[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:45

*\o/* Ik heb mijn koopcontract getekend *\o/*

Voor de eerste keer in mijn leven! Vind het rete spannend en gaaf tegelijk!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:49

Gefeliciteerd!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:58

gefeliciteerd shiloh!

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:08

Gefeliciteerd shiloh!!!!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:15

Gefeliciteerd!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:31

gefeliciteerd :d

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:33

Gefeliciteerd! Super joh! *\o/*

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:37

Dankjulliewel!! :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:38

Van harte gefeliciteerd Shiloh!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:20

Gefeliciteerd shiloh.
Ik had foto's beloofd, maar die volgen tzt nog, zit nu in de lappenmand.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:31

Gefeliciteerd Shiloh!

Hier minder goed nieuws. De laatste kijkers die we gehad hebben vonden de foto's erg misleidend en dachten dat het huis vrijer zou liggen. Mensen kwamen uit het westen en hebben dus niet de gelegenheid gehad hier een keer langs te rijden. Kwam bij dat ze vonden dat er teveel aan het huis moest gebeuren en dat het dan boven budget zou zijn.
Verder benoemden ze nog iets waarover wij in de clinch liggen met de gemeente en al meerdere malen aangegeven hebben dat dit de verkoop bemoeilijkt. Helaas wil de gemeente niet ingrijpen en zie ik het niet meer gebeuren dat we de keet nog verkocht gaan krijgen. Het probleem is namelijk steeds prominenter aanwezig.
Morgenmiddag hebben we nog een bezichtiging, dan hoop ik dat dat de mensen zijn met de koopgarant woning, want die mensen kan het niet schelen wat er verder hiernaast gebeurt. Dat is onze laatste en vrees ik enige hoop/kans om het huis nog verkocht te krijgen.
Zo jammer dat ik geen mensen bij de gemeente ken.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 07:33

Balen Sym!!!
Die mensen hadden toch ook ff op google earth (weet niet hoe je dat schrijft) kunnen kijken hoe jullie huis ligt?
Ik kijk daar altijd op als ik een huis naar mn smaak vind en op streetvieuw kijk ik ook altijd.

Vandaag naar de makelaar voor het nieuwbouwhuis!!!
Hopelijk worden we een heleboel wijzer en dan hakken we de knoop door.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 07:57

Jeetje sym dat klinkt wel heel erg beroerd. Wat voor spannende dingen is de gemeente aan het uitvreten? Ik duim met je mee dat de kijkers van vandaag kopers zullen zijn!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 08:22

Wat een moedeloze toestand Sym! Pfff… Is er geen mogelijkheid om toch nog wat in prijs te dalen?

Shiloh gefeliciteerd :D

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 08:30

Shiloh gefeliciteerd zeg!!

Balen sym!! Wat is er dan dat de gemeente zo moeilijk doet?

Wij gaan maandag naar een woning kijken. Na de foto's nogmaals bestudeerd te hebben ons wel afgevraagd (adhv de foto's, is moeilijk, weet ik) waar de woonkamer is en hoe ze in godsnaam aan die woonoppervlakte komen. Maar goed, ik hoop op verborgen kamers in dat huis want denk dat het er enorm klein gaat zijn anders... ;)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:13

Het probleem is de ex van mijn buurman. Nadat ze gescheiden zijn heeft zij een weiland met paardenstallen, een schuur en een bak uit de echtscheiding verkregen. Ze heeft de schuur omgebouwd tot een huis. Wij hebben een verzoek tot handhaving ingediend, maar zolang ze er niet slapen (daar zijn ze mee gestopt toen wij het verzoek tot handhaving hebben ingediend) wonen ze er niet en kunnen ze alles doen daar, ook al is het allemaal hartstikke in strijd met het bestemmingsplan. Toegestaan is hobbymatig agrarisch gebruik. Ze mag er hobbymatig paarden houden, maar paarden zijn er allang niet meer. Ze heeft bij ons de beukenhaag vernield, ze heeft het stalraam vast gezet onder het mom van 'je mag geen ramen open zetten op de erfgrens' en nu kan ik die stal niet meer goed luchten en staat mijn paard te hoesten...... moet het ook nog 2 maanden boxrust vanwege de koliek :n
De coniferen heeft ze kapot geknipt, takken uit mijn hazelaar omdat het volgens haar over de erfgrens groeide, de omheining van mijn bak vernield omdat ze daar een hek wilde hebben en mijn omheining in de weg stond, dan verplaats je die zomaar even. Toen heeft ze nog een paar stomme palen met ijzerdraad langs haar oprit gezet (=korte zijde van mijn bak) toen wij vonden dat het genoeg was en zelf een paar van die palen uitgegraven hebben toen kwam ze hier de voordeur inschoppen. Ze heeft 3 honden en die laten ze 's middags los op het terrein lopen en die blaffen alles bij elkaar. Gemeente heeft blaffende honden uit de APV gehaald dus daar kun je ook niets tegen doen.
Op de foto's op Funda is het nog gewoon een schuur en nu is het echt een huisje met ramen en een schoorsteen. De laatste kijkers zijn daar over gevallen, dat huis dat daar zo dichtbij stond, het heeft ook een huisnummer dus ja.....
Dit is de eigenlijke reden dat ons huis te koop staat. Niet handig om het op internet te zetten maar het interesseert me helemaal niets meer, teveel kijkers, teveel afwijzingen...... dan gaan we binnenkort wel eigen rechter spelen. Ik wil groen om mijn bak, maar dat kan dus niet want dan maakt mevrouw het kapot.
Pas geleden hebben ze (ze heeft ook een vriend die is inmiddels net zo gek, heeft zijn eigen huis verhuurd en zijn spullen daar is die schuur mee ingericht, maar nee dat heeft volgens de gemeente allemaal helemaal niets met wonen te maken) geklaagd over stank van mijn mesthoop. Dus je hebt een 'weiland met opstallen' en dan ga je klagen over stank van mest. Gelukkig waren de mensen van Team Toezicht heel aardig en begrepen ze ons precies. Dat waren de eersten die naar ons luisteren. Die vriend van dat gekke wijf kwam hier voor het raam staan wenken en fluiten naar de mensen van Team Toezicht omdat ze eerst bij hem moesten komen, vond hij. 'ik laat me niet fluiten als een hond' zei de man van Team Toezicht :D
Zondag zijn ze vuur aan het stoken geweest en onze hele tuin stond blauw van de rook, mijn badkamer raam stond open en de boven verdieping stinkt nu nog naar rook.
Maar het helpt ons allemaal niet, dat wijf is gek en dit gaat altijd maar door. Verkoop van ons huis lijkt ons de enige oplossing, maar gaat dus op deze manier niet meer lukken. Ze heeft inmiddels ook de overbuurjongen (waar wij verder geen problemen mee hebben) ingeschakeld om haar te helpen ons te treiteren.
Die jongen is nogal beïnvloedbaar.

We gaan wel wat doen met de prijs, maar de makelaar wilde de kijkers nog even afwachten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:17

:oo jeetje wat een mensen

Staan er ook dingen van haar op jullie erf? Want daar Zou ik wel raad mee weten :x

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:18

Wat verschrikkelijk, zulke buren. Ik weet nog goed dat de kopers van ons huis als eerste vraag hadden hoe de contacten met de buren en de omliggende perceelseigenaren waren. Zoiets kan je maken en breken. Heb echt met jullie te doen, want het klinkt vrij uitzichtloos zo ...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:18

Potverdorie, wát een verhaal!!
Ik zit te denken, maar zie zo 1,2,3 ook niet een manier om ze daar weg te krijgen dan.
Overigens vraag ik me af of het wel zo simpel is dat ze er officiëel niet wonen als ze daar niet slapen...
als alles is ingericht om langere tijd te kunnen verblijven, moet dat toch aan te pakken zijn?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:38

Dat zou je denken hè Liezel? Maar mijn jurist gaf ons weinig kans. Ons verzoek tot handhaving is afgewezen, toen hebben wij bezwaar gemaakt mét jurist. De jurist vond dat de foto's die de gemeente had gemaakt boekdelen spraken. Het is namelijk volledig ingericht met een keuken, een toilet, een houtkachel, er staat een aangesloten televisie, een gevulde koelkast. Maar er staan geen opgemaakte bedden, er staan namelijk wel gedemonteerde bedden. De gemeente heeft geen zin om te handhaven en die gooien het dus helemaal op dat ze er niet slapen en dus niet wonen. Ze zijn een paar keer 's morgens wezen controleren of er geslapen was en 's morgens is er dus niemand. Eén keer zijn ze 's middags wezen kijken en toen troffen ze die mensen etend en televisie kijkend aan. Maar dat is maar één keer geweest van de 6 keer of zo dat ze zijn wezen controleren. Die mensen zijn er altijd aan het einde van de middag en 's avonds tot ik weet niet hoe laat, maar ja dat controleert de gemeente niet. Nadat ons bezwaar is afgewezen heb ik met mijn jurist overlegd of het nog zinvol was om in beroep te gaan. Maar vanwege die controles leek het hem dat we heel weinig kans bij de rechter maken.

Er liggen wel wat stenen van hun op ons erf. We hebben pas alles in laten meten door het Kadaster. Maar de grens loopt wel ietsje anders dan wij dachten, dus we laten het even zo. Dit hele gedoe vreet allemaal energie. Maar elke keer als ik denk 'ik negeer alles en doe net of ze niet bestaan' dan doen ze weer iets waar je wel op móet reageren.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:41

Maar als dat huis een huisnr heeft...
Dan moet het toch aangemerkt zijn als woonhuis? Anders kan dat toch nooit zo bij het Kadaster/gemeente geregistreerd worden?

Waar zijn deze mensen ingeschreven in het GBA?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:02

Wat een verhaal Sym!
Pff wat kunnen sommige mensen toch moeilijk doen!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:03

Nee, een huisnummer kun je krijgen ook op een perceel weiland met opstallen. Die mensen staan op een ander adres ingeschreven, daar slapen ze ook. Ze kunnen zich niet op dit adres inschrijven omdat het geen woonlocatie is. Maar ivm nutsbedrijven omdat er wel water en elektriciteit in die schuren zit hebben ze daar een huisnummer op gekregen. Het is gewoon een hopeloze toestand waar wij niets tegen kunnen doen. Misschien de publiciteit maar eens opzoeken, nou ja wie weet zijn de kijkers van vanmiddag toch de kopers..... dat hoop ik dan maar. Nu ga ik aan de poets. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:04

Gefeliciteerd Shiloh!

Jeetje Sym, wat een verhaal zeg! Kan me goed voorstellen dat dat echt energie vreet. Waar slapen ze dan wel als dat in dat "huis" niet gebeurd? En zoals Liezel ook zegt, als het een huisnummer heeft moet dat toch als woonhuis geregistreerd zijn?

Djeenie: Ben heel benieuwd hoe het is als jullie gaan kijken. Vaak is de oppervlakte echt natte vingerwerk van makelaars :o

Wij gaan vanavond inventariseren wat we nog moeten doen in het huis van mijn vriend om het klaar te maken voor de verkoop. En dan zaterdag een beginnetje maken. Heb er zin in!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:05

Symbeami schreef:
Nee, een huisnummer kun je krijgen ook op een perceel weiland met opstallen. Die mensen staan op een ander adres ingeschreven, daar slapen ze ook. Ze kunnen zich niet op dit adres inschrijven omdat het geen woonlocatie is. Maar ivm nutsbedrijven omdat er wel water en elektriciteit in die schuren zit hebben ze daar een huisnummer op gekregen. Het is gewoon een hopeloze toestand waar wij niets tegen kunnen doen. Misschien de publiciteit maar eens opzoeken, nou ja wie weet zijn de kijkers van vanmiddag toch de kopers..... dat hoop ik dan maar. Nu ga ik aan de poets. :)

Jeetje zeg, het wordt steeds lastiger dan of niet? Misschien inderdaad eens "bonje met de buren" inschakelen, vaak vinden ze daar toch wel prima oplossingen
Ik ga voor je duimen vanmiddag!