Magda

Ik heb nog een hanger geknoopt voor mij ceropegia, die hangt nu vrolijk naast de maculata

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sting schreef:_San87_ schreef:Een heule grote, niet zo blije dieffenbachia.
Thnx! Hij is totaal anders dan de 40 cm hoge Dief die ik heb staan. Maar dat lijkt hem wel te zijn ja!
Ik ga een licht plekje voor hem bedenken, hopelijk knapt hij daarvan op. Hij is wel groot inderdaad.
ontherun schreef:Mooie kneusjesbox zag ik weer voorbij komen! Linkerplanten zijn een epipremnum brasil, fittonia (de kleine) en dieffenbachia als ik het goed zie op mijn telefoon
Magda![]()
Wat een knapperd is dat!
Ik heb nog een hanger geknoopt voor mij ceropegia, die hangt nu vrolijk naast de maculataVoor de maculata moet ik nog een nieuwe pot halen, de kweekpot steekt iets boven de huidige uit
Volgende week maar een rondje tuincentrum (eindelijk!) of ik ga online shoppen in het weekend... Of morgen tuincentrum... Ikwilgewoonnieuweplantenkopen
capopjekop schreef:Mijn box is er! Blijkbaar was het een woest ritje, want de nodige planten lagen op zijn kop en overal lag aarde.
De inhoud:
- 3x Kalanchoe
- Muehlenbeckia
- Callisia
- Calathea
- Chlorophytum
En verder 4 stuk zonder naam (links), waarvan ik gok een drakenbloedboom? Die met pit staat er al even.
[ [url=m/MdOCkx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WFMcuq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jullie kenners weten vast wel welke dit zijn
tessyke schreef:black_kelpie: klopt, ik ben er nog volop mee aan het experimenteren
anne182 schreef:Ik word altijd zo enthousiast van dit topic. Ik heb 2 weken geleden mijn kneusjesbox binnengekregen en ik vond dat zo leuk dat ik vandaag maar een tweede box heb besteld. Scheelt dat ik nog maar 1 plant had voordat ik de eerste box bestelde, dus had nog ruimte genoeg. Maar nu mag ik echt geen planten meer kopen van mijn vriend, die houdt niet van 'plantenhuisjes'
xIrlijn schreef:Black_kelpie, als jouw begonia het gaat doen mop potgrond zou ik dat heel vet vinden. Dat was bij mij de grootste dramaqueen met stekken op water namelijk. Laat ons de uitkomst weten over een tijdje!
xIrlijn schreef:Wat leuk weer dat er nieuwe kneusjesboxen besteld zijn (of misschien gaan worden)! Een vriendinnetje van mij kreeg die van haar al binnen een week, dus wie weet hoeven jullie toch iets minder lang te wachten.
Capopjekop: Wat een mooie box!!
Ontherun, wat leuk dat je er nog een hebt gemaakt! Laat het weten als je online nieuwe potten hebt gescoord, ik wil dat namelijk ook nog doen
Black_kelpie, als jouw begonia het gaat doen mop potgrond zou ik dat heel vet vinden. Dat was bij mij de grootste dramaqueen met stekken op water namelijk. Laat ons de uitkomst weten over een tijdje!
Sting, wat een sippe maar hele toffe dieffenbachia! Wat is dat witte op de potgrond?
Magda_90: heb je nou werkelijk die blaadjes verkreukeld?
Quir: dan zou het best eens de voeding kunnen zijn! Als je plant binnen 2-3 weken weer herstelt zonder dat je iets verandert zou ik het daarop gooien en volgende keer een half buisje
Omdat het topic zo snel gaat vraag ik het nog maar een keer, want ik kom er met google niet uit: weet iemand de mogelijke oorzaak van zwarte punten aan de nieuwe bladeren bij een bananenplant?