) woning.

We hebben de politie gebeld toen ze aan het branden waren, politie is geweest, toen hebben ze het vuur verplaatst en kleiner gemaakt en de overbuurjongen gezegd dat hij de bladblazer moest pakken en die is toen een paar uurtjes aan het bladblazen gegaan op zondag. Maar dat mag, dus daar kun je niets tegen doen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:29

Echt waardeloos dat zoiets je leven zo kan beinvloeden.
Eigenlijk zou je wat kennissen bij de hells angels oid moeten hebben die er even langsgaan en ze eens wat terug intimideren.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:04

Ja precies fokfanaat, maar helaas ... dat soort kennissen heb ik niet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:14

je wilt je denk ik ook niet tot dat niveau verlagen toch?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:17

Nee juval, absoluut niet. In mijn dromen doe ik dat overigens wel. Ik heb ze denk ik al wel 3 keer laten vermoorden of zelf vermoord. En ik gun ze ook vooral veel slechts.
Maar ik vind het al erg genoeg dat ik zo denk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:25

Daar kan ik me iets bij voorstellen :j
Maar ik zou ook niet weten wat ik in een dergelijke situatie zou doen eerlijk gezegd, ik kan nu makkelijk zeggen: ik zou me niet willen verlagen tot dat soort dingen, maar als je er midden in zit... Waar ik zelf vaak veel moeite mee heb is dat mensen die de regels overtreden het vaak ook nog voor elkaar krijgen, wat ze willen. Terwijl diezelfde dingen anderen heel veel extra tijd, geld en energie kosten. En met regels overtreden bedoel ik zoiets als gaan wonen in een schuur, terwijl een ander veel geld moet neertellen voor een huis op een vergelijkbare plek.

Fotograaf ging goed, anderhalf uur bezig geweest. Ben benieuwd naar de foto's :j :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:49

Jeetje Symbeami wat een verhaal! Ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent en daar weg wilt.

Je hebt erg mooi weer gehad voor de foto's Wendy, dat scheelt vaak best veel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:01

Haha, de fotograaf zei juist dat bewolkt weer soms beter is. Maar we gaan het zien :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:12

Pfoe jee Symbeami wat een rotverhaal zeg. Dat is echt zo'n situatie waarvan je denkt dat het je nooit overkomt, maar dan toch!

Sterkte!

Sholoh gefeliciteerd :D! Leuk!

Verder ook weer veel andere leuke en lastige verhalen. Toch een grillig iets die huizenmarkt. Ik lees trouw mee hier, maar onze huizenzoektocht verloopt niet al te soepel.

Nu wel iets erg gaafs op het oog. 2 jaar geleden voor 249.000 gekocht door een aannemer ofzo. Deze is het volledig aan het opknappen (isolatie, nieuwe ketel, vloerverwarming, nieuwe kozijnen, nieuw glas, alles gestuct, nieuwe vloer, nieuwe keuken, nieuwe badkamer en dakkapel) en nu staat het opgeknapt en wel voor 375.000 te koop. We willen best een bod doen, maar de vraagprijs is gewoon te hoog is onze ogen. Wat denken jullie zou reeel zijn voor een eerste bod?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:15

Shiloh: *\o/*

Zon is leuk als het op de buitengevel schijnt maar mijn binnen-foto's zijn er ter compensatie juist wat donker van geworden :P

Ik kende je verhaal al Sym, waardeloos echt.... ik wilde ook al zeggen, een landbouw-bestemming inrichten voor recreatie mag toch eigenlijk ook niet. Maarja of ze dat genoeg vinden...

De grap is als je zelf netjes blijft dan trek je meestal aan het kortste eind...ik heb ook te vaak een situatie gehad waarin ik ervan baalde dat ik teveel fatsoen heb, want de aso's van de wereld krijgen veel meer voor elkaar -O-

Loes: daar kunnen wij met deze info geen fluit over zeggen.
De prijs waarvoor de huidige eigenaar het heeft gekocht is eigenlijk niet zo relevant.

Het gaat erom dat je kijkt naar vergelijkbare huizen die recent verkocht zijn. Als die in minder nette staat verkocht zijn voor bvb. 350.000 euro dan lijkt deze vraagprijs mij niks teveel :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:17

Wendy schreef:
Haha, de fotograaf zei juist dat bewolkt weer soms beter is. Maar we gaan het zien :)

Echt? Ivm de details die je dan minder goed ziet? Ah ja inderdaad de binnen foto's, niet aan gedacht.

Ik durf het niet te zeggen Loesss, precies wat Pmarena schrijft.

Edit; Ik zie net een nieuwe woning op Funda verschijnen, voldoet aan onze wensen qua slaapkamers ed maar net te weinig grond vrees ik. Vanavond even overleggen met mijn vriend of we een bezichtiging gaan plannen of niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:24

Ligt er geen grond omheen? Dan kun je nog uitzoeken of die bij te kopen is :)