Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:46

little_birdy schreef:
Ik ben echt in shock. Onze derde kijker heeft een prachtig bod uitgebracht en we zijn meteen akkoord gegaan , alleen wel bouwkundige keuring maar dat is hier zeker niet spannend . Dat zou betekenen dat ons huis verkocht is na 3 dagen te koop gestaan te hebben *\%/*

Gefeliciteerd *\o/*

Beau_Myrthe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:27

Gefeliciteerd Little_bird!!

Wat een bedragen worden er weer overboden. Ik ben zo blij dat wij minimaal hebben hoeven overbieden. De markt is eigenlijk gewoon helemaal niet meer leuk zo... Maarja ben bang dat we er ook niet zomaar vanaf zijn.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:35

Dankjewel dames heel onwerkelijk dit

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 00:33

Wat fijn dat je huis zo snel gegaan is, little birdy!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:51

EdkingEnzo schreef:
Hoi! Ik ga hier even binnenvallen, hoop dat het oké is & deze vraag hier thuishoort. :o

Heeft er hier iemand ervaring met het kopen van een huis terwijl jij (of partner) een BBL opleiding volgt en dus een BBL-contract heeft?

Kleine schets van onze situatie. Ik heb een BBL contract t/m augustus 2021, dan hoop ik mijn diploma te behalen, wel vaste uren gekregen. Werkgevers- of intentieverklaring is geen probleem en deze krijg ik gelukkig.
Mijn vriend heeft een vast contract. Wij hebben een vrijblijvend gesprek gehad in augustus, hier werd aangegeven dat wij niks kunnen ivm mijn contract (toen nog geen vaste uren), nu hebben we contact met een andere hypotheekadviseur. Die gaat ook voor ons kijken. Ik ben heel erg benieuwd of er hier toevallig mensen zitten met dezelfde situatie, of hebben gezeten, of iemand kennen?
Dan hoor ik het heel graag! Mag ook in PB :)

Ik kon in mijn eentje met een intentie verklaring en uren op een jaarcontract een hypotheek krijgen :j

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:34

MissBambi schreef:
EdkingEnzo schreef:
Hoi! Ik ga hier even binnenvallen, hoop dat het oké is & deze vraag hier thuishoort. :o

Heeft er hier iemand ervaring met het kopen van een huis terwijl jij (of partner) een BBL opleiding volgt en dus een BBL-contract heeft?

Kleine schets van onze situatie. Ik heb een BBL contract t/m augustus 2021, dan hoop ik mijn diploma te behalen, wel vaste uren gekregen. Werkgevers- of intentieverklaring is geen probleem en deze krijg ik gelukkig.
Mijn vriend heeft een vast contract. Wij hebben een vrijblijvend gesprek gehad in augustus, hier werd aangegeven dat wij niks kunnen ivm mijn contract (toen nog geen vaste uren), nu hebben we contact met een andere hypotheekadviseur. Die gaat ook voor ons kijken. Ik ben heel erg benieuwd of er hier toevallig mensen zitten met dezelfde situatie, of hebben gezeten, of iemand kennen?
Dan hoor ik het heel graag! Mag ook in PB :)

Ik kon in mijn eentje met een intentie verklaring en uren op een jaarcontract een hypotheek krijgen :j

Mijn zus heeft een huis gekocht terwijl zij een BBL contract heeft en geen vast contract maar wel vaste uren en haar vriend wel een vastcontract. Ze keken naar de uren die zij gemiddeld gewerkt had over 3 jaar. En daar baseerde zij de hypotheek op.

Willen nu verkopen en kopen en alweer bbl contract maar geen probleem.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:12

Gefeliciteerd met de aan- en verkopen.
Wij gaan toch niet bieden op de bungalow, hadden een prijsopgaaf gekregen voor de beoogde verbouwing maar deze was toch flink duurder als gehoopt. Denk dat we voorlopig gewoon maar hier blijven wonen, de prijzen schieten de pan uit en wat wij willen is hier nauwelijks te krijgen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:05

(Een stille meelezer)
Ik heb een huis gekocht op een uitzendcontract zonder intentieverklaring. Ze keken naar de inkomsten van de laatste 3 jaar.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:23

Nou, wij zijn een hartverzakking rijker. Vandaag de nota van de notaris gekregen, staat even €6400 teveel op, 10 maanden verlengingskosten, terwijl onze 'verlenging' maar 7 dagen is ofso. :=

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:29

Vandaag huis van mijn schoonpa verkocht , vp was 175.000 verkocht voor 197.500, wat een prijzen inderdaad 8)7
binnen 3 dagen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:00

Boeflover was het zo extreem? Zijn er dingen die je zelf zou kunnen doen deels zoals sloopwerk of zwart wat mensen inschakelen om de kosten te drukken?

Hubbels jeetje. Dat is rap. Wat fijn voor jullie. welke regio is dit?

Joanneke heb je al uitleg gevraagd? Neem aan dat dit wel gecorrigeerd zal worden?

Zo stond er ook duur schilder werk op bij ons bij de keuring. Nou zelf de handen uit de mouwen steken scheelt zo'n 75%

Linge, dat zijn wel fijne voordelen gelukkig. Sowieso vind ik de verhouding sparen/vaste lasten lastig om te beslissen wat een gezonde balans is ook voor later.
Denk dat we nu een mooi maand bedrag hebben straks maar wel wennen want we kunnen nu echt heel makkelijk sparen en dat zal straks echt wel meer keuzes maken zijn met de bijkomende verplichtingen aan onderhoud en hogere lasten e.d. :')

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:25

Zo, dat is even schrikken J0anieke! Goed dat het jullie is opgevallen (als lijkt zo'n groot bedrag me altijd opvallen :D ) . Hopelijk is het snel weer opgelost.
En wat een stress zo ChantalSmook. Lijken me moeilijke financiële keuzes die jullie nu moeten maken.

N.a.v. mijn vorige post in dit topic over flink overbieden en het niet worden; wij zoeken in de regio Utrecht (met een aantal omliggende gemeentes).
Vriendin van mij is sinds kort aan het zoeken in Nieuwegein en IJsselstein en sprak vorige week daar een makelaar om de markt een beetje in kaart te brengen daar. Die makelaar vertelde dat hij als aankoopmakelaar laatst een bod van 80.000 boven de vraagprijs had gedaan en dat, dat maar het zesde bod was geworden.
Daarnaast vertelde hij dat hij de afgelopen tijd meermaals heeft meegemaakt dat een huis voor 100.000 boven de vraagprijs is gegaan. Met als grootste klapper 150.000 boven de vraagprijs :)F .

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:25

Nieuwegein is inderdaad echt te bizar voor woorden.. Hoor ook dingen als 70k en 90k overboden op doodnormale rijtjeswoningen en dan niet eens in de betere wijken..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:45

Ja had meteen gebeld naar notaris en hypotheekadviseur. Uitleg gekregen dat dat bedrag dus is voor 10 maanden verlenging en dat dat bedrag waarschijnlijk gewoon 0 wordt. Staat nu dus nog wel op de nota en er staat ook op de nota dat we het bedrag voor 5 jan moeten betalen. Ik wacht daar nog even mooi mee tot eind december, hopelijk passen ze het in de tussentijd aan en anders ga ik weer bellen..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:51

ChantalSmook schreef:
Boeflover was het zo extreem? Zijn er dingen die je zelf zou kunnen doen deels zoals sloopwerk of zwart wat mensen inschakelen om de kosten te drukken?

Voor ons wel, we hadden nu dure dingen gevraagd hoor, goedkoper kan het zeker door wat andere keuzes te maken en deels zelf te doen. Maar incl btw kwamen we bijna 2x zo hoog uit als gehoopt, dus ook al maak je dan wat andere keuzes haal je nog niet zomaar de helft van het bedrag af.
Plus dan moet je ook gaan nadenken of de woning na verbouwing het totaalbedrag wel waard gaat zijn, dat denk ik ook niet. Iets te veel betalen is overigens geen ramp, je doet het voor jezelf, maar dit was ook niet 100% onze droom qua locatie en die kun je niet wijzigen natuurlijk.
Voorlopig blijven we denk ik lekker waar we zitten, kunnen we rustig doorsparen en wie weet komen we hét huis/dé locatie nog wel eens tegen in de toekomst.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:46

boeflover schreef:
ChantalSmook schreef:

Voor ons wel, we hadden nu dure dingen gevraagd hoor, goedkoper kan het zeker door wat andere keuzes te maken en deels zelf te doen. Maar incl btw kwamen we bijna 2x zo hoog uit als gehoopt, dus ook al maak je dan wat andere keuzes haal je nog niet zomaar de helft van het bedrag af.
Plus dan moet je ook gaan nadenken of de woning na verbouwing het totaalbedrag wel waard gaat zijn, dat denk ik ook niet. Iets te veel betalen is overigens geen ramp, je doet het voor jezelf, maar dit was ook niet 100% onze droom qua locatie en die kun je niet wijzigen natuurlijk.
Voorlopig blijven we denk ik lekker waar we zitten, kunnen we rustig doorsparen en wie weet komen we hét huis/dé locatie nog wel eens tegen in de toekomst.

We zijn nu een klus huis aan het overwegen. Dit nieuws geeft niet echt veel hoop. :')

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:43

Nou ik ben heel blij met mijn klushuis hoor! Constructief geen hele grote dingen maar bijna alles is gesloopt en nieuw aangelegd. Doen veel zelf maar zijn ook veel dingen die we niet zelf kunnen. Het loont om veel offertes uit te vragen en sowieso om als het kan je netwerk te benutten.

Staat of valt natuurlijk wel met de prijs die je voor zo’n huis betaalt. Het moet idd niet zo zijn dat je er nooit meer goed vanaf komt. Maar als je het aan durft dan zou ik het zeker wel onderzoeken. Het is daarnaast ook wel erg leuk om alles eruit te slopen en daarna weer op te bouwen, alles zoals je zelf wilt!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:49

En als het een huis is wat in delen opgeknapt kan worden omdat het wel oud is maar nog wel bruikbaar kun je het ook in delen op gaan knappen natuurlijk!

De verkopers hadden niet alle handtekeningen gezet dus het is weer retour. Vanavond doen ze een nieuwe poging. Spannend!

Notaris is aangevraagd net als taxatie. :):)
De taxatie vind ik wel weer mega spannend. Is het hier al eens voorgekomen dat een huis onder de vraagprijs is getaxeerd?
(Overbiedingen daarbij niet tellend dan he).

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 07:29

Wij zijn ook superblij met ons klushuis, maar er heeft vooraf wel erg veel werk ingezeten en we hebben wat extra kosten gemaakt. We hebben voor de aankoop al een bouwkundige ingehuurd die twee keer met ons door het huis is gegaan om een zeer gedetailleerd overzicht van de actiepunten te maken inclusief begroting. Daarna hebben we een aankoopmakelaar ingehuurd die tevens taxateur is. Zij heeft zich volledig in het verbouwplan verdiept en heeft toen twee off the record taxaties uitgebracht. Één in huidige staat en één na verbouwing. Daardoor kregen we een indicatie in hoeverre de verbouwing ook daadwerkelijk waarde vermeerderend zou zijn. Pas daarna zijn we gaan bieden, maar door dit hele voortraject hadden we veel betere onderbouwing om te gaan bieden.
Uiteraard was dit een enorme gok, want als het op niets zou uitlopen, dan zouden we ruim 1000 euro kwijt zijn, maar dat hadden we ervoor over. Uiteindelijk bleek tijdens de bouwtechnische keuring dat er nog een lijkje was. Dit lijkje konden we alleen financieren als mijn man zelf aan de bak ging, dus dat hebben we toen gedaan.
Overigens merk ik in mijn omgeving wel verschil tussen wat mensen als klushuis definiëren. Nieuwe badkamer, keuken, vloeren, uitbouw laten plaatsen en alles opnieuw schilderen vinden wij geen klushuis.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 08:34

Plukje schreef:
Wij zijn ook superblij met ons klushuis, maar er heeft vooraf wel erg veel werk ingezeten en we hebben wat extra kosten gemaakt. We hebben voor de aankoop al een bouwkundige ingehuurd die twee keer met ons door het huis is gegaan om een zeer gedetailleerd overzicht van de actiepunten te maken inclusief begroting. Daarna hebben we een aankoopmakelaar ingehuurd die tevens taxateur is. Zij heeft zich volledig in het verbouwplan verdiept en heeft toen twee off the record taxaties uitgebracht. Één in huidige staat en één na verbouwing. Daardoor kregen we een indicatie in hoeverre de verbouwing ook daadwerkelijk waarde vermeerderend zou zijn. Pas daarna zijn we gaan bieden, maar door dit hele voortraject hadden we veel betere onderbouwing om te gaan bieden.
Uiteraard was dit een enorme gok, want als het op niets zou uitlopen, dan zouden we ruim 1000 euro kwijt zijn, maar dat hadden we ervoor over. Uiteindelijk bleek tijdens de bouwtechnische keuring dat er nog een lijkje was. Dit lijkje konden we alleen financieren als mijn man zelf aan de bak ging, dus dat hebben we toen gedaan.
Overigens merk ik in mijn omgeving wel verschil tussen wat mensen als klushuis definiëren. Nieuwe badkamer, keuken, vloeren, uitbouw laten plaatsen en alles opnieuw schilderen vinden wij geen klushuis.

Dat vind ik ook geen klushuis nee.

We hebben ook een klushuis gekocht.
Gaat compleet gestript worden. Schoorsteen eraf, plafonds eruit, betonvloer benedenverdieping eruit en 30cm zand afgraven.

Daarna dus wel de nieuwe badkamer, wc en keuken. Indeling blijft redelijk hetzelfde, alleen boven wordt de overloop van 25m2 verdeeld in 2 kamers.

Er zijn 2 schuren en daar wordt eerst asbestsanering gedaan,nieuwe daken erop.
De kleine schuur wordt paardenstal. Hier komen ook nieuwe deuren in.

In de grote schuur komt uiteindelijk 1 vakantiewoning en nog een overdekt terras voor ons zelf met openslaande deuren.

We gaan behoorlijk investeren (zo'n 2 Ton) en of we t er helemaal uithalen weten we niet, maar onze maandlasten blijven acceptabel en het is een prachtige plek, waar we willen blijven wonen, dus dat boeit ons minder.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:58

Wij hebben ook een echt klushuis gekocht, het heeft nog niet eens een aardlekschakelaar in de meterkast, lol. We hebben alleen geen bouwtechnische keuring laten doen, we zijn zelf handig en het huis ziet er verder heel erg netjes uit, alleen het is allemaal verouderd.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:26

Mijn bod is geaccepteerd!
Nu zo hard hopen dat de financiering ook echt rond komt.
Ik snap er helemaal niets van ik heb de vraagprijs geboden en alles in de omgeving gaat voor minimaal 20 duizend euro meer weg......maar man wat ben ik blij *\o/*

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:49

YESSSS onze hypotheek is rond! Had wat vertraging maar het is allemaal goed gekomen! Nog twee weken en dan krijgen we de sleutel :) :)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:53

Oh dat gaat lekker snel!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:11

Wat fijn Nogo gefeliciteerd!

Hier helaas weer een bod afgewezen. Hadden ook weer overboden maar helaas niet genoeg. Er waren ook 24 bezichtigingen pff..Dinsdag gaan we weer bij een huis kijken is alleen 9000 euro boven ons budget echter was de prijs onderhandelbaar omdat het al even te koop staat.