Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:35

Mooie kneusjesbox zag ik weer voorbij komen! Linkerplanten zijn een epipremnum brasil, fittonia (de kleine) en dieffenbachia als ik het goed zie op mijn telefoon :+

Magda <3 <3 Wat een knapperd is dat!

Ik heb nog een hanger geknoopt voor mij ceropegia, die hangt nu vrolijk naast de maculata <3 Voor de maculata moet ik nog een nieuwe pot halen, de kweekpot steekt iets boven de huidige uit := Volgende week maar een rondje tuincentrum (eindelijk!) of ik ga online shoppen in het weekend... Of morgen tuincentrum... Ikwilgewoonnieuweplantenkopen O:)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:38

_San87_ schreef:
Een heule grote, niet zo blije dieffenbachia.

Thnx! Hij is totaal anders dan de 40 cm hoge Dief die ik heb staan. Maar dat lijkt hem wel te zijn ja!
Ik ga een licht plekje voor hem bedenken, hopelijk knapt hij daarvan op. Hij is wel groot inderdaad *\o/* .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:43

Sting schreef:
_San87_ schreef:
Een heule grote, niet zo blije dieffenbachia.

Thnx! Hij is totaal anders dan de 40 cm hoge Dief die ik heb staan. Maar dat lijkt hem wel te zijn ja!
Ik ga een licht plekje voor hem bedenken, hopelijk knapt hij daarvan op. Hij is wel groot inderdaad *\o/* .

Denk dat een scheut water al een hoop helpt ook. Wel een mooie aanwinst :j.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:04

ontherun schreef:
Mooie kneusjesbox zag ik weer voorbij komen! Linkerplanten zijn een epipremnum brasil, fittonia (de kleine) en dieffenbachia als ik het goed zie op mijn telefoon :+

Magda <3 <3 Wat een knapperd is dat!

Ik heb nog een hanger geknoopt voor mij ceropegia, die hangt nu vrolijk naast de maculata <3 Voor de maculata moet ik nog een nieuwe pot halen, de kweekpot steekt iets boven de huidige uit := Volgende week maar een rondje tuincentrum (eindelijk!) of ik ga online shoppen in het weekend... Of morgen tuincentrum... Ikwilgewoonnieuweplantenkopen O:)

Bedankt! Ik ben er onwijs blij mee. Alleen al te veel gestekt. Nu moet hij eerst flink gaan groeien. Maar het is wel een moeilijke een hoor. De verkreukelde blaadjes verlangen wel een hoge luchtvochtigheid om mooi te blijven.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:48

capopjekop schreef:
Mijn box is er! Blijkbaar was het een woest ritje, want de nodige planten lagen op zijn kop en overal lag aarde.

De inhoud:
- 3x Kalanchoe
- Muehlenbeckia
- Callisia
- Calathea
- Chlorophytum

En verder 4 stuk zonder naam (links), waarvan ik gok een drakenbloedboom? Die met pit staat er al even.
[ [url=m/MdOCkx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WFMcuq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jullie kenners weten vast wel welke dit zijn

Leuke box! De kleine rode is als ik het goed zie een hypoestes phyllostachya rood.

En inderdaad een epipremnum en dieffenbachia camilla!

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:01

Ik word altijd zo enthousiast van dit topic. Ik heb 2 weken geleden mijn kneusjesbox binnengekregen en ik vond dat zo leuk dat ik vandaag maar een tweede box heb besteld :o . Scheelt dat ik nog maar 1 plant had voordat ik de eerste box bestelde, dus had nog ruimte genoeg. Maar nu mag ik echt geen planten meer kopen van mijn vriend, die houdt niet van 'plantenhuisjes' :(:)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 23:24

Mijn kneusjesbox komt over een week pas binnen. Twee weken levertijd.

Staan weer leuke klanten hierboven! Wow die dieffenbachia plant is enorm! Hopelijk knapt hij snel op bij jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:43

Ik wil stiekem ook een kneusjesbox.. ga toch ff met man overleggen :))

Vandaag is het weer voor het raam tijd.. kijk er altijd naar uit haha :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:04

tessyke schreef:
black_kelpie: klopt, ik ben er nog volop mee aan het experimenteren :=

Ik ook :D Dat vind ik ook het toffe van Begonia's, behalve dat ze mooi zijn. Ik heb ook echt nog een enorme Begonia-wishlist :')

Deze keer wordt het dus direct in de grond, in een "kasje", met een warmtematje eronder want echt heel warm is het nog niet in die vensterbank (noorden).

Die grote Dief is gaaf! Die gaat met een beetje tlc echt heel mooi worden :j

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:16

anne182 schreef:
Ik word altijd zo enthousiast van dit topic. Ik heb 2 weken geleden mijn kneusjesbox binnengekregen en ik vond dat zo leuk dat ik vandaag maar een tweede box heb besteld :o . Scheelt dat ik nog maar 1 plant had voordat ik de eerste box bestelde, dus had nog ruimte genoeg. Maar nu mag ik echt geen planten meer kopen van mijn vriend, die houdt niet van 'plantenhuisjes' :(:)

Gelukzak!!
Ik mag geen planten meer kopen want "we hebben geen plaats meer".... -O-
Ik heb al een deel naar boven verhuist, de Yucca's zijn zo blij met hun donker plekje bovenaan de trap.
Ze groeien als een malle ineens :')
Maar zo'n box kan je moeilijk terugsturen hé O:)

Black_kelpie: ik heb op de moment enkel 2 kleuren van de begonia rex maar ik heb gezien dat ze al onderling aan het kruisen zijn ook :')
Wat een dankbare planten ook!

Die grote dief :+:

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:17

Wat leuk weer dat er nieuwe kneusjesboxen besteld zijn (of misschien gaan worden)! Een vriendinnetje van mij kreeg die van haar al binnen een week, dus wie weet hoeven jullie toch iets minder lang te wachten.

Capopjekop: Wat een mooie box!!

Ontherun, wat leuk dat je er nog een hebt gemaakt! Laat het weten als je online nieuwe potten hebt gescoord, ik wil dat namelijk ook nog doen :))

Black_kelpie, als jouw begonia het gaat doen mop potgrond zou ik dat heel vet vinden. Dat was bij mij de grootste dramaqueen met stekken op water namelijk. Laat ons de uitkomst weten over een tijdje!

Sting, wat een sippe maar hele toffe dieffenbachia! Wat is dat witte op de potgrond?

Magda_90: heb je nou werkelijk die blaadjes verkreukeld? :')

Quir: dan zou het best eens de voeding kunnen zijn! Als je plant binnen 2-3 weken weer herstelt zonder dat je iets verandert zou ik het daarop gooien en volgende keer een half buisje :)

Omdat het topic zo snel gaat vraag ik het nog maar een keer, want ik kom er met google niet uit: weet iemand de mogelijke oorzaak van zwarte punten aan de nieuwe bladeren bij een bananenplant? :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:21

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:34

xIrlijn schreef:
Black_kelpie, als jouw begonia het gaat doen mop potgrond zou ik dat heel vet vinden. Dat was bij mij de grootste dramaqueen met stekken op water namelijk. Laat ons de uitkomst weten over een tijdje!

Zal ik doen :j

Deze Begonia rex 'fireworks' is gegroeid uit een bladstek die gelijk in de grond is gezet vorig jaar :j

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 02-05-20 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:37

Mijn kneusjesbox is ook binnen. :):)
Afbeelding

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:40

Mooie begonia!! :+:

Aw leuke kneusjesbox!
Ik word wel hebberig als jullie allemaal zo'n erwtenplantje showen.
Maar als ik me zo jaloers voel ga ik gewoon mijn augurkplant wat knuffelen :+:

Ik was trouwens vergeten te zeggen dat ik mijn mimosa eergisteren buiten ben vergeten O:)
Ik had hem buitengezet omdat hij een bloempje had.
Arm ding was bijna verzopen maar hij is al terug opgeknapt :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:34

xIrlijn schreef:
Wat leuk weer dat er nieuwe kneusjesboxen besteld zijn (of misschien gaan worden)! Een vriendinnetje van mij kreeg die van haar al binnen een week, dus wie weet hoeven jullie toch iets minder lang te wachten.

Capopjekop: Wat een mooie box!!

Ontherun, wat leuk dat je er nog een hebt gemaakt! Laat het weten als je online nieuwe potten hebt gescoord, ik wil dat namelijk ook nog doen :))

Sting, wat een sippe maar hele toffe dieffenbachia! Wat is dat witte op de potgrond?

Magda_90: heb je nou werkelijk die blaadjes verkreukeld? :')

Quir: dan zou het best eens de voeding kunnen zijn! Als je plant binnen 2-3 weken weer herstelt zonder dat je iets verandert zou ik het daarop gooien en volgende keer een half buisje :)

Omdat het topic zo snel gaat vraag ik het nog maar een keer, want ik kom er met google niet uit: weet iemand de mogelijke oorzaak van zwarte punten aan de nieuwe bladeren bij een bananenplant? :)

Nee joh haha. Het is een genetische mutatie waardoor de blaadjes uit zichzelf gaan kreukelen. :P

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:36

xIrlijn schreef:

Geen idee :') .
Heb al verse potgrond voor hem gehaald, hopelijk heb ik nog een pot waar hij in past en anders maar ff in de kweekpot en dan in een emmer :D

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:48

Mijn kneusjesbox is ook binnen :D Een aantal planten kan wel een nieuw jasje gebruiken, zijn bijna uit hun kweekpotje gegroeid. Nu online dus op zoek naar nieuwe potten.

Moet ik bij verpotten de planten in een grotere kweekpot doen, voordat het in een 'echte' pot gaat? Ivm afwatering?

Of kunnen sommige planten ook direct in een dichte pot (zonder gat), zonder dat een kweekpot nodig is? Dus gewoon potgrond erin, plant erin en klaar?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:58

In een kweekpot is wel handig inderdaad. Kan je beter in de gaten houden hoe nat hij staat en of hij een grotere nodig heeft. Planten die heel weinig water gebruiken wil ik nog wel eens direct in de pot zetten, dan is het minder erg.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:09

Oh ja, niet aan gedacht dat je in een kweekpot ook beter ziet of verpotten nodig is. Ik ga overal toch maar een kweekpot voor regelen :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:09

Sorry dat ik zo binnenval, lees wel mee maar niet zoveel in te brengen verder :))
Ik heb vandaag nieuwe plantjes gekocht en meteen in een pot laten zetten en geen bon meegenomen. Nu ben ik van 1 de naam vergeten en kan ik hem niet in mn app zetten. :D Hij zal wel niet veel water nodig hebben, maar weet iemand wat dit is?

Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:21

Ik denk een woestijnroos, de Kalanchoe thyrsiflora.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:33

Hoi,
Ik vroeg me af of iemand met verstand van paradijsvogel planten mij kan helpen.

Onze staat er nu zo bij:
Afbeelding

Afbeelding

Hij doet het super goed en groeit ook erg goed. Alleen merk ik dat hij nu 2 kanten op groeit waardoor hij heel erg breed aan het worden is. Is er een manier waarop ik de 2 delen kan scheiden zonder dat hij dood gaat? Of kan ik het meest linker deel ondersteunen zodat hij iets rechter gaat groeien?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:36

Wendy_Komen schreef:
Ik denk een woestijnroos, de Kalanchoe thyrsiflora.

Dankje!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:27

Oeps. Ik heb weer wat stekjes gekocht :=
Ik heb een Fittonia, een Hypoestes phyllostachya, een Scindapsus silvery ann en een ongeworteld stekje waarvan ik de naam vergeten ben _O-.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn vriend kijkt er inmiddels niet meer van op. In februari hadden we 4 planten in huis staan, inmiddels 17 _O-