Horsepride schreef:Nadeel van verwarmen via warme lucht/airco is dat je constant het gevoel heb dat je op de toch zit waardoor je meer moet verwarmen om de zelfde gevoel tempratuur te hebben.
Mijn advies zou zijn om altijd een warmte pomp te nemen die je huis verwarmt doormiddel van je radiatoren of vloer verwarming.
Infrarood heeft weer als voordeel dat je juist een hogere gevoelstempratuur ervaring geeft dan de werkelijk tempratuur. Nadeel is dat infrarood paneel veel stroom verbruikt.
Grappig, zo ervaar ik het niet.
Vind de warme lucht van de airco ook veel chiller dan die van de IR panelen. IR paneel boven de bank maakt mn hoofd warm en dat voelt als koorts/opvlieger. Airco voelt als een warme zomerbries 
We hebben een airco boven bed hangen en die hoor ik wel omdat hij rammelt als hij aangaat. Bij die in de woonkamer heb ik regelmatig dat ik niet weet of hij nou aanstaat omdat hij zo stil is
Maar daar zit ik nooit direct onder ofzo. Alleen af en toe, als ‘ie een turbo boost doet hoor je hem wel blazen, maar 20% van een ventilator ofzo en dat is altijd maar 5 minuten. Nee, ben echt groot fan. Alleen met de temperaturen van afgelopen week merk je dat hij hey moeilijk begint te krijgen met verwarmen.
Hybride of grond/water Warmtepomp is in ons geval pas rendabel als we nog tienduizenden euro’s in de isolatie stoppen (we zijn bezig met offertes voor vloerisolatie, maar zonder kruipruimte moet je dan de vloer en dekvloer eruithalen en gaan graven en dan alles opnieuw opbouwen en storten, dus we gokken nu op rond de 20K excl. de warmtepomp zelf
We gaan het zien
)