Ik kom ook weer even koekeloeren. Na ruim 3 jaar ingeschreven te staan komt een verhuizing nu toch wel dichtbij. Begin december voor het laatst gereageerd, en op de 3e plaats geƫindigd. Ik heb in grote lijnen wel een idee van hoe ik mijn nieuwe woning in ga richten, maar inspiratie is nooit verkeerd. Verder moeten er in het "oude" huis ook wat dingen opgeknapt worden voordat ik er uit ga, dus daar ben ik ook al mee bezig (voor zover mogelijk dan). Ik zal zo even een paar foto's opzoeken van hoe mijn huidige woning ingericht is.
Kentaro
Geplaatst: 22-01-14 14:47
neem je spullen uit je oude huis mee of begin je echt helemaal nieuw?
Het grootste deel neem ik mee. Ik heb witte meubels, dus niet heel lastig om te combineren daarmee. Deze spullen zijn ook nog maar 3 jaar oud, en bewust gekocht zodat ze met meerdere kleuren en stijlen zouden passen.
Dat is zeker! En als je dat zou willen, is er bijvoorbeeld op MP ook een hele hoop leuks te vinden in het wit!
Inge_83
Geplaatst: 22-01-14 15:13
Dit is mijn woonkamer nu. Deze meubeltjes neem ik gewoon mee. De kleuren doe ik misschien ook wel gewoon hetzelfde, en als de gordijnen passen neem ik ze ook mee. Wel wil ik graag een andere vloer. Ik zat te denken aan iets van whitewash ofzo, maar ook een donkergrijze vind ik wel mooi. Is ook een beetje afhankelijk van de lichtinval in het nieuwe huis. Ik wil dezelfde vloer dan wel door het hele huis door laten lopen. Als er nog budget over is wil ik graag andere eetstoelen en een andere bank (met loungedeel), maar dat heeft geen haast.
Dit is de slaapkamer nu, en die gaat volledig "op de schop". Alleen het bed gaat mee. En de 2 kastjes mss in gepimpte vorm, daar ben ik nog niet over uit. Het 1 en ander is ook afhankelijk van de ruimte die ik straks heb.
Daarnaast zoek ik leuke ideetjes voor de 2e slaapkamer, de keuken, de hal, etc. En eventueel het balkon en/of de tuin, al zijn die van latere zorg.
En als we het dan toch over katten hebben. Heeft iemand nog tips mbt katten in en om een verhuizing?
Laatst bijgewerkt door Inge_83 op 22-01-14 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Kentaro
Geplaatst: 22-01-14 15:18
Die laatst foto!! De kat voor de spiegel
Persoonlijk zou ik een donker grijze vloer mooier vinden bij witte meubels, maar wat je zegt, dat is ook wel afhankelijk van het licht in huis! Je gaf aan dat er in dit huis nog e.e.a. moest worden opgeknapt voordat je er uit gaat, is dat i.v.m. verkoop?
Inge_83
Geplaatst: 22-01-14 15:24
Nee, ik huur. Maar ook een woningbouw stelt tegenwoordig eisen als je vertrekt. Zo heb ik een schrootjeswand overgenomen van de vorige bewoner, waarvoor ik heb moeten tekenen. Aangezien het ding inmiddels aardig krom staat kan ik me niet voorstellen dat de volgende bewoner die gaat overnemen, dus hij zal er uit moeten. Ik weet viavia dat het ding er ooit is neergezet omdat er een vochtprobleem in die muur zit (daarom trekt hij ook krom denk ik), dus ik heb geen idee wat ik daarachter aantref. Daarnaast zijn de voegen tussen de tegeltjes in de vensterbank ik de keuken door de jaren heen oranje geworden ipv wit. Dit door stof van het kattengrind dat aan pootjes meegenomen wordt. En boven op de overloop zitten krassen en scheuren in het behang, met dank aan mijn 2 poezekinders, dus dat zal ook vervangen moeten worden. En dan kleine dingetjes als gaatjes vullen, etc.
Oja, en mijn geweldig mooie schuur, die eigendom van mij is. Als men die niet wil overnemen, wat ik me goed voor kan stellen, moet ik die ook afbreken.
Dat staat op hun website. Maar ze komen pas inspecteren als je het huis leeg hebt, en als ik dan dat soort dingen nog moet gaan doen zit ik wel erg lang met dubbele huur.
SAKKIA
Geplaatst: 22-01-14 15:41
Ik zou er even een belletje aan de woningbouw aan wagen In de praktijk valt het namelijk allemaal best wel mee.
*edit* zo het huis van mijn broer. Daar had iemand ingezeten die, bleek achteraf, een paar plantjes op zijn bovenverdieping had staan. Dit was tijdens de inspectie helemaal niet opgevallen. Het huis was een chaos. Let wel deze man was er niet uitgezet. Tijdens de inspectie is er niks van gezegd en uiteindelijk heeft mijn broer het huis aangenomen onder de voorwaarde dat de woningbouw het hele huis netjes zou maken.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 22-01-14 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Lijkt mij dat je bij huur de muren ook kaal mag opleveren? Dus behang eraf en gaatjes dichten. Ik zou dat vragen, zonde als je gaat behangen voor een volgende bewoner, kun je beter in je nieuwe huis doen
Kentaro
Geplaatst: 22-01-14 16:03
De schrootjes zullen er inderdaad wel vanaf moeten, maar het lijkt mij zeker dat een vochtprobleem in de muur wel voor de woningbouwvereniging is?! En de voegen tussen de tegeltjes krijg je weer makkelijk en mooi door er een witte kitlaag overheen te doen
De woningbouw kreeg dat vochtprobleem niet opgelost, en de toenmalige bewoner heeft er uiteindelijk maar een schrootjeswand tegenaan gezet omdat ze het beu was. Dat vochtprobleem ga en kan ik dus ook niet oplossen, maar de wand zal wel weg moeten. Welke kit kan ik het beste gebruiken voor die voegen?
Beetje schuurmiddel met bleek al geprobeerd met een borsteltje? Of is het heel ernstig?
Kentaro
Geplaatst: 22-01-14 16:08
Wij hebben siliconenkit voor sanitair gebruikt. Sluit je ze gelijk mooi waterdicht af en makkelijk afneembaar
Marley, heb je al foto's van de babykamer??
SAKKIA
Geplaatst: 22-01-14 16:11
Maar ik ben dan zo: Waarom zou jij iets moeten oplossen/repareren what ever wat er al inzat toen jij daar kwam wonen. Wat staat daarover in het document wat je toen hebt moeten tekenen?
Kentaro
Geplaatst: 22-01-14 16:13
De vuile voegen zijn van de kat toch?!
Inge_83
Geplaatst: 22-01-14 16:15
Kentaro, bedankt voor je tip. Ik ga het morgen gelijk even halen. Voegen zijn idd vuil geworden door de katten, die het stof uit de kattenbak aan hun pootjes meenemen. Sakkia, ik heb getekend dat die schrootjeswand mijn eigendom is, en als de volgende bewoner hem niet over wil nemen moet ik hem er uit halen. Dat staat imo los van het vochtprobleem, dat de woningbouw maar moet oplossen als ik er uit ben.