Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:De verkopers in Heikant houden vast aan de prijs en dan is het voor ons niet interessant met de kosten die we moeten maken. Maar we zagen gisteren iets wat ook mogelijkheden biedt. In een regio waar ik eigenlijk niet wilde wonen. We reden er naartoe en de ligging van het buurtschap/plaatsje is leuk. Donderdag bezichtiging.
Lotte_Wessel schreef:Inmiddels gisteren de tweede bezichtiging gehad en gelijk te horen gekregen dat ze nog een ander bod op de woning hadden. Gister avond hebben wij ook een bod geplaatst, maar wel met alle voorwaarden (bouwtechnisch rapport en financiering) dus vraag me af of ze er mee akkoord gaan, tevens omdat er onder de vraagprijs zijn gaan zitten. Schuren aan huis vast hebben asbest en rotte kozijnen en gaten in het dak. Vraagprijs 700k dus besloten er iets onder te gaan. Horen het als het goed is op dinsdag. Toch wel spannend, dit zou onze eerste koopwoning zijn!
chevax schreef:De verkopers in Heikant houden vast aan de prijs en dan is het voor ons niet interessant met de kosten die we moeten maken. Maar we zagen gisteren iets wat ook mogelijkheden biedt. In een regio waar ik eigenlijk niet wilde wonen. We reden er naartoe en de ligging van het buurtschap/plaatsje is leuk. Donderdag bezichtiging.
flooooo schreef:Hier is er weer eens wat gekomen wat zou kunnen passen, vind het wel veel geld voor een halfvrijstaande woning maar de locatie is echt top en het huis en de tuin zijn echt fijn ruim. Ook een eigen oprit, dat vind vooral mijn man zo'n nadeel altijd in de stad, het overal maar moeten parkeren. We gaan in ieder geval bezichtigen.
Eigenlijk willen we vrijstaand maar deze grootte en tuin vind je zeker richting centrum (toch sterk onze voorkeur) gewoon bijna niet. Zeker niet met oprit.
https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-4 ... antsoen-6/
flooooo schreef:Meppel is inderdaad heel duur, trekken ook veel mensen uit Zwolle en het westen heen door de meer centrale ligging. Dit betaal je ook bijna voor een normale 2 kap in de nieuwbouw. Zeker als je het overbieden meeneemt. Wij hebben een vrij ruim budget en een heel courant huis te verkopen maar vissen nog steeds achter het net.
eilleen333 schreef:flooooo schreef:Meppel is inderdaad heel duur, trekken ook veel mensen uit Zwolle en het westen heen door de meer centrale ligging. Dit betaal je ook bijna voor een normale 2 kap in de nieuwbouw. Zeker als je het overbieden meeneemt. Wij hebben een vrij ruim budget en een heel courant huis te verkopen maar vissen nog steeds achter het net.
Deze hele regio is onbetaalbaar. Alles binnen een half uur van Hattem / Zwolle kost een klein fortuin.
Ivm dienst wil ik liever niet verder weg wonen, maar t is een dramatische regio qua huizenprijzen. Net een super leuk huisje gezien in Brabant. Misschien moeten we dat maar gaan doen