We hadden in de keuken een klaptafeltje met een gasstel staan (de gasaansluiting was er wel gewoon). Tja en verder vooral heel erg behelpen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dat wordt nog een leuke klus dan!
Mijn vriendje is heel makkelijk, die had het al over opnieuw bekleden met vloerbedekking, maar ik vind dat niet mooi. Bovendien heb ik een keer een enorme smak gemaakt toen ik van een beklede trap naar beneden ben gevallen, hele onderarm was donkerpaars. Lekker midden in de zomer met een t-shirtje aan.
Nee, voor mij geen vloerbedekking op de trap. Desnoods schuur ik het hele ding zelf met de hand.
maar ik heb voor Essent gekozen. Hebben mijn ouders ook en dat gaat altijd tot volle tevredenheid. Zogenaamde prijsvechters als de NEM zijn bij nader onderzoek zo goedkoop niet meer.
Zit ook bij Essent en ik ga nog wel even een vergelijkingsonderzoekje doen, maar ik ben prima tevreden en heb niet de neiging om over te stappen.

)

gelijk eruit dus 

MoniqueT schreef:
Ik lees hier trouwens erg veel over kopers van huizen, maar niet zo heel veel van verkopers. Het was toch erg raar hoor, afgelopen vrijdag, om voor het laatst de deur achter me dicht te doen en de sleutels bij de notaris over te dragen. Het was een prachtige tijd, die we in dit huis beleefden. Op naar een mooi nieuw begin, maar het deed me emotioneel best veel. Hebben jullie dat ook niet?
Maar we hebben wel een prachtig plan. Als de gemeente meewerkt, dan worden we weer heel gelukkig.
Wij móesten voor 1 april ons huis verlaten hebben. Iedere week langer zou ons flink in de papieren gaan lopen. De koper bij ons is tevens familie en helaas liggen de verhoudingen dusdanig dat ons nog geen dag extra werd gegund. Nog steeds niet hoor. Ik hoor nog wel eens wat roddels. Een aantal heb ik gelukkig al naar het rijk der fabelen door kunnen sturen. Wij wachten op een bouwvergunning en tot die tijd huren we ons huisje. We hebben een dak boven ons hoofd. De helft zit nog opgeslagen in een container achter ons huis. Wat zal ik blij zijn als de welstand de tekening goedkeurt. Dan moeten we nog 6 weken geduld hebben om onze buren de kans te geven om bezwaar te maken, maar wij gaan zodra we de tekening hebben praten met de buren in de hoop dat we dan al een start kunnen maken. Alle buren vinden, dat als de welstand akkoord is, we gewoon moeten beginnen!
Eind augustus mogen we daar voorzichtig een balletje over opgooien bij de welstandcommissie. Zo is het ons geadviseerd. Dus nog even geduld.
Als de buren ook akkoord gaan, kunnen we hopelijk een start maken rond eind september, begin oktober. En anders wordt het november.
Voor nu maakt het niet zo veel uit. De kinderen leven nu buiten, maar als het winter wordt, hoop ik toch al te kijken naar de basis van wat onze 'nieuwe' woning wordt. Dat wordt idd afzien! Ik heb gelukkig nog een kelder waar ik het één en ander in kwijt kan en we hebben aan de woning nog een ruimte gebouwd provisorisch, waar de hond woont.
.